تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۲۴۲۹۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در آیین تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد

تکلیف مهم‌ترین پروژه درمانی چرام چه می‌شود

۰
تکلیف مهم‌ترین پروژه درمانی چرام چه می‌شود
کبنا ؛ظهر امروز آیین تجلیل از خبرنگاران چرام توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا از چرام، حسن هدایت نیا در این آیین با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در اطلاع رسانی و ارتقا فرهنگ جامعه، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش جریان ساز، اصلاحگر و سلامت بخش دارند، در مدیریت روانی و فکری افراد در شرایط بحرانی نقش این عزیزان پررنگ‌تر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، گفت: با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و گسترش رسانه‌ها هستیم خبرنگاران در آشکار ساختن وقایع نقش موثری دارند، رسانه‌ها یکی از ارکان مهم و رکن چهارم دموکراسی هستند.
وی، خبرنگاران را طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم ذکر کرد و عنوان داشت: ما مسئولان باید انتقادپذیر باشیم اما انتظار هست خبرنگاران نقدهای دلسوزانه داشته باشند، اخلاق مداری از ویژگی‌های خبرنگاران است و نقد منصفانه نیز وارد است.
این مسئول، تصریح کرد: اخلاق مداری، تلاش، تولید خبر، داشتن سواد رسانه‌ای و آگاهی از موضوعات حقوقی و قضایی و تلاش برای کشف حقیقت از ویژگی‌های بارز خبرنگار است.
هدایت نیا با بیان اینکه یک خبرنگار خوب باید ارتباط خوبی با مسئولان داشته باشد به وضعیت کشور در خصوص کرونااشاره داشت و گفت: در بحث کرونا، رسانه می‌تواند کنترل کننده باشد و از طریق نشر ممنوعیت تجمعات و مراسمات به عدم گسترش این بیماری کمک کند.
، رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در پاسخ به سؤال خبرنگار گبنا در خصوص آخرین روند اجرایی پروژه بیمارستان 32 تختخوابی چرام  کرد و گفت: پروژه اول و مهم‌ترین پروژه در بحث درمان شهرستان، بیمارستان چرام است که 4/5 میلیارد برای فندانسیون این طرح تخصیص یافته اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، روند کار کمی کند است که ما تلاش می‌کنیم به این روند سرعت بیشتری دهیم.
وی افزود: تاکنون دو مرتبه در یک ماه اخیر دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی استان از بیمارستان و عملیات اجرایی آن بازدید کرده است که صحبت‌هایی با پیمانکار پروژه شده که با جدیت بیشتری اقدام کند چرا که این پروژه درمانی که بسیار مهم و مورد نیاز مردم هست باید در طول 3 سال تحویل شود.
هدایت نیا به دیگر پروژه مهم بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: مرکز بهداشتی و درمانی القچین سفلی در بخش مرکزی چرام است که جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر و 6 خانه بهداشت روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.
وی تاکید کرد در صورت همکاری مردم و مسئولان در دو ماه آینده راه اندازی می‌شود تا بار مراجعات به مرکز چرام کمتر شود و مردم دسترسی بهتری به پزشک و حوزه سلامت داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در پاسخ به سؤال دیگر کبنا در خصوص اقدامات این شبکه برای مبارزه با ویروس کرونا و نظارت بربهداشت  اصناف و بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: روزانه بازدیدهای مشترکی داریم اما مشکلی که در چرام هست عدم همکاری بقیه سازمان‌ها است که امیدواریم همه با کمک همدیگر به کاهش آسیب‌های این ویروس و سلامتی مردم کمک کنیم و از مردم انتظار داریم به توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی توجه کنند.
وی افزود: جاهای پرتردد مانند اماکن ورزشی و باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی و قصربادی ها بسته شده و بر اماکن پرتردد خرید مثل فروشگاه‌های بزرگ در شهر چرام نظارت و کنترل می‌شود.
هدایت نیا خبرداد: مرکز شماره 2 نمونه گیری تست کرونا در شهرستان چرام در بخش سرفاریاب راه اندازی شد تا موارد مشکوک و کرونایی نیاز نباشد به چرام یا دهدشت مراجعه کنند که این کار نقش همی در محدود سازی و کنترل کرونا در چرام دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1