تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۲۴۷۲۳
دبیر جدید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با رسانه‌ها:

زیر ساخت‌ها برای ورزش بانوان در کهگیلویه و بویراحمد آماده نیست / اسلام هیچ‌گاه ورزش بانوان را محدود نکرده است، اما عملاً این امکان از بانوان گرفته شده است / حمایت از رسانه‌های مطالبه‌گر و مبارزه با فساد

۰
زیر ساخت‌ها برای ورزش بانوان در کهگیلویه و بویراحمد آماده نیست
کبنا ؛صبح امروز (یکشنبه ۲ شهریور ۹۹) نشست خبری دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و مسائل مربوط به آن در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که در انجام هر عملی باید دو بخش متفاوت را در نظر گرفت، بیان کرد: بخش نخست هدف‌گذاری است و بخش دوم، اجرا. این دو بخش باید هماهنگ با یکدیگر باشند. اما مساله مهم هدف‌گذاری است. ما قبل از هر چیز باید هدف‌گذاری کنیم.
وی به موضوع حجاب در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: من نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد نظر امیدوارکننده‌ای دارم. این‌گونه نیست که استان به سمت بی‌حجابی زیاد رفته باشد. به‌نظر ما در استان، بانوان محجبه کمتر در فضای عمومی حضور دارند و حضور کم آنها هم به معنای فراوانی افراد بی‌حجاب در استان نیست. بانوان محجبه معمولاً بیشتر در یک مکان‌های خاص حضور دارند و همین دلیل باعث شده که عده‌ای فکر کنند بی‌حجابی در استان زیاد است.
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تازه‌ وارد شدن به استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما یک گزارش میدانی از مکان ورزش اسکیت بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم. بررسی میدانی ما نشان داد که مکان ورزشی که برای بانوان در نظر گرفته شده بود در شأن بانوان عزیز استان نبود. درواقع زیرساخت آماده نبود. پس به نظر ما زیرساخت‌ها خیلی مهم هستند و حتماً باید به آن توجه کنیم. 
وی در ادامه با انتقاد از اینکه «ما چرا نباید فضای آرام و دلنشین برای ورزش بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته باشیم؟» بیان کرد که «اسلام هیچ‌گاه ورزش بانوان را محدود نکرده است. اما ما می‌بینیم که عملاً این امکان از بانوان گرفته شده است.»
حجت الاسلام پیش‌قدم در پایان بیان کرد که آمران به معروف و ناهیان از منکر از پشتوانه قانونی برخوردار هستند.
 اگر ما بخواهیم به‌طور جدی مداخله کنیم دو مورد را باید همواره در نظر بگیریم؛ یکی عزم و خواست مسئولین در سطح استان است و دیگری مطالبه مردم است. مردم باید مطالبه‌گری کنند؛ چرا که به نظر ما فردسازی، جامعه‌سازی را به همراه دارد.
حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم در بخش دیگری از سخنان خود، مکتب عاشورا را راه برون رفت از معضلات و مشکلات اجتماعی دانست و گفت: قیام عاشورا احیاگر امر به معروف و نهی از منکر است و همانطور که جسم انسان نیازمند تغذیه است روح انسان هم به تغذیه نیاز دارد که مهمترین منبع برای روح انسان معنویت است که در همه ادیان معنویات مورد توجه بوده و محرم و صفر مبدا نور و منبع تغذیه انسان است.
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، افزود: در یک قرن اخیر سخت‌ترین بحرانی که گریبانگیر بشر شده و به زندگی خیلی‌ها پایان داده کرونا است، معضلی که با وجود به اوج رسیدن انسان به علم و تکنولوژی قریب به ۸ ماه است وارد زندگی انسان‌ها شده است لذا برنامه‌ها تحت شعاع این ویروس قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف در همین راستا طبق منویات مقام معظم رهبری در پیروی ستاد ملی کرونا برنامه‌های خاصی را در هفته احیا قرار داده که در مرحله اول دستورالعمل ستاد مرکزی را برای ستادهای استانی بومی سازی کردیم متناسب با فرهنگ استان بومی سازی و برای شهرستان‌ها ارسال کردیم. خود ستاد این برنامه‌ها را آغاز کرده و برنامه‌ها باید با فرهنگ استان مطابق می‌کرد.
این مسئول بیان کرد: در همین راستا دیداری با مسوولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستانی ائمه جمعه و صدا و سیما داشتیم، برنامه‌ای هم با نماینده ولی‌فقیه، فرمانده سپاه فتح و استاندار خواهیم داشت.
پیشقدم با بیان اینکه در سطح بازار استان فضاسازی برای ایام محرم صورت نگرفته، افزود: جلسه‌ای با اصناف و بازاریان در این زمینه خواهیم داشت، ضمن اینکه مجوز نمایشگاه فرهنگی و البسه حجاب و عفاف از ستاد استانی کرونا اخذ شده است.
برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مفلحون
وی با اشاره به توزیع پک بهداشتی برای برخی هیات‌های استانی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری مفلحون در زمینه شعر، عکس و فیلم برگزار می‌شود.
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر تغییر رویکرد حجاب و عفاف گفت: زیر ساخت‌های حجاب و عفاف در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسیم، استان در بحث حجاب و عفاف خیلی جلوتر است ضمن اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از حالت میدانی به سمت احیاء رفته است.
  این مسئول با اشاره به ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به موضوع فساد و استخدام‌های مسئله‌دار گفت: کسی که در منصبی قرار گیرد که تخصص ندارد و جایگاهش نیست آن جایگاه را غصب کرده و ضربه بزرگی زده است.
وی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی زمان‌بر است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از رسانه‌‌های مبارزه کننده با فساد حمایت می‌کند، مبارزه با منکر در دستور کار است و آمران به معروف و نهی از منکر مورد حمایت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1