تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۱۸۹۸۵
ظریف:

کرونا حقیقت تحریم‌های ظالمانه را برجهان آشکار کرد

۰
کرونا حقیقت تحریم‌های ظالمانه را برجهان آشکار کرد
کبنا ؛ وزیر امور خارجه در یک پیام ویدئویی درباره تحریم‌های ظالمانه و مبارزه مردم ایران با کرونا تاکید کرد: کرونا حقیقت تحریم‌های ظالمانه را برجهان آشکار کرد و تحریمِ سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تروریسم اقتصادی و تحریم تعبیه شده بود.
به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف افزود: وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شد، در مقایسه با سایر کشورها در موقعیتی نابرابر و آسیب‌پذیرتر قرار می‌گیرد.
ظریف اظهار داشت: ما برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه‌تکانی ذهنی هم هستیم. این مبارزه به ما لزوم نوسازی در شیوه حکمرانی را آموخت.
وی تاکید کرد: نوروز آنگاه خجسته خواهد شد که ما از بند برخی توهمات در سیاست داخلی و خارجی و نسبت میان این دو رسته باشیم.
 وزیر امور خارجه تصریح کرد: برای مبارزه با تحریم‌ها باید با همه اشکال گوناگون «خود تحریمی» وداع کنیم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم.
ظریف خاطر نشان کرد: مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه، مرز میان ایرانیان مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است. ایرانیانِ میهن‌دوست با مشاهده خطر کرونا، مرزبندی‌ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خود را بر صدر همه مرزبندی‌ها نشاندند. این رویکرد ملی، متقابلاً مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی افزود: امروز مرزها از خطوط خودی و غیرخودیِ مرسوم نمی‌گذرد، از خطوط مخالف و موافق حاکمیت نمی‌گذرد: هرآن کس که در جانب زندگی هم‌وطنان خود مستقر شده و به‌طور توأمان با مرگ پراکنیِ تحریم‌ها و کرونا مبارزه می‌کند ایرانی است و خودمانی.
وزیر امور خارجه اظهار داشت: من به هم‌میهنان خود در هر نقطه از گیتی عرض می‌کنم که امروز، وطن به کمک شما نیازمنداست؛ بیش از هر زمان دیگر.
ظریف خاطر نشان کرد: آمریکا می‌کوشد از طریق افزایش مستمر لایه‌ها و عمق تحریم‌ها، در نهایت کشورمان را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تهدیدها و رنج‌ها تبدیل کند؛ در مقابل؛ نوروزِ پیروز الهام‌بخش ایران است؛ ایران باز می‌آید و برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1