کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخبار هواشناسی؛

احتمال رگبار باران، رعد و برق در کهگیلویه و بویراحمد

2 مرداد 1399 ساعت 14:14

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۴ روز آینده احتمال رگبار باران و رعد و برق و تندبادهای لحظه ای در سطح این استان وجود دارد.


ولی بهره مند روز پنجشنبه افزود: امروز به تدریج تا اوایل هفته آینده به سبب نفوذ جریانات مونسونی و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب رخ داد ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار باران و رعدوبرق و گاهی تندبادهای لحظه پیش بینی می شود.

به گزارش کبنا؛ بهره مند تصریح کرد: این سامانه به تدریج از بعدازظهر پنجشنبه در پاره ای از مناطق استان، روز جمعه در تمامی مناطق و روزهای شنبه یکشنبه درپاره ای از مناطق به ویژه نواحی مرتفع استان را پوشش می دهد.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این سامانه که به تدریج از روز یکشنبه از جو استان خارج می شود تمامی مناطق استان بویژه مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
بهره مند تاکید کرد: پیش بینی می شود که این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش وزش باد و آسیب به تاسیسات، احتمال برخورد صاعقه و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را در پی داشته باشد.
وی بیان کرد: بنابراین توصیه می شود که احتیاط در تردد جاده ای، به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات به محصولات کشاورزی، تردد نکردن غیر ضروری، توقف نکردن و چرای دام در مسیل‌ها و رودخانه ها و عدم صعود به ارتفاعات رعایت شود. / ایسنا


کد مطلب: 423555

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423555/احتمال-رگبار-باران-رعد-برق-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1