تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۱۹۸۴۱
کبنا بررسی کرد

صفر تا 100 پرونده بیماران جدید کرونایی کهگیلویه و بویراحمد / اظهارات ضد و نقیض مسئولان دانشگاه / حمله به دیوار کوتاه رسانه‌ها

۱۶
۰
صفر تا 100 پرونده بیماران جدید کرونایی کهگیلویه و بویراحمد / اظهارات ضد و نقیض مسئولان دانشگاه / حمله به دیوار کوتاه رسانه‌ها
کبنا ؛تأخیر نتیجه آزمایش‌های بیماران کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد حواشی زیادی را به دنبال داشت تا جایی که سخنگوی وزارت بهداشت و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این مسئله ورود و جزئیات مربوط به آن را توضیح دادند، کلانتری می‌گوید: مشکل از جای دیگر است، برخی به توصیه‌ها عمل نمی‌کند و مشکلاتی را برای همه به وجود می‌آورند.
به گزارش کبنا از یاسوج، کبنا نیوز جزئیات ایجاد حواشی تأخیر نتیجه آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا را به منظور شفاف سازی و آگاهی دقیق مردم و مسئولان مورد بررسی قرار داد.
سهراب صیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در شورای سلامت این شهرستان که (23 فروردین ماه 99) به ریاست علی خوان پایه فرماندار گچساران برگزار می‌شود، اولین فردی بود که گفت: هزینه آزمایشات پرداخت نشده و جواب آزمایشات معطل این قضیه مانده است. او در این نشست  می‌گوید: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 390 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرجع در شیراز  ارجاع داده شده است.
 صیدی در ادامه با اشاره به مشکلات در ارسال جواب بیماران مشکوک به کرونا از سوی آزمایشگاه شیراز گفت: مشکلی که  هم اکنون  وجود دارد قریب بر 2  هفته است که آزمایشگاه شیراز جواب آزمایشات این شهرستان را هنوز تحویل نداده است.
وی افزود: شهروندان توقع و انتظار دارند که این امر از سوی متولیان امر پیگیری شود و جواب آزمایشات هرچه سریع‌تر به دست مردم برسد چرا که  برخی ها در این خصوص همچنان بلاتکلیف هستند.
صیدی در ادامه تصریح کرد: اگر چه جواب آزمایشات کرونا تا دو هفته پیش به طور مرتب ارسال می‌شد اما در این مدت  نمونه‌هایی که به شیراز ارسال کردیم تحویل نداده‌اند که برخی از متولیان امر عنوان کردند که هزینه آزمایشات پرداخت نشده و جواب آزمایشات معطل این قضیه مانده است. این درحالی است که چند روز گذشته هزینه مورد نظر از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است و آزمایشگاه امروز و فردا می‌کنند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته به نوعی قرار شده است که فردا به طور کامل جواب آزمایشات داده شود.
این صحبت‌های صیدی مطرح شد تا اینکه در (روز 24 فروردین ماه 99)، کرونای روی دیگر خودش را نشان داد و پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از 56 بیمار کرونایی در این روز خبر داد و گفت: «در مجموعه در روز ۲۴ فروردین ۵۶ مورد مثبت گزارش شد که ۱۱ مورد مربوط به بویراحمد، ۱۴ کهگیلویه، ۲۳ مورد در باشت، ۱ مورد در چرام، ۵ مورد لنده، یک مورد گچساران و یک مورد هم دنا بوده که جمع کرونایی استان ۲۷۹ مورد است که اغلب خوشه‌های قدیم هستند.»
یزدان‌پناه به حواشی تأخیر نتیجه آزمایش‌ها پرداخت و گفت: متأسفانه سهل انگاری و کم کاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز منجر به این شده است که ما از این دانشگاه و معاون درمان آن گلایه داریم و این موضوع را با مرکز در میان خواهیم گذاشت.
یزدان‌پناه ربط این تأخیر با مسالی مالی را کذب عنوان کرد و توضیح داد که «در تاریخ 17 فروردین ماه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و حجم بالای نمونه‌های این استان، قادر به انجام آزمایشات دیگر استان‌ها نیستند. به آنها اعلام نمودیم فعلاً نتایج آزمایشات قبلی استان ما را اعلام نمایید، بنابراین مقرر شد روزانه نتیجه 100 آزمایش را به ما اعلام کنند و ما پس از دریافت جواب همه نمونه‌های فرستاده شده، دیگر آزمایشی به آزمایشگاه‌های استان فارس ارسال نکنیم.»
