تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۲۳۲۳۱
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت؛
قول مساعد شرکت هلیکوپتری ایران جهت استقرار بالگرد در آینده نزدیک
۰
کبنا ؛
محسن جلیل افزود: این دو پایگاه به علت وجود زیر ساخت های مناسب فرودگاهی در گچساران و یاسوج مستقر شدند اما محدودیتی در پوشش امدادی سایر شهرستان ها نداشته و تنها مختص به شهرستان های بویراحمد و گچساران نبودند.
به گزارش کبنا؛ جلیل ادامه داد: تا سال 97 این بالگردها به خوبی خدمات رسانی می کردند ولی از اواخر سال 97 به علت مشکلات اعتباری، تاخیر در پرداختها، تحریم و نیز مشکلات تعمیر این بالگردها در شرکت متمرکز تعمیرکننده، منجر شد تا کم و بیش محدودیت هایی ایجاد شده و تقریبا این مشکلات به صورت مقطعی از سال 98 شروع شد و به تعطیلی کوتاه مدت این پایگاه ها منجر گردید.
وی ابراز داشت: در دوران تصدی دکتر یزدانپناه بحث بدهی های معوقه به جد پیگیری شد و سعی شد این بدهی های عقب مانده جبران شوند. خوشبختانه در پرداخت مطالبات شرکت هلیکوپتری و بالگرد ها، در پایان سال 98 و اوایل سال 99 همتراز و به نوعی جلوتر از سایر استان ها هستیم.
جلیل یادآور شد: اما در ابتدای سال 98 و اواخر 97 در پرداخت ها عقب بودیم و در آن شکی نیست تا اینکه در زمستان 98 رسما شرکت هلیکوپتری اعلام کرد که به علت موارد قید شده این پایگاه ها را تعطیل می کند.
وی ادامه داد: در خصوص بالگرد مستقر در گچساران، نظر نماینده مردم شریف گچساران در مجلس نیز بر این بود که از طریق ارتش و هوانیروز، بالگردی در استان مستقر شود که مکاتبات را انجام دادند و نماینده هوانیروز در استان حضور و به بررسی زیرساخت ها پرداخت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ارزیابی های صورت گرفته و باتوجه به نوع بالگردها به این نتیجه رسیدند که این نوع بالگرد برای استان کوهستانی ما مناسب نبوده و قادر به خدمات رسانی نمی باشد، دی ماه 98 بحث بالاگرد هوانیروز منتفی شد.
وی افزود: شرکت هلیکوپتری ایران 19 اسفند ماه 1398 پایگاه های اورژانس هوایی استان را تعطیل کرد، مجدد پیگیری ها جهت راه اندازی آنها از سر گرفته شد و با دستور ریاست دانشگاه بخشی از بدهی های معوقه از نقدینگی دانشگاه پرداخت گردید.
وی ابراز داشت: در نهایت 11 فروردین ماه 99 بعد از پیگیری های صورت گرفته شرکت هلیکوپتری ایران قبول کرد که یک بالگرد را برای استان اعزام کند، به جهت حاشیه هایی که وجود داشت ما بالگرد گچساران را آماده خدمت نمودیم و بعد از تقریبا 20 روز تعطیلی، پایگاه اورژانس هوایی گچساران مجددا راه اندازی گردید و تا 14 اردیبهشت 99 فعال بود.
جلیل عنوان کرد: در این مدت زمان تقریبا بدهی دانشگاه به شرکت هلیکوپتری پرداخت گردید اما مشکلی که ایجاد شد این بود که شرکت مدعی شد که دانشگاه هزینه روزهای تعطیل اسفندماه را نیز پرداخت کند در حالی که طبق قرار داد، چون شرکت خود اقدام به تعطیلی کرده بود، هر گونه پرداخت وجه برای روزهای تعطیل غیر قانونی محسوب می شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه شرکت مدعی پرداخت کامل پول بود، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پرشکی نامه ای به اورژانس کشور مکاتبه نمود و خواستار تعیین تکلیف شدیم و اورژانس کشور نیز در پاسخ اعلام کرد طبق مفاد قرداد و قانون پرداخت شود.
