تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۲۳۳۹۱
یادداشت؛

پسا تاجگردون

۶۷
۱۹
پسا تاجگردون
کبنا ؛
در نهایت بازی تاجگردون با بسیاری از مخالفین خود از حزبی‌های گچساران و نواصولگرایان بویراحمدی به رهبری ریش سفیدان اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد گرفته تا زاکانی و چند نماینده جوان مجلس یازدهم با رد اعتبارنامه تاجگردون به پایان رسید. پایان تلخی که به تعبیر مسعود پزشکیان یکی از محدود نمایندگان اقلیت اصلاح طلب مجلس ششم، بر خلاف تمام رویه‌های قانونی مجلس بود.
تصویر خروج حاج غلام گچسارانی‌ها با پوشه‌ای در زیر دست از گیت‌های ورودی صحن مجلس برای آخرین بار قطعاً به عنوان یکی از غم انگیزترین اتفاقات در حافظه طرفداران وی ثبت خواهد شد. این چندمین اتفاق تراتژیک و شاید هم تلخ‌ترین آنها برای تاجگردون ها باشد. سال‌ها پیش ابطال انتخابات گچساران در نهایت به حذف ابدی بهرام تاجگردون از صحنه سیاسی شهرستان منجر شد. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این بار غلامرضا تاجگردون این چنین به آخر خط برسد و از این سخت‌تر اینکه این پایان با یک قانون خاص یعنی بررسی اعتبارنامه نمایندگان در صحن علنی مجلس بود. تاجگردون بارها با موانع سفت و سخت برای ادامه کار مواجه شد و چندین مانع بزرگ در همین مجلس یازدهم را پشت سر گذاشت، اما گویا عزم مخالفینش برای حذف جدی و جدی بود و او راهی جز کنار رفتن پیدا نکرد. توئیت مجتبی ثابتی در ایام ثبت نام انتخابات بر علیه تاجگردون ابتدا چندان جدی گرفته نشد ولی حالا که به آن توئیت و تحرکات بعد از آن نگاه می‌شود باید گفت یک برنامه جدی و اساسی از ابتدا برای زدن تاجگردون در جریان بود. قبل از این توئیت اولتیماتیوم تند حجه الاسلام حجازی امام جمعه گچساران این تصور را بوجود آورد که تاجگردون توسط شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد. صلاحیت تاجگردون به راحتی نیز انجام نشد آن گونه که مالک شریعتی یکی از عاملین اصلی پروژه رد اعتبارنامه تاجگردون مدعی شد صلاحیت وی در هیچ دوره‌ای توسط هئیت های نظارت شهرستان و استان تأیید نشده بود و صلاحیت او در تهران تأیید می‌شد. این بار نیز صلاحیت تاجگردون با تأخیر نسبت به سایر نامزدها و به سختی تأیید شد. بعد از آن نیز حوزه انتخابیه گچساران از آخرین حوزه‌های انتخابیه‌ای بود که انتخابات در آن جا توسط شورای نگهبان تأیید گردید. تأییدیه شورای نگهبان نفس راحتی برای تاجگردون و طرفدرانش داشت. آن‌ها فکرش را نمی‌کردند اصلی‌ترین مانع در پیش روی آنهاست و آن مانع، مانع سفت و سختی خواهد بود که تاجگردون را به پایان خط خواهد رساند.
