تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۱۲۹۶۳
عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی؛

تحریم صندوق توسعه‌ملی، در پرداخت تسهیلات ارزی تاثیر ندارد

۰
تحریم صندوق توسعه‌ملی، در پرداخت تسهیلات ارزی تاثیر ندارد
کبنا ؛عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی گفت: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر عملکرد این صندوق نداشته و ارائه خدمات و تسهیلات ارزی به بخش تولید همچنان تداوم خواهد یافت.
محمد حسینی روز شنبه درباره تحریم صندوق توسعه ملی توسط آمریکا، افزود: صندوق توسعه ملی در ماه‌های گذشته به دلیل تحریم‌های نفتی و بانکی تحت تاثیر پیامدهای تحریم قرار داشته بنابراین تحریم‌های جدید که به طور مستقیم این صندوق را هدف قرار داده، تاثیر بزرگی بر عملکرد آن نخواهد داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از رسالت‌های صندوق توسعه ملی ارائه تسهیلات ارزی به بخش تولید است، ادامه داد: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر عملکرد این صندوق نداشته و ارائه خدمات و تسهیلات ارزی همچنان تداوم خواهد یافت.
وی اضافه کرد: نظام مالی و بانکی کشور دوران تحریم، تجربه‌های خوبی را کسب کرده اند، بنابراین تشدید تحریم‌ها نمی‌تواند بر عملکرد صندوق و اجرای کارها تاثیر منفی داشته باشد.
حسینی گفت: شاید با تحریم‌ها انجام کارها مقداری سخت شود، اما متوقف نخواهد شد. معمولا صندوق های مشابه صندوق توسعه ملی، منابع در اختیار خود را اهرم می کنند تا بتوانند از منابع خارجی استفاده کنند، اما خوشبختانه صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه ها و تامین فایناس، منابعی را در خارج کشور نداشته است، بنابراین تحریم‌ها خطر بلوکه کردن اموال و دارایی های صندوق را نیز ندارد.
عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی تاکید کرد: این تحریم‌ها نمی‌تواند بر حوزه پولی و بانکی کشور تاثیر منفی داشته باشد و با اتخاذ تدابیر لازم، صندوق توسعه ملی همانند گذشته به اعطای تسهیلات ارزی به بخش تولید ادامه خواهد داد.
حسینی ادامه داد: صندوق توسعه ملی بر اساس اساسنامه و مصوبات هیات امنا اقدام به ارائه تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران کرده است که تاکنون با استفاده از این تسهیلات، دستاوردهای مطلوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند صنایع بالادستی، پایین دستی و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داشته است.
عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی یادآور شد: طرح‌های گسترده‌ای در کشور با استفاده از منابع صندوق راه اندازی شده یا در حال ساخت است که تحریم‌های جدید تاثیری بر روند تامین تسهیلات ارزی مورد نیاز آنها نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا دیروز (جمعه) صندوق توسعه ملی را به همراه بانک مرکزی و شرکت اعتماد تجارت پارس در فهرست تحریم قرار داد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه این نهادها به بهانه تامین مالی تروریسم انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1