تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۲۰۲۶۸
ابتکار:

حمایت از زنان برخوردار از کسب وکارهای خانگی در اولویت دولت است

۰
حمایت از زنان برخوردار از کسب وکارهای خانگی در اولویت دولت است
کبنا ؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، شناسایی زنانی که کسب وکارهای خانگی کوچک دارند را در اولویت دولت دانست و تاکید کرد که باید به آنها آموزش‌ و حمایت لازم در حوزه تولید و فروش داده شود.
معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی شبکه تولیدی ماسک و پوشاک در تهران و ساری با تاکید بر این که برای دولت توجه به کسب و کارهای دچار آسیب اهمیت دارد، تصریح کرد: شناسایی زنانی که کسب و کارهای خانگی کوچک دارند در اولویت است و باید به آنها آموزش‌ و حمایت لازم در حوزه تولید و فروش داده شود.
وی از مصوبه استانداردسازی محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شورای عالی استاندارد کشور خبر داد و اظهار داشت: با ابلاغ آئین نامه اجرایی این مصوبه از این پس همه محصولات تولیدی مشاغل خانگی به جز صنایع غذایی با برند استاندارد وارد بازار می شوند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم با افتتاح طرح مشاغل خانگی در مازندران و هشت استان دیگر بتوانیم به تحقق شعار سال که جهش تولید است، عینیت بخشیم.
وی درک شرایط کرونایی و انطباق برخی مشاغل با شرایط جدید و تولید محصولات بهداشتی را مهم دانست و افزود: اکنون ادامه فعالیت اقتصادی در اولویت است و باید به بحث بازاریابی کالاهای تولید شده در طرح مشاغل خانگی اهمیت داد.
تحقق هر خانه یک کارخانه با پیشران طرح مشاغل خانگی
همچنین در این مراسم معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: باید به بحث اشتغال توجه جدی داشته باشیم و این مهم را با خرد جمعی و یک تیم بزرگ پیگیری می کنیم.
محمد صادق بیجندی با بیان اینکه همین امروز سفارش تولید ۵۰ هزار ماسک را دریافت کردیم، افزود: امیدواریم پیشران طرح مشاغل خانگی به خوبی بدرخشد و شعار هر خانه یک کارخانه محقق شود.
معاون جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: اگر جهاد دانشگاهی بتواند توافقی با وزارت بهداشت داشته باشد طرح مشاغل خانگی با سهولت و موانع کمتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: این شبکه در راستای طرح توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.
مهناز امامدادی افزود: این طرح با توجه به حضور فعال زنان سرپرست خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است و در ایام کرونایی نیز این اهمیت دوچندان شد.
وی تصریح کرد: فعالان این حوزه در جهاد دانشگاهی این روند را ادامه دهند تا شاهد شکوفایی همه ظرفیت‌های اشتغالزایی در کشور باشیم.
رونق اقتصادی با بهره گیری از توانمندی طرح مشاغل خانگی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در افتتاح ویدئوکنفرانسی این کارگاه تولیدی ماسک ساری از پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای انواع مشاغل خانگی طی سال ۹۸ در استان خبر داد و گفت: امروزه با بهره گیری از توانمندی طرح مشاغل خانگی رونق اقتصادی خوبی در استان بوجود آمده است.
حسن خیریان پور با بیان این که مازندران در تولید محصولات خانگی در قالب مشاغل صنایع دستی، کشاورزی، صنایع غذایی سنتی و همچنین در بخش اشتغال روستایی و عشایری نقش مهمی دارد، گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان، صنایع هایتک و خدمات از برنامه های توسعه مشاغل خانگی استان است.
واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم و قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده طبیعتا اولویت دادن به کسب و کارهایی که در راستای جهش تولید است و می‌تواند به افزایش تولید ملی کمک کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
هاشمی نسب مدیر عامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران نیز گفت: این شرکت تولید ماسک و پوشاک از ششم فروردین ماه کار خود را آغاز کرد و اکنون با همکاری جهاد دانشگاهی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری توانسته چراغ خانه ۶۵۰ خانواده را روشن کند.
مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی شبکه تولیدی ماسک و پوشاک در تهران و ساری با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور، مهناز امامدادی رئیس دبیر خانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور، نورالله‌زاده رئیس صندوق کار آفرینی امید، خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قاسمی طوسی مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مازندران و رضایی فرماندار ساری برگزار شد.
 در این آیین، کارگاه های شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با محوریت استان مازندران همزمان در ۹ استان کشور با به کارگیری ۶۵۰ واحد مشاغل خانگی با ظرفیت تولید روزانه ۱۱۰ هزار ماسک و یکهزار لباس بهداشتی به بهره برداری رسید. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1