 حال سؤال این است که آیا باید تاجگردون را به پایان رسیده دانست و یا وی هنوز می‌تواند امیدوار به ماندن در قدرت و احیا خود باشد. آیا ممکن است این رد اعتبارنامه آغاز برخوردهای جدیتر بویژه از سوی قوه قضائیه باشد و پروژه اعتبارنامه بیش از آن که یک پروژه حقوقی باشد یک پروژه سیاسی بود؟
رد صلاحیت تاجگردون اما موجبات خوشحالی بسیاری را نیز فراهم کرد. اصلاح طلبان از تهران تا گچساران هیچ حمایتی از تاجگردون نداشتند. آن‌ها احتمالاً تاجگردون را اصلاح طلب نمی‌دانستند اما جالب است که بخش بزرگی از ایراد به اعتبارنامه تاجگردون آن گونه که خود در یک پست اینستاگرامی مدعی می‌شود به نظرات وی در مورد  موضوع حصر بر می‌گردد. اصلاح طلبان تاجگردون را بیشتر یک نیروی وابسته به علی لاریجانی می‌دانند و هیچ بعید نیست اصولگرایان تندرو از این نزدیکی بیش از اصلاح طلب بودن تاجگردون عصبانی بوده باشند. اصلاح طلبان در استان نیز تاجگردون را کسی می‌دانند که سبب بی سهمی و دور ماندن آنها از تصمیمات استان شده است. آن‌ها سکوت اختیار کردند ولی غافل از آن که از این نمد کلاهی نخواهند بافت و حذف تاجگردون بر قدرت اصولگرایان در مجلس، استان و گچساران خواهد افزود. اصلاح طلبان اما هیچ موضع مخالفی نیز نگرفتند. اصلاح طلبان با این سکوت نشان دادند که چه دل پری از تاجگردون دارند و این رفتار با تاجگردون نشان از آخرین امیدهای رواداری سیاسی در میان گروه‌های سیاسی می‌دهد و اصلاح طلبان بعید است هرگز شانسی برای بازگشت به قدرت سیاسی داشته باشند.
 در میان اصلاح طلبان تنها حمایت های جزئی صورت گرفت و در استان تنها محمود منطقیان در دفاع از تاجگردون فعال بود. این حمایت احتمالاً جنبه عاطفی داشته است، چرا که در طول سال‌های گذشته نزدیکی و حمایتی از سوی تاجگردون نسبت به منطقیان و دیگر اصلاح طلبان استان دیده نشد. در نقطه مقابل منطقیان یک اصولگرای معروف تمام قد همچنان از تاجگردون حمایت می‌کند و آن هم کسی نیست جز علی محمد بزرگواری. بزرگواری با لحنی تند به اکثر مخالفین تاجگردون تاخت. او حالا در نزد تاجگردونی ها محبوب‌ترین چهره‌هاست. برخی معتقدند که ممکن است این اندازه از فعالیت به نفع تاجگردون توسط بزرگواری در نهایت به حضور بزرگواری در انتخابات میان دوره‌ای گچساران منجر شود ولی بعید است که بزرگواری با آن اخلاقی با قدرت چنین تصمیمی داشته باشد. شایعاتی در مورد عدل هاشمی پور نیز گفته می‌شود، ولی فضای قوم زده شهرستان‌های استان به سختی اجازه فرصت یک نیرو از شهرستان‌های دیگر و موفقیت وی را می‌دهد.
احتمالاً در بین مدیران دولتی احد جمالی بیش از هر کس دیگر از بابت نبودن تاجگردون در قدرت خوشحال باشد. تنها چند روز قبل از آغاز دوئل بحث اعتبارنامه بود که ادبیات تند جمالی در مورد مدیرکل ستاد بحران استان واکنش شدید اللحن تاجگردون را برانگیخت و تقابل این دو را مشخص کرد، بی شک اگر می‌ماند تلاش زیادی برای عزل جمالی به خرج می‌داد.
حالا مدیران تاجگردونی بیش از هر کس دیگری در بیم و ترس به سر می‌برند و بسیاری از افراد نیز با کینه و خشم نسبت به سیطره هفت ساله‌ ی این مدیران، امیدوار به کنار گذاشتن آنها هستند. هر چند با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت و عملکرد برخی از این مدیران بعید است اتفاق خاصی بیفتد.
