تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۳۲
کبنا گزارش می‌دهد

اخبار اربعین حسینی | از حواله دولتی مرغ و گوشت تا برنامه‌های عزاداری هیئت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اخبار اربعین حسینی | از حواله دولتی مرغ و گوشت تا برنامه‌های عزاداری هیئت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛روز شنبه (27 مهر ماه 98) اربعین حسینی است که به همین مناسبت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) اقدام به برپایی موکب و سوگواری در رثای امام حسین (ع) کرده‌اند.

سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد زمان و مکان مسیر های عزاداری هیاتهای مذهبی استان در روز اربعین حسینی را اعلام کرد.
بنا بر اعلام سازمان تبلیغات اسلامی این استان همزمان با اربعین حسینی هیات‌های عزاداری با حضور در مکان‌های از پیش تعیین شده در نقاط مختلف استان در غم سرور و سالار شهیدان به سوگواری می‌پردازند.
این مراسم در شهر یاسوج از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از مسجد صاحب الزمان (ع) تا میدان شهدای نیروی انتظامی، در دوگنبدان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از بوستان شهدای گمنام تا مسجد شهیدان، در چرام از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از فرمانداری تا حرم بی بی رشیده (س)، در شهر لنده از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از ناحیه مقاومت بسیج تا تپه نو الشهداء، در باشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح از فلکه خروجی تا حرم امامزاده سید محمد (ع) سرآبیز، در لیکک از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین (ع) تا حرم امامزاده بابا احمد (ع)، در دهدشت از ساعت ۹ صبح از جلوی ناحیه مقاومت بسیج تا مصلی نماز جمعه و در سی سخت از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه از امامزاده سید محمد تا امامزاده شاه عسکر (ع)، برگزار می‌شود.

توزیع ۸ تن سیب در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه
هشت تن سیب اهدایی توسط خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه، بین زائرین اربعین حسینی توزیع می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت:هشت تن سیب اهدایی این استان که از محل مشارکت های مردمی تهیه شده است در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه به صورت شبانه روزی در حال توزیع بین زائرین اربعین حسینی است.
حجت الاسلام قاسم مومنی شاد افزود: از تاریخ نوزده مهرماه در این موکب در حال خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی هستیم و این خدمت تا یک هفته بعد از اربعین حسینی ادامه دارد.
مومنی شاد گفت: امام حسن عسکری(علیه‎السلام) در حدیثی علامت‎های «مؤمن»را پنج چیز شامل پنجاه و یک رکعت نماز، زیارت اربعین، انگشتر کردن در دست راست، پیشانی بر خاک نهادن و «بسم الله» را در نماز بیان فرمودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ائمه هدی(علیهم السلام) بارها در روایات خود، پیاده روی به سمت حرم امام حسین(علیه السلام) را توصیه کرده اند و برای هر قدمش اجر و مغفرت ویژه ای در نظر گرفته اند.
مومنی شاد اضافه کرد: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله برگزاری نماز جماعت، زیارت عاشورا انجام می شود.

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در یاسوج
مراسم عزاداری اربعین حسینی روز شنبه در یاسوج برگزار می‌شود.
به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی مراسم عزاداری اربعین حسینی روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد صاحب‌الزمان(عج) به طرف میدان شهدای نیروی انتظامی یاسوج برگزار می‌شود.
از  سوی دیگر مراسمی تحت عنوان جاماندگان اربعین در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر از مردم شهر لیکک در مراسم پیاده‌روی جا ماندگان اربعین مسیر ۱۷ کیلومتری مرکز شهر به سمت امامزاده بابااحمد را طی کنند.
همچنین پیاده‌روی جاماندگان اربعین از امامزادگان ابراهیم و اسدالله برگزار و سفره دو هزار نفری نذری در بقاع متبرکه برپا می‌شود‌.

برگزاری دو مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بهمئی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو مراسم پیاد‌ه‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ساعت ۷ صبح روز ۲۷ مهرماه از میدان امام حسین(ع) شهر لیکک به سمت حرم مطهر بابااحمد(ع) برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراسم دیگری در ۲۷ مهرماه از ساعت ۸ صبح از سه راهی بعد از سرآسیاب یوسفی به سمت حرم مطهر امام‌زادگان ابراهیم و اسدالله(ع) شهرستان بهمئی برگزار می شود.
این مسوول در ثواب زیارت امام حسین(ع)افزود : محمد بن مسلم ثقفی از امام باقر (ع) آورده است که فرمودند: «اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حسین (ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد!»
وی ادامه داد: محمد بن مسلم عرضه داشت: مگر فضیلت آن چیست؟فرمودند: «اگر کسی با شوق به زیارت آن حضرت بشتابد، خداوند پاداش هزار حج و عمره‌ی پذیرفته شده، اجر هزار شهید از شهدای بدر، ثواب هزار روزه دار و هزار صدقه‌ی مقبوله و پاداش آزاد سازی هزار برده در راه خدا را به وی خواهد داد! و تا یک سال از هرگونه گزندی به ویژه شیطان محفوظ خواهد ماند؛ خداوند نیز فرشته‌ای را بر او می‌گمارد که حافظ جان او از چهارسو خواهد بود.
وی ادامه داد: ایشان فرمودند اگر در همان سال از دنیا رفت؛ فرشتگان رحمت الهی در غسل و تدفین او شرکت جسته و برای او طلب آمرزش می‌نمایند؛ او را تشییع کرده و تا قبر همراهی می‌کنند و برای او استغفار می‌نمایند؛ قبرش را گشاده می‌کنند و خداوند نیز او را از فشار قبر و ترس از نکیر و منکر ایمن می‌گرداند؛ دری را از بهشت به روی او می‌گشاید و در قیامت نامه‌ی اعمالش را به دست راستش خواهد داد؛ نورانیتی را در چهره‌ی او قرار می‌دهند که مشرقین را روشن می‌گرداند و هاتفی ندا سر می‌دهد که این شخص از زائران حسین بن علی (ع) است که با شوقی سرشار حضرتش را زیارت نموده است؛ آنگاه همگی آرزو می‌کنند که ای‌کاش از زائرین حسین (ع) بودند.»

سفره‌داران اربعین به سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند
سالار حسین‌پور با تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای خدمات‌رسانی به مردم در روز اربعین خبر داد و گفت: فردا از ساعت ۷:۳۰ صبح به همراه همکارانمان در این سازمان آمادگی داریم که به مردمی که برای نذری به این سازمان مراجعه می‌کنند حواله دولتی بدهیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که برای نذری روز اربعین قصد خرید گوشت و مرغ دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان صنعت و معدن حواله دولتی دریافت کنند.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1