تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۱۸۰۴۴
گام دوم انقلاب در انتخاب مردم گچساران و باشت چه نقشی خواهد داشت؟

جوان‌گرایی، گام دوم انقلاب و هومان عسکری

۰
جوان‌گرایی، گام دوم انقلاب و هومان عسکری
کبنا ؛
این مقاله تا حدودی اوصاف یکی از نامزدهای انتخاباتی را بیانگر است، این مقاله را از روی سواد و علم خود و مشاهدات خود برای هم نوعان خود می‌نویسم، تا به عنوان یک فعال در عرصه رسانه که مشاهداتش را بر روی کاغذ می آورد و به دنبال یک فرد اصلح است، حجت را بر خود تمام کرده باشم، حال هر کسی به راهی که تصور می‌کند درست است برود، اما برای رسیدن به انتخابی درست آگاهی لازم است.
عده زیادی به راه تعصب می‌روند و عده زیادی به دنبال این هستند که چه کسی پیروز انتخابات می‌شود تا دنباله روی او باشند که هر دو انتخاب غلط است.
هومان عسکری و اردلان زینل زاده، هر دو از گزینه‌های جوانی هستند که با علم و شایستگی، اخلاق مداری، تحصیلات و تجربه کاری برای نمایندگی قدم برداشته‌اند. هومان عسکری متولد 60، وکیل پایه یک دادگستری، استاد دانشگاه در دانشگاه‌های خوزستان، تهران، مدیرعامل دو موسسه حقوقی، مشاور حقوقی فرماندار شیراز و استاندار فارس، مشاور حقوقی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، کارشناس حقوقی در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما، فعال ورزش، رئیس کمیته حقوقی و رئیس کمیته حقوقی و عضو هیئت رئیسه کاراته ایران، نویسنده چندین کتاب و مقالات در رشته حقوق، از جمله سوابق کاری و افتخارات «هومان عسکری» است.
اعتماد به نفس بالا یکی از ویژگی‌های مهم «هومان عسکری» است، ویژگی های که یک نماینده باید دارا باشد برای آنکه بتواند مسئله ای را در مراحل مختلف پیگیر شود، اعتماد به نفسی که در ادوار گذشته، یا بهتر بگویم حدود 8 سال پیش در نماینده دوره هشتم وجود نداشت و همین باعث شد از دور انتخابات کنار برود، اعتماد به نفسی که مهم است برای آنکه ذره به ذره مسائل مردم برای یک نماینده مهم باشد، و پا پس نکشد، عزت نفس داشته باشد و پیگیر شود.
اگر در رزومه هومان عسکری دقتی کنید، تمام ویژگی‌های وکیل العموم را داراست، مهم‌ترین موضوع این است که عسکری درس وکالت خوانده، تخصصش وکالت است و می‌داند چگونه پیگیر حقوق مردم باشد. چیزی که به شخصه برای من مهم بود، میانه رو بودن عسکری است یعنی آنکه هم محاسن اصولگرایی و هم محاسن اصلاح طلبی را دارا باشد. عسکری درباره fatf و مسائل بین المللی نظرهایی داد و خیلی صریح اعلام موضع کرد که چنین قانونی نباید تصویب شود.
هومان عسکری هر بار که سخن می‌گوید بر سخنان رهبری نیز تاکید داشته است، بر احادیث و سخنانی از امامان تاکید داشته است، و مشخص است که التزام او به نظام التزامی واقعی است. در عین حال عسکری بر موضوعات اصلاح طلبی دست می‌گذارد، با فکر و ذهن باز پذیرای همه گونه عقاید است. چون خود از اقشار محروم بوده، اقلیت‌ها، زنان، جوانان برایش اهمیت زیادی دارد.
عسکری در خانواده ای از قشر متوسط به دنیا آمده و بزرگ شده، همین که بدانم در خانواده ای از جنس مردم بزرگ شده برایم کافی است، و وقتی هر بار از درد مردم سخن گفته، می دانم از ته دل می‌گوید و درد این مردم را درک کرده و در فکر این مردم است. وقتی حرف از مالیات‌ها می زند و قانونی که وکیلان باید پیگیرش باشند، تقریباً مطمئن می‌شوم که او جزو افراد فعال مجلس خواهد بود، گواه این را فعالیت‌ها و تلاش‌هایش می‌گوید زمانی که در دانشگاه چمران دست از خواسته‌هایش نمی‌کشید. شاید مدیر برنامه و بودجه نشود ولی خیلی‌ها می‌دانند که کار کردن برای مردم حتماً نیازی به القاب دهن پرکن ندارد.
