تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۱۰۰۱۸
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

روایت عجیب امام جمعه گچساران از تشییع جنازه‌ای در یکی از روستاهای دهدشت و درخواست از رئیس دستگاه قضا

۳۸
۶
روایت عجیب امام جمعه گچساران از تشییع جنازه‌ای در یکی از روستاهای دهدشت و درخواست از رئیس دستگاه قضا
کبنا ؛حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران، ظهر امروز (جمعه 10 خرداد ماه 98) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: امروز راهپیمایی بسیار باشکوهی در سراسر ایران و برخی کشورهای جهان برگزار شد که به دنیا نشان داد که وعده الهی در محو اسرائیل محقق خواهد شد.
وی افزود: ازهمه مردم ولایتمدار گچساران که در این راهپیمایی استکبار ستیز شرکت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: صهیونیسم با یهود تفاوت دارد و امروز هم خیلی از یهودی‌ها در سراسر جهان هم‌پای دیگر مسلمانان روز قدس را راهپیمایی کردند.
  وی ادامه داد: بحث امروز مقابله با صهیونیسم است چه اسرائیلی و چه آمریکایی‌اش و باید توجه داشت که این غده سرطانی اسراییل همان عصاره صهیونیسم و استکبار است.
حجازی تصریح کرد: همه کشورهای عربی در ۶ روز با اسرائیل جنگ کردند و شکست سنگینی هم خوردند.
 حجازی ابراز کرد: اولین جنایتکار هم انورسادات رهبر مصر بود، که صلح کمپ دیوید را منعقد کردند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسند و همان سالها نیز جایزه نوبل را به وی دادند.
خطیب جمعه گچساران گفت: بحثی که امروز مطرح می‌شود بحث معامله قرن این است که می‌خواهند فلسطینی دولتی داشته باشد اما بدون ارتش که یکی از بندهای این معامله است در موضوعات مطرح شده قبل اسرائیل به دنبال گرفتن نیل تا فرات بود که این موضوع به بحث گرفتن خاورمیانه رسید و امروز هم بحث معامله قرن را مطرح می‌کنند.
وی افزود: استکبار جهانی در جریان برجام به دنبال این بودندکه کاری کنند و ایران را خلع سلاح کنند و بعد به سراغ معامله قرن بروند و نتانیاهو هم گفته بود که ما تا ۲۵ سال از خطر ایران در امان هستیم که رهبرمعظم انقلاب در پاسخی دندان شکن فرمودند که تا ۲۵ سال اسرائیلی دیگر وجود نخواهدداشت و نیازی هم به صلاح هسته‌ای نیست.
خطیب جمعه گچساران افزود: درنتیجه امروز بحث معامله قرن را مطرح می‌کنند و یک مثلث شوم با آمریکا و اسرائیل و عربستان تشکیل دادند و این موضوعات را مطرح کردند که بنا دارند در تیرماه نیز جلس‌ه ای بگیرند که شاید مثلاً بشود اسرائیل چند سالی بیشتر عمر کند که باید گفت کور خوانده‌اید و طبق وعده الهی نابود خواهید شد.
وی در ادامه افزود: حضرت امام راحل فرمودند که مسلمانان باید روز قدس را روز مسلمین بدانند و همه وظیفه داریم که این شکوه و عظمت را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان داشته باشیم.
امام جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: برخی‌ها به حضرت آقا فرمودند که سلاح هسته‌ای بسازیم، اما استفاده نکنیم که آقا فرمودند، عاقلانه نیست و نیازی هم به سلاح هسته‌ای نداریم و مبانی فقهی ما هم اجازه نمی‌دهد.
حجازی تصریح کرد: حضرت آقا نیز اخیراً فرمودند، که پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی لازم است و اما جریانی راه افتاده است برای کوچک کردن بارعلمی کشور و تضعیف دانشگاه و دانشگاهیان که در ایران هم کسانی هستند که برای گل زدن آنها پاس هم می‌دهند و خیانت می‌کنندکه دانشگاهیان و دانشجویان انقلابی باید متوجه باشند.
