تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۲۰۰۱۳
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست اقتصاد مقاومتی:

معنا ندارد یک گوشه کهگیلویه و بویراحمد را بگیریم و بقیه را رها کنیم / هیچ طرحی با نفوذ اولویت‌دار نمی‌شود / روی سخن کلانتری با کیست؟

۴
۰
معنا ندارد یک گوشه کهگیلویه و بویراحمد را بگیریم و بقیه را رها کنیم / هیچ طرحی با نفوذ اولویت‌دار نمی‌شود / روی سخن کلانتری با کیست؟
کبنا ؛نشست اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که امروز ( یکشنبه 31 فروردین ماه 99) با بیان اینکه باید در معرفی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اولویت‌ها باید مدنظر باشد، اظهار داشت: شخص اول مملکت با حساسیت موضوع تولید و جهش تولید را به مسوولان منتقل کردند، به نوعی جهش تولید گامی فراتر از رونق تولید است و باید حرکت جدیدی شکل بگیرد.
 وی با بیان اینکه صحبت‌های رهبر انقلاب در باره رونق تولید و جهش تولید نقشه راه است، اظهار داشت: رونق تولید و جهش تولید بهم پیوسته هستند، بنا براین مسئولان باید برای جهت تولید همبستگی کامل داشته باشند.
کلانتری تاکید کرد: در معرفی پروژه‌ها برای جذب اعتبارات اقتصاد مقاومتی باید کار کارشناسی انجام بگیرد، به طور مثال پروژه‌های داریم که با ظرفیت کامل و اسمی خودشان فعالیت نمی‌کنند، البته هم الان هم فعال هستند و برای 30 تا 40 نفر هم اشتغالزایی انجام داده‌اند. اما ما می‌توانیم کمک کنیم که این پروژه‌ها با ظرفیت حداکثری به فعالیتشان ادامه دهند.
 وی به طرح‌های نیمه فعال اشاره کرد و گفت: بعضی از پروژه‌ها همانند، پروژه سد تنگ سرخ یاسوج که آب شرب 50 درصد از مردم را تأمین می‌کند، قطع یقین برای تخصص اعتبار از هر چیز دیگری برای ما مهمتر است، چونکه آب شرب مردم قرار است، تأمین شود. ما روی آب مردم حساسیت داریم. همانطوری که ما این حساسیت را روی آب شرب چهار شهر کهگیلویه و یا اشتغالزایی پتروشیمی گچساران داریم. بنا بر این توازن منطقه‌ای باید شکل بگیرد، نمی‌توان یک گوشه را به دست گرفت و گوشه دیگری را رها کنیم. اینگونه عدالت و توسعه توازن صورت نمی‌گیرد.
 وی بیان کرد: در استان واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی فعال داریم اما با همه ظرفیت کار نمی‌کنند که باید به حداکثر ظرفیت اسمی برسند، علاوه بر این طرح‌های نیمه فعال داریم که آنها هم با تمام توان و ظرفیت کار نمی‌کنند که فعال کردن این واحدها از جمله برنامه‌های استان در سال ۹۹ است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سالی که به‌نام جهش تولید نام‌گذاری شده استان را به ۵ پروژه در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی محدود کنیم، افزود: شاید عده‌ای دغدغه و حساسیت ما را نداشته باشند، دغدغه ما تخصیص اعتبار برای سد تنگ سرخ است این سد چون آب شرب مردم را تأمین می‌کند برای ما مهم تلقی می‌شود، ممکن است در سطح کلان این پروژه‌ها اولویت ۴ یا ۵ باشد اما برای چنین طرح‌هایی یا طرح پتروشیمی گچساران چون ایجاد اشتعال به همراه دارد در اولویت است.
 کلانتری بر توسعه متوازن و نگاه یکسان به همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: معنا ندارد یک گوشه استان را بگیریم و بقیه را رها کنیم این چنین به توسعه پایدار نمی‌رسیم. مردمی که ما می‌گویم خادم آنها هستیم اکثراً صاحب نظر هستند و رفتار و عملکرد ما را دنبال می‌کنند. نباید مردم فکر کنند برخی طرح‌ها با نفوذ، اولویت دار می‌شوند و اعتبار می‌گیرند. بنابراین باید همه مناطق استان و همه حوزه‌های توسعه‌ای را در نظر بگیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم نمی‌پذیرند که تنها نمی‌پذیرند چون فلان نقطه استان را من مسوول دوست دارم تمرکزم آنجا باشد شاید اینگونه خدمت کردن موجب رضایت مردم آن بخش شود اما نارضایتی جمع کثیری از مردم را به دنبال خواهد داشت.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعادل را در همه پروژه‌های استان ایجاد کنیم تا پیشرفت و توسعه را جای جای کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم لذا در گام اول واحدهایی که با حداکثر ظرفیت اسمی فعالیت نمی‌کنند به حداکثر تولید برسند و واحدهای راکد فعال شوند.
