تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۹۱۲
سیاسی /

روز 9 دی 97 در کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
روز 9 دی 97 در کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
کبنا ؛در نهمین سالگرد روز ۹ دی ماه سخنرانان در جمع مردم و مسوولان به حوادث سال ۸۸ و حضور مردم در ۹ دی همان سال می‌پردازند.
این مراسم در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۱۰ و با سخنرانی حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد. 
*برخی مشکلات کشور نتیجه انتخاب‌‌های خودمان است
حجت‌الاسلام هادی صادقی در جمع مردم شهرستان بویراحمد در محل مصلای این شهر به مناسبت ۹ دی اظهار کرد: این روز را باید عید نامید، همه اقشار اینجا حضور دارند و نماد وحدت اینجا به چشم می‌خورد، می‌توان این روز را نماد وحدت نامید چرا که دیگران بر طبل تفرقه می‌کوبیدند اما مردم اعلام کردند که از راه رسول گرامی اسلام دست بر نمی‌دارند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: عده‌ای ناآگاهانه و عده‌ای آگاهانه دنبال شکستن صف مردم بودند و از بیرون می‌خواستند این انقلاب را از درون تهی کنند و بعضی داخلی‌ها هم آگاهانه با آن‌ها همراه شدند.

وی افزود: انتخابات ۴۰ میلیونی می‌توانست مایه عظمت این ملت باشد اما عده‌ای آن را زمینه‌ای برای صف‌شکنی کردند که نقشه شوم آن‌ها در ۹ دی نقش بر آب شد.
معاون قوه قضاییه گفت: فتنه‌گران ابتدا شعارهای ساختار شکنانه دادند و سپس آن را به آشوب خیابانی تبدیل کردند و بهانه آن‌ها هم تخلف در انتخابات بود در حالی که اختلاف ۱۳ میلیون بود.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جابجایی ۱۳ میلیونی رای یک حرف مفتضح بود اظهار کرد: این در حالی بود که صدها هزار نفر بر انتخابات نظارت داشتند و تمام طرفداران کاندیداها حضور داشتند، همه می‌دانند که امکان تخلف بزرگ و جابه‌جایی رای در جمهوری اسلامی وجود ندارد.
*خروج آمریکا از سوریه و شکست داعش نتیجه تدابیر رهبری است
صادقی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه می‌خواستند در مقابل رهبری بایستند و ارزش‌های انقلاب را از بین ببرند تصریح کرد: آن‌ها می‌خواستند در کشور امام حسین در روز عاشورا ساختارشکنی کنند که خوشبختانه پرده‌های شبهه کنار رفت.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که خواب نیمه سنگینی داشتند بیدار شدند و بعضی هم هنوز از خواب بیدار نشده‌اند، خاطرنشان کرد: اما در ادامه همه مردمی که پای صندوق رای رفته بودند در مقابل فتنه موضع گرفتند و در روز ۹ دی به خیابان‌ها آمدند و ولایتمداری خود را نشان دادند.
معاون قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مردم یاسوج گفت: فتنه ۸۸ خسارت زیادی به کشور وارد کرد و باعث شد که ده‌ها قطعنامه چه در آمریکا و چه در سازمان ملل علیه ایران تصویب شود و سبب تحریم اقتصادی شد و محاصره‌ها تنگ‌تر شد.
وی عنوان کرد: بعضی‌ها سفارت‌های خود را اینجا تعطیل کردند و مایه قدرت را به مایه ضعف تبدیل کردند، این فتنه را عده قلیل ایجاد کردند اما دود آن به چشم ملت رفت.
معاون فرهنگی قوه قضایی فتنه را زمینه‌ای برای پاکسازی دانست و گفت: امیرالمومنین هم بعد از قتل عثمان فرمودند که فتنه‌ها در راه است و حتما غربال خواهید شد.
صادقی هشدارهای امیرالمومنین در خصوص فتنه را زیبا دانست و گفت: باید از آیات قرآن و فرموده‌های بزرگانی مانند علی(ع) درس بگیریم تا گرفتار فتنه نشویم.