خطیب جمعه گچساران در ادامه گفت: ارتحال حضرت امام راحل را در پیش داریم و این روز را تسلیت عرضم کنم، حضرت امام (ره) به عالم و مستضعفین روحیه و امید دیگری دادند در این روز هم انتخاب حضرت آقا به عنوان رهبر جامعه اسلامی صورت گرفت که حضرت امام راحل در خصوصشان و منزلت مقام معظم رهبری فرموده بودند، که شما را چون برادری عالم و متقی به مسائل می دانم و در بین دوستان از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می هید.
وی افزود: این موضوع مربوط به شهرستان ما نیست و اما به نوعی مربوط به استان و دین ماست، به یکی از روستاهای دهدشت برای تشییع جنازه‌ای در ایام شهادت امام علی علیه السلام رفته بودیم که متاسفانه شاهد مواردی خلاف شان مؤمن، ایام قدر و ماه رمضان را بودیم.
حجازی تصریح کرد: به برخی از دوستان عرض کردیم که این وضعیت به صلاح نیست که گفتند حاج آقا در این خصوص هیچ کسی نباید چیزی بگوید و گفتند که این آقایان تعمدی این کار را می‌کنند و اگر کسی هم اعتراضی بکند، حتما نزاع خواهد شد.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: به چند نفر دیگر هم عرض کردیم و شاید حدود ۳۰ روحانی در آن مکان بودند و حتی یک نفر هم نفس نکشید و تعدادی از جوانان از فامیل میت که از روستای دیگری بودند؛ هم ماشین و هم بلندگو را تصاحب کرده بودند.
وی افزود: در ادامه یک فرد ریش سفید را با خودمان همراه کردیم و محترمانه نکاتی عرض کردیم که خیلی هم بد شد دوباره به برادر معتمد دیگری گفتیم که چند نفر از افراد دیگر گفتند که حاج آقا مواظب باشید این فرد سابقه آدم کشی و قتل دارد و حواست باشد، این چه معنی دارد بنابراین از برادر محترم جناب آقای مزارعی، رئیس کل دادگستری استان خواهشی داریم که دستوری بدهند که داستان محترم دهدشت به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شوند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: باید گفت که رعب و وحشت ممنوع، قلدری ممنوع و اجرای قانون؛ چرا که مملکت قانون دارد لذا کسی حق نداشته باشد نسبت به مسائل شرعی تذکر دهد و کسی هم حق نداشته باشد نسبت به اینکه وقت نماز است و میت معطل است و اجازه بدهید نماز خوانده شود و در عوض بگویندکه آقا حق ندارید.
وی افزود: بیان کردیم که این ساز و آوازی که شما هم گذاشته‌اید حتی برای مراسم عروسی هم مناسب نیست و در شب قدر و شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام قرار داریم و مناسب نیست که می گویند هیچکس هم اجازه ندارد؛ ان شاءالله دادستان محترم دهدشت به عنوان مدعی العموم مسببین این مراسم را احضار کنند و قانونی برخورد کنند و اجازه ندهند از این بی حرمتی‌ها نسبت به مبانی و احکام شرعی و ماه مبارک رمضان روا داشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این رسم مردم آنجاست رسم غلطی هم باشد بهخودشان ربط دارد دوست دارند برای میتشان جشن بگیرند تو شرکت نکن
Iran, Islamic Republic of
وقتی قراربودکسی دیگرنمازمیت بخواندشماچراورودکردید،درضمن رسم هست قبل ازنمازمیت از اقشار وطوایف مختلف تقدیروتشکربشه چرااجازه ندادین که صحبت کنند،بعدشم هرشهری و رسمی،دوستانی که میخواهند اصولی برخوردکنند اول ازهمه ارگ هاوسایرسازهاروبردارند تابه مراسم ناله وفغان کشیده نشوند اونجا که ازلب،سر،گردن، زلف اسم های متفاوت استفاده میشه جلوگیری نمی کنید،توعروسی هامشروب استفاده میشه کسی جیکش درنمیاد حالا دارن سازچپی زدن واسه مراسمشون کارشون خلافه نبابا خدائی واقع بینانه صحبت کنید
