تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۱۴۹۷۹
پس از اجرای طرح «افزایش قیمت بنزین»

چه خبر از گرانی در بازار؟/افزایش حساسیت و مطالبه گری در مردم

۰
چه خبر از گرانی در بازار؟/افزایش حساسیت و مطالبه گری در مردم
کبنا ؛افزایش قیمت بنزین یکی از اتفاقاتی بود که جدای از ایرادات و اشکالاتی که داشت تجربیات زیادی را برای عموم مردم به همراه آورد. از ایجاد حساسیت ها نسبت به شیوه های اعتراض مطلوب و صحیح گرفته تا مطالبه کاهش قیمت اقلام اساسی و گزارش افزایش قیمت کالاها به سامانه های 124 و 137، حساسیت مسئولان مربوطه، از جمله تجربیات خوبی بود که این پدیده رقم زد. بنابراین گزارش، معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از رشد سه برابری دریافت گزارش های مردمی پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت خبر داده است. همچنین برخی از مردم در گفتگو با کبنا از اعلام گزارش گرانی به سامانه 124 خبر داده اند.
در اقلام اساسی مردم افزایش قیمت نداشتیم
شریفی رئیس صنعت معدن تجارت شهرستان گچساران در این رابطه گفت: از شروع این طرح، حساسیت بازرسان اداره صنعت معدن بر بازار بیشتر از پیش شده است، و در طول روز گشت های جداگانه و گشت مشترک با سازمان تعزیرات را در دستور کار داریم.
شریفی ابراز کرد: تا کنون هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی مورد استفاده مردم نداشته ایم، با این حال هر روزه مواردی از اصناف مختلف، از میوه فروش ها گرفته تا اقلام دیگر گزارش می شود و با تخلفات برخورد لازم صورت گرفته می شود.
شریفی افزود: تاکنون بیشترین گزارش ها مربوط به خدمات رسانی ها، مثلا خدمات وسایل نقلیه مثل وانت بارها بوده است که همراه با دستگاه های مربوطه به این گزارشات رسیدگی می کنیم، سامانه 124 یکی از راه های ارتباطی آسانی است که مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و افزایش قیمت می توانند به این سامانه گزارش دهند.
تاکنون 40 پرونده تخلف گران‌فروشی تشکیل شده
ارسلان عباسی رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران و باشت گفت: از زمان آغاز طرح سهمیه بندی و اصلاح نرخ بنزین نظارت بر بازار  و اصناف گچساران تشدید یافته است.
عباسی ابراز کرد: از زمان تغییر نرخ بنزین تاکنون  بیش از ۱۲۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفته است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران عنوان داشت: در این راستا 40 پرونده تخلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور خرید در این اداره تشکیل شده است.
عباسی  تصریح کرد: همچنین در این مدت به ۳۲ واحد صنفی تذکر کتبی داده شد و در صورت رفع نکردن مشکلات با این متخلفان برابر قانون اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۶ اکیپ مشترک اداره تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت در راستای ایجاد بازاری متعادل بر اصناف نظارت و قیمت‌ها را رصد می‌کنند، عنوان کرد: شهروندان هرگونه گرانفروشی را می‌توانند به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.
کالاهای اساسی ذخیره سازی شده اند
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ذخیره سازی کالاهای اساسی مهمترین نیاز آرامش بازار است گفت: گندم مورد نیاز تولید آرد به عنوان مهمترین نیاز استان تا پایان سال در انبارها ذخیره سازی شده است.
حشمت الله صمیمی دوست افزود:  در زمان حاضر۵۵۰ تن شکر،۴۵۰ تن برنج،۲هزار و ۸۰۰ تن ذرت و یکهزار و۱۰۰ تن کنجاله سویا برای تامین خوراک دام در انبارهای کهگیلویه و بویراحمد موجود است.
وی بیان کرد: اداره کل صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد در صورت نیاز این کالاها را به صورت حواله ای به فروشگاه های زنجیره ای عرضه کند.