عسکری جزو نخبه‌هایی نیست که ارتباط کمی با مردم داشته باشد، او مردم دار است، هوش اجتماعی بالایی دارد و ارتباطات اجتماعی خیلی خوبی دارد، و همین دیگر برگ برنده او برای تکمیل ویژگی‌ها و شخصیتش است برای وکیل مردم بودن.
اردلان زینل زاده نیز جزو افرادی است که در دانشگاه شهیدبهشتی کارشناسی ارشد گرفته است و در جوانی مسئولیت شهردار شدن را برعهده داشت و در سازمان اداره کار و رفاه اجتماعی مدیرکل بوده است. زینل زاده با تخصص و شایستگی افراد کار دارد، او از قشر متوسط بوده و درد مردم را هم می فهمد.
حال می‌خواهم از برخی سیاسیون سخن بگویم؛ عده ای از کاندیداها با تاکید خاصی از رهبری سخن می گویند، اما تفسیر خود را از گام دوم انقلاب دارند. تفسیرشان این است که در این برهه، جوانان نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند، پیرترها و باتجربه‌ها باید ورود کنند تا راه را برای جوان ترها باز کنند.
خوب، تناقضی وجود دارد؛ در این تفسیر و این تاکید بر رهرو و راهنما بودن رهبر انقلاب. امروز که دو روز تا انتخابات سرنوشت ساز 2 اسفند باقی مانده است، همه برهه‌ها را و همه مسائل را پشت سر گذاشته‌ایم، 40 سال قبل، جوانان بودند که انقلاب کردند و در تمام رده‌های مدیریتی و اجرایی کشور مشغول شدند، اگر نهالی کاشتند، الان این نهال میوه داده، و ثمره آن چهل ساله شدن انقلاب است، الان که در 41 سالگی انقلاب هستیم و رهبری در گام دوم انقلاب بر ورود جوانان به عرصه‌های مختلف تاکید داشته است چرا کسانی که هر کدام 4 سال و 8 سال بر این شهر وکالت کردند، چرا میدان را به جوان‌ترها نمی‌دهند. آیا جوانان نباید راهشان را در این برهه حساس که رهبر انقلاب بر آن هم تاکید دارد و فرمودند که فکرهای نو امورات مجلس را به دست بگیرند.
بگذارید جوانان 4 سال آینده را برای ما رقم بزنند. آقایان؛ دین و دیانت را کاندیداهای جوان هم دارند. مردم وکیل می‌خواهند، مردم به کسی نیاز دارند که احقاق حق کند، بتواند این کار را بکند، پا پس نکشد، علم و شایستگی این کار را داشته باشد.
برخی سیاسیون گچساران و باشت، که آینده 4 ساله این شهرستان را رقم می‌زنند، اگر به «آشنایی» رای می‌دهید، رای شما از روی حق نیست. آقایان هر کدام از شما با رفتارتان آراء زیادی را هدایت می‌کنید، به این همه مرد و زن و جوانانی فکر کنید که نظر شما برایشان اهمیت دارد.
آقایان برای همه قوم گرایی برخی از سران جریان‌های سیاسی روشن است، اگر این طایفه گری نیست و شایسته سالاری است، اگر طایفه گری نمی‌کنند و قومیت لر و ترک را نمی‌خواهند جدا کنند و نفاق بیفکنند، هومان عسکری گزینه قشقایی و اردلان زینل زاده شهردار سابق گچساران گزینه ای شایسته و جوان است، حمایت کنید.
آقایان، این مردمی که دور شما جمع شدند اگر راهنمایی شوند به راه درست تری می‌روند. ما می‌خواهیم کسی به مجلس برود که با قاعده کار آشنا باشد، چه فرقی می‌کند ترک باشد یا لر.
اقایانی که می گفتید پایبند به وحدت هستید، شما که می گویید بهبهانی و اصفهانی و ترک و لر و بختیاری برایمان فرقی نمی‌کند همه برادر هستند، این را عملی کنید، آیا برادری ترک‌ها فقط در این است که به شما رای بدهند و دست شما را بگیرند؟ چرا شما دور قبل در زمان انتخابات از گزینه ی همسو با خود، که تجربیات او در مسئولیت های کشوری و استانی و شهرستانی از همه بالاتر بود، حمایت نکرده، «شاید» به دلیل مسئله قومیتی آنگونه عمل کردید، اگر پای قومیت وسط نبود پس چه بود؟، در حالی که در گوشه و کنار و در سایت‌های محلی و به چشم دیده می‌شد که وضعیت شهرستان در ابعاد مختلف نامطلوب است؟ این خلاف برادری است. آیا آن زمان راهتان را گم کرده بودید و الان راه را پیدا کردید؟
با احترام نسبت به گزینه های دیگری که امتحان خود را پس داده اند، آقایان زینل زاده و عسکری، هر دو جزو گزینه های شایسته ی انتخاب هستند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1