دو نماینده دیگر استان قطعاً «فقدان یک رقیب قدرتمند در عرصه چینش مدیران» را فرصتی خوب برای خود می‌دانند و حداکثر تلاششان را به خرج خواهند داد تا نهایت استفاده را از این فرصت ببرند. قبل از این نیز گفته می‌شد احد جمالی معاون سیاسی استاندار رابطه نزدیکی با دو نماینده اصولگرای استان دارد و حالا که خصم اصلی خود یعنی غلامرضا تاجگردون را در صحنه تصمیم گیری استان نمی‌بیند این نزدیکی و هماهنگی بیشتر نیز خواهد شد.
 گچساران باید یک سال آینده را به انتظار بنشیند تا خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری نماینده خود را انتخاب کند.
در این مدت زمان فرصت زیادی برای رصد شرایط و شکل گیری یک فضای رقابتی خواهد بود. برخی نزدیکان تاجگردون از هم اکنون در حال فضاسازی برای نقش آفرینی تاجگردون ها در انتخابات آینده هستند و بسیاری هم با اتکا به نظر محمود صادقی نماینده سابق مجلس مبنی بر عدم ایراد قانونی برای ثبت نام غلامرضا تاجگردون امیدوارند حاج غلام دوباره برگردد. اما واضح و مبرهن است که چنین اتفاقی بعید است در عمل بیفتد و بهتر نیز آن است که تاجگردون و تاجگردون ها اگر در پی احیا خود هستند حداقل چندین سال از فضای سیاسی شهرستان فاصله داشته باشند و حتی هیچ حمایتی از دیگر گزینه‌ها نیز نداشته باشند. در همین مدت کوتاه گزینه سازی زیادی صورت گرفته است و از هادی زارع پور و ساسان تاجگردون به عنوان گزینه‌های جایگزین نام برده شده است. گزینه‌هایی که در صورت حضور دارای شانس هستند اما احتمالاً آنها با دوراندیشی وارد بازی خطرناک انتخابات و مجلس کاملاً اصولگرای یازدهم نشوند و رقابت بین نیروهای اصولگرا همچون سید قدرت و زینل زاده باشد.
ممکن است سید قدرت حسینی هم برای فرار از فشارها نیاید و میدان را به سید ناصر حسینی پور دیگر برادر دهد ولی اشتیاق سید قدرت شاید به گونه‌ای دیگر سبب تصمیم گیری شود.
آینده عمرانی گچساران اما هر چه باشد هرگز دوران طلایی تاجگردون را تجربه نخواهد کرد و بسیاری از پروژه‌ها برای سال‌ها و شاید تا همیشه در وضعیت فعلی و بلاتکلیفشان بمانند و هیچ گاه تونل گچساران به دیل به سرانجام نرسد.
 بدون شک نام غلام رضا تاجگردون یکی از ماندگارترین نام‌های سیاسی تاریخ استان خواهد بود و دهه 90 به نام وی در تاریخ استان ثبت خواهد شد. این پایان ممکن است یک پایان کامل نباشد. تاجگردون می‌تواند امیدوار باشد اگر یک دولت رادیکال اصولگرا سال آینده بر سر کار نیاید به مسئولیت‌های اجرایی برگردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا بس کن
فریاد
Iran, Islamic Republic of
سیاسیون شهرستان و استان ، با زین و یراق دیگران ، رخت دامادی پوشیدن . مبارکشون باشه بنازم به این غیرت و مردانگیشان .
خیانت این جماعت بخشودنی نیست و مردم گچساران و باشت هرگز اجازه نخواهند داد که این خاینین مجلس را ببینند .
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
۴۰۰۰۰ رای دهنده به تاجگردون بعید است پای صندوق رای بیایند چون اعتقاد دارند زاکانی و قالیباف میتوانند این زحمت را بکشند و برای گچساران یک نماینده انتخاب کنند .