محمود
United States
ایشون که خیلی به همه چیز میپردازن چرا در مورد رفیق شفیقش سید ناصر حسینی چیزی نگفت.امان از سیاست .الله اکبر
واقع نگر
Iran, Islamic Republic of
لطفابفرمایید سیدناصرحسینی کی است؟ وچه رفاقتی وچه هرتباطی باایشان دارد؟ مواظب باشید نادانسته اظهارنظرنفرمائید
امانتدار
Iran, Islamic Republic of
آقای مسئول محترم کبنانیوز ضمن عرض سلام ممکن است بفرمائید این عکس امام جمعه گچساران درچه مکانی است ؟وآیا درحال خطبه خواندن است؟ لطفا کمی باآداب ورسوم آشنا شوید وحرمت نگه دارید
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه گچساران هیچگونه رفاقتی با سیدناصر حسینی ندارند و اصلا تناسبی با هم ندارند. شایعه سازی نکنید لطفا
معامله قرن
Iran, Islamic Republic of
تو کتابخانه عمومی ملاصدرا ...مدتی است مختلط شده دختر و پسر را با هم میان کتابخانه حرمت ماه رمضان که می شکنند که هیچی.بد حجابی و توهین به مسایل شرعی.بی عفتی وقلدری و....رواج پیدا کرده انگار کتابخانه هیج صحابی ندارد.اداره ارشاد.امام جمعه. دادستان .مدیر کل کتابخانه ها به داد این اوضاع برسید.از هم جدا شون کنید. تا پاتق نشده
حداد
Iran, Islamic Republic of
به تو چه مثلا که مختلط هست یا نیست یرت به کار خودت باشه کیگفته که تو باید بگی جدا باشی این را از کجا اوردی، جون خم و هیچ چیزی.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
لطفا تو مسائل خصوصی مردم وارد نشوید
حمید
Iran, Islamic Republic of
لطفا تو مسائل شخصی مردم وارد نشید ...
United States
یه روز درباره عروسی تصمیم میگرید حالابه عزاداری مردم هم گیرمیدهید.این چ وضعیه درآوردید.اگه خوشتون نمیاد شرکت نکنید.قرارنیست هرچه گوش دهد.اصلاچه مردمی داریدکه درموردهمه چیزشان نظرمیدهیدوحکم میکنید.بیکاری وبی عدالتی وگرانی را ول کرده ایدوبه مراسم فاتحه خوانی مردم گیرمیدهید.البته راپیش گرفته ایدکه این همه فساداقتصادی وفسادبانکی راول میکنندو به ظاهر افراد خرده میگیرند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جناب اقای حجازی بنده در این مراسم حضور داشتم
و این چیزایی که .د صحت ندارد
نه خبری از اهنگ و این چیزا بود
و تا جایی که دیده شد.چون قرار بود فرد دیگری نماز میت رو اقامه کنند
و. از صفوف پشتی با با هل دادن جماعت جلو امدید و وقتی میکروفون دست سخنران بود .ی شروع کردید به اصلاة گفتن و فرد سخنران با نهایت احترام از شما درخواست کرد که ادامه سخاننش گفته بشه ولی شما به کار خود ادامه دادید،ایا کسی . کرده چنین کاری ازش درسته؟؟ و اینکه احترام باید متقابل باشه هر جایگاه و لباسی هم تن دارید،انشالله که در این شب های اخر ماه رمضان خدا از سر تقصیرات همه ما بگذره
Iran, Islamic Republic of
دقیقا حرفتون درسته جلوی روی خودم این کارو انجام دادید
United States
دقیقااا
فکر نکنن این مسئله اینقدر مهم باشه

فکر کنم خیلی مسائل مهمتری هست حضرت اقا بهش اشارع نکردی... لطفاا
حضرت اقاااا... مسائل ما خیلی مهمتر هم داریم... ت
حسن
Iran, Islamic Republic of
ميكروفون نماز جمعه جاي بحث سليقه اي نيست و اينكه صحبت از اتفاقات شخصي شما در نماز عبادي سياسي جمعه كار درستي نیست..
