تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : ۴۲۰۶۵۹

پاسخ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به شایعات؛ رفع تصرفات با قدرت آغاز شده است

۱
۰
پاسخ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به شایعات؛ رفع تصرفات با قدرت آغاز شده است
کبنا ؛بعد از خبری مبنی بر آزاد سازی 17 هکتار  از بستر «رودخانه تنگه مهریان» با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان یاسوج و جمعی از مسئولان، در فضای مجازی مطالبی مطرح شد که در برخورد با متصرف کنندگان اراضی ملی تبعیض صورت گرفته است که سید عیسی حسنی معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح داده است.
سید عیسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای ادامه‌ی عملیات آزادسازی تنگه مهریان اظهار کرد: با توجه به اراده و عزمی که دستگاه قضایی و به ویژه دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با زمین خواری و رفع تجاوز از حریم و بستر رودخانه‌ها و انفال و منابع طبیعی دارد از 3 روز قبل دادگستری کل استان به ریاست جناب آقای دکتر نگین تاجی، ملک حسینی دادستان مرکز استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاون دادستان در محل تنگه‌ی مهریان حاضر شدیم و با حضور دستگاه‌های متولی رفع تجاوز از بستر و حریم رودخانه مهریان آغاز شد.
حسنی در پاسخ این موضوع که دادگستری استان نسبت به بعضی افراد ارفاق می‌نماید گفت: کار به نحو خوب پیش می‌رود و همانطور که در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم این عملیات چند روز طول می‌کشد شاید در چند مرحله اجرا شود و زمانبر است و باید چند بار کارشناسان بررسی کنند، موضوعی نیست که یک روزه یا 2 روزه تمام شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه افزود: شایعاتی در فضای مجازی و در اذهان مطرح شده بود که شاید به نسبت به برخی از افراد ارفاقی شده است و در حالی که چنین نیست.
 وی گفت: مرحله اول رفع تجاوز از طریق وسایل سبک بوده و در برخی جاها امروز با وسایل سنگین نسبت به رفع تجاوز و برداشتن موانع و آزاد کردن مسیر رودخانه با حضور مسئولان قضایی اقدام و انجام شده است.
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اظهار اینکه کار باید با دقت انجام شود و حقوق افراد تا جایی که امکان دارد ضایع نشود، بیان داشت: متاسفانه برخی رسانه‌های استان مقداری بد اخلاقی کردند و گفتند «اقدامات دادگستری استان سفارشی است» در حالی که خودشان مشاهده می‌کنند و ممکن است یک روز یا چند روز طول بکشد، مثلاً ممکن است دستگاه خراب شود.
حسنی گفت: شروع رفع تصرفات با قدرت شروع شده است.
 وی افزود: دستگاه قضایی در انجام وظایف خود کاری به شخص و دولت ندارد، جایی که قانون گفته باشد، رفع تصرف شود، خط قرمز ماست.
 وی ضمن تشکر از همکاری اهالی تنگه مهریان اظهار کرد: بعد از تنگه مهریان نوبت رودخانه‌های سطح شهر می‌باشد و مردم خواهند دید مستحدثاتی که جلوی مردم را بگیرد و منفعت بردن عمومی را از مواهب الهی بگیرد، قطعاً تخریب و رفع تصرف خواهند شد.
حسنی تصریح کرد: آن‌ها هم منتظر باشد، قطعاً مستحدثاتی که ساخته و دست انداز هایی که ایجاد کرده‌اند با برخورد محکم قانون مواجه خواهند شد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان با اظهار اینکه بیش از ۱۰۰۰ دیده‌بان در سطح استان داریم، افزود: گزارش تخلفات در حوزه‌های مختلف توسط همین دیده بانان به این معاونت در سامانه «سجام» ارسال می‌شود و بزودی همین اقدامات در حوزه رودخانه لنده و آبریز سد کوثر گچساران انجام خواهد شد.
اسماعیل مسعودی کِوِشک معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در تنگه مهریان یاسوج بر ادامه‌ی عملیات آزادسازی بستر رودخانه تنگه جریان نظارت کرد.
 کِوِشک در همین زمینه اظهار داشت: با توجه به حجم آب زیاد رودخانه مهریان و تنگی بستر رودخانه و وجود درختان جنگلی، کار سختی است.
 وی گفت: کار تخریب سازه‌های بستر رودخانه باید به کیفیتی اجرا شود که درختانی مانند بلوط و بید از بین نروند، لذا ناچار هستیم با سرعت مناسب کار را جلو ببریم اما کار متوقف نشده و انجام می‌شود.
 معاون دادستان مرکز استان افزود: هماهنگی‌های لازم انجام گرفته تا بر تعداد دستگاه‌های لودر و بیل مکانیکی، به منظور اجرای عملیات آزادسازی، افزوده شوند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جدیت قوه قضاییه و مسئولین قضایی در خصوص جدیت قوه قضاییه و مسئولین قضایی استان در حوزه جنگل و مرتع اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه و دستگاه قضایی استان، صیانت از انفال و حقوق عامه مردم است و جنگل‌ها و رودخانه‌ها هم از جمله انفال و حقوق عامه هستند و گفت طبیعی است که هر کسی بخواهد تخریب و دست درازی و فعال داشته باشد قطعاً برخورد خواهد شد و رفع تصرف و رفع تجاوز صورت خواهد گرفت و هیچ اغماضی هم در این زمینه خواهیم داشت.
اسماعیل مسعودی کِوِشک در پایان گفت: ذر همین خصوص شعب ویژه‌ای را بمنظور رسیدگی در خصوص پرونده‌های منابع آب، منابع طبیعی و جنگل و هر آنچه که مربوط به منافع عمومی مردم مربوط می‌شود، داریم و رسیدگی انجام می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

غضو
Iran, Islamic Republic of
اقایان یه سر هم به رودخانه دشتروم بزنن و از حدود امیراباد علیا ببین با رودخانه چکار کردند.وسط رودخانه درخت زدند که ختی اب رودخانه هم قابل دیدن نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1