وی با بیان اینکه اگر فتنه‌گر نیستیم نباید فتنه‌زده شویم، اظهار کرد: عده‌ای فریب خوردند و با فتنه‌گران همراهی کردند در حالی که فتنه‌گر نبودند اما فتنه‌زده شدند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه جمهوری اسلامی را امانتی در دست همه مردم دانست و تصریح کرد: پیامبران در حسرت چنین مردمانی بودند اما در تاریخ فرصتی مثل امروز برای اولیای خدا ایجاد نشد.
وی با بیان اینکه امانتدار زحمت همه اولیا هستیم، خاطرنشان کرد: این انقلاب به برکت خون اباعبدالله پیروز شد، به برکت این خون توطئه‌ها را خنثی کرد و به برکت رهبری هوشمند همه توطئه‌ها نقش بر آب شدند.
فتنه‌های بزرگی مثل فتنه بنی‌صدر را پشت سر گذاشتیم
صادقی یادآور شد: در دوران امام(ره) هم فتنه‌های بزرگی مثل فتنه بنی‌صدر را پشت سر گذاشتیم و در این راه شهیدان بزرگی مثل شهید بهشتی دادیم و روزهایی مثل هفتم تیر را سپری کردیم.
صادقی گفت: رهبری در فتنه ۸۸ تدبیر بزرگ و مدارای هوشمندانه‌ای داشتند تا این که مردم در روز ۹ دی به خیابان‌ها ریختند و ناخالصی‌ها را کنار زدند.
صادقی در ادامه اظهارات خود در جمع مردم شهر یاسوج در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: آنها می‌خواهند نمادهای اسلامیت که در راس آن ولایت فقیه است  را بزنند بعد هم دستگاه قضایی، شورای نگهبان و سایر نهادهاست.
معاون قوه قضاییه ادامه داد. رهبری ما را در برابر فتنه‌ها و دشمنی‌های استکبار راهنمایی می‌کند تا عزت خودمان را مقابل دشمنان از دست ندهیم و فریب دشمن را نخوریم.وی سیاست‌های کلان نظام را با رهبری دانست و گفت: آنها بدون تحقیق می‌گویند رهبری چنین و چنان کرد در حالی که ببینند در ابعاد مختلف رفتار ایشان چگونه است.
وی گفت: آقای ظریف گفته که باید در مذاکرات با آمریکایی‌ها محکم‌تر بودیم در حالی که مقام معظم رهبری خیلی پیش‌تر به این مهم اشاره کردند کسی گوش نکرد و نتیجه آن را امروز می‌بینیم.
وی گفت اگر بخواهیم در فتنه‌های بعدی در مقابل دشمنان شکست نخوریم باید فرمایشات رهبری را سرلوحه کار قرار دهیم تا در آینده فتنه‌زده نشویم.
معاون قوه قضایی در ادامه به حوزه سیاست‌های خارجی اشاره کرد و گفت: ببینید آنچه که رهبری در برابر تکفیری‌ها در سوریه و لبنان و یمن و عراق تدبیر کردند چگونه کارساز شد، امروز امریکا پس از ۷ سال حمایت داعش با شکست از سوریه خارج شد و چگونه کشورهای عربی سفارت‌های خود را در سوریه باز می‌کنند.

 وی گفت : اما جاهایی که سیاست‌های رهبری درست پی‌گیری نشد ضعف‌هایی وجود دارد که تقصیر کلیت نظام نیست بلکه تقصیر گزینش‌های خودمان هست اما پای دولت می‌ایستیم.
صادقی با بیان این که کاش کسانی که فتنه‌زده شدند اعتراف به حق می‌کردند خاطرنشان کرد: حق را باید گفت و اعتراف به اشتباه کرد اما این عده فکر می‌کنند با این کار حزب و جریانشان ضربه می‌بیند.
*خواص بی‌بصیرت ستون خیمه فتنه آمریکایی سال 88 شدند
 حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در آیین ۹ دی در شهر یاسوج اظهار کرد: فتنه آمریکایی در ۹ دی و با حضور گسترده مردم در هم پیچیده شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مردم ثابت کردند اگر همه قدرت‌های عالم در کنار هم جمع شوند در برابر این ملت هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند چون این کشور ملتی بصیر و رهبری حکیم دارد.
وی گفت: در فتنه ۸۸ برخی از خواص ستون خیمه ضد انقلاب شدند و خیانتی بزرگ به ملت کردند، به کشور و مردم ضربه زدند و دشمنان را در برابر ملت ایران جری‌تر کردند.