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خواب دیدی حیر باشه
دسدسج
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هرچی بیشتر دنبال کاراشوبگیره بیشتر درمیاد.پس بفعشه سکوت کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نماینده میان دوره ای قطعا سیدقدرت است وفقط ایشان میتواند دراین برهه برای گچساران کارکند چون این مجلس همه ازدوستانش است
غیره خو نمایندگیه بیمه فرو
Iran, Islamic Republic of
تحت هیچ شرایطی به کسیکه باعث ابطال رای مردم شده رای نخواهیم داد.حتی اگر به سبب قومی باشد درنهایت رای به صندوق برای ان نخواهد رفت.درست این بود این دوره هم همدست نمایندگان تهران نمیشدند تادور بعد با نبود تاجگردون به اورای میدادیم .نفرت مردم از انها زیاد شده
بختیاری
United States
جناب اقای تاجگردون با افتخار و مردانگی کرسی را ترک نموده اند ولی زاکانی به همین زودی ها با خفت مجبور است کنار برودو هم پاک نمی شود و کرسی او برای همیشه نشانه ننگ را در برخواهد داشت
ایشان به مردم گچساران وباشت نمود و روزی فرا میرسد که بدست مردم دلاور ایران زمین به سزای خواهد رسید.
اصولگرای اصلاح طلب
Romania
درود بر محسن خرامین ککی شیرم
Iran, Islamic Republic of
آدم دلش به حال بعضی‌ها که یکسره با نگرانی زندگی میکنن و فقط کارشان سرک کشیدن به زندگی دیگران است و بعد از به اصطلاح شکست دادن رقیب بازهم با نگرانی موضوع را پیگیری میکنن میسوزه. کی فرصت زندگی پیدا میکنن نمی‌دانم. خداوند همه را هدایت کند.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران دیگه دغدغه‌ای غیراز تاجگردون ندارن تمومش کنید دیگه
Iran, Islamic Republic of
یک تاجگردون دیگر انتخاب کنید
Iran, Islamic Republic of
مطمعن باش تاجگردون میگه کی بره مجلس،انشاالله اتهاماتشم رد میشه دوره بعدی خودش میاد،داش ساسان جایگزینش
United States
انشالله ساسان
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون میگه کی بره مجلس،داش قدرت و پاکدل وزینل زاده محال بتونن وارد مجلس شن
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش خنجر برادر کشی را به دست نمی گرفتید با غریبه ها همدست همنوا نبوده اید . با نادانی تیشه بر ریشه خود می زنید
دلم برای نادانی بیشتر از محرومیت ها می سوزد
زمانی که جنگل های زاگرس در آتش سوخت جمله رئیس سازمان محیط زیست را به یاد بیاوردید که می گفت طبعیت آتش را کنترل می کند چه شد شما به غریبه ها اعتماد کردید خنجر برادر کشی به دست گرفتید برادر که صادقانه خدمت کرد راست می گویند نیکی چو از حد بگذرد نادان فکر بد کند
ابادان
Iran, Islamic Republic of
دروبرنماینده خوب تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند آن گچسارانی را خیانت///را فراموش کند
علی
United States
قابل توجه کبنا رسانه تاجگردون تونل دیل یکسال هست که خوابیده
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
بخدا همین پرستیژزش کل مجلس الان را می ارزید


گچساران بدون نام تاجگردون در هیچ جا شناخته شده نیست
گشینی
Iran, Islamic Republic of
والا به جزتاجگردونها رایمان رابرای کسی نخواهیم نوشت واگرعیرازساسان یاحاج غلام بیادمطمئنا به حزب مقابل رای خواهم داد
Iran, Islamic Republic of
هیچ کسی به فکر این مردم بیچاره نیست فقط به فکر جیب خودتون هستین لعنت بر این مسوولان بی عرضه که مردم را درک نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