وی با بیان اینکه 192 میلیون تومان بدهی این آزمایشگاه را در زمان مقرر پرداخت کردیم و از قبل نیز 42 میلیون تومان به این آزمایشگاه پرداخت شده بود، ابراز داشت: متاسفانه باز هم جهت اعلام نتیجه تأخیر داشتند که 22 فروردین ماه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و مجدداً جویای نتایج شدیم.»
یزدانپناه افزود: با پیگیری‌های دکتر لطفی مقرر شد آزمایشگاه پارس خارج از نوبت آزمایش‌های ما را مورد بررسی قرار دهند و خوشبختانه در تاریخ 23 فروردین جواب 200 نمونه را برای ما ارسال نمود. همچنین 248 تست نیز در آزمایشگاه تشخیص موکلولی یاسوج انجام دادیم که از مجموع این 248 نمونه 50 مورد مثبت شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: «متاسفانه حجم بالای کار در شیراز، منجر به تأخیر در جواب‌دهی شد و هیچ ارتباطی به مسائل مالی نداشته است و از مردم شریف استان به سبب مشکلات پیش آمده به جد عذر خواهی می‌نماییم.»
همه این صحبت‌ها باعث شد تا برخی از فعالین فضای مجازی و رسانه‌ها مطالب انتقادی در باره تأخیر نتیجه آزمایش‌ها منتشر کنند و دانشگاه علوم پزشکی را مقصر بدانند و حتی انتصابات اخیر را بی‌ربطی با سایر مسائل، سیاست زدگی و بی‌برنامه‌گی علوم پزشکی بدانند. و شایعاتی را هم به دنبال داشت تا جایی که می‌رفت این شایعات نگرانی‌های احتمالی را بین مردم به وجود بیاورد. علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد که هم خیلی تحت فشار انتقادات قرار گرفت، و بیانیه‌ای را منتشر کرد و در تاریخ ( 25 فروردین ماه 99) نوشت که «با توجه به دستور شورای عالی امنیت ملی و وزارت بهداشت از این پس تنها مرجع رسمی اعلام آمار، مربوط به بیماری کویید ۱۹ در کشور، دکتر جهانپور سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است. مسئولان کشوری و استانی هیچگونه مرجعیتی جهت اعلام آمار ندارند و فقط در زمینه آموزش پیشگیری و مبارزه با کرونا می‌توانند اظهار نظر و مصاحبه داشته باشد.» همین بیانیه که نشان دهنده دستپاچگی دانشگاه علوم پزشکی بود و خود بیانیه به نوعی اذهان عمومی را مشوش می‌کرد، باعث شد که اینگونه تصور شود، حتماً اتفاقی افتاده و یا خدای نکرده می‌خواهند در آمارها کم و زیادی صورت بگیرد و یا حرف و حدیث‌های دیگری که برخی آدم‌ها به هر دلیلی مطرح می‌کنند. به نظر می‌آید این بیانیه یک اشتباه استراتژیک از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان بود.
ماجرای تأخیر در نتیجه آزمایش‌ها به همین جا ختم نمی‌شود تا اینکه (ظهر روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه 99 ) کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان به حواشی ایجاد شده در خصوص تأخیر در اعلام نتایج تست کرونای کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج واکنش نشان داد و در پاسخ به اینکه آیا بودجه مقابله با کرونا در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته یا خیر، گفت: از جریان این دانشگاه اطلاع دقیقی ندارم این ضعف ارتباطی با موضوع بدهی ندارد بلکه ضعف در پیگیری از سوی دانشگاه بوده است. جهانپور در ادامه گفت: حتی اگر آزمایشگاه نتایج تست این بیماران را اعلام نمی‌کرد باید موضوع به وزارت بهداشت اطلاع داده می‌شد تا ما آن را پیگیری کنیم و با آزمایشگاه برخورد کنیم. وی افزود: هر پولی که به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا آمده بین دانشگاه‌ها توزیع شده است و هیچ چیزی در جیب سوراخ وزارت بهداشت باقی نخواهند ماند.
پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ساعت‌های پایانی روز (25 فروردین ماه 99) اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد و در خصوص اتفاقات رخ داده اخیر و عدم همکاری دانشگاه شیراز در جوابدهی به موقع نمونه‌های، گفت: ادعای کم‌کاری دانشگاه علوم پزشکی در مطرح کردن تاخیر پاسخ‌دهی آزمایش شیراز به وزارت بهداشت، کم‌لطفی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی تأخیر جوابدهی آزمایشگاه شیراز و علیرغم مذاکرات صورت گرفته این موضوع را به دکتر علیرضا بیگلری؛ رئیس انستیتو پاستور ایران منتقل کردیم.
