تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۲۵۸۱۸
رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد؛

برگزاری 20 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس / رونمایی از موشن گرافیک زندگینامه شهیدسلیمانی در یاسوج

۰
برگزاری 20 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس / رونمایی از موشن گرافیک زندگینامه شهیدسلیمانی در یاسوج
کبنا ؛برنامه های حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد در هفته دفاع مقدس تشریح شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت: به مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس، حوزه هنری استان 20ویژه برنامه هنری و ادبی برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد شریف اسلامی با بیان جزئیات این خبر گفت: پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی ترین رسالت های حوزه هنری است که این نهاد با زبان ماندگار هنر در پی تحقق این مهم است.
وی تصریح کرد: همانگونه مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس با حضور حداکثری خود از مرزهای ایمان و شرف ایران اسلامی در مقابل دشمنان دفاع کردند و حماسه ها آفریدند، هنرمندان متعهد استان نیز ادامه دهنده این راه و مسیر با خلق آثار هنری هستند.
اسلامی بیان کرد: بیش از 60درصد از تولیدات و برنامه های هنری سالانه این مرکز به تبیین فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد و طی سال گذشته آثار هنری فاخری در این خصوص تولید شده است.
رئیس حوزه هنری استان در ادامه به برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس این مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، اغلب این برنامه ها با محوریت فضای مجازی تدوین شده اند.
اسلامی بیان داشت: تولید وانتشار10عنوان موشن گرافیک با مضمون معرفی شهدای استان، رونمایی ازسه تابلوی  پرتره سه شهید شاخص استان، تولید و انتشار موشن گرافیک عقیق مقاومت با موضوع شهید سردار سلیمانی از جمله این برنامه هاست.
وی بیان کرد: رونمایی از کتاب «از گدار تختی تا رمادیه» خاطرات عبدالصالح خاک نژاد از اسارتگاههای عراق از دیگر برنامه های این هفته است.
وی بیان داشت: تولید و انتشار موشن گرافیک عزاداری در اسارت با نگاهی به خاطرات آزادگان استان، رونمایی از قطعه موسیقی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاههای مجازی عکس و پوستر دفاع مقدس از دیگر برنامه هاست.
اسلامی افزود: در این ایام مسابقه قصه گویی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت نیز با مشارکت این نهاد و توسط کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: از مهمترین برنامه های این هفته اجرای نمایش«دستهایت کو مم حسن» از تولیدات فاخر نمایش این مرکز در جزیره کیش است که طی این هفته به روی صحنه می رود.
وی افزود: این نمایش برنده 9 جایزه برتر از جشنواره فتح خرمشهر و اثر برگزیده دفاع مقدس جشنواره تئاتر فجر است که توسط رضا کرمی زاده کارگردانی شده است.
اسلامی اظهار داشت: آغاز تولید دو عنوان نمایش با موضوع دفاع مقدس جهت شرکت در جشنواره تئاتر مقاومت، برگزاری شب شعر مجازی دفاع مقدس و تولید و پخش کلیپ های خاطره گویی رزمندگان استان در فضای مجازی از دیگر برنامه های تدوین شده است.
اسلامی همچنین اضافه کرد: پخش کلیپ ها و فیلم های تولیدی حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی، ،گفتگوی اینستا گرامی با موضوع تئاتر دفاع مقدس، تولید و انتشار کلیپ سلفی شعر و عکس نوشته با مضمون شهدا ودفاع مقدس از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

موشن گرافیک" عقیق مقاومت" دریاسوج تولیدشد
موشن گرافیک زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان "عقیق مقاومت" در حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تولید شد.
اکبر آیین مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گفت : این موشن گرافیک پنج دقیقه ای  همزمان با آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس  با عنوان "عقیق مقاومت" به پاس گرامیداشت نام و یاد  سردار شهید قاسم سلیمانی تولید شده است.
وی افزود: این موشن گرافیک به کارگردانی  مهدی نجفی نژاد با هدف بررسی زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و معرفی بهتر رشادت های این شهید گرانقدر به نسل جوان امروزی تولید شده است.
آیین تصریح کرد:  این موشن گرافیک که با ظرافت های بصری، روایی و واقع گرایانه زندگی کلی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار می دهد به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تولید شده است.
وی در پایان بیان داشت: این موشن گرافیک به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی واز طریق فضای مجازی  منتشر خواهدشد.


نمایش" دستهایت کو مم حسن" در جزیره کیش به روی صحنه می رود
به مناسبت هف‌ته دفاع مقدس نمایش "دستهایت کو مم حسن"  تولید حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در جزیره کیش به روی صحنه می رود.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد مسئول واحد نمایش حوزه هنری با بیان این خبر گفت: نمایش دستهایت کو مم حسن به دعوت از منطقه آزاد کیش از تاریخ 2لغایت 4مهر ماه به مدت 5روز در جزیره کیش به روی صحنه می رود.
اکبر آیین بیان داشت: این نمایش به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی زاده،تولید سال 1398حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد با موضوع دفاع مقدس می باشد.
آیین تصریح کرد: پیش از این این نمایش  به دعوت ازانجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح با هدف تجلیل از فعالان عرصه تئاتر مقاومت به مدت یک ماه در تماشا خانه سرو به اجرای عمومی پرداخت.
وی با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش اظهار داشت: اکبر آئین، نازنین نادر پور،پوریا نیک اقبالیان،اردلان فنی،وحید شفیعی بازیگران و همچنین رضا کرمی زاده طراحی صحنه، حسین اصیلی موسیقی، حمید جوکار طراحی نور، عنایت صالح پور طراحی لباس در این نمایش همکاری دارند.
آیین اضافه کرد: این نمایش در سال گذشته در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر توانست ۹ جایزه را در بخش‌های مختلف کسب کند و به عنوان برترین نمایش جشنواره انتخاب شود،همچنین در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت و ضمن کسب جایزه اثر برگزیده این جشنواره با جلب نظر مخاطبان بین المللی به عنوان نماینده ایران به جشنواره تئاتر کشور روسیه دعوت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1