تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۲۴۸۵۱
نشست ستاد مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اعضای ستاد مقابله با کرونا «یه سوزن به خود یه جوالدوز به دیگران» بزنند / مسافران به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند / تعطیلی آبشار یاسوج و مکان‌های گردشگری / قدردانی استاندار از گچسارانی‌ها

۶
۰
اعضای ستاد مقابله با کرونا «یه سوزن به خود یه جوالدوز به دیگران» بزنند / مسافران به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند / تعطیلی آبشار یاسوج و  مکان‌های گردشگری / قدردانی استاندار از گچسارانی‌ها
کبنا ؛نشست ستاد مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت برگزار شد، در این نشست مسائل متفاوتی برای پیشگیری هر چه بیشتر بیماری کرونا مطرح شد، مسئولان در این نشست همانند سایر نشست‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تأکید کردند.

به گزارش کبنا، نشست ستاد مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( چهارشنبه 5 شهریور ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار برگزار شد که در ابتدا پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت استان را به لحاظ بیماری کرونا خوب ندانست و گفت: درصد موارد مثبت بیماری کرونا در استان افزایشی بوده و در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه روند بسیار صعودی است.
پرویز یزدان پناه افزود: وضعیت گچساران از قرمز به نارنجی تغییر یافته و سه شهرستان زرد در استان داریم.
یزدان پناه اضافه کرد: تعداد موارد بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹روز سه شنبه  افزایش یافت و به ۲۱۲ نفر رسید که ۸۲ نفر از آن‌ها کرونایی قطعی هستند. ۱۳ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و سه مورد هم زیر دستگاه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در ایام محرم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که شرایط این بیماری بسیار خطرناک و در حال شیوع است.
در ادامه شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: کل بیماران شهرستان ۲۰۱۳، بهبود یافتگان ۱۴۱۵ نفر و بیماران بستری 64 نفراست.
کناری با اشاره به اینکه شرایط خانه سالمندان مطلوب است و مشکلی ندارند گفت : صنوف پر ریسک به دلیل عدم همکاری رئیس اتاق اصناف تعطیل نشد اما با همکاری نیروی انتظامی، اداره صمت این صنف ها تعطیل شدند.
وی از محدودیت ترافیکی امروز از ساعت 17 خبر داد و گفت : پیشنهاد داریم در شهرستان بویراحمد همه دستگاه های اداری به جزء ادارات خدمات رسان تعطیل شوند.
کناری با بیان اینکه در شرایط حاضر حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پاشنه آشیل کرونا در بویراحمد است گفت: درخواست می کنیم آبشار یاسوج و تنگ تامرادی از امروز تعطیل شود تا شرایط از وضعیت قرمز به سایر وضعیت ها تغییر پیدا کند.

مولایی معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همین دیشب قهوه خانه‌ای که تعداد زیادی افراد در آن تجمع کرده بودند پلمب و فرد مدیر آن بازداشت شد هنوز نتوانسته‌ایم بقبولانیم که وضعیت خطرناک است هر چند قانع کردن سخت است اما باید تلاش شود.

احد جمالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با فک پلمب‌های غیر قانونی به صورت قطعی برخورد شود و افراد به دستگاه قضایی معرفی شوند و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه مسوول است.
جمالی گفت: الان وضعیت ۴ شهر ما قرمز است و روند فزاینده است تذکرات لازم را به دهیاران می‌دهیم به اداره برق هم بگویید مراجعات زیاد است و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.
پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص تخلفات رسانه‌ای گفت: تذکرات شفاهی و کتبی داده می‌شود اکثر خبرنگاران تعمدی در کار ندارند ۱۴ جشنواره و برنامه اطلاع‌رسانی داشته‌ایم و کتابچه‌ای درست شده و در ارتباط با محرم هم اجرای لایو هنرمندان را داریم.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این جلسه به تعطیلات پیش رو اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که آخرین صحبت کننده هستیم! امروز باید برای چهار روز تعطیلی تصمیم گرفته شود و متاسفانه شهرداری در این قضیه تنهاست.
مقدم گفت: مسافران به دنبال درگیری هستند بحث و جدل فراوانی با آن‌ها داریم مسافر باید چادر خود را جمع می‌کرد که چند ساعت به صورت حضوری بحث و جدل داشتیم.
شهردار معتقد است که فرماندار باید نمره دهد که کدام واحدها کار و کدام‌ها کار نمی‌کنند.
 وی گفت: آرامستان ها را مسدود کردیم تیم صدا و سیما باید حضور داشته باشد و گزارشی گرفته شود که اصرار برخی شهروندان برای چیست؟ آیا نمی‌تواند فاتحه را از همان خانه بفرستد، متاسفانه وقتی جلوگیری می‌کنیم، ماموران ما را به دیوار می‌چسبانند.
وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: خطاب من به دانشگاه‌هاست شورای تامین تکلیف کرده که ناوگان عمومی خودمان را برای ایاب و ذهاب آن‌ها تخصیص دهیم ما در کل 2 سازمان درآمدی در شهرداری داریم که درآمد ما در کرونا تاکنون صفر بوده است رانندگان ما باید از بیمه بیکاری استفاده کنند تا تجمع نکنند.

