تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۲۱۶۹۱
در خطبه های نماز جمعه گچساران مطرح شد

حجازی: جوانان و نخبگان به فکر ایجاد تحول در زمینه عدالت باشند / وضع امریکا همانند آتش زیر خاکستر است

۰
حجازی: جوانان و نخبگان به فکر ایجاد تحول در زمینه عدالت باشند
کبنا ؛امام جمعه گچساران گفت: جوانان و نخبگان به فکر ایجاد تحول در زمینه عدالت باشند و در زمینه اقتصاد تحول در این است که بند ناف اقتصاد را از نفت جدا کرد.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز ( جمعه 16 خرداد 99 ) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام (ره)گفت در روز چهادرهم خرداد ماه  مقام معظم رهبری فرمایشات بسیار راهگشایی نسبت به شخصیت حضرت امام راحل، نسبت به اوضاع دشمنان و هم نسبت به انتظاراتی که از مردم و به ویژه نسل جوان دارند، بیان فرمودند.
وی افزود: انقلاب اسلامی با رهنودهای حضرت امام (ره) و با جانفشانی فرزندان این سرزمین به ثمر نشست و نظام اسلامی و دولت اسلامی تشکیل شد، اگر چه حضرت امام (ره) با توکل و ایمان به خداوند قیام کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.
امام جمعه گچساران گفت: امروز هم منکر این موضوع نیستیم که در مملکت مشکل و گناهی وجود ندارد ،اما قانونی نیست یعنی کسی نمی تواند بگوید قانون حجاب ممنوع است پس بنابراین حکومت و ریل گذاری قانون اسلامی و دینی است.
حجازی در ادامه تصریح کرد: امام راحل می خواستند زمینه دین داری و دین مداری در جامعه فراهم شود که الحمدالله این مهم انجام شد درحالی که حضرت امام (ره) عمل صالح انجام دادند و به مبارزه با فسق، جور و ظلم پرداختند و ملت هم حمایت کردند در حالی که آمریکا هم سیلی‌های متعددی از ملت بزرگ ایران دریافت کرده که امروز به چنین وضعیتی دچار شده است.
وی ابراز کرد:  حضرت آقا فرمودند که امام (ره) احساس حقارت مملکت را به احساس عزت تبدیل کردند و دوران طاغوت ملت احساس حقارت می‌کردند درحالی که امروز شخص رئیس جمهور آمریکا مدعی است که مسبب وضعیت امروز آمریکا، ایران است یعنی ایران قدرت دارد که آمریکا را به چنین روزی بیاندازد اما بدانید این ما نیستیم و اینکه ترامپ اینقدر احساس خطر می‌کند معلوم است که ما قدرتمند شده ایم.
حجازی تصریح کرد: حضرت آقا باز هم فرمودند انتظارم از خود از جوانان و نخبگان این است که در فکر ایجاد تحول باشند و در زمینه عدالت باید تحول ایجاد کنیم و در زمینه اقتصاد تحول در این است که بند ناف اقتصاد را از نفت جدا کرد و  هرجامعه زنده‌ای نیاز به تحول دارد که در مواردی تحول نداشته ایم و عقب گرد داشته ایم.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: به عنوان مثال؛ کسانی که امروزه مجددا برگرده مردم سوار  شده اند همان برگشت به عقب است، مثل ظلم، بی عدالتی در جامعه و آنروزها بی عدالتی در جامعه بود و گاهی اوقات این موارد هم مشاهده می شود چرا که از آرمان های حضرت امام (ره) و انقلاب فاصله گرفته‌ایم و به پیروی از طاغوت رفته ایم.
حجازی افزود: آنچه امروز در آمریکا و ایالت های آمریکا مشاهده می شود بروز واقعیت هایی است که همیشه پنهان نگه داشته می‌شد و وضع آمریکا مثل آتش زیر خاکستر بود اینکه یک پلیس زانویش را بروی گردن یک سیاه پوست بگذارد تا فوت کند چیز تازه ای نیست و این خوی آمریکایی است و امروز اوج عزت در جهان ایران اسلامی است و حضیض ذلت همان آمریکاست.
وی در ادامه با اشاره به سیل کمک های مومنانه در کشور، گفت: سپاه پاسداران، بسیجیان نهادها، و همه و همه دست به دست هم دادند و رزمایش کمک مومنانه را به خوبی محقق کردند و در بحث کمک رسانی به نیازمندان مشکلی نداریم و این درحالی است که در آمریکا بیش از ۱۰ هزار نفر تا شب گذشته بازداشت شدند و  بسیاری هم کشته و مجروح شدند و خیلی از مکان ها به آتش کشیده شد و بسیاری از مردم آمریکا در گرسنگی شدید رنج می برند.
حجازی ادامه داد: مردم ما در بحث مواسات و رزمایش کمک مومنانه تلاش می کنند به نیازمندان کمک کنند هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد اما نسبت به کشورهای دیگر جهان مشکلات ما کمتر است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: از همه نهادها،گروه ها و افرادی که در مهار آتش سوزی ها تلاش کردند تشکر و قدردانی دارم هر چند خسارت های زیادی در پی آتش سوزی ها نیز شکل گرفت و تقاضایی از مسئولین دارم که از پیش تلاش و برنامه ریزی کنند که شاهد چنین مواردی نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1