تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۱۹۹۴۴
کلانتری در حضور معاون وزیر عنوان کرد؛

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد واقعا سنگ تمام گذاشتند / تا امروز 379 تصمیم در مبارزه با کووید 19 اجرایی کردیم / بیش از 20 میلیارد هزینه مبارزه با ویروس در استان

۴
۰
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد واقعا سنگ تمام گذاشتند / تا امروز 379 تصمیم در مبارزه با کووید 19 اجرایی کردیم / بیش از 20 میلیارد هزینه مبارزه با ویروس در استان
کبنا ؛(روز جمعه 29 فروردین ماه)؛ نشست ستاد مدیریت استانی مبارزه با کرونا استان با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تشکر از حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان در استان، گفت: 13 بهمن ماه جلسه برگزار کردیم که 10 تصمیم در این جلسه گرفته شد، همینطور به محض آنکه رسماً مبارزه با ویروس در کشور شروع شد همه دستگاه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شدند و پای کار آمدند.
حسین کلانتری اظهار کرد: اولین استان کشور بودیم که غربالگری را شروع کرد و معابر استان را ضدعفونی کردیم، به لحاظ آسیب‌های روانی که مردم به خاطر بیماری دیدند، روانشناسان و مشاوران در استان کمک کردند. در زمینه غربالگری ایستگاه ایست و بازرسی در 58 محور مواصلاتی استان برپا شد.
کلانتری ابراز کرد: بیماریابی یکی از کارهای ویژه‌ای بود که در استان برای مبارزه با ویروس و قطع زنجیره انجام گرفت و اثرات خود را بر سلامت مردم گذاشت. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مسائل مالی و بودجه‌ای از آقای دکتر نمکی وزیر کشور، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، امینی مقام معین استان و نمایندگان کنونی و منتخب استان تقدیر و تشکر کرده و گفت: خروجی همه این پیگیری‌ها 14 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که به حساب دانشگاه واریز شد، بعضی از پیگیری‌ها از حساب خزانه بوده و به اسم وزارت کشور است، اما دوستان هم زحمت پیگیری را کشیدند.
وی با بیان اینکه روزهای ابتدایی برنامه‌ها بطور دقیق مشخص نبود و مأموریت به افراد داده می‌شد، گفت: سازمان‌های مختلف کمک کردند و یک میلیارد تومان صورت جلسه روز اول بود که برای کارهای ضروری و فوری برای انجام گرفتن مأموریت‌ها تقسیم شد، همچنین بعد از آن جلسه‌ای گرفتیم، نظر دستگاه‌ها را جلب کردیم، 50 میلیارد ریال دیگر هم از منابع استانی مصوب کردیم که در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.  
کلانتری افزود: در استان تا امروز سی و ششمین جلسه‌ای است که برگزار می‌کنیم و 382  تصمیم گرفتیم که 379 تصمیم اجرایی شده و سه تصمیم دیگر در دست اجرا هستند.
کلانتری گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر من واقعاً سنگ تمام گذاشتند، همچنین همه دستگاه‌ها همکاری داشتند که از مردم و مسئولان تقدیر و تشکر را دارم.
وی اظهار کرد: در جلسات و در مبارزه با این ویروس در استان همه افراد تلاش کردند، احزاب مختلف از اصلاح طلب و اصولگرا مشترکا و با هم در ستاد مبارزه با ویروس تصمیم گیری کردند و یک پویش مردمی و ملی را شاهد بودیم.

مدیر ارشد اجرایی در استان با بیان اینکه بیماریابی در مقیاس گسترده‌ای صورت گرفته است افزود: در حالی که کمبودهای زیادی در استان بود آزمایشگاه نداشتیم حتی بزرگترین بیمارستان ما رادیولوژی دیجیتال نداشت و فاقد سی‌.تی‌.اسکن بود با همه این کمبودها خدمات خوبی ارائه دادیم.
وی با بیان این که روزانه جواب 360 نمونه داده می‌شد، افزود: هر چند در روند آزمایش‌ها مشکلی پیش آمد و به علوم پزشکی استان با این همه خدمات جفا شد اما با این وجود از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آزمایشگاه آن شهر تشکر می‌کنیم. 
استاندار در ادامه اظهارات خود با بیان این که مشکلاتی در استان داریم که از دکتر حریرچی می‌خواهیم نسبت به رفع آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد افزود: بیمارستان نرگسی گچساران و بیمارستان بهمئی پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد دارند که امیدواریم نسبت به تکمیل آن‌ها از سوی وزارت بهداشت تسریع شود.
وی از حریرچی خواست تا وزارت بهداشت در خصوص دانشکده پرستاری و دندانپزشکی همکاری بیشتری داشته باشد و در ادامه گفت: انتظار داریم که از پرسنل زحمت‌کش بهداشت و درمان استان به دلیل شرایط سخت کاری حمایت بیشتری شود.
استاندار در ادامه با بیان وضعیت خوب استان در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: سه موضوع استان را در حال حاضر تهدید می‌کند یکی آب و هوای خوب استان که ممکن است مسافرت‌ها در فصل اردیبهشت و خرداد به استان زیاد شود دومین موضوع کوچ عشایر که به زودی شروع می‌شود و همچنین برداشتن ترددهای بین استانی که انتظار است همه در این خصوص هوشیارانه عمل کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
معاون وزیر که این حرفا را باور کرد لااقل آمار مرگ بیمارستانها را از سراسر استان می گرفت اونوقت دستش می اومد که چه خبره> هر روز شاهد مرگ بین 3 تا 8 نفریم اینا چی می گن؟
حتما
United States
حتما دانشگاه هم شاهد شماست. ماشاالله ماشاالله ماشاالله.
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم و مردم دوست
اهالی تل خسرو
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار حضرتعالی فریب امار و عملکرد و پشت تریبون رفتن مدیران استانی و خود نیروهای استاندار را نخورید که در حرف زدن خوب هستن و حتی فراتر ولی در عمل نیم کردار نیستند
جناب استاندار در این دوران کرونایی که بهداشت وسلامت مردم ارجح بر هر کاری هست ایا در مسیری که از مرکز استان خارج می شید هیچ نگاهی به مسیر ها انداخته اید ویا مثل جناب وزیر بهداشت هوایی میرید و از بالا همه جا را خوب می بینید
نگاهی به مسیر نجف اباد تل خسرو و سرابتاوه انداخته اید زباله دون های که کل اشغال شهر یاسوج در اونجا جمع میشن ایا محل دپوی زباله باید در درون مکان زندگی مردم باشد اگر اینچنین بود پس نیاز به این همه ماشین زباله و کارگر نبود که شب وروز زباله جمع کنند و ایا بهتر نمی بود زباله هرکس جلو خونه اش ریخته شود
کدوم مسولینت مجوز صادر کرده اند که الان حرف برای مبارزه با کرونا میزنن
حالا که شکایت ما تحت شماره 27596/42/98از اسفند ماه تا حالا در استانداری هست و هیچ کسی بررسی نکرده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1