تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۲۰۳۱۳

پرسپولیس؛ برندی که قدرش را ندانستند

۰
پرسپولیس؛ برندی که قدرش را ندانستند
کبنا ؛«پرسپولیس روزهای ناخوشی را پشت‌ سر می‌گذارد. هیات‌مدیره‌ای که حداقل تا امروز و بعد از رفتن انصاری‌فرد نتوانسته بخشی از طلب بازیکنان را جور کند، باید طی چند روز آتی طلب یک میلیون‌ یورویی برانکو و دستیارانش را نیز پرداخت کند؛ پروسه‌ای که به گفته برانکو، از زمان گرشاسبی آغاز شد تا او دیگر در پرسپولیس نباشد، با سه مدیرعامل دیگر تکمیل شد و حالا تیم صدرنشین لیگ ایران در آستانه کسر امتیاز و محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی است؛ برندی که مدیران آن، قدرش را ندانستند.»
 روزنامه شرق نوشت: «چهار روز تا پایان مهلت پرداخت طلب برانکو». این آخرین خبری است از پرونده سنگین بدهی سرخپوشان به مربی موفق و سابقشان که توانست طی چهار فصل، هفت عنوان قهرمانی را برای این باشگاه به ارمغان بیاورد. برانکو اما بعد از بدقولی‌های فراوان و عدم پایبندی مدیران وقت باشگاه نسبت به پرداخت مطالباتش تصمیم گرفت قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند و به الاهلی عربستان ملحق شود. بعد از رفتن برانکو که در خرداد ۱۳۹۸ اتفاق افتاد، دو مدیر دیگر روی صندلی مدیریت باشگاه قرار گرفتند اما هر کدام به نوعی وقت را از دست دادند تا کار به شکایت پروفسور ختم شود.
ایرج عرب و دوشنبه‌ای که هرگز نیامد
اکثر هواداران پرسپولیس، ایرج عرب را مقصر شماره یک رفتن برانکو از تیم می‌دانند. آنها معتقدند گفتار عرب آن‌ قدر ضدونقیض بود که در آخر برانکو مجبور شد قراردادش را با این تیم فسخ کند و برود. اگر صحبت‌های مدیرعامل وقت بررسی شود، شاید پربیراه هم نباشد. ایرج عرب در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «کل مبلغ طلب و پیش‌پرداختی که برانکو در نامه‌اش آورده و درخواست کرده است، بدون یک ریال کم و زیاد را فراهم کرده‌ایم اما حرفه‌ای نیست مبلغ را بگوییم؛ چراکه این موضوع بین برانکو و باشگاه است. با برانکو قرارداد رسمی داریم و به‌هیچ‌وجه فسخ این قرارداد را نمی‌پذیریم. برانکو درخواست کرده بود تا ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) که سه‌شنبه هفته جاری است پولش را پرداخت کنیم که دو روز زودتر این پول را آماده کردیم.»
این در حالی است که پیش‌تر نیز عنوان کرده بود پول برانکو دوشنبه آماده است و بیاید ببرد! این پول اما هیچ‌وقت به برانکو پرداخت نشد و چندین دوشنبه هم آمد اما در نهایت سرمربی سابق سرخ‌ها از این تیم جدا شد. بعدها ایرج عرب اعلام کرد پول آماده‌شده برانکو به دلیل مشکلات ارسال پول در روزهای تحریم و همچنین شکایت وکیل او، وارد جریانات تازه‌ای شد که در نهایت این پول بین بازیکنان تقسیم شد. هرچند چنین صحبتی نیز جای سؤال دارد که چطور ۵۰ درصد طلب برانکو بین بازیکنان این تیم تقسیم شد که آنها تا پایان هفته نوزدهم همچنان طلب زیادی از باشگاه داشتند. ایرج عرب در نهایت بدون پاسخگویی شفاف نسبت به عملکردش در این باشگاه، استعفا داد؛ هرچند تا همین امروز استعفای او به صورت رسمی پذیرفته نشده و یکی از مقصران رفتن برانکو هنوز عضو رسمی هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس است.