وی تصریح کرد: طی تماسی که با دکتر بیگلری داشتیم گفتیم متاسفانه مدیران و معاون درمان شیراز اجازه انجام آزمایشات ما را نداده و نمونه‌ها هنوز در آزمایشگاه است و می‌تواند مشکلات سیاسی و امنیتی ایجاد کند و در صورت ایجاد هرگونه عواقبی، معاون درمان شیراز باید جوابگو باشد و در صورت عدم پاسخگویی مسئله را با دکتر نمکی مطرح می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: «ما در مطلع کردن حوزه آزمایشگاهی وزارت بهداشت کم‌کاری نکردیم و اجازه نمی‌دهیم حق حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد پایمال شود.»
بعد از این صحبت‌ها، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (26 فروردین ماه 99) به این موضوع ورود می‌کند و می‌گوید: «همه در جریان هستند که علوم پزشکی شیراز قطب بوده و چند استان را پوشش می‌دهد در بحث کرونا بر اساس قانون نمونه‌ها را به آنها ارجاع دادیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعامل و همکاری خوبی تاکنون بوده آنها ظرفیت و محدودیت‌هایی دارند اما گلایه اینجاست که آنها دانشگاه قطب هستند و باید جواب نمونه‌های استان ما را زود می‌دانند و به نوعی همه را به یک چشم می‌دیدند.
وی در ادامه در پاسخ به انتقاداتی که در ستاد استانی کرونا از برخی رسانه‌ها شد؛ گفت: «اگر سایت‌ها و پایگاه‌های خبری نباشند بالندگی ایجاد نمی‌شود ما نقد آنها را می‌پذیریم اما اشاره دروغ و موضوع را بر عکس جلوه دادن کار درستی نیست.»
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دروغی که برخی رسانه‌ها در خصوص نبود پول و متعاقب آن عدم نمونه‌گیری و مشکلات که در باشت به وجود آمده بود، عنوان کرد: «گلایه ما از دروغ است، دروغی که جامعه را نگران می‌کند همه اسناد ریز آن نزد من است. علوم پزشکی هیچ‌گونه کمبود مالی ندارد و همان روز اول گفتیم علوم پزشکی هر کاری انجام دهد  پول آن تامین است و محدودیت مالی ندارد.»
کلانتری گفت: اما متاسفانه در برخی سایت‌ها چنین وانمود شده که به دلیل بی‌پولی آزمایش‌ها انجام نشده است اما دلیل همان بود که گفته شد دانشگاه علوم پزشکی شیراز رعایت قطب بودن و پدری کردن را برای سایر دانشگاه‌های همجوار نکرد.
وی در دفاع تمام قد از دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جرات می‌گویم که هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاه علوم پزشکی این استان بیماریابی و نمونه‌گیری نکرده است، مشکل از جای دیگری است آنجا که یک نفر به توصیه‌ها گوش نمی‌دهد و در چرام ۱۱ نفر را آلوده و بیمار می‌کند.ما اولین استانی بودیم که شهر به شهر نمونه‌گیری کردیم و کار به صورت گسترده انجام شد.
رئیس ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص آن ۲۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در باشت گفت: هشدارها از قبل داده شده بود ما برای اطمینان خاطر دستور دادیم از ۱۲۰ نفر از اطرافیان آنها نمونه‌گیری و سی.تی.اسکن صورت گیرد امروز معاون سیاسی من و یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی در آنجا مستقر هستند و خوشبختانه جواب آزمایش آن تعداد از افراد هم منفی اعلام شد.

افزایش آمار بیماران کرونایی یک مرتبه شهرستان باشت و برخی‌شهرها و تأخیر نتیجه آزمایشات به همین جا ختم نمی‌شود و غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت دست به کار می‌شود و (روز 25 فروردین ماه 99) کلیپی را در فضای مجازی منتشر می‌کند، کلیپی که به نظر می‌آید جملات و کلمات آن حساب شده نبوده است و می‌گوید: شرایط شهرستان‌های گچساران و باشت خوب بود تا اینکه نتیجه آزمایش‌های اخیر ما را (مردم و مسئولان) قدری نگران کرده است.