لطفا تاجگردون اینقدر بزرگ نشون‌ندید همه میدونن چه خبره
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
از زرنگ هایی که به درد خویشاوندان خود می خورند خیلی خوشم می آید ای کاش اینجانب خویشاوندی مانند تاجگردون داشتم
علی
Iran, Islamic Republic of
دوران تاجگردون دوران پارتی بازی و سوءاستفاده از قدرت بود ان شاءالله دیگر چنین دوران هایی نداشته باشیم
علی
Iran, Islamic Republic of
دوران تاجگردون دوران پارتی بازی و سوءاستفاده از قدرت بود ان شاءالله دیگر چنین دوران هایی نداشته باشیم
علی
Iran, Islamic Republic of
بجز تاجگردون بقیه بودن یا نبودنشو فرقی نداره
Iran, Islamic Republic of
مدیران تاج گردون باید بروند و جا خوشی هم یه حدی داره مگه قحط الرجال
Iran, Islamic Republic of
مدیران کل تاج گردونی تا میتونن فامیلی بازی در آوردن در ادارات لطفا رسیدگی کنید و نگذارید خویش و قومی بازی کنند و مگر در استان آدم نیست که اقوام خودشان را هم نایب خود میکنند
Iran, Islamic Republic of
آقای جمالی مدیران تاج را کنترل کنید و نگذارید در مدیریت ها از رانت اقوامی استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
همه مدیران تاج باید بروند بسه دیگه از بس موندن خجالت هم نمیکشن
Iran, Islamic Republic of
تمام مدیران و معاونین تاج گردونین یه چه وضعشه
احمدی جهاد
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
کبنا.اقای تاج گردون دیگه تمام شد واز گردونه خارج شد مبنا یا هر رسانه دیگه چه بخواهد چه نخواهد نمی تواند دکتر!!!!تاج گردون را بار دیگر بجریان سیاست بازگرداند مگر اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات ۱۴۰۰رای بیاورند تا از وجود او بنحوی استفاده کنند که آنهم با این سوابق فوق درخشان فعلی بعید است
پناهی
Iran, Islamic Republic of
باسلام بنده اصفهانی هستم وتاامروزهیچ ارتباطی باگچساران وجناب تاجگردون نداشته ام ولی دراین مدت که پروسه حذف ایشان راازطریق رسانه هادنبال کردم به چندنکته مهم رسیدم که اول ازهمه حذف تاجگردون بودکه کاملاغیرقانونی ایشان راردکردندواین ظلم اشکاری بودکه همه مردم ایران ازتندروهای مجلس یازدهم به عینه دیدندوجالب انکه مدعیان دینداری وانقلابی به این حق کشی وحق الناس دست زدندوالبته ازبی تجربگی قالیباف هم سوءاستفاده کامل بردندونکته دوم اینکه به واسطه زمان نسبتازیادیکه این موضوع طی شدبنده وامثال بنده تازه به ابعادشخصیتی وکارشناسی وخبرگی جناب تاجگردون پی بردیم وبنده خودم منبعدنگاهم به گچساران ومردمش بکلی عوض شدوتاامروزفکرنمیکردم مابین لرزبانان شخصیتی به این دانایی وباارزشی وجودداشته باشدوتاجگردون باعث شدنگاهم بکلی تغییرکندوبنظرم مردم گچساران واقعانخبه پرورهستندکه اگربه انان فرصت عرضه اندام داده شودمیتواننددربالاترین مسئولیتهابه بهترین شکل ممکن به مردم خدمت کنندونکته اخراینکه اقای تاجگردون اگرتاقبل ازاین فقط محبوب گچسارانیهابود امروزیکی ازمحبوبترین مسئولان تاریخ چهل ساله کشورمابین مردم کوچه وبازاراست وبنظرم گچسارانیهابایدبه ایشان افتخارکنندوپشتش راخالی نکنند.وسلام
خدا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون برود دیگر پشت سرش را نبیند از بس مردم از اون وکارهایش متنفرند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
رای مردم دیگه ارزش نداره زاکانی وقالیباف وداردسته اش نماینده انتخاب می کنند دیگه نیازی نیست انگشت خودرو کثیف کنیم ثابت شد..
