تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۲۰۰۹۷
صبح امروز در جلسه استیضاح شهردار یاسوج؛

صحبت‌های مهم دهراب‌پور در جلسه استیضاح شهردار یاسوج؛ ابهام در احکام میلیاردی و درآمدهای شهرداری و اخذ عوارض / شهرداری یاسوج درب خانه فلان مدیرکل را دو بار آسفالت می‌کند، اما مناطق مختلفی را رها کرده / آقای آشنا شما وکیل شهردار نیستی / آشنا: من حق اظهار نظر دارم

۶
۰
صحبت‌های مهم دهراب‌پور در جلسه استیضاح شهردار یاسوج؛  ابهام در احکام میلیاردی و درآمدهای شهرداری و اخذ عوارض / شهرداری یاسوج درب خانه فلان مدیرکل را دو بار آسفالت می‌کند، اما مناطق مختلفی را رها کرده / آقای آشنا شما وکیل شهردار نیستی / آشنا: من حق اظهار نظر دارم
کبنا ؛دومین جلسه پرسش و پاسخ ( استیضاح) از شهردار یاسوج در شورای اسلامی شهر یاسوج با تنش آغاز شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز ( چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 99) صبح امروز جلسه شورای اسلامی اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.
محمد رحیم دهراب‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: باید استقبال کنیم از فضاهای پرسش و پاسخ، چرا که این فضاها فرصت مناسبی برای آگاهی مردم از عملکرد شورا و شهرداری است.
بخشی از مشکلات شهر یاسوج، معضلات اولیه است.
به طور مثال آبشار یاسوج چشم پایتخت طبیعت، که هنوز هنوز، ساماندهی نشده است. ما نباید کسی بیاید این مشکلات را برطرف نماید. اما متأسفانه این مشکلات باقی است و بر آنها افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه 50 سئوال دارم که حدود 20 سئوال آن‌ها کلیدی است، اظهار داشت: از اصحاب رسانه قدردانی می‌کنم. توقع ما از رسانه‌ها این است که هر آنچه می‌بینند و می‌شنوند، و هر آنچه به رفع مشکلات کمک می‌کنند، اطلاع رسانی کنند و خودشان را متهم نکنند. رسانه‌ها از ارکان مهم مردم سالاری دینی یا همان دموکراسی است. جامعه باید تشنه حقیقت رسانه‌ها باشد.
وی گفت: پاسخ‌های شهردار مرا قانع نکرد، یکی از سئوال های من این است؟ آقای مقدم گفت: شهرداری قبل از مقدم، اینجا برای من سئوال است که اصلاً در دوران آقای مقدم برنامه‌های توسعه او چه بود؟ محور 45 متری شرف آباد بنسنجان اگر به موقع اجرا می‌شد، بخشی از ترافیک‌ها برطرف می‌شد؟ من خودم زادگاه همین منطقه هستم. انحراف در این 45 متری واضح و روشن است.
وی افزود: معضلات این محور برطرف نشده است. هنوز برخی از مالکین در محدوده این 45 متری زیر بار نرفته‌اند.
وی به موضوع منابع درآمدی شهرداری یاسوج گریزی زد و گفت: فروشگاه ماهی چرا در چند سال اخیر تعطیل است؟ آیا هزینه‌های آن در آن سال‌ها دریافت شده است؟ آیا برای راه اندازی مجدد آن تلاشی شده است؟
 دهراب‌پور بیان کرد: احکام میلیاردی علیه شهرداری یاسوج صادر شده است. علت صدور این احکام، دفاع نکردن، بد دفاع کردن و یا تبانی و همکاری حقوقی شهرداری با مالکین بوده است؟ به طور مثال؛ زمین روبروی مسجد صاحب الزمان (عج)، این زمین در سال‌های خیلی دور برای برق رسانی به شهر در اختیار اداره برق قرار گرفت. که عده‌ای مالک آن شده‌اند و احکامی صادر گردیده است.
 این عضو شورا در ادامه علت کندی دو پروژه مهم (پروژه مجتمع تجاری اوقاف و پروژه تجاری و تفریحی سازمان تأمین اجتماعی) در مرکز استان که ترافیک برای انسان و خودرو ایجاد کرده است را خواستار شد و گفت: چرا شهرداری دنبال فعال شدن آنها نیست. این پروژه‌ها متوقف مانده است. وظیفه کیست که اینها را دنبال کند تا مردم از این ترافیک هر چه زودتر نجات یابند.
دهراب‌پور در ادامه گفت: 7 هزار صنف تجاری در شهر یاسوج داریم، از مغازه کوچک تا فروشگاه‌های بزرگ، چگونگی اخذ عوارض از این صنوف و درآمدهای شهرداری برای ما مبهم است. اگر این‌ها دریافت می‌شود چرا شهرداری این همه مشکلات مالی دارد.