تاجگردون اولاً به مردم می‌گوید که آرامش خودتان را حفظ کنید. کلمه آرامش تاجگردون خودش قدری ناآرامشی می‌آورد، قدر مسلم نمونه‌های گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا به موقع، برای آزمایشگاه‌ها ارسال شده است، حالا به قولی «صیدی»، یا به قول «یزدان‌پناه» و یا به حرف «سخنگوی وزارت بهداشت»، تأخیری صورت گرفت و نتیچه آزمایش چند روز در یک روز اعلام شد و این حواشی را رقم زد.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در ادامه بیان می‌کند: دوماً به سیاست در خانه بمانید، توجه کنید. نشان می‌دهد که ما دقت نکردیم و اگر رها شود، قابل کنترل نیست و مصیبت‌های را متوجه منظقه می‌کند.
وی افزود: البته دلایلی داشت و این تأخیر هم می‌توان مشکلاتی را ایجاد کند. حرف‌های ضد و نقیضی را هم در رسانه‌ها شنیدم و حتماً جمعی اشکال داشتند و مقصر هستند. من به سهم خودم پیگیر هستم. و حتماً با مقصر برخورد می‌شود، چیزی که مشخص است کمبود پول و اعتبار نباید دلیل تأخیر نتیجه آزمایش‌ها شود. من در هفته‌ای گذشته روزی سه بار پیگیر می‌کردم که نتیجه آزمایش‌ها بیاید. به هر دلیل جواب‌ها آمد. اما مردم به خصوص مردم شهرستان باشت و روستاهای اطراف باید بدانند که به جزء با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌تواند این بیماری را کنترل کند. پس به خودی از خانه بیرون نیایند و در خانه بمانند تا این بیماری کنترل شود.
ادامه این حواشی به ستاد مبارزه با کرونا گچساران کشیده شد، نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران روز گذشته ( 25 فروردین ماه 99) با درگیری لطفی فرمانداران گچساران و باشت به پایان رسید. فرماندار گچساران تاکید کرد: ما به هیچ عنوان اجازه قرنطینه شدن بیماران مشکوک شهرستان باشت را در شهرستان گچساران را نمی‌دهیم، بهتر است فرماندار باشت و مسولان بهداشت و درمان این شهر خودشان چاره اندیشی کنند و مکانی را برای قرنطینه و.... مهیا کنند و از فرستادن بیمار کرونایی (غیر بد حال) به گچساران خود داری کنند.
 فرماندار باشت نسبت به صحبت‌های فرماندار گچساران شدیداً واکنش نشان داد و گفت: «کرونا یک بحران است و شهرستان گچساران بعنوان شهرستان معین (توسط علوم پزشکی استان) انتخاب شده است. شهرستان باشت ظرفیت بستری کردن بیماران کرونایی را ندارد چون فاقد پزشک متخصص عفونی و پزشک متخصص داخلی می‌باشد. شهرستان باشت ظرفیت بستری کردن بیماران کرونایی را ندارد چون فاقد پزشک متخصص عفونی و پزشک متخصص داخلی می‌باشد.
حسینی تصریح کرد: شهرستان باشت پزشکان متخصص که مربوط به کادر اصلی درمان بیماری کرونا و همچنین مرکز سی تی اسکن را ندارد به همین علت مسئولان علوم پزشکی استان شهرستان گچساران را شهرستان معین انتخاب کرده‌اند. ما نباید در این بحران، مرزبندی کنیم در ضمن شما در این جلسه مصوب کنید که اجازه درمان یا توان و ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی شهرستان باشت را ندارید تا ما این موضوع را از طریق مسئولان علوم پزشکی استان پیگیری کنیم.»
به نظر می‌رسد به مانند همیشه دیواری کوتاه‌تر از دیوار رسانه‌ها در استان نیست و باز هم باید تمام کاسه و کوزه‌ها بر سر رسانه‌های مستقل استان شکسته شود. شکی نیست که رسانه‌ها اشکالات و ایرادات خود را دارند ولی این موضوع نباید سبب فرافکنی و متهم کردن رسانه‌ها از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار و سایر مسئولان شود. بخش زیادی از مشکلات و سردگمی‌ها به سیستم ضعیف اطلاع رسانی علوم پزشکی و ضعف اطلاع رسانی ستاد کرونا و دانشگاه بر می‌گردد. به نظر می‌رسد این  دانشگاه و روابط عمومی آن نظارت کاملی بر درج اخبار و گزارشات ندارد و حتی مشاهده شده است که اخبار گاها از مجاری دیگر و از طریق ارتباطات درون دانشگاهی و ارتباطات فامیلی قبل از آن که به صورت رسمی ارائه شود به بیرون درج می‌کند. پیشنهاد آن است که سرپرست دانشگاه پیش از متهم کردن رسانه‌ها بر انسجام و مدیریت دانشگاه تمرکز داشته باشند. نمونه اظهارات رئیس شبکه بهداشت گچساران و یا صحبت‌های بانشی رئیس مرکز بهداشت استان نمونه‌هایی از عدم انسجام در این دانشگاه است.