نگاهی به آمار متخلفان شناسایی شده
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف استان از روز بیست و چهارم آبان و شروع طرح مدیریت مصرف سوخت تا روز چهارم آذر از سوی کارشناسان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال شدند.
روح الله باقری فرد ارزش ریالی جریمه این پرونده ها را هشت میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت۱۳۵ گشت مشترک با حضور دستگاه های اجرایی متولی از جمله اتاق اصناف، بازرسان صنعت،معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی،اداره استاندارد،نماینده دادستان و سایر متولیان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این مدت سه هزار و ۴۰۰ بازرسی از اصناف استان صورت گرفته است.
باقری فرد تاکید کرد: ۸۰درصد از بازرسی ها به صورت سرزده و ۲۰ درصد نیز با استفاده از گزارش های مردمی که از سامانه ۱۲۴ دریافت شده انجام شده است.
وی اظهار داشت: سامانه ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت با ۲ کارشناس از ساعت هفت بامداد ساعت ۲۰ هر روز آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد تخلف اصناف است.
افزایش گزارش های مردمی به ستادهای خبری
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دریافت گزارش های مردمی پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت سه برابر شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۴۰ بازرس در کهگیلویه و بویراحمد و گستردگی بازارهای استان از شهروندان خواست برای نظارت بهتر بر کالا و خدمات با ارسال گزارش های خود یاریگر مسئولان باشند.
باقری فرد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.
وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.
مشارکت همه دستگاه های اجرایی در بازرسی ها
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون با استفاده از توان نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی دستگاه های اجرایی دیگر گشت های مشترک به صورت شبانه روزی در حال انجام است و نوسان قیمت خاصی در بازارهای استان مشاهده نشده است.
سالار حسین پور اظهار داشت: افزایش قیمت ۲ محصول کشاورزی گوجه فرنگی و پیاز قرمز به دلیل تغییرات فصلی بوده و ارتباطی با طرح مدیریت مصرف سوخت ندارد.
وی بیان کرد: افزایش کرایه خودروهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری از مهمترین گزارش هایی است که از سوی مردم به سامانه ۱۲۴ گزارش شده است.
توقیف تاکسی های متخلف
مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای آغاز شروع طرح مدیریت مصرف سوخت در روز بیست و چهارم آبان تا روز سوم آذر ۲۵ دستگاه تاکسی برون شهری در استان به دلیل افزایش خودسرانه کرایه توقیف شده است.
محمد نصیری راد اظهار داشت: این خودروها با گزارش های مردمی و پس از احراز مستندات با تصمیم کمیسیون حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد توقیف شده اند. 
وی بیان کرد: این خودرو ها تا زمان تشکیل کمیسیون حمل و نقل مسافر در تهران و تصمیم گیری متولیان توقیف خواهند بود.
نصیری راد تاکید کرد:۷۳۵ دستگاه تاکسی کار حمل و نقل مسافر در جاده های کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند که با توقیف این خودروها هم اکنون۷۱۰تاکسی سواری مشغول حمل و نقل مسافر به مناطق مختلف استان و استان های دیگر کشور هستند.
نصیری راد ابراز داشت: ۷۵درصد تاکسی های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تک سوز و بقیه دوگانه سوز هستند.
مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد  تصریح کرد: تاکسی های تک سوز هم اکنون ماهیانه ۷۵۰ لیتر و دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر سهمیه بنزین به قیمت هر لیتر یکهزار و ۵۰۰ تومان دریافت می کنند.
نصیری راد عنوان کرد: در زمان حاضر ۷۰درصد از حمل و نقل مسافر استان از طریق خودروهای سواری انجام می شود.
وی اظهار داشت: در همه پایانه  های مسافربری کهگیلویه و بویراحمد نماینده حمل و نقل جاده ای حضور دارند و ضمن نظارت بر نحوه کرایه ها گزارش های مردمی را هم دریافت و به کمیسیون ارائه می دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1