تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۰۹۳۴۵
فاطمه جنتی مدیر مدرسه استثنایی گچساران در گفتوگو با کبنا:
شرایط مدارس استثنایی گچساران بغرنج است، نمیدانیم «یقه کی را بگیریم»
۰
کبنا ؛فاطمه جنتی مدیر مدرسه ناشنوایان و نابینایان گچساران امروز (شنبه 14 اردیبهشت ماه 98) در حاشیه همایش بزرگداشت مقام معلم با مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و مشکلات این مدرسه را بیان کرد.
جنتی در این باره به خبرنگار کبنا نیوز گفت: این مدارس مشکلات زیادی دارند. آبسردکن ندارند، وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند. مدرسههای عادی این تجهیزات را دارند ولی مدارس استثنایی ندارند.
فاطمه جنتی به مشکل نداشتن کامپیوتر اشاره کرد و گفت: ناشنواها باید چیزهایی را بصورت عملی یاد بگیرند، اگر کامپیوترها سالم به روز نباشند نمیتوانیم برای دانش آموزان از این سیستمها استفاده کنیم.
جنتی به رسیدگی محمدشهبازی سرپرست آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نادیده نمیگیرم که آقای شهبازی برایمان چند تا کولر فرستادند و لطف کردند، در حد توان کمک کرد. ولی در کل گفتهاند که مدارس استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش عادی نیست، و اگر لوازم و تجهیزاتی نیاز داشته باشند باید اداره نوسازی بودجه را مستقیم برای مدرسه بفرستد.
جنتی گفت: اداره نوسازی مراجعه کردهایم، گفتهاند اعتبار مدارس استثنایی را به آموزش و پرورش عادی دادهایم. آموزش و پرورش هم میگوید با نوسازی است. نمیدانیم چه کسی مسئول است، «یقه کی را باید بگیریم».
مدیر مدرسه ناشنوایان و نابینایان بیان داشت: اینها هم شرایطشان خاص است، الان جمع دانش اموزان نابینا، ناشنوا و تلفیقی 70 نفر است. 5 مدرسه استثنایی کم توان ذهنی، دبیرستان دخترانه و پسرانه کم توان ذهنی داریم. دخترانه و پسرانه ابتدایی کم توان ذهنی داریم، یک مرکز آل دی هم داریم و مراکز ناشنوایان و نابینایان.
جنتی ابراز داشت: این مدارس هیچگونه تجهیزاتی ندارند، دو مدرسه خیلی فرسوده هستند که با کوچکترین زلزله احتمال فروریختنش هست. ما میخواهیم به مسئولان، به خیرین مدرسه ساز بگوییم دو مدرسه برای این دانش اموزان استثنایی درست کنید. این دانش آموزان مثل دانش آموزان عادی آینده دارند و بیشتر اینها به دانشگاه راه پیدا کردهاند.
وی گفت: درست نیست به اینها هیچ توجهی نشود، اینها هم آینده ساز مملکت هستند. نمونه این دانش آموزان عرفان شیروانی لک هست که چند جلد کتاب نوشته است. چرا باید در سرمای زمستان اینها وسایل گرمایشی نداشته باشند. بچههای ما در زمستان وسایل گرمایشی نداشتند، در سرما سر کلاس مینشینند. خیران میتوانند برای این مدارس هزینه کنند و مدرسه بسازند. اینها هم حق زندگی و حق آموزشی دارند که درخور باشد.
جنتی در این باره به خبرنگار کبنا نیوز گفت: این مدارس مشکلات زیادی دارند. آبسردکن ندارند، وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند. مدرسههای عادی این تجهیزات را دارند ولی مدارس استثنایی ندارند.
فاطمه جنتی به مشکل نداشتن کامپیوتر اشاره کرد و گفت: ناشنواها باید چیزهایی را بصورت عملی یاد بگیرند، اگر کامپیوترها سالم به روز نباشند نمیتوانیم برای دانش آموزان از این سیستمها استفاده کنیم.
جنتی به رسیدگی محمدشهبازی سرپرست آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نادیده نمیگیرم که آقای شهبازی برایمان چند تا کولر فرستادند و لطف کردند، در حد توان کمک کرد. ولی در کل گفتهاند که مدارس استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش عادی نیست، و اگر لوازم و تجهیزاتی نیاز داشته باشند باید اداره نوسازی بودجه را مستقیم برای مدرسه بفرستد.
جنتی گفت: اداره نوسازی مراجعه کردهایم، گفتهاند اعتبار مدارس استثنایی را به آموزش و پرورش عادی دادهایم. آموزش و پرورش هم میگوید با نوسازی است. نمیدانیم چه کسی مسئول است، «یقه کی را باید بگیریم».
مدیر مدرسه ناشنوایان و نابینایان بیان داشت: اینها هم شرایطشان خاص است، الان جمع دانش اموزان نابینا، ناشنوا و تلفیقی 70 نفر است. 5 مدرسه استثنایی کم توان ذهنی، دبیرستان دخترانه و پسرانه کم توان ذهنی داریم. دخترانه و پسرانه ابتدایی کم توان ذهنی داریم، یک مرکز آل دی هم داریم و مراکز ناشنوایان و نابینایان.
جنتی ابراز داشت: این مدارس هیچگونه تجهیزاتی ندارند، دو مدرسه خیلی فرسوده هستند که با کوچکترین زلزله احتمال فروریختنش هست. ما میخواهیم به مسئولان، به خیرین مدرسه ساز بگوییم دو مدرسه برای این دانش اموزان استثنایی درست کنید. این دانش آموزان مثل دانش آموزان عادی آینده دارند و بیشتر اینها به دانشگاه راه پیدا کردهاند.
وی گفت: درست نیست به اینها هیچ توجهی نشود، اینها هم آینده ساز مملکت هستند. نمونه این دانش آموزان عرفان شیروانی لک هست که چند جلد کتاب نوشته است. چرا باید در سرمای زمستان اینها وسایل گرمایشی نداشته باشند. بچههای ما در زمستان وسایل گرمایشی نداشتند، در سرما سر کلاس مینشینند. خیران میتوانند برای این مدارس هزینه کنند و مدرسه بسازند. اینها هم حق زندگی و حق آموزشی دارند که درخور باشد.