سعید
Iran, Islamic Republic of
. شما که با هیچکس نمیسازید و به همه کس و همه چیز گیر میدید یه روز اقای تاجگردون،یه روز مدیر اموزش پرورش،یه روز فرماندار،یه روز بنر های شهر
اقا بقیه باید باب میل شما زندگی کنن؟؟؟
شاید مشکل از بقیه نباشه و چشمان شما باید جور دیگه ببینن
سجاد
Iran, Islamic Republic of
شما که میفرمایید بی قانونی ممنوع ایا تشویش ازحان عمومی کار درستیه؟؟
ایا بی احترانی به برادر دینی کار پسندیده ای؟؟
ایا هل دادن کار درستیه؟؟
شما بعنوان یک روحانی و تریبون دا از جایگاهی که دارید و نسبت دادن القابی از قبیل سخن درستیست؟؟
مگه حدیث نداریم که ابروی مومن از هر چیزی بالاتر است
پس حرکات و سخنان شما برای ایجاد اختلاف بین مسلمین تعمدی و بسیار ناپسند است
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا قبول داشته باش اشتباه کردی؟ تنها راهش اینکه معذرت خواهی کنی
Iran, Islamic Republic of
هر جایی بدعتی علیه دین وشرع صورت گیرد وظیفه مسلمان است تذکر دهد البته باید قبلا این مسائل گفته شود مییت مسلمان حرمت داره باید با احترام نماز خوانده شود تلقین انجام شود تا متوجه شوند حرمت نگه دارند بیشتر به خاطر نا آگاهی است فقر فرهنگی است مثلا تیر اندازی در مراسمات چه دردی را درمان می کند الا ضر مالی وبی حرمتی به مردمی که به خاطر ابراز همدردی با خانواده مصیبت دیده متوفی رنج وزحمت به خود میدهند در مراسمات حضور مییابند عده ای نادان موجب رعب وحشت وآزار واذییتشان میشوند این تیر اندازی بزرگترین بی حرمتی به شرکت کنندگان است
مهمان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب آقای حجازی. شما ازمعتمدین منطقه هستین وخانواده میت از خانواده سرشناس وهمه شناخت کامل روی انهادارن واگر شما.ودرهین سخنرانی کسی دیگری بدون هماهنگی واز قسط. بین منطقه ایجاد کنه واردشود
Cool
Iran, Islamic Republic of
محضه ای سخنان ..هیچ مشکلی نبود اون فردی ک داشت سخنرانی میکرد هر چی میگفت حرف حق بود یهوویی یکی از روحانیون محترم گفت بسه دیگه مث اینکه یادمون رفته قطع کردن حرف دیگری بی حرمتی محسوب میشه کجاش مشکل بود!؟ ،بجای اینکه به فکر صلح و سازش باشیم. چطور اون سیل عظمت چیزی ندید جز چن نفر!بجای اینکه تسلی خاطر بدین به آن خانواده مرحومه دارید .
Iran, Islamic Republic of
این.خیلی بی احترامی به آن بنده خدایی که داشت تقدیر وتشکر از مردم می کرد انجام دادمن خودم در مراسم حضور داشتم . فقط الکی و بی دلیل این کارها را می کند خانواده صاحب عزا خیلی هم متدین و بزرگ هستند باید از خانواده صاحب عزا معذرت خواهی کند
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که در حریم خصوصی مردم دخالت میکند .آخه چه ربطی داره ..
اسماعیل
United States
باسلام خدمت مخاطبان سایت کبنا نیوز
چند مسئله مهم درباره این تشییع جنازه باید عرض کنم خدمتتون
واقعا حیف هست ک وقت تریبون مهم نماز جمعه شهرستان مربوط بشه به مسائل شخصی و خانوادگی مردم ی سوال دارم از حاج اقا حجازی اگر دختر شما عروس خانواده شوهر میت نبود باز هم همچین واکنشی نشون میدادین ؟؟
و شما به چ حقی سخنرانی و تقدیر و تشکر برادر میت رو چون حرف هایش به مزاج شما و پدر داماد شما خوش نمیومد قطع و عمدا اقامه نماز کردین ؟
عامل نزاع و تنش. و من بارها گفتم از هرکسی انتظار. رو داشتم بجز شما البته سابقه دخالت ها در همه مسائل رو هم داریم
امیدوارم ائمه جمعه تریبون و وقت نماز عبادی سیاسی ک جز ارکان بقاءاین انقلاب هست رو به مسائل شخصی و خانوادگی مردم نپردازن
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب آقای حجازی
مگر کسی که خواهرش فوت کرده وجمعیت زیادی شرکت کردن اشکال دارد که درمراسم ازمردم تشکر کند
درضمن کسی که قراربودنمازمیت بخواندمشخص اگرشمادرنمازجماعت درحال سخنرانی باشید وفرددیگری درجلوی صفوف اقامه نمازکند شما چه برداشتی ازان شخص دارید وایشان هم خیلی محترمانه به شما فرمودند حاج آقا دارم حرف میزنم
مگروظیفه شما امربه معروف ونهی ازمنکرنیست پس به قول شما این 30نفرروحانی همگی میگویندچنین چیزی نبود
وظیفه شما از آن طریبون علمی سیاسی چیست
مگرهرکس به نوعی طریبون یا قلم به دست هست باید درراهی استفاده کند که باعث اختلاف درمنطقه شود
ما هم ازحوزه روحانیون ومسولین خواستاریم که رسیدگی کند.