وی اظهار داشت: در فروردین ماه، پایگاه یاسوج به طور کامل تعطیل بود ولی گچساران از 14 فروردین فعال بود که در نهایت 14 اردیبهشت 99 مجدد بالگرد گچساران بعد از یک ماه فعالیت جهت تعمیردوره ای و تعویض قطعات به شرکت مربوطه فراخوانده شد در همین راستا جهت بالگرد یاسوج پیگیری هایی را انجام دادیم که بالگرد یاسوج مستقر شد.
جلیل ادامه داد: شرکت بر این عقیده بود که به علت کمبود بالگرد و نبود قطعات تنها یک بالگرد را به استان اختصاص دهد و بعد از مدت قانونی تعمیر 10 روزه، بالگرد گچساران را پیگیری نمودیم که اعلام کردند فعلا این بالگرد آماده نیست.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تاریخ 7 خرداد ماه99 همچنین از طرف سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اورژانس کشور مکاتبه ای مبنی بر لزوم فعالیت مجدد اورژانس هوایی گچساران صورت گرفت و پیرو آن نیز نامه ای در تاریخ 17 خردادماه سالجاری، دکتر کولیوند؛ رئیس سازمان اورژانس کشور به پیوست نامه دکتر یزدانپناه، به شرکت هلیکوپتری ایران ارسال و پیگیر این مسئله شد.
وی افزود: همچنین در این راستا به همراه دکتر سرور؛ رئیس اورژانس هوایی کشور جلسه ای با مدیر عامل شرکت هلیکوپتری ایران برگزار نمودیم و تقاضای خود را اعلام کردیم اما با توجه به مشکلات موجود در خود شرکت و مشکل کمبود قطعات بالگردها اعلام نمودند که فعلا حضور بالگردها در استان مقدرو نیست اما هیچ نامه رسمی مبنی بر تعطیلی پایگاه هوایی گچساران به صورت دائم نیز دریافت نکرده ایم.
جلیل در پایان با اشاره به اینکه چندین پایگاه اورژانس هوایی از جمله شهرکرد، بوشهر، جهرم، ارومیه و خراسان شمالی غیر فعال هستند، خاطر نشان کرد: کاپیتان قیاسی؛ رئیس شرکت هلیکوپتری ایران قول مساعد دادند که در اولین فرصت ممکن، در صورت آمادگی بالگردها نسبت به استقرار آن در استان اقدام نمایند.
به گزارش کبنا؛ جلیل ادامه داد: تا سال 97 این بالگردها به خوبی خدمات رسانی می کردند ولی از اواخر سال 97 به علت مشکلات اعتباری، تاخیر در پرداختها، تحریم و نیز مشکلات تعمیر این بالگردها در شرکت متمرکز تعمیرکننده، منجر شد تا کم و بیش محدودیت هایی ایجاد شده و تقریبا این مشکلات به صورت مقطعی از سال 98 شروع شد و به تعطیلی کوتاه مدت این پایگاه ها منجر گردید.
وی ابراز داشت: در دوران تصدی دکتر یزدانپناه بحث بدهی های معوقه به جد پیگیری شد و سعی شد این بدهی های عقب مانده جبران شوند. خوشبختانه در پرداخت مطالبات شرکت هلیکوپتری و بالگرد ها، در پایان سال 98 و اوایل سال 99 همتراز و به نوعی جلوتر از سایر استان ها هستیم.
جلیل یادآور شد: اما در ابتدای سال 98 و اواخر 97 در پرداخت ها عقب بودیم و در آن شکی نیست تا اینکه در زمستان 98 رسما شرکت هلیکوپتری اعلام کرد که به علت موارد قید شده این پایگاه ها را تعطیل می کند.
وی ادامه داد: در خصوص بالگرد مستقر در گچساران، نظر نماینده مردم شریف گچساران در مجلس نیز بر این بود که از طریق ارتش و هوانیروز، بالگردی در استان مستقر شود که مکاتبات را انجام دادند و نماینده هوانیروز در استان حضور و به بررسی زیرساخت ها پرداخت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ارزیابی های صورت گرفته و باتوجه به نوع بالگردها به این نتیجه رسیدند که این نوع بالگرد برای استان کوهستانی ما مناسب نبوده و قادر به خدمات رسانی نمی باشد، دی ماه 98 بحث بالاگرد هوانیروز منتفی شد.