کبنا نیوز و بسیاری دیگر از رسانه‌های استان از روز اول این بیماری حمایت و همراهی با مجموعه علوم پزشکی را وظیفه ذاتی خود  می‌دانند چرا که این موضوع را ما موضوع مرگ و زندگی هم استانی‌های عزیز خود می دانیم و در این راه از هیچ کمکی دریغ نکرده و نخواهیم کرد اما متاسفانه ایرادات اصلی و اساسی  در دورن خود دانشگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دکتر صیدی درست گفت ایشون الکی صحبت نمی کند.
استاندار هم چون پای خودش گیره محبور شد از علوم پزشکی دفاع کند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
هر گسی یگ روز تودانشگاه کار کرده/ و مشاور اصلیش رو میشناسه ماندن در قدرت حذف خوبان و اوردن بله قربان گو ها هدف اصلی بود که نقریبا محقق شد. دقت کنید بدون اوردن کسی متوجه صحبت های ایشون میشه؟
رها
Iran, Islamic Republic of
سلام. لر نیستم. ولی با مردم این استان چند سال زندگی کردم. و میشناسمتون خبرهای استان رو از سایت شما پیگیری میکنم.، سایت جامع و خوبیه ......... ممنونم از تحلیل هایی که کردین. خیلی بجا بود و واضح .... مشکل شما اینه که عاشق تسویه حساب سیاسی و عزل و نصب هستین. عاشق حکم زدن. دوس دارین رو صندلی ریاست بشینید و امر و نهی کنید. نمیدونین این صندلی واسه خدمت به مردم. نه تسویه حساب و طایفه گرای هستین. همین هیچ مشکل دیگه ای ندارین. مشکلاتتون ریشه اش همینه. مدیرانتون چون تجربه ندارن و با سیاسی بازی میان گیج میشن. تا کار رو یاد بگیرن طول میکشه و سوتی میدن. یه جورایی هیچکی نمی‌دونه داره چیکار میکنه. همین...... این مشکلاتتون هم حل نمیشه... با تشکر.
Iran, Islamic Republic of
ضعف از مدیریته
Iran, Islamic Republic of
190 میلیون مبلغی نیست ک دانشگاه علوم پزشکی نتونه پرداخت کنه.رییس دانشگاه و سخنگوی دانشگاه از جذب اعتبار توسط اشخاصی ک هنوز پستی ندارن میتونه سخن بگه و تقدیر کنه نمیتونه همون اعتباراتو واسه 190 تومنشو واسه ازمایشگاه پرداخت.چرا با جون مردم بازی میکنین
گچ
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون حرف حق زد..حالا پول ندادن یا پیگیر نکردیا دیر اعلام کردن همش بر میگرده به دانشگاه علوم پزشکی وتیم مدیریت اونا باید جوابگو باشن..رسانه ها حرف مردم به مدیران میرسونن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای کلانتری پس شما هم پاسخگو باشید مدیریت ضعیف علوم پزشکی استان صدای همه رو در اورده و شمام بجای برخورد در حال تعریف و تمجید هستین در صورتیکه شما به عنوان شخص اول هرم مدیریتی استان باید برخورد کنید. انشالله این تعداد بیمار در قرنطینه بوده باشن حداقل
علی
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی است/ داشته باشند رئیس مرکز بهداشت بنستان است. آقای استاندار مثل اینکه خواب است
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
جمع بندی خوبی بود.
تشکر از مسئول و دست اندرکاران کبنا.
سایت به روز و خوبی هست.
موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
کبنا این بحث ها ول کنید فقط آمار کلی فوت شدگان مشکوک به کرونا در این دو ماه را از علوم پزشکی بخواهید و از بیمارستانها و قبرستانها و ثبت احوال آمار بگیرید تا متوجه عمق فاجعه کم شماری در آمار استان شوید.
