تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۲۴۵۳۰
رئیس پلیس راهور شهرستان گچساران گفت؛

عابرین پیاده قربانی 100درصد تصادفات درون شهری گچساران

۰
عابرین پیاده قربانی 100درصد تصادفات درون شهری گچساران
کبنا ؛
جلسه شورای ترافیک شهرستان گچساران در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
سرهنگ حسینی راد رئیس پلیس راهور شهرستان گچساران در خصوص مصوبات این نشست گفت: مصوب شد کلیه نقاط حادثه خیز و نقاط حادثه زا از جمله شناسایی اصنافی که در این مناطق مستقر هستند، بررسی و شناسایی شوند.
حسینی اظهار کرد: به آن دسته از صنوفی که در نقاط حادثه زا در سطح شهر قرار دارند، اگر شرایط لازم در خصوص راه اندازی صنف خود را از سازمان های مربوطه صنعت، معدن، تجارت یا اصناف داشته باشند، یک فرصت زمانی کوتاه مدت به آنها داده می شود تا بتوانند تغییر مکان دهند تا تغییر صنف بدهند. اصنافی که پروانه کسب ندارند نیز در سریع ترین زمان باید جابجا شوند و عذرشان خواسته شود.
وی افزود: بر اساس فراوانی آمار تصادفات، نقاط حادثه خیز را شناسایی کردیم و در جهت رفع آن مکاتبات با شهرداری انجام شده است و مصوب شد کارگروهی اعم از شهرداری، پلیس راهنمایی رانندگی و فرمانداری از نقاط حادثه خیز سطح شهر بازدید کنند و نسبت به رفع این نقاط اقدامات لازم صورت بگیرد.
سرهنگ حسینی بیان کرد: بلوار ولیعصر از فلکه فرودگاه تا فلکه نرگس به عنوان معبر حادثه خیز محسوب می شود که بیشترین آمار تصادفات در این بلوار صورت گرفته است. 100 درصد تصادفات با عابرین پیاده صورت می گیرد که 60 درصد این تصادفات مربوط به بلوار ولیعصر است.
وی اظهار کرد: مصوب شد کلیه گذرگاه های عابرین پیاده شهر از طریق علائم عمودی و افقی آشکار سازی شوند.
وی گفت: تا زمان راه اندازی دوربین های کنترل سرعت سطح شهر، نقاطی که نیاز هست سرعت وسایل نقلیه کنترل شود سرعت کاه ها نصب شوند، همچنین سرعت کاه و سرعت گیرها و علائم باید متناسب با استانداردهای لازم باشد، همچنین سرعت گیرهایی که استاندار نیستند اصلاح شوند.
سرهنگ حسینی در خصوص تصادفات درون شهری اظهار کرد: در سال جدید کاهش تصادفات را شاهد هستیم ولی فوتی های شهرستان نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است، مقرر شد سازمان بهزیستی شهرستان با همکاری شهرداری کودکان کار را در تقاطع نماز جمع اوری کنند.
سرهنگ حسینی بیان کرد: در خصوص تصادفات، عابرین پیاده و رانندگان باید نسبت به تردد در سطح شهر به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و از مکان های مخصوص به خود عبور کنند، پل های هوایی و مکان های خط کشی شده محل هایی است که عابران پیاده برای مراقبت از خود و رعایت قوانین باید از این محل ها عبور کنند.
وی افزود: داشتن کارت گواهینامه، کاهش سرعت در بلوارهای سطح شهر ، مراقبت و مبالات کردن از مهمترین مواردی است که در صورت رعایت رانندگان کاهش تصادفات را خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1