انصاری‌فرد، نگاه‌کردن در دوربین و وعده‌های توخالی
بعد از استعفای ایرج عرب، باشگاه پرسپولیس یکی - دو ماهی را بدون مدیرعامل پشت‌ سر گذاشت تا این که محمدحسن انصاری‌فرد با تأیید وزارت ورزش به‌عنوان مدیرعامل جدید منصوب شد. او در همان گام اولیه اعلام کرد که می‌تواند اسپانسری برای باشگاه پرسپولیس بیاورد که پرسپولیس را به درآمدزایی ۱۵۰ میلیارد تومانی برساند و تمام بدهی‌ها نیز تسویه شوند. خاطرات خوب گذشته از او (استخدام آری‌ هان و مصطفی دنیزلی) باعث شده بود تا کورسوی امیدی از او وجود داشته باشد. اما بخش تاریک کارنامه مدیرعاملی او نیز کسر شش امتیاز از سرخ‌پوشان به‌ خاطر شکایت بازیکنی بود که در دوره مدیریت او طلبش پرداخت نشده بود.
بسیاری رفتار محمدحسن انصاری‌فرد را در قبال وعده‌ها و نوع بیان آن، پوپولیستی قلمداد می‌کنند. این که مدیرعامل یک باشگاه بزرگ به صورت هماهنگ‌شده، روی آنتن زنده تلویزیون، تلفن همراهش را برمی‌دارد تا خبر عقد قرارداد با استوکس را به هوادار بدهد، حرکات نخ‌نماشده‌ای است که در عصر ارتباطات چندان برای هوادار جذابیت ندارد. محمدحسن انصاری‌فرد اما در بدو ورود اعلام کرد یکی از دغدغه‌های اصلی او حل مشکل برانکو است و این مربی برای باشگاه محترم است. اما در روزهای بعد، انصاری‌فرد گزینه «شکایت از برانکو را مطرح کرد» که در نوع خودش باعث شگفتی هواداران شد: «یکی از گزینه‌ها این است که برانکو از ما شکایت کند ولی ما هم از ایشان به‌ خاطر فسخ یک‌طرفه قراردادش شکایت می‌کنیم. ما مجبوریم شکایت کنیم؛ هرچند که علاقه‌‌ای به شکایت نداریم. برانکو افتخارات زیادی برای ما کسب کرده است. از روز اول هم به برانکو گفتیم بیایید با هم تفاهم کنیم.»
از دیگر اتفاقات عجیب بین باشگاه و برانکو در دوره انصاری‌فرد این بود که تیم مذاکره‌کننده از پروفسور درخواست تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی کرده بود. همین پیشنهاد بود که باعث شد برانکو دیگر خواهان ادامه مذاکره نباشد و شکایت را به توافق ترجیح دهد. سرمربی سابق سرخ‌ها که از این درخواست به ستوه آمده بود، در مصاحبه‌ای که با عصبانیت همراه بود، مدیران پرسپولیس را به بی‌صداقتی متهم کرد: «مدیران پرسپولیس صداقت ندارند؛ چراکه اگر در این باشگاه پول نبود، چطور استوکس و اوساگونا را خریدند و توانستند پیش‌قسط سرمربی جدید را پرداخت کنند؟» در نهایت نه خبری از اسپانسر ۱۵۰ میلیارد تومانی شد و نه توافق با برانکو. انصاری‌فرد به دلیل آن چه «اختلاف با هیات‌مدیره» عنوان شده بود، از سمت خود روی آنتن زنده تلویزیونی استعفا کرد و او نیز بدون پاسخ‌گویی نسبت به عملکردش رفت.
حالا پرسپولیس با مدیریت مهدی رسول‌پناه که عنوان شده دندانپزشک وزیر ورزش است، روزهای ناخوشی را پشت‌ سر می‌گذارد. هیات‌مدیره‌ای که حداقل تا امروز و بعد از رفتن انصاری‌فرد نتوانسته بخشی از طلب بازیکنان را جور کند، باید طی چند روز آتی طلب یک میلیون‌ یورویی برانکو و دستیارانش را نیز پرداخت کند؛ پروسه‌ای که به گفته برانکو، از زمان گرشاسبی آغاز شد تا او دیگر در پرسپولیس نباشد، با سه مدیرعامل دیگر تکمیل شد و حالا تیم صدرنشین لیگ ایران در آستانه کسر امتیاز و محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی است؛ برندی که مدیران آن، قدرش را ندانستند.» (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1