تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۱۴۳۶۲
استاندار فارس؛

فلسفه نماز خودسازی و جامعه پردازی است

۰
فلسفه نماز خودسازی و جامعه پردازی است
کبنا ؛عنایت‌الله رحیمی در اجلاس نماز که نهم آبان ماه در شیراز برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده افرادی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز گام برمی‌دارند، عنوان کرد: توجه به نماز یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی است و اگر شخصی در این جامعه مسئولیتی بر عهده دارد بی‌تردید باید با استفاده از توان و قدرتش بیش از سایرین به موضوع نماز بپردازد.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز را باید از خانواده‌ها آغاز کنیم و به سایر سطوح جامعه انتقال دهیم.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه برپایی نماز باید با عمل به توصیه‌های مطرح‌شده در آن همراه باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از نمازگزار انتظار نمی‌رود برخلاف مبانی دینی عمل کند، بی‌شک عمل به آموزه‌های دینی از سوی نمازگزاران ترویج و تبلیغ دینی مؤثر و ارزشمندی خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه اهمیت نماز را باید از نمازگزار حقیقی شنید، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) نماز را ستون و اساس دین برشمرده‌اند و این حقیقت ما را به‌سوی توجه هر چه بیشتر به نماز رهنمون می‌شود.
رحیمی با تأکید بر ابعاد فردی و اجتماعی نماز، عنوان کرد: فردی که همواره در ارتباط با خداوند است و او را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌داند به‌سوی کسب هر چه بیشتر خصایص نیکوی انسانی حرکت خواهد کرد.
استاندار فارس فلسفه نماز را خودسازی و جامعه پردازی دانست و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین فرموده‌اند باید به سمت خودسازی و جامعه پردازی و به‌تبع آن تمدن سازی پیش برویم.
وی ادامه داد: بی‌تردید تمدن سازی بر مبنای نماز پایدار و مستمر خواهد بود.
رحیمی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه باید در دستگاه‌های اجرایی، اماکن عمومی و تجاری باید موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان عذر و بهانه‌ای با عنوان کمبود اعتبار در این حوزه از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نخواهد شد‌.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و با تکیه با تلاش‌های خالصانه اقشتر مختلف شاهد تقویت روزافزون فرهنگ سازنده برگزاری نماز باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1