مصطفایی جانشین انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مورد محدودیت ورودی شهرها به دنبال تصمیم قاطع ستاد هستیم و اقدام لازم را انجام می‌دهیم آمادگی کامل هم داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۰ هزار ماسک خریداری کردیم و اعضای جوانان هلال‌احمر آن‌ها را در اختیار هیئت‌ها قرار می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در شبهای عزاداری سرور و سالار شهیدان هیئت ها به خوبی پروتکل ها را رعایت می کنند و ۱ مورد گزارش عدم رعایت پروتکل ها تا کنون دریافت نکرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری گفت: در خصوص تجمع روز تاسوعا و عاشورا پیشنهاد این است که برگزار شود اما مدیریت شود زیرا در سالیان گذشته برگزاری منظمی از تاسوعا و عاشورا مشاهده کردیم.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان جلسه اظهار داشت: روند افزایشی ابتلا را داریم ممکن است وضعیت بستری‌ها افزایش پیدا کند و امکانات جوابگو نباشد روند خطرناک است و باید محدودیت‌ها اعمال شود به غیر از عزاداری‌ها که با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود

وی گفت: اداره برق طبق اعلام در رعایت پروتکل‌ها ضعیف است الان هیچ دستگاهی نباید در وضعیت قرمز فراخوان برای تجمع داشته باشد و اگر این روند ادامه پیدا کند روزهای پرخطری خواهیم داشت باید نظارت کاملی بر صنوف و دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد رهبری معظم می‌گوید دستورات را اجرا می‌کنم اما برخی می‌گویند انجام نمی‌دهیم لذا اگر کسی به پلمب‌ها دهن کجی کرد محکم برخورد کنید.
استاندار افزود: رفتار خلاف قانون هزینه دارد و متخلف باید هزینه بپردازد، اگر نیاز باشد باید محدودیت‌ها باشد و کسی حق ندارد تمرد کند، دستگاه قضایی و انتظامی با آمادگی کامل وارد صحنه شده و برخورد کنند.
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید محدودیت ها را روی ریل قانون دنبال کرد تاکید کرد: اگر بیمار رها شده باشد بمب گسترش کرونا در شهر یاسوج محسوب می شوند. بویراحمد وضعیت قرمز دارد و لذا هیچ استثنایی در خصوص این محدودیت ها وجود ندارد و تنها در خصوص عزاداری های سید الشهداء است  که پروتکل ها به طور کامل رعایت می‌شود.

کلانتری گفت: در یاسوج ۵۰۰ نفر بیمار داریم که باید در قرنطینه باشند، این‌ها کجا هستند؟ اگر این گونه باشد ممکن است تست‌های مثبت به ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد که باید راجع به این افراد تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: در این چند روز در بویراحمد و به سمت سیسخت وضعیت متفاوت است گفته‌ام که مصاحبه من را به همه استان‌های بوشهر و خوزستان و دیگران بدهید که الان وضعیت استان ما خوب نیست از یک طرف حرمت محرم نادیده گرفته نشود و از سوی دیگر با مسافرت به این استان بیماری شیوع پیدا  نکند.

استاندار گفت: نصب هرگونه چادر در اماکن عمومی ما ممنوع و تخلف است و باید پارک آبشار و تنگه مهریان را ببندید اگر به خاطر کرونا هم نباشد به خاطر محرم ببندید مگر عاشورا و تاسوعا موقع تفریح است با کمال ادب می‌گوییم مسافران محترم نیایید آن‌هایی که به دستورات عمل نمی‌کنند در ورودی شهر جلوی آن‌ها گرفته شود و در وسط شهر هم بساطشان برچیده شود.

