تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۱۳۸۴۴
هنر؛

 در سینما و تئاتر چه خبر است؟

۰
 در سینما و تئاتر چه خبر است؟
کبنا ؛آغاز اجرای عمومی نمایش "بانو آئویی" در مرکز تئاتر مولوی، بازدید طباطبایی‌نژاد از دو پروژه سینمایی، افتتاح اتاق جادویی در تالار هنر، آمار فیلم‌های ایرانی متقاضی سینما حقیقت از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
نمایش «کبوتری ناگهان» به  نویسندگی«محمد چرمشیر» و کارگردانی «غلامرضا عربی» و با حضور ۸ بازیگر نابینا از ۲۳ مهرماه به روی صحنه پلاتوی اجرای تئاتر شهر می رود.
 به نقل از مشاور رسانه نمایش، نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی «محمد چرمشیر» و کارگردانی «غلامرضا عربی» و با حضور ۸ بازیگر نابینا از ۲۳ مهرماه ساعت ۲۰مصادف با روز جهانی عصای سفید و نابینایان به روی صحنه پلاتوی اجرای تئاتر شهر می رود.
«کبوتری ناگهان»روایت حال و روز زنان اندرونی در خانه‌ای قجری است، خانم خانه به نام نزهت‌جهان نمی‌تواند برای فروغ حشام فرزندی به دنیا بیاورد. از این رو شوهرش زن دیگری به نام صنم  اختیار کرده و دده‌های خانه درصدد این هستند که این مسئله را به او به یک طریقی بگویند و....
ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، شیما شوری، معصومه عطائی، زهره مسعودی، حمیدرضا کیانی خواه، زهره سادات میرشفیعیان و معصومه رزم آهنگ بازیگران این نمایش هستند.
جوادمرآتی (‌طراح صحنه، لباس، آکسسوار، ماسک و نور)، نسترنحسین (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، (شیواآریایی) دستیار دوم کارگردان، دکتر محمدمحمدپور(روانشناس)، جواد مرآتی، نسترن حسین، غلامرضا عربی( ساخت ماسک)،دکوراسیون ناوک، غلامرضا عربی، حمید رحیمی نیا(ساخت دکور)، سهیلایافتیان، سمیه مسعودی، مریم دیهیم بخت، اعظم سلیمانی(دوخت لباس)، مهرپادزحمتکش (کمانچه و تمبک)، نویدنوبخت(آواز، سنتور، تمبک، ساخت و تنظیم ملودی)، نسترن حسین (تنبورین، ساز باران و آواز)، فاطمه عبدالرحیمی(طراح پوستر و بروشور)، میناقانع، مجتبی بروشکی(عکاس)، علیرضاعباسی ( مدیر روابط عمومی) و الهه حاجی زاده (مشاور رسانه) دیگر  عوامل این نمایش است.
 نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی «محمد چرمشیر» و کارگردانی «غلامرضا عربی»  از ۲۳ مهرماه ساعت ۲۰ در پلاتوی اجرای تئاتر شهر به روی صحنه می رود . علاقمندان برای تماشای این نمایش و خرید بلیط می توانند به سایت تیوال یا گیشه تئاتر شهر مراجعه نمایند.
افتتاح بانو آئویی
مسعود دلخواه، محمدرضا خاکی، سهیلا نجم و فریندخت زاهدی،از اساتید برجسته تئاتر "بانو آئویی" را افتتاح کردند.
به گزارش روابط عمومی نمایش، "بانو آئویی" که تهیه کنندگی و کارگردانی آن بر عهده فاطمه بختیار است، با بازی فائزه بختیار، امید اشرفی و رابعه سلیمانی، شامگاه پنج‌شنبه۱۸ مهر، با حضور مسعود دلخواه، محمدرضا خاکی، سهیلا نجم و فریندخت زاهدی با استقبال قابل‌توجه مخاطبان، در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت.
بانو آئویی که دراماتورژی آن بر عهده سهیلا نجم بوده است، برداشتی آزاد از نمایشنامه یوکیو میشیما است. این تئاتر به عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و با تکیه بر پژوهش در تئاتر شرق تولید شده و به روی صحنه می‌رود.
سهیلا نجم در ابتدای این اجرا با روشن کردن مشعل آیینی افتتاح تئاتر بانو آئویی گفت: این مشعل آیینی نمایش را سالیان پیش از ایالت کرالای هند، با خود به ارمغان آورده بودم و اکنون خشنود هستم که پس ازسالها، برای نخستین بار درتئاتر ایران، آن را در آیین افتتاح نمایش مدرن بانوآئویی، یوکیومیشیما که اقتباسیاز نمایش آیینی-سنتی  "نو"ی ژاپن است، مشتعل می کنم.
فریندخت زاهدی نیز در تجمید از این نمایش گفت: در این روزها بردن فلسفه روی صحنه تئاتر کار بسیار سختی است و من به گروه اجرایی به خاطر این اجرا تبریک می‌گویم.
این نمایش۱۰ آبان ماه ۹۸، همه‌روزه (به جز شنبه‌ها)، در ساعت ۲۰، در مرکز تئاتر مولوی/ سالن کوچک به روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.
نمایش  «لباس جدید پادشاه» به صحنه می آید
لادن نازی در دومین تجربه کارگردانی خود نمایش "لباس جدید پادشاه" نوشته فرزاد فخری زاده را به صحنه می برد.
 «لباس جدید پادشاه»  روایت گر یک طنز انتقادی از یک واقعه تاریخی است که مثل اثر قبلی همین کارگردان (شاهکار - جمالزاده) در  یک فرم تلفیقی از تکنیک های بازیگری و تئاتر عروسکی به اجرا در می آید.
 «لباس جدید پادشاه» از آبان ماه ۱۳۹۸ به صحنه خواهد رفت.
در این نمایش، محسن خیمه دوز به عنوان دراماتورژ،  مهرناز عباسی طراح لباس ، مهدی خان احمدی طراح صحنه،  امیر سلامی آهنگساز ، لادن مهران زاده، طراح عروسک و مائده ندیمی، دستیار و برنامه ریز، اجرای آن را همراهی می کنند.
"اتاق جادویی" در تالار هنر افتتاح شد
در هفته ملی کودک نمایش اتاق جادویی به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی تالار هنر نمایش "اتاق جادویی" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی در هفته ملی کودک وبا حضور هنرمندان و مجریان برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون از جمله رضا فیاضی، گیتی خامنه، الهه رضایی، مجید جعفری، بهروز خوش فطرت و افسانه مصدق در تالار هنر افتتاح شد.
در خلاصه داستان نمایش آمده است:
"هوتن پسری که عاشق سرزمین عجایب است با ذهن خلاق اش خود اتاق خود را تبدیل به سرزمین عجایب می کند. او هربار که درس می خواند داستان های عجیب کتاب از جمله  موجودات فضایی و پروانک را به اتاقش می آورد و با اتاق جادویی خود داستان های شگرفی می آفریند."
مدیر پروژه نمایش "اتاق جادویی"رضا دادگر و مدیر تبلیغات و رسانه فریبا جدیدی است.
میترا شجاعی، ژیلا آل رشاد، محمد رضا چرختاب، مجید قادری، آرش شهبازی، سمیه باباوند، فاطمه مصدقی و صبا نظریدر این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
 نمایش "اتاق جادویی"هر روز بجز شنبه‌ها و ایام سوگواریساعت۱۸به مدت سی شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزندهبه روی صحنه می رود.
                                   