درضمن خانواده میت که بقول آقای حجازی. ازهرکسی سوال کنیددرکهگیلویه به خوبی یاد
درضمن شب شهادت هم نبود
پس این برادرمعتمدکی بود که به شما گفت حاج آقامواظب باش
چه دلیلی داشت شماکسی که ناراحت وغمگین هست به جای اینکه بلداری بدهی بیشتر نمک به زخمش بزنی
وظیفه شما چیست دراین لباس مقدس
بی نام
Iran, Islamic Republic of
در مورد امنیت و فضای امن جامعه که هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و هر انسان خیر خواه و مصلحی خواهان آرامش و تنش زدایی میباشد.ضمن تقدیرو تشکر از حاج آقای حجازی بخاطر دغدغه ی فکری و نیت خیرخواهانه ایشان ،از خداوند متعال توفیق روز افزون برای ایشان وهمه ی مردم شهر و دیارمان و بخصوص خانواده های متوفی را مسئلت مینماییم.(جمعی از جوانان روستای متوفی)
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
سلام، اینهمه جوسازی نکن، مگه چ خبر بود که میگی حتی یه نفراز . نفس نکشیدن،؟به نظرم توبا اینکارات داری جو منطقه.ی خداازسرتقصیراتت بگذرد. ضمناشهری ورسمی
Iran, Islamic Republic of
حتما کسی را دارند پشتشان از جایی پر است والله آدم بی صاحب جرات چنین کارهایی را ندارند والله نظر ما هم نظر حضرتعالی است متشکرم
شاهد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
با توجه به سخنان حاج اقای حجازی در تریبون نماز جمعه(هرچند تریبون نماز جمعه جای این صحبت نبود) و حرکات ایشان در روز تشییع جنازه(ویدئو حرکات موجود است)
ی در منطقه و بالاخص برای شخصی که ایشان در سخنانش خطاب قرار داده بود مشکلات بسیاری را به وجود
لازم به ذکر بود طبق سخنان اسلام و ائمه و قوانین جمهوری اسلامی با نهایت احترام چند نکته خدمت شما برادر عزیز که لباس پیغمبر بر تن دارید عرض کنم.
۱-اسلام برای حفظ آبرو و حرمت و شخصیّت مؤمنان اهمیّت زیادی قائل است تا آنجا که حق تعالی در قرآن کریم می‌فرماید:
پس کسی را که خداوند مدافع او است چگونه انسان به خود جرأت می‌دهد که پرده‌اش را بدرد و رازش را فاش کند یا عیبش را آشکار سازد، و یا بی دلیل به او تهمت وارد نموده و آبروی او را بریزد و به حیثیّتش صدمه برساند(سوره حج آیه38)
یکی از آموزه‌های مهم تربیتی که مورد تاکید مکتب انسان ساز اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره هیچ فرد یا اتفاقی است. این موضوع آن‌قدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگ‌ترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده شده است.
و در حدیثی دیگر امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: المومن اعظم حرمة من الکعبه
حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.
در فقه اسلامی توجه خاص به توهین علیه شخص دیگری شده است و به لحاظ احترام زیادی که اسلام برای اشخاص و مقام آنها قایل است، سب به معنای شتم و دشنام را که یکی از مصادیق توهین می باشد حتی نسبت به مشرکان نیز منع کرده است و در قرآن کریم می فرماید: «و شما مؤمنان بر آنان که غیر خدا را می خوانند دشنام مدهید تا مبادا آنها هم از روی دشمنی و نادانی خدا را دشنام دهند.
در اصطلاح حقوقی، توهین یا اهانت کاری است که متضمن اسناد و اخبار نبوده و به نحوی در حیثیت فرد، وارد می کند و به استناد ماده 608 قانون مجازات اسلامی، غالباً با استعمال الفاظ . محقق می شود و مجازاتش و نیز جزای نقدی می باشد.