کلانتری یادآور شد: دوستان قضایی پای کار هستند و نیروی انتظامی هم دلسوزانه در میدان هستند و دستگاه امنیتی با همه توان کمک می‌کند و باید از ظرفیت سپاه و بسیج و دهیاری‌ها بیشتر استفاده کرد.

وی دوباره از همکاری مردم گچساران قدردانی کرد که نزدن ماسک را منکر و زدن آن را نوعی معروف می‌دانند و در این زمینه همه مردم این شهرستان پای کار هستند.


به گزارش کبنا، در حالی که اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید دارند، اما در افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت مشاهده می‌شد که برخی مسئولان دوش به دوش هم نشسته‌اند و یا ایستاده‌اند و اصلا توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی ندارند. و این در حالی است که این بیماری از هر طریقی ممکن است سرایت کند. اگر مسئولان هم یقین داشته باشند که فردی در آن مکان‌ها کرونایی نیست و بهداشت رعایت می‌شد، اما بهتر یود به منظور فرهنگ سازی طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند.  این رفتار مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مصداق ضرب المثل «یه سوزن به خود بزن و یا جوالدوز به دیگران» می‌باشد.


افتتاح پروژه‌های شهرستان کهگیلویه

حضور در گلزار شهدای باشت

افتتاح پروژه در گچساران
حضور در خانواده معزز شهید شهرستان کهگیلویه

 
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
خیلی ازمصوبات استانی وشهرستانی وآن چیزی که من ازرسانه اززبان مسئولان می شنوم اجرایی نمیشه..جفت خونه خیلی ازمسئولان مراسم عروسی برگزارمیشه وچه بساخودشان هم شرکت کنند....مگه قرارنبودازروزیکشنبه بعضی صنوف درشهرستان بویراحمدبسته شوند.....پس کو
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
سلام من بیمار کرونایی هستم و الان در حال بهبودی خواستم چند نکته عرض کنم خدمتتون به خدا قسم استان ما فقط به لطف خدا تا اینجا وضعیتش وخیم نشد بنده از روزی که علائم داشتم به درمانگاه سروک مراجعه کردم اما بدون هیچ توجه و کمکی فقط گفتن برو تست بده دیگه هم هیچ سراغی نگرفتن بعدش رفتم تست دادم تا سه روز خبری از جواب نبود تا شخصا رفتم برا جواب تست گفتن شماره تلفن اشتباه ثبت شد و نتونستیم بهت خبر بدیم جالبه بعدش رفتم بیمارستان جلیل بدون هیچ توجهی سی تی اسکن گرفتن اون هم با هزینه ازاد از جیب خودم این ده روز هم هیچ کسی سراغی نگرفته که قرنطینه هستی نیستی بهتر شدی یا نه
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
مرد باش نظرم را ثبت کن کبنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت همه عزیزان دست اندرکار مبارزه با کرونا
جا داره ویژه از خدمات کادر پزشکی و پرستاری و خدمات رسان بهداشتی و درمانی تقدیر و تشکر نماییم
با این حال که مرتب اعلام میکنید اداره ها تعطیل باشه و تعطیل میشن و ساعات کاری تقلیل پیدا میکنه
مگه به ازایی که سایر اداره ها ونهادها تعطیله و کادر بیمارستانها مشغول هستند ،چیزی در نظر گرفته شده ،؟
که باید در نظر گرفته شود تا کادر درمان خسته نشوند
فقط عادت کرده ایم حرف می زنیم و عمل نمیکنیم
در این عکسهایی که منتشر کرده اید دقت کنید چه تعداد زیادی انسان در کنار هم هستند
آیا واقعا در پارکها و مکانهای گردشگری هم چنین است ،که اصلا به ابن صورت نیست
در ضمن این باغها و فضای گردشگری که تعطیل میشه ،آیا چیزی براشون در نظر گرفته اید
چون‌همه وام گرفته اند
گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
این حرفایی که مسولان استانی میزنند برای عوام هستش شامل حال خودشون نمیشه یکی باید جناب استاندار را بگیره که هرروز برای افتتاح یه کوچه بلند میشه با یه گردان این طرف واون طرف میره شما جایی نرید تا مردم هم نزنند بیرون
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تنها استانی هستیم که جنازه فرد کرونایی را تحویل خانواده میدیم و هیچ گونه پروتکلی را در این مورد رعایت نمیکنیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1