تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۱۸۹۶۹
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هزار و ۱۳۵ نفر رسید/ شمار مبتلایان جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳ نفر رسید

۰
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هزار و ۱۳۵ نفر رسید/ شمار مبتلایان جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳ نفر رسید
کبنا ؛معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
علیرضا رئیسی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه ۵۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.
معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۱۳۵ نفر رسید.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران ۲۱۳ نفر، قم ۲۲ نفر، گیلان ۲۱ نفر، اصفهان ۱۶۲ نفر، البرز ۷۶ نفر، مازندران ۶۱ نفر، مرکزی ۲۳ نفر، قزوین ۵۳ نفر، سمنان ۶۰  نفر، گلستان ۲۰ نفر، خراسان رضوی ۳۰ نفر، فارس ۶۰ نفر، لرستان ۳۹ نفر، آذربایجان شرقی ۸۴ نفر، خوزستان ۲۸ نفر، یزد ۴۵ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۲۲ نفر، اردبیل ۱۰ نفر، کرمانشاه ۷ نفر، کرمان ۱۱ نفر، همدان ۱۳ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۱۲ نفر، خراسان جنوبی ۲۱ نفر، چهارمحال و بختیاری ۴ نفر، ایلام ۱۰ نفر، آذربایجان غربی ۴۲ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ نفر، بوشهر ۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
وی ادامه داد: استان‌هایی که نام آنها در لیست نیست، در طول ۲۴ ساعت گذشته، موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آنها شناسایی و گزارش نشده است.
وضعیت خوب نیست
رئیسی گفت: ارائه آمار فقط اطلاع رسانی است و کار مفید ما این است که به طور فعال به مقابله با ویروس کرونا بپردازیم و اقدام مفید هم در خانه ماندن است. باید از برخی استان‌ها گلایه کنیم. امروز همه مردم درباره بیماری ناشی از کرونا اطلاع دارند، اما خیلی‌ها آن را جدی نمی‌گیرند. در تهران می‌بینیم که بازارها شلوغ است. تذکر می‌دهیم که در خانه بمانید، اما افراد به سمت شمال کشور حرکت می‌کنند. در این دو هفته اگر همکاری از طرف مردم انجام شود، می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم و اگر همکاری نشود، این دو هفته به دو ماه تبدیل می‌شود.
وی افزود: اصلا وضعیت خوب نیست و ویروس کرونا بسیار ویروس بدی است. شاید در صحبت‌ها این طور القا شده که خبری نیست؛ اما اصلا این طور نیست و این ویروس به شدت مسری و آسیب‌زاست و اگر رعایت نشود، عزیزان‌مان را از دست خواهیم داد. خواهش من از مردم این است که وضعیت را جدی بگیرند. از همه مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و این دو هفته را در منزل بمانند.
برخی کشورها قرنطینه کردند
معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: برخی کشورهای دنیا قرنطینه کردند و نیروهای انتظامی جلوی خانه‌ها گذاشتند و کسی نباید از خانه بیرون بیاید و برخی کشورهای اروپایی جریمه‌های سنگین تعیین کردند. در ایران با توجه به شرایط فرهنگی، افراد را ترغیب کردیم که در خانه بمانند و از حضور در جمع اجتناب کنند. مردم می‌توانند در سایت salamat.gov.ir‌ وضعیت سلامت خود را گزارش کنند، همکاران ما با آنها تماس گرفته و وضعیت را بررسی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1