۲-تشویش اذهان عمومی، در معنای عام این است که انسان با گفتار، رفتار و یا نوشتار به صراحت یا به کنایه، سبب آشفتگی ذهنی جامعه نسبت به شخص یا اشخاص و گروه هایی شود که در نتیجه آبرو یا اعتبار آنان در جامعه خدشه دار گردد؛ چه آنکه آنچه نسبت داده شده، مطابق با واقع و راست باشد و یا آنکه دروغ باشد.
مبنای قانونی این جرم در ایران، ماده 698 قانون مجازات اسلامی می باشد: «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله ی نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از این که از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان،
اما مبنای شرعی این جرم در مفهوم و معنای کلی در آیه ذیل بیان شده است:
«کسانى که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکى براى آنان در دنیا و آخرت است و خداوند مى داند و شما نمى دانید.
پروردگار متعال در مفهومی عام و کلی و بدون ذکر مصداق، اشاعه هرگونه امر ناپسند در جامعه را مذموم و عاملان آن را نیز به عذاب در دنیا و آخرت وعده داده است.
بر این اساس، دایره جرم «تشویش اذهان عمومی» و مصادیق آن از نگاه فقه گسترده تر و دایره و صادیق همین جرم از نگاه قانون می باشد
با توجه با شواهد و ویدئو های موجود. عین بی حرمتی به نمازگذاران و امام جماعت انتخاب شده و‌سخنران مراسم بوده
و سخنان شما در تریبون نماز جمعه باعث تشویش اذهان عمومی و همچنین توهین و نسبت دادن القابی به شخص حقوقی میباشد.
Romania
واقعا اظهار تاسف میخوریم که امام جمعه ای همچین حرفایی بزنه ما مخالف روحانیون نیستیم ولی این حاج آقا باحرفایی که زده.
من یکی از حاضرین درجلسه بودم عامل اختشاش خود این .بوده وقصد گرفتن میکروفن از سخنران شد. به وجود آورد
Kh.Ganjipor
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده خودم شخصا در این مراسم حضور داشتم و مواردی که توی خطبه های ایشون گفته شد نهایت تعجب و حیرت بنده رو برانگیخت. متاسفانه فضا رو جوری. که برداشت مخاطبین بصورت کاملا غیرواقعی و حتی وحشتناک شکل میگرد در حالی که به هیچ عنوان همچین مسائلی نبود و فقط موضوعی کاملا خانوادگی بود که باید رفع ابهام‌میشد.واقعا از ایشون سعه ی صدر بیشتری انتظار میرفت و عجیب تر اینکه مطرح کردن همچین موضوعی در خطبه های نماز جمعه هیچ توجیه منطقی ندارد.آن هم نماز جمعه شهرستانی دیگر.
ای کاش روحانیت محترم باتوجه به شرایط موجود جامعه نسبت به صحبت ها و بیانات خوشون مراقبت بیشتری داشته باشند.
و من الله توفیق
بانو
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این مراسم عزاداری با توجه به سخنان جناب آقای حجازی لازم دانستم به نوبه ی خود چند نکته و سخن را نه به لحاظ قانونی،بلکه با زبان خودمانی و با توجه به دانسته های ناچیز خودم عرض کنم:
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای امین الله حجازی برادر محترم
شما به عنوان خطیب جمعه رسالت و وظیفه ی دیگری بر عهده دارید که باید به آن بپردازید ،
و .همچون :
1تشویش اذهان عمومی
2.. در رسم و رسومات و چه بسا عرف یک منطقه ("مسلما به عنوان یک انسان صاحب سخن و ریش سفید و اهل علم خیلی بهتر از ما میدانید که عرف حتی در برخی موارد ارجحیت بر قانون نیز دارد") حال این رسم و عرف شیوه ی عزاداری برای یک عزیز از دست رفته که نه مغایرتی با قانون دارد نه شرع جایی برای سخن باقی نمیگذارد
3. دیگران
4 .. به برادر دینی و بی احترامی به سخنران مجلس
5 نسبت دادن .به برادر دینی و دیگران کار درست و پسندیده ای نیست
جناب حجازی عزیز عجیب است که شما در جایگاه بسیار مهم خطیب جمعه و به عنوان پدر معنوی یک شهر شناخته شده اید و هیچ توجهی به آیه 38 سوره حج ندارید!!!!