وی افزود: شرکت هلیکوپتری ایران 19 اسفند ماه 1398 پایگاه های اورژانس هوایی استان را تعطیل کرد، مجدد پیگیری ها جهت راه اندازی آنها از سر گرفته شد و با دستور ریاست دانشگاه بخشی از بدهی های معوقه از نقدینگی دانشگاه پرداخت گردید.
وی ابراز داشت: در نهایت 11 فروردین ماه 99 بعد از پیگیری های صورت گرفته شرکت هلیکوپتری ایران قبول کرد که یک بالگرد را برای استان اعزام کند، به جهت حاشیه هایی که وجود داشت ما بالگرد گچساران را آماده خدمت نمودیم و بعد از تقریبا 20 روز تعطیلی، پایگاه اورژانس هوایی گچساران مجددا راه اندازی گردید و تا 14 اردیبهشت 99 فعال بود.
جلیل عنوان کرد: در این مدت زمان تقریبا بدهی دانشگاه به شرکت هلیکوپتری پرداخت گردید اما مشکلی که ایجاد شد این بود که شرکت مدعی شد که دانشگاه هزینه روزهای تعطیل اسفندماه را نیز پرداخت کند در حالی که طبق قرار داد، چون شرکت خود اقدام به تعطیلی کرده بود، هر گونه پرداخت وجه برای روزهای تعطیل غیر قانونی محسوب می شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه شرکت مدعی پرداخت کامل پول بود، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پرشکی نامه ای به اورژانس کشور مکاتبه نمود و خواستار تعیین تکلیف شدیم و اورژانس کشور نیز در پاسخ اعلام کرد طبق مفاد قرداد و قانون پرداخت شود.
وی اظهار داشت: در فروردین ماه، پایگاه یاسوج به طور کامل تعطیل بود ولی گچساران از 14 فروردین فعال بود که در نهایت 14 اردیبهشت 99 مجدد بالگرد گچساران بعد از یک ماه فعالیت جهت تعمیردوره ای و تعویض قطعات به شرکت مربوطه فراخوانده شد در همین راستا جهت بالگرد یاسوج پیگیری هایی را انجام دادیم که بالگرد یاسوج مستقر شد.
جلیل ادامه داد: شرکت بر این عقیده بود که به علت کمبود بالگرد و نبود قطعات تنها یک بالگرد را به استان اختصاص دهد و بعد از مدت قانونی تعمیر 10 روزه، بالگرد گچساران را پیگیری نمودیم که اعلام کردند فعلا این بالگرد آماده نیست.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تاریخ 7 خرداد ماه99 همچنین از طرف سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اورژانس کشور مکاتبه ای مبنی بر لزوم فعالیت مجدد اورژانس هوایی گچساران صورت گرفت و پیرو آن نیز نامه ای در تاریخ 17 خردادماه سالجاری، دکتر کولیوند؛ رئیس سازمان اورژانس کشور به پیوست نامه دکتر یزدانپناه، به شرکت هلیکوپتری ایران ارسال و پیگیر این مسئله شد.
وی افزود: همچنین در این راستا به همراه دکتر سرور؛ رئیس اورژانس هوایی کشور جلسه ای با مدیر عامل شرکت هلیکوپتری ایران برگزار نمودیم و تقاضای خود را اعلام کردیم اما با توجه به مشکلات موجود در خود شرکت و مشکل کمبود قطعات بالگردها اعلام نمودند که فعلا حضور بالگردها در استان مقدرو نیست اما هیچ نامه رسمی مبنی بر تعطیلی پایگاه هوایی گچساران به صورت دائم نیز دریافت نکرده ایم.
جلیل در پایان با اشاره به اینکه چندین پایگاه اورژانس هوایی از جمله شهرکرد، بوشهر، جهرم، ارومیه و خراسان شمالی غیر فعال هستند، خاطر نشان کرد: کاپیتان قیاسی؛ رئیس شرکت هلیکوپتری ایران قول مساعد دادند که در اولین فرصت ممکن، در صورت آمادگی بالگردها نسبت به استقرار آن در استان اقدام نمایند.