تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۱۷۳۱۶
در سفر محمد باقر نوبخت به دهدشت مطرح شد

درخواست‌های عدل هاشمی‌پور از معاون رئیس جمهور

۲
۱
درخواست‌های عدل هاشمی‌پور از معاون رئیس جمهور
کبنا ؛رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین افتتاح واحد مسکونی بازسازی شده ناشی از زلزله سال 97  با اشاره به محور پاتاوه به دهدشت از اختصاص 250 میلیارد تومان برای تکمیل این محور خبر داد و افزود: این محور برای عبور از کوه‌ها نیاز به احداث تونل 9 کیلومتری دارد، 250 میلیارد تومان برای آماده سازی این مسیر مصوب شد که تا پایان سال 99 آماده بهره‌برداری شود.
نوبخت همچنین از کاهش وابستگی بودجه به نفت خبر داد و گفت: برای سال جاری و آتی میزان وابستگی به نفت به شدت تقلیل پیدا کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 720 روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که 44 درصد جمعیت را شامل می‌شود.
جنتی افزود: جمعیت روستایی استان 18 درصد بالاتر از میانگین جمعیت روستایی کشور است.
وی با بیان اینکه چهار هزار ساختمان روستایی تاکنون به بهره‌بردری رسیده است، افزود: ۴۰ هزار واحد بازسازی و مقاوم سازی شده است.
این مسؤول گفت: از این تعداد ۵ هزار واحد از محل اعتبارات حوادث بازسازی شد و در نتیجه آن 54  درصد مقاوم‌سازی صورت گرفت.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این در حالی است که منابع درآمدی ما در 10 ماه اول سال جاری 117 درصد سال گذشته بود.
نوبخت ادامه داد: پرداخت‌های پرسنلی نیز 134 درصد سال گذشته و آنچه مربوط به صندوق بازنشستگی بود 132 درصد بود و همه اینها نسبت به سال گذشته بیشتر شد اما میزان وابستگی به نفت تقلیل پیدا کرد، به طوری که حتی نسبت به آنچه پیش‌بینی ما در بودجه بود با یک‌پنجم آن توانستیم از نفت استفاده کنیم و مابقی را از دیگر منابعی که در کشور وجود دارد تأمین کردیم.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات دشمنان تلاش می‌کنند اقداماتی انجام دهند که ما را بیازارند، تصریح کرد: البته در کنار زحمت‌هایی که برای ما ایجاد می‌کنند، ما می‌توانیم از آن چالش‌ها فرصت ایجاد کنیم.
نوبخت با اشاره به دستاورد سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برنامه‌هایی به انجام رساندیم.
وی گفت: در شورای اداری تصمیم بر این شد که بافت فرسوده حاشیه یاسوج در آینده نزدیک بهسازی شود.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در راستای بهسازی بافت حاشیه گچساران  یکهزار و 200 مین خانه بازسازی شده آماده بهره‌برداری است.
وی همچنین از افتتاح تعریض مسیر گچساران به بهبهان به دیگر برنامه‌های اجرایی در سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد نام برد.
نوبخت گفت: از سه هزار و 500 واحد مسکونی بازسازی شده در سطح استان یکهزار و 500 واحد متعلق به کهگیلویه بود که امروز به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به محور پاتاوه به دهدشت از اختصاص 250 میلیارد تومان برای تکمیل این محور خبر داد و افزود: این محور برای عبور از کوه‌ها نیاز به احداث تونل 9 کیلومتری دارد، 250 میلیارد تومان برای آماده سازی این مسیر مصوب شد که تا پایان سال 99 آماده بهره‌برداری شود.

تکمیل باند اضطراری فرودگاه دهدشت 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
نمیانده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه برای اینکه برای تکمیل باند اضطراری فرودگاه دهدشت 20 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است خواستار تأمین بودجه این پروژه شد.
 عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی که در حوزه انتخابیه کهگیلویه کلید خورده است طی۴۰ سال گذشته بی‌نطیر بود.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود: پروژه‌هایی با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در حال اجراست که تکمیل آنها تحول عظیمی در این شهرستان‌ ایجاد خواهد کرد.
هاشمی‌پور گفت: نیروگاه برق پادوک و آبرسانی به چهار شهر با ۲۰۰ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مهم در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه سد آبریز حرکت خوبی بود و امید در مردم بوجود آورده است، تصریح کرد: ۴۰ سال زمین‌های کشاورزی در مجاورت رودخانه مارون تشنه بودند.
هاشمی‌پور اضافه کرد: انتطار دارم آقای نوبخت نسبت به اجرای این سد به وزیر نیرو تأکید داشته باشد و نگذارند امید این مردم به یأس مبدل شود.
وی باند اضطراری دهدشت را از دیگر پروژه‌های شهرستان نامید و گفت: این پروژه برای اولین بار در بودجه سال ۹۸ دیده شد و چهار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه احداث این باند سفر مسؤولان و مقامات کشوری به شهرستان را تسهیل خواهد کرد اعتبار لازم برای تکمیل آن را 15 تا 20 میلیارد تومان برآورد کرد و خواستار تأمین بودجه مورد نیاز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Iran, Islamic Republic of
قوربون حاج عدل
زنگوا
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1