طمع کرد دیگه نباید میومد
بزرگشون لاریجانی پارسال گفت آقا من دیگه بارمو بستم ، دوره بعد نیستم
خیلی دیگه هم نیومدن
اما تاجگردون طمع کرد
توی ایران ، رو هیچ کس نباید حساب کرد
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
جمالی هم میرود ولی محمدی تبار دوباره میدان دار میشود و تاج زاگرس برای شما می ماند
گچسارانی اصل
Iran, Islamic Republic of
بنظر بنده از نفر اصلی مورد حمایت دکتر تاجگردون و مرد خوش نام این روزهای گچساران یاد نشده است. اون کسی نیست جز دکتر افشین پور
گچساران قدرتمند
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از این افراد نماینده نخواهندشد
نماینده اینده گچساران از قشر جوان است که تا موقع ثبت نام رونمای نخواهد شد
خسرو
Iran, Islamic Republic of
زارع پور
خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
به گور میرید این آرزو را
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
ریاست جمهوری برازندشه .خخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مطمئنید فقط همینا ثبت نام میکنند
Iran, Islamic Republic of
تونل دیل باید تحت هر شرایطی به پایان برسه. چه با تاجگردون چه بی تاجگردون. اصلا همین اقایان مجلسی که تاجگردون را رد کردند باید پاسخگوی این طرح ها باشند
س.م
Iran, Islamic Republic of
گاهی بخاطر دشمنی با یک فرد متخصص و متعهد تمام کشور و استان مربوطه متضرر خواهند شد . در مجلس از ایشان متخصص تر پیدا نمیکردید . متاسفم که دشمنی آدمها کی خانمه می یابد
Iran, Islamic Republic of
دریوزگی است اینجور تیتر زدنها
مردن
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خیلی خوب کار کرد، اما به چه قیمتی؟
اعمال تاجگردون مصداق حدیث شریف امام علی(ع) است که فرمودند: کاخی برافراشته نمی‌شود، مگر اینکه کوخی ویران گردد...
حالا حاج غلام استان کهگیلویه و بویراحمد را فدای شهرستان گچساران کرد...
تازه اقدامات حاج غلام زمین و مسکن را طی 8سال گذشته بیش از 100برابر قیمت کرده، که نتیجتا هیچ کارمند جز و کارگری توانایی خرید مسکن در شهر دوگنبدان را ندارد..
به طوریکه مردم هجوم به روستاهای بدون امکانات خرید و اداری و رفاهی اطراف شهر روی آوردند که دوباره مشکلات و معضلات فرهنگی و معیشتی خود را دارد..
بنازم به زبانت ای مولای درویشان علی...
کاخی برافراشته نمی‌شود،مگر اینکه کوخی ویران گردد..
التماس دعا
محمد
Iran, Islamic Republic of
مناسب ترین گزینه بجای تاجگردون ، برادر تاجگردون ( معاون وزیر) است .
United States
هر کس حاج غلام معرفی کنه رای میدیم تا اون بنده خدا بفهمه بی تاجگردونم قبول بشو نیس
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگرتاجگردون بقول این یادداشت در تاریخ گچساران به یادگار بماند نتیجه دست بردن در بودجه عمومی است که تمام مردم ایران از آن سهم دارند نه گچساران وباشت .مناطق محروم زیادی در کشور وجود دارد که نیازمند عمران است .وقتی نماینده فامیلی تمام ارکان ادارات را با بکار گیری اقوام خود تصرف میکند .رانت ایجاد مینماید .آب کشاورزی را به اراضی خود واقوام هدایت می کند .جلوی استیضاح وزیر یا وزرا را میگیرد .جایش در مجلس نیست .آقای کبنا لطفا دیگر در مورد تاجگردون مطلب چاپ نکن تا تاجگردونها از دایره سیاست خارج وله ساخت و ساز برج عاج خود مشغول باشند
Iran, Islamic Republic of
یعنی یه روز از تاجگردون تیتر نزنی نمیشه ؟ یعنی تو منطقه گچساران و .... اینقدر قحط الرجال هست ؟ چه بیچاره !
