کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به شایعات؛ رفع تصرفات با قدرت آغاز شده است

19 ارديبهشت 1399 ساعت 3:15

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه افزود: شایعاتی در فضای مجازی و در اذهان مطرح شده بود که شاید به نسبت به برخی از افراد ارفاقی شده است و در حالی که چنین نیست.


بعد از خبری مبنی بر آزاد سازی 17 هکتار  از بستر «رودخانه تنگه مهریان» با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان یاسوج و جمعی از مسئولان، در فضای مجازی مطالبی مطرح شد که در برخورد با متصرف کنندگان اراضی ملی تبعیض صورت گرفته است که سید عیسی حسنی معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح داده است.
سید عیسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای ادامه‌ی عملیات آزادسازی تنگه مهریان اظهار کرد: با توجه به اراده و عزمی که دستگاه قضایی و به ویژه دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با زمین خواری و رفع تجاوز از حریم و بستر رودخانه‌ها و انفال و منابع طبیعی دارد از 3 روز قبل دادگستری کل استان به ریاست جناب آقای دکتر نگین تاجی، ملک حسینی دادستان مرکز استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاون دادستان در محل تنگه‌ی مهریان حاضر شدیم و با حضور دستگاه‌های متولی رفع تجاوز از بستر و حریم رودخانه مهریان آغاز شد.
حسنی در پاسخ این موضوع که دادگستری استان نسبت به بعضی افراد ارفاق می‌نماید گفت: کار به نحو خوب پیش می‌رود و همانطور که در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم این عملیات چند روز طول می‌کشد شاید در چند مرحله اجرا شود و زمانبر است و باید چند بار کارشناسان بررسی کنند، موضوعی نیست که یک روزه یا 2 روزه تمام شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه افزود: شایعاتی در فضای مجازی و در اذهان مطرح شده بود که شاید به نسبت به برخی از افراد ارفاقی شده است و در حالی که چنین نیست.
 وی گفت: مرحله اول رفع تجاوز از طریق وسایل سبک بوده و در برخی جاها امروز با وسایل سنگین نسبت به رفع تجاوز و برداشتن موانع و آزاد کردن مسیر رودخانه با حضور مسئولان قضایی اقدام و انجام شده است.
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اظهار اینکه کار باید با دقت انجام شود و حقوق افراد تا جایی که امکان دارد ضایع نشود، بیان داشت: متاسفانه برخی رسانه‌های استان مقداری بد اخلاقی کردند و گفتند «اقدامات دادگستری استان سفارشی است» در حالی که خودشان مشاهده می‌کنند و ممکن است یک روز یا چند روز طول بکشد، مثلاً ممکن است دستگاه خراب شود.
حسنی گفت: شروع رفع تصرفات با قدرت شروع شده است.
 وی افزود: دستگاه قضایی در انجام وظایف خود کاری به شخص و دولت ندارد، جایی که قانون گفته باشد، رفع تصرف شود، خط قرمز ماست.
 وی ضمن تشکر از همکاری اهالی تنگه مهریان اظهار کرد: بعد از تنگه مهریان نوبت رودخانه‌های سطح شهر می‌باشد و مردم خواهند دید مستحدثاتی که جلوی مردم را بگیرد و منفعت بردن عمومی را از مواهب الهی بگیرد، قطعاً تخریب و رفع تصرف خواهند شد.
حسنی تصریح کرد: آن‌ها هم منتظر باشد، قطعاً مستحدثاتی که ساخته و دست انداز هایی که ایجاد کرده‌اند با برخورد محکم قانون مواجه خواهند شد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان با اظهار اینکه بیش از ۱۰۰۰ دیده‌بان در سطح استان داریم، افزود: گزارش تخلفات در حوزه‌های مختلف توسط همین دیده بانان به این معاونت در سامانه «سجام» ارسال می‌شود و بزودی همین اقدامات در حوزه رودخانه لنده و آبریز سد کوثر گچساران انجام خواهد شد.
اسماعیل مسعودی کِوِشک معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در تنگه مهریان یاسوج بر ادامه‌ی عملیات آزادسازی بستر رودخانه تنگه جریان نظارت کرد.
 کِوِشک در همین زمینه اظهار داشت: با توجه به حجم آب زیاد رودخانه مهریان و تنگی بستر رودخانه و وجود درختان جنگلی، کار سختی است.
 وی گفت: کار تخریب سازه‌های بستر رودخانه باید به کیفیتی اجرا شود که درختانی مانند بلوط و بید از بین نروند، لذا ناچار هستیم با سرعت مناسب کار را جلو ببریم اما کار متوقف نشده و انجام می‌شود.
 معاون دادستان مرکز استان افزود: هماهنگی‌های لازم انجام گرفته تا بر تعداد دستگاه‌های لودر و بیل مکانیکی، به منظور اجرای عملیات آزادسازی، افزوده شوند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جدیت قوه قضاییه و مسئولین قضایی در خصوص جدیت قوه قضاییه و مسئولین قضایی استان در حوزه جنگل و مرتع اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه و دستگاه قضایی استان، صیانت از انفال و حقوق عامه مردم است و جنگل‌ها و رودخانه‌ها هم از جمله انفال و حقوق عامه هستند و گفت طبیعی است که هر کسی بخواهد تخریب و دست درازی و فعال داشته باشد قطعاً برخورد خواهد شد و رفع تصرف و رفع تجاوز صورت خواهد گرفت و هیچ اغماضی هم در این زمینه خواهیم داشت.
اسماعیل مسعودی کِوِشک در پایان گفت: ذر همین خصوص شعب ویژه‌ای را بمنظور رسیدگی در خصوص پرونده‌های منابع آب، منابع طبیعی و جنگل و هر آنچه که مربوط به منافع عمومی مردم مربوط می‌شود، داریم و رسیدگی انجام می‌شود.
 


کد مطلب: 420659

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420659/پاسخ-دادگستری-کهگیلویه-بویراحمد-شایعات-رفع-تصرفات-قدرت-آغاز-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1