تاریخ انتشار
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۲۴۹۱۷
در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

سایه تعطیلی بر شهرک صنعتی چرام / زمان و مکان برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای چرام

۱
۰
سایه تعطیلی بر شهرک صنعتی چرام
کبنا ؛امام جمعه چرام از تعطیلی بسیاری از تولید کنندگان شهرک صنعتی چرام در سال جهش تولید خبر داد.
حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب که اسلامی می‌خواستند و می‌خواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون کاری نداشته باشد و با یزید هم پیاله باشند، اظهار کرد: همانطور که در زمان ما حاکمان جوامع اسلامی برای خوشایند آمریکا و غرب یا با رئیس جمهور آمریکا رقص شمشیر بازی می‌کنند و یا با رژیم کودک‌کش و مسلمان‌کش صهیونیستی روابط دوستانه برقرار می‌کنند.
امام جمعه چرام عنوان داشت: خواص و انسان های بصیر کسانی‌اند که این را درک کنند الان نیز صحنه ای از تجسم کربلاست و باید در صف حسین(ع) باشیم.
وی با اشاره به این مطلب که چرا امام حسین (ع) حرکت خویش را از مدینه به مکه و سپس کربلا ختم کردند،گفت: وقتی امام می‌خواست از مکه خارج شود، وصیت نامه ای نوشت و آن را به برادر خود محمد بن حنفیه داد، حضرت در این وصیت نامه می فرماید؛ من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم می خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم».
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: امام حسین(علیه السلام) هدف خود و حرکت و قیام خود را همان هدف پیامبر(ص) بلکه تمام پیامبران معرفی می‌کند، تاریخ عاشورا دردناک است، عدم توجه خواص جامعه و دنباله روی عوام از خواص جاهل کربلا را رقم زد.
وی ابراز کرد: در کربلا همه اسلام مقابل همه کفر قرار گرفت و روح اسلام، قربانى شد تا اسلام سیاسی و اجتماعی در جامعه با شهادت حسین (ع) تجلی پیدا کند و جعلیات از ساحت مقدس دین زدوده شود، امام حسین ع با روایات جعلی امثال ابوهریره و ابو درداء‌ها و فتوای شریح قاضی‌ها کشته شد نه با سلاح و فکر غیر مسلمین، مفسرین دنیا طلبی که بعد از پیامبر برای رسیدن به قدرت و دنیا تفسیر به رأی قرآن را آغاز کردند و همین شیوه ها تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید.
خطیب جمعه چرام،گفت: دیدند با اسلام بدلی که امامت و ولایت را از آن حذف کنند و به جای آن خلافت مثل یزید را جانشین آن کنند در دربار خلفا کسب وجهه و آبرو می کنند جاعلان حدیث و مفسرین دنیا طلب وارد شدند.
وی با بیان اینکه مبارزه با بزرگترین منکر یعنی خلافت یزید و بسط معروف ها در جامعه هدف سید الشهدا بود،گفت: در زمان کنونی نیز باید وظیفه خود را بدانیم با حاکمان ستمگر در دنیا سازش نداشته باشیم و ضعفای جامعه را نیز فراموش نکنیم، عدم سازش با حاکمان ستمگر و درک ضعفای جامعه از وظایف عاشورائیان زمان ماست، یزیدیان زمان با رئیس جمهور امریکا رقص شمشیر بازی می کنند و با رژیم صهیونیستی روابط دوستانه برقرار می کنند.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت گفت: معظم له  بار دیگر تولید را مادر و کلید اصلی حل مشکلاتی نظیر «اشتغال، معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی خواندند و تأکید کردند باید هرچه می توانید در این زمینه ها کار و تلاش کنید.
حجت‌الاسلام افشار با تاکید بر این مطلب که رهبر انقلاب رفع موانع تولید را از وظایف اساسی دولت برشمردند، تصریح کرد: در هفته گذشته به اتفاق نماینده معزز ولی فقیه در استان و فرماندار شهرستان از شهرک صنعتی چرام بازدیدی داشتیم، در سال جهش تولید بسیاری از این تولید کنندگان یا مشکل داشتند و یا تعطیل بودند.
وی گفت: کارخانه ای چند سال تعطیل شده که همین کارخانه می‌تواند حدود ۱۰ نفر را بطور ثابت اشتغال زایی کند، قرار بر این شد در مرکز استان با حضور نمایده ولی فقیه و فرماندار و معاونین استاندار در حد توان این مشکلات رفع شود.

وی در پایان به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی  ساعت ۱۷ عصر در جوار گلزار مطهر شهدای شهر چرام برگزار می شود که از همه شیفتگان خاندان عصمت و طهارت دعوت به عمل می آید، تقاضایی که هست رعایت موارد بهداشتی در مراسم‌های حسینی است. ( فارس )
نام شما

آدرس ايميل شما

ناصر
Iran, Islamic Republic of
لااقل عکس خود شهرک صنعتی چرام را می زدی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1