وی تصریح کرد: جهش تولید به سخنرانی کردن نیست اگر توانستیم اکثر واحدها را ۱۰۰ درصد فعال کنیم آنوقت می‌توانیم بگویم به سخن و دغدغه ولی‌فقیه عمل کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ کسی فکر نمی‌کرد ویروسی بیاید و دو ماه کشور را تعطیل کند، گفت: معلوم نیست کرونا چه زمانی از بین می‌رود لذا نباید دست روی دست بگذاریم بلکه باید برای عملی کردن این شعار گام برداریم.
 وی عنوان کرد: پروژه‌هایی مهم و حیاتی هستند که منجر به درآمدزایی می‌شود و می‌توانند منجر به به تغییر و تحول و ایجاد اشتغال شوند و برنامه دولت هم حمایت از چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی است.
 کلانتری خاطرنشان کرد: نباید بدون توجه به شاخص‌ها و کار کارشناسی پروژه ۱۲ درصدی موافقت شود اما با یک پروژه ۲۷ درصدی موافقت نکرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این نکته که معلوم نیست تاچند ماه دیگر درگیر کرونا باشیم گفت: در بسته بندی‌های طرح‌ها برای من آنچه مهم است اول پروژه‌های مهم و حیاتی است که در توسعه و اشتغال مؤثر است و طرح‌ها باید بدون ملاحظه و کارشناسی شده تعریف شوند.
کلانتری افزود: بخش‌های مختلف باید اولویت‌های تعریف شده را بپذیرند و بدانند که این اولویت بندی‌ها کارشناسانه است ضمن اینکه باید مردم ببینند همه جوانب در نظر گرفته شده است.
استاندار گفت: دولت نظرش این است که پروژه‌هایی که همه جوانب را در توسعه در نظر گرفته‌اند و زمانی که به بهره برداری برسند تغییری در استان مشاهده شود و جهش دیده شود، پیگیری و به سرانجام برسند.
کلاوتری در پایان تاکید کرد: منطق در اولویت بندی باید مشخص باشد. شاخص‌ها باید شفاف و یکسان باشد نمی‌توان پروژه‌ای با ۱۲ درصد. پیشرفت اولویت باشد. اما پروژه ۲۷ درصدی نباشد مگر اینکه شاخص‌های تعریف شده یکسان و مشخص باشد و در بررسی هر کارشناسی این موضوع تأیید شود.
گفتنی است کلانتری در پایان این نشست خواستار جمع‌بندی طرح‌های اقتصادی مقاومتی تا فردا اول اردیبهشت شد و اینکه طرح‌ها قبل از ارسال به سازمان برنامه و بودجه جمع‌بندی نهایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مرد متعهد و باتقوا جناب آقای کلانتری. واقعا درست و بجا فرمودید. این اجحاف در بخش کشاورزی و توزیع نامناسب و ناعادلانه اعتبارات را در این بخش می بینیم. گچساران شده قطب کشاورزی جهان اسلام اما متاسفانه وضعیت کشاورزی شهرستان های سردسیری روز به روز پسرفت می کند. بهتر است استاندار به این بخش ورود کند و بی عدالت ها را ببیند
امییراحسان بهارزاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام...دهیار روستای کل قیصر....مهندس کلانتر عشاءکم الله بالخیر ...دلهای این مردمان سخت شده ..چهارسال شورا وسه سال دهیار هستم ولی این روستا که با شهر دهدشت سه کیلومتر فاصله دارد هیچ گونه طرحی اجرا نشده...
ایلیاتی
United States
آقای استاندار عزیز...تند نرو به فکر پس از اتمام دولت روحانی هم باش
Iran, Islamic Republic of
درود براستاندار فهیم استان مان لطفا به بخش کشاورزی منطقه لوداب هم نگاهی کنید که مردم برای لایه روبی جداول کشاورزی با چه مشکلاتی رو به رو هستند مرهمی باش برای زخمهای کهنه آنها
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1