تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۱۶۵۰۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

واحد های تولیدی مشکل دار کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت می کنند

۰
واحد های تولیدی مشکل دار کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت می کنند
کبنا ؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحد های تولیدی بسیاری در این استان وجود دارد که در فراز و نشیب های اقتصادی دچار مشکل شده و فرآیند تولید آنها متوقف، راکد و یا نیمه فعال مانده است و هم اینک دولت با عزمی راسخ برای احیا و بازگشت آن ها به چرخه تولید برنامه ریزی کرده است. 
پروانه نیک مرام اظهار داشت: ظرف چند سال اخیر عواملی همچون نوسانات بازار ارز، کاهش ارزش پول ملی و تحریم های ظالمانه دشمن سبب رکود فعالیت در برخی حوزه های اقتصاد کشور شد که واحد های تولیدی بسیاری در سطح کشور و این استان تاب تحمل نداشتند و دچار تعطیلی ، ضرر و زیان شدند.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت برای کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار برای بازگشت به چرخه تولید پرداخت تسهیلات در قالب طرح یارانه حقوق و دستمزد است .
به گفته وی ،تمامی واحد های تولیدی مشکل دار و راکد کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی می توانند در سامانه یارانه حقوق و دستمزد به آدرس اینترنتی pyd.mcls نام نویسی کنند و با داشتن شرایط لازم، از تسهیلات ارزان قیمت دولت که کمک کار خوبی است، بهره ببرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شیوه این آئین نامه به گونه ای است که واحد های مشکل دار با تایید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می توانند از بسته حمایتی یارانه حقوق و دستمزد به منظور تثبیت اشتغال استفاده کنند.
نیک مرام عنوان کرد: سقف یارانه حقوق و دستمزد برای تثبیت اشتغال طرح های مشکل دار تا سقف ۳۰ درصد اعتبار استان است.
وی تصریح کرد: احیا و برگرداندن واحد های تولیدی غیرفعال و نیمه راکد در وضعیت کنونی می تواند به نحو مطلوبی در رشد اقتصاد کشور موثر باشد که این مهم به طرق مختلف همچون حمایت از کارفرما توسط دولت در مواردی شبیه کاهش هزینه های تولید، بخشودگی های مالیاتی و بیمه ای میسر می شود.
نیک مرام ابراز داشت: کارفرمایان و سرمایه گذاران استان باید حمایت شوند، در این خصوص پیگیری مسئولان متولی از خروجی های پنجره واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، تا حد زیادی می تواند مشکل فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری را رفع کند. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه کسب و کار طی چند سال اخیر موفقیت های مطلوبی بدست آمده اما می طلبد نشست های تخصصی بیشتری در کهگیلویه و بویراحمد به منظور توسعه کسب و کار و رونق تولید برگزار شود.
وی تصریح کرد: تشکیل کافه کارآفرینی در استان برای نخستین بار در راستای تحقق اهداف رونق تولید و توسعه کسب و کار در دستور کار گرفته است و کار ایجاد آن تا ماه آینده اجرایی می شود.
نیک مرام ابراز داشت:  کارآفرینی یک تخصص و مهارت است و باید با تمرین مستمر، به کسب درآمد منجر شود که بی توجهی مسئولان در این باره سبب می شود تا کارآفرینی در سطح جامعه انجام نگیرد.
به گزارش کبنا، مبلغ ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و در واقع طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان مطرح شد. کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یارانه حقوق و دستمزد، به عنوان یکی از استان های پایلوت انتخاب شده و هم زمان با هفت استان دیگر این طرح در حال اجراست. کاهش هزینه های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت شغلی از اهداف اصلی این طرح است. طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است، این طرح اکنون در کشور در حال اجراست. حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند. ۴۴۴طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست. تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است. بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد. استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1