آمار مستندهای ملی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت اعلام شد
با پایان مهلت ارائه‌ی فیلم به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، تعداد ۶۸۷ فیلم مستند در دبیرخانه این رویداد ثبت شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از جمع این آثار مستند، کارگردانان۷۴ فیلم مستند بلند، ۱۸۸ فیلم مستند نیمه‌بلند و ۴۱۳ فیلم مستند کوتاه، متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی جشنواره شده‌اند؛ ضمن این که مشخصات ۲۱۰ فیلم مستند، همزمان در بخش «جایزه شهید آوینی» ویژه‌ی مستندهای حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم ثبت شده است. بخش مسابقه فیلم‎های «مستند کارآفرینی» این دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت هم ۱۷۸ متقاضی شرکت دارد.
برپایه‌ی این گزارش، سال گذشته تعداد ۶۳۴ فیلم مستند به دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ارائه شده بود. این آمار نمایانگر رشد حدود ۸ درصدی متقاضیان شرکت در این رویداد سینمای مستند ایران است.
اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ماه ۹۸ اعلام خواهد شد.
مستندهای منتخب جایزه شهید آوینی و کارآفرینی هم پس از اعلام آثار بخش مسابقه ملی معرفی می‌شوند.
پیشتر اعلام شده بود که کارگردانان حدود ۶۰۰۰ فیلم مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند از حدود ۱۰۰ کشور دنیا هم متقاضی شرکت در بخش «مسابقه بین‌الملل» جشنواره سینماحقیقت شده بودند.
*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم»، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد کرد.                                                         
حضور طباطبایی نژاد در پشت صحنه دو فیلم
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با حضور در پشت صحنه دو فیلم «لباس شخصی» و «عنکبوت» در جریان تولید این دو فیلم قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد به همراه محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم از پشت صحنه فیلم سینمایی «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد بازدید کرد.
معاون ارزشیابی و نظارت همچنین به همراه مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی با حضور در پشت صحنه فیلم «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در جریان تولید و فیلمبرداری این اثر سینمایی قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1