و انگار فراموش کرده اید که تریبون امام جمعه و جایگاه امام جمعه جای صحبت راجع به مسائل خصوصی و زندگی شخصی نیست
برادر . و جایگاهی که مسؤلیت اش را پذیرفته اید نگه دارید
و اما سخن آخر جناب حجازی
با توجه به جایگاه شما در مقام یک روحانی همانطور که به راحتی . نه تنها یک شخص بلکه یک خانواده داغدار را در میان تعداد زیادی از خواهران و برادران دینی شان برده اید بااید عذر خواهی خود را رسما و کتبا اعلام و از افراد مزبور طلب حلالیت کنید چه بسا غیبت و افترا و بردن آبروی مؤمن مناسب نیست.
و من الله توفیق…
Iran, Islamic Republic of
یگه موضوعی براسرگرمی مردم پشت تریبون. مگه تریبون نمازجمعه جای پرداختن به مسائل شخصی وخصوصی است؟؟؟چرا مردم شریف وداغ داربازی میکنن؟؟؟دیگه کارمردم به کجاکشیدکه مسایل شخصی وخصوصیشان هم پشت تریبون .ن
Iran, Islamic Republic of
دیگه موضوعی براسرگرمی مردم پشت تریبون نداشتن به فاتحه مردم .تاکجا؟؟؟چراواقعأباچنین به دست که هرجوردلشان می خوادافکارواذهان عمومی روباب میلشان سوق می دهدن برخوردنمی شود؟؟؟.مگه تریبون نمازجمعه جای پرداختن به مسائل شخصی وخصوصی است؟؟؟چرا مردم شریف وداغ داربازی میکنن؟؟؟دیگه کارمردم به کجاکشیدکه مسایل شخصی وخصوصیشان هم پشت تریبون .
شاهین
United States
سلام. میای داخل تریبون نماز جمعه صحبت از مراسم مردم میکنید لطف کن به فکر امر به محروف و نهی از منکر باش. برادر ارجمند امام جمعه محترم چی فکر کردی فکر کردی کی..این آقا. آقای دکتر تاج گردون چه مشکلی داره فرماندار گچساران چه مشکلی داره رئیس آموزش پروش چه مشکلی داره شما با همه مشکل داری
برادر دینی
Iran, Islamic Republic of
سلام.من در آن مراسم بودم. متاسفم. عزیزمان را با این صحبتهای ناپخته آنهم در نماز جمعه که تریبون وحدت است، میبرید.
این بنده ی خدایی که صحبت کردند چی گفت مگه؟
جز اینکه توقع داشت از روحانیون که برادری و اخوت را رعایت کنند. متاسفم.
مرد
United States
من واقعا متاسفم که شم مسائل اصلی را فراموش کردی
و دنبال مسائل پیش پا افتاده ای را گرفتین
فکر نکنم تقدیر و تشکر و حقایق واقعه که خیلیهاا نمیدونستن چیه. جرمه
بعدش این چه ربطی داشت که شما در گچساران بهش اشاره کردین
ودراخر شما که دم از حرمت میزنین.چرا حرمت لااقل میت را نگه نداشتی.ـروحانیت معزز که ازتون تشکر کرد

متاسفم متاسفم..
شاهد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من ب عنوان یک شاهد ک دقیقا پشت سر شما بودم
..از نزدیک در صف دوم نماز بودم ک سخنران داشت حقیقت رو میگفت و از مشکلات ک در یاسوج و در طول این دو روز رخ داده بود حرف میزد و تقدیر تشکر میکرد .ک اقامه نماز میت توسط شما وسط سخنرانی باعث شلوغی شد و خودتون نماز را ول کرده ..و من شخصلا سوال کردم صبر کن و نماز میت رو برپا کن که گفتید ب والله نماز نمیخوانم .
ک گفتم مگه واسه سخنران میخوای نماز بخوانی ..و نیتت نماز میت نیست ..و گفتی ن و نماز را ترک کردین ...
در صورتی ک از اول طلبه دیگری مقرر بود نماز میت رو برگزار کند ....این اتفاق در دهدشت افتاد و شما در گچساران این بحث را دامه دادید ... استان ما از فقر و بیکاری داره بیداد میکنه اینهمه مسعله واسه سخنرانی ..پس وارد حاشیه نشوید با تشکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1