فضای سبز ما 4 ماه حقوق نداده، خدمات شهری هم یک ماه مانده و سایر حوزه‌ها هم حقوق معوقه دارند. ساخت و سازها در شهر یاسوج، از لحاظ کیفی افزایش یافته است. آیا عوارض دریافت نمی‌شود؟ اگر می‌شود، چرا هنوز شهرداری مشکل مالی دارد؟ این‌ها برای ما مبهم است. اعتبارات زیادی از آنها دریافت می‌شود، پس نباید مشکل پرداخت حقوق داشته باشیم. بودجه شهرداری در سال 99، 125 میلیارد تومان است. با این آمار و ارقام داریم، شهرداری نباید دست جلوی کسی دراز کند.
وی گفت: نباید تعصبات، حب و بغض‌ها سبب شود که ما ظلم کنیم. من دوست نداشتم که جلسه شورا به اینجا کشیده شود. اما بحث، بحث مردم است. تا کی باید شاهد این مشکلات باشد، چرا به اصل نمی‌پردازیم.
دهراب‌پور در صحبت‌های پایانی خود، خطاب به کیوان آشنا گفت: آقای آشنا دخالت‌های ما گاهی به دور از شأن جلسه و ادب است. آقای شهردار خودش حضور دارند و پاسخ می‌دهند، لازم نیست که شما پاسخ دهید. آشنا خطاب به دهراب‌پور گفت: حاجی من عضو شورا هستم و حق اظهار نظر دارم. دهراب‌پور گفت: شما عضو شورا هستید نه وکیل شهردار.
دهراب‌پور در ادامه بیان کرد: آسفالت‌های در سطح شهر یاسوج انجام گرفته است خیلی زیاد هم اجرا شده، اما کجا آسفالت انجام گرفته، درب خانه مدیرکل فنی استانداری و یا فلان مدیرکل و اعضای شورای شهر دو باره آسفالت انجام می‌گیرد. اما آسفالت مناطقی که سال‌ها مردم خاک می‌خورند، مانده است.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در توضیح صحبت‌های دهراب پور، گفت: بخشی از 45 متری شرف آباد – بنسنجان زیرسازی شده است. اگر در گذشته کسی انحرافی داشته است، الان باید با زحمت‌های فراوان آنها را اصلاح کنیم. ما 85 درصد از معارضات اجتماعی 45 متری را برطرف کردیم.
دهراب پور به میان صحبت‌های مقدم آمد و گفت: آیا مالکین را راضی کردی؟
مقدم در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما هیچ ملکی را برای پرداخت بدهی‌های شهرداری نفروختیم.
وی به احکام میلیاردی اشاره کرد و گفت: این احکام مربوط به دوره شهرداران گذشته بوده است و من هم قبول دارم که شاید دفاع خوب حقوقی نشده است.
دهراب پور گفت: چرا نباید واحد حقوقی شماها تقویت شود.
مقدم ادامه داد: از اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تأمین اجتماعی پیگیر این دو پروژه هستیم.
خوبانی در پایان گفت: نتیجه این جلسات کمک می‌کند که ما به وظیفه خودمان بیشتر عمل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تئوری پنجره را توضیح داد.
به گزارش کبنا، در این جلسه گاهی شاهد تنش بین اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استیضاح شهردار یاسوج پیامد شکست اقایان در انتخابات مجلس هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و در واقع بر اساس قومگرایی محض صورت میگیرد!
گرچه حتما جناب شهردار اشکالاتی دارند !
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهراب پور
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
. دانش اموز ساکت شورا میگن چای میریزی برا بقیه
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور:من خودم زادگاه همین منطقه هستم. انحراف در این 45 متری واضح و روشن است.
اقاي دهراب پور تاكي ميخواي مسوليت قبول نكني؟؟چرا سالهاي سال كه شورا بودي وشهردار از خودتون بود ومالكين هم عموزاده هاتون استين بالا نزدي كجا بودي حتما !!!!بس كتيد اجاره بدين شهردار كارش كنه شما ٤نفر بجز حاشيه هيچ نداريد
Iran, Islamic Republic of
آقای مقدم انسانی صاف وصادقی میباشد،ای کاش انتخاب شهردار به رویه قبل بازمی گشت. تادست آدم های کاسبکار ازشهرداری کوتاه میشد. آقایان شوراها
شماالگوی جوانان هستید.چرادنبال حاشیه هستید.
شوراباید زبان گویای مردم باشد.سهم خواهی راکناربگذارد.ودنبال کاروکاسبی نباشد وبه قولی زبان گویای مردم باشد.نه وکیل مدافع. ...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای مقدم خدمتی ماندگار در شهر یاسوج انجام داده که سالیان سال در دید عمومه واون هم ایجاد دست اندازی های غیر استاندارد در سطح شهر یاسوجه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1