دنا
Iran, Islamic Republic of
ما امیدمون ب استاندار بود ک برخورد قاطع کند ولی چی فکر کردیم چی شد یا خدا فقط خودت
...!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
قطعا و یقینا ضعف مدیریتی استان را فلج کرده، حال جناب استاندار قصد تین داشته باشد که با مماشات و کتمان حقایق پرده از ضعفهای این مدیران بر نداشته یا فضای فعلی جامعه را از این که هست ملتهب تر نکند، خود جای بحث دارد، لیکن تنها راه نجات مردم در این شرایط همچون مشکلات گذشته با هم بودن و دست به دست هم دادن و در خانه ماندن است چرا که از این جماعت سیاسی آبی گرم نمی‌شود، بسیاری از همین مدیران ناتوان ادعا دارند که این استان جزؤ استان‌های با وضعیت خوب و سفید است غافل از اینکه اگر سرانه بیماران کرونایی استان را با جمعیت استان محاسبه کنیم قطعا درخواهیم یافت که چقدر فقیریم، سر صحبتم با تمام مدیران ارشد استان است؛ بتازید و با بازیهای سیاسی خود همچنان دست افراد متخصص و کاردان این استان را از کرسی های قدرت دور نگه دارید، شاید رستگار شوید.امیدوارم زود دیر نشود، بهتر است آستین بالا بزنید، برای درمان دردهای استان نیاز به کی روش فوتبال نیست، حداقل از افراد کاردان و متخصص کشور که لر زبان بوده و کم نیستند، دعوت کنید و آلامی بر دردهای دیرین و پینه بسته استان باشید، هر چند که این خواب خوش تعبیری نخواهد داشت.
یار
Iran, Islamic Republic of
مسولین کبنا باعث بی آبرویی استان هستید خداوند فرزندان شما را به کرونا مبتلا کند که اگر انها بزرگ شوند قطعا برای جامعه مضر خواهند بود به دلیل اینکه تربیت یافته مکتب شما هستند
رها
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
سلام.. دکتر یزدان پناه اهل باج دادن نیست و خداوند هم یاری ش می دهد ان شالله.. صمیمانه از تلاش های دلسوزانه کادر درمانی استان در این روزهای بحرانی سپاسگزاریم و از دستگاههای نظارتی می خواهیم با عاملان تشویش در اذهان عمومی برخورد قاطع قانونی داشته باشد.. فقط بدانید دکتر یزدان پناه به آسمان هم باج نخواهد داد...
بویراحمد واحد
United States
اینکه نوع نگرش شخص استاندار به مدیران وحتی نوع دفاعش خیلی مشکوک هست خیلی واضح و روشن است.در ثانی اقای دکتر یزدانپناه انسان شریف وپاکدستی باشند اما مدیر خوبی نیستن.وپتانسیل اداره مجموعه عریض وطویل این دانشگاه را ندارند .اوضاع دانشگاه وانتصابات بی موقع ایشان در انتصاب معاونین ومدیران مخصوصا دکتر ب.ی.داد مجموعه را دراورده.دانشگاه وتیم مدیریتی ان باید فارغ مسایل جناحی وسیاسی وصرفا داشتن فاکتور فلان طایفه ویا رای به فلان شخص ویا حضور در جلسه هم اندیشی انتخاباتی که توسط دکتر فلانی برگزار شد نباشد.
این نهاد یعنی دانشگاه باید توسط متخصیین وداشتن سطح علمی مربوط به جایگاه انتصابی وداشتن فاکتورهای مدیریتی اداره شود .درصورتیکه از شاخصه های حداقلی برای مدیریت یک دانشکده .با این اوصاف وزارت بهداشت ومدیر کل امور استانها باید دست بکار شود وبه گزارشات قریب استاندار محترم زیاد توجهی نکنند وتحقیقات میدانی راشروع کنند.
ما نیروهای توانمند زیادی مثل دکتر نیکبخت اساتیدی همچون دکتر چمن ودهها نفر دیگر داریم که ضمن توان مدیریت دانشگاه ذهنشان در دهه چهل وپنجاه نمانده وشایسته سالاری وتخصص برایشان بر مسایل طایفه ای وجناحی وسفلی وعلیا وقوم خویش ارجحیت دارد .واگر هم اوضا براین منوال باشد باید چهار سال را یه جوری تحمل کنیم تا تمام شوداز مجموعه خبری کبنا جهت روشنگری وجمع بندی جامع سپاسگزارم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1