ککاتم
Iran, Islamic Republic of
تمام این حرفها یک غاز نمی ارزد بهتر فکر اموال خود باشد چون به همین زود جنگ دلهای شروع می شود آنهایی که شریک کند سهم می خواهند
Iran, Islamic Republic of
نوبت به نوبت تاجگردون رفت شما هم میروید کسی توی دنیا نمی مونه خدا وملکش اینقدر حرف های تفرقه افکنی نزنید
Iran, Islamic Republic of
بازم طرفداران تاجگردون برنده انتخابات است
United States
رای ما تاجگردون
انتخابات بی تاجگردون بازم تاجگردون مشخص میکنه کی بره بالا
افتخار۱۳
Iran, Islamic Republic of
باید آن روزی که آقای تاجگردون با حالت اعتراض از مجلس بیرون می رفت بحال مردم گچساران و کل استان گریست،ایشان مظلوم واقع شد و مظلومانه از مجلس بیرون آمد. باید مردم استان اشک غم بریزند که فردای دیگر نوبت یکی دیگر از هم داستانی های ماست.بقیه نمایندگان مجلس هیچکدام دلشان به حال مظلومیت کهگیلویه و بویراحمد نسوخت.
درود بر تاجگردون نماینده واقعی کهگیلویه و بویراحمد
آینده عمرانی گچساران اما هر چه باشد هرگز دوران طلایی تاجگردون را تجربه نخواهد کرد و بسیاری از پروژه‌ها برای سال‌ها و شاید تا همیشه در وضعیت فعلی و بلاتکلیفشان بمانند و هیچ گاه تونل گچساران به دیل به سرانجام نرسد.
چقدر جای تاسف داره
بر نارفیقان و پرونده سازان شرم باد
کورش قیصری نیا
Iran, Islamic Republic of
شاید قبلا نام حاج غلام تاجگردون ، به گچساران پیوند خورده باشد ، ولی از وقتیکه در مجلس ، نمایندگان با دیدگاه جناحی و حزبی ، او را بدون دلیل حذف کردند ، بدون شک اینک تاجگردون فراتر از یک منطقه و حوزه قرار گرفته است و سراسر کشور تمام لرها و بختیاری ها در مقابل این بی عدالتی بی تفاوت نخواهند بود. و انتظار تمامی لرهای کشور ، کاندیداتوری حاج غلام برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می باشد. بدون شک رییس جمهور بعدی ایران ، تاجگردون خواهد بود . این مجلس برای تاجگردون کوچک بود !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
صلاحیت تاجگردون هرگز، خداحافظتاجگردان!!
ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
چقدر آسمون ریسمون میکنید ؟ چقدر خودتون و به زمین می زنید؟؟؟ بوده حالا هی بگید دسیسه بوده هی بگید پروژه بوده... بس نیست این همه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آیا ممکن است این رد اعتبارنامه آغاز برخوردهای جدیتر بویژه از سوی قوه قضائیه باشد و پروژه اعتبارنامه بیش از آن که یک پروژه حقوقی باشد یک پروژه سیاسی بود؟
Iran, Islamic Republic of
کبناتوهم بیکاری هی هرروزیچیز ازتاحگردون میگی عقده تاجگردون خالی نشده باباول کنیدمردم ازگرسنگی دارن میمیرن فقربیدادکرده
پریسا
Iran, Islamic Republic of
درد و بلای تاجگردون بخوره تو سرتون بی لیاقت ها
فقط بلدید جاسوسی کنید.
خاک عالم بر سرتون آدم فروشها
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1