این مسؤول با بیان این که مردم در ۹ دی پشت سر رهبری آمدند تصریح کرد: روشنگری و رصد هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب پیروزی ملت مقابل دشمنان شد و اکنون باید در چهلمین سالگرد انقلاب به دشمن درس محکمی بدهیم.
 همزمان با سراسر کشور و به مناسبت سالروز حماسه 9 دی مراسمی با حضور اقشار مردم و مسؤولان در مصلای دهدشت برگزار شد.
مهدی انصاری در اجتماع مراسم 9 دی اظهار داشت:ملت آگاه و هوشیار ایران اسلامی با تبعیت از ولایت سیلی محکمی به دشمن زد که برای هیچ زمان و مکانی فراموش شدنی نیست.
شیرینی مشارکت مردم در انتخابات 88 تلخ شد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال 88 یکی از حوادث چالشی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد،بیشترین مشارکت مردم در انتخابات که نشانگر اعتماد مردم به نظام سیاسی و مشروعیت جمهوری اسلامی بود توسط عده‌ای فتنه‌گر تلخ شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای نگذاشتند شیرینی این حضور پرشور ماندگار شود،گفت: فلسفه وجودی نظام اسلامی مبارزه با نظام سلطه است کسانی که یا مزدور بودند یا از مسیر ولایت خارج شدند کاری انجام دادند که برای همیشه لکه ننگین بر چهره‌شان ماند.
موج‌سواری دشمن از حوادث 88
انصاری با بیان اینکه فتنه‌گران و حامیانشان این اتفاق را به سیاست خیابانی تبدیل و بستر را برای موج سواری دشمن ایجاد کردند ادامه داد: برنامه‌ریزی سران فتنه و دشمن در سال 88 طی یک روز یا شب اتفاق نیفتاد بلکه 15 سال طراحی و برنامه‌ریزی کردند که نظام اسلامی را سرنگون کنند و انتخابات یک بهانه بود.
این مسؤول افزود: دشمن بنا داشت سال 88 طرحی را عملی کند که نگاه و نیت شومشان سرکوب نظام بود هر چند ضربه‌ای به نظام وارد کرد اما غافل از این بود که نظام ما تنومند و ریشه‌دار است و تحمل هر ضربه‌ای را دارد.
وی تصریح کرد: پس از اینکه نظام مقتدرانه ضربه را تحمل کرد با دست ملت سیلی را متوجه شدند باز هم مأیوس نیستند باز هم در تکاپو هستند و برای 40 سال نقشه دارند و دنبال فرصت مجدد هستند تا توطئه دیگری را ایجاد کنند.
انصاری با بیان اینکه مردم پشت ولایت‌اند گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب«فتنه فضای غبارآلودی است که نمی‌توان حق را از باطل تشخیص داد» جز آنان که بصیرت دارند.
خون شهدا اجازه اهانت به ایران اسلامی نمی‌دهد
وی گفت: خون شهدا اجازه نمی‌دهد کسی جرأت و جسارت اهانت و صدمه به ایران اسلامی داشته باشد تا زمانی که شعله شهادت در کشور ما بلند است و نورافشانی شهدا باشد هیچ کس و هیچ قدرتی جرأت ندارد به این کشور صدمه بزند.
این مقام مسؤول با طرح این سؤوال که چه کسانی می‌توانند فتنه ایجاد کنند به تشریح ویژگی‌های فتنه‌گران پرداخت.
انصاری گفت: فتنه‌گران کسانی هستند که در مسند و پست‌های کلان جای دارند،دارای وجاهت اجتماعی هستند و روزی از رزمندگان بودند اما بصیرت نداشته و گول خوردند.
وی ادامه داد: فتنه‌گران جایگاه و پایگاه دارند به این امیدند که اگر نقشه‌ای طراحی کنند مردم آن‌ها را قبول می‌کنند.
انصاری افزود: کسانی که فتنه ایجاد کردند تحصیل کرده،با سواد و دارای جایگاه بودند حتی یکی از این‌ها در مسؤولیت‌هایش چندین حکم از امام گرفته بود.

وی 9 دی را به تعبیری مبین کوثر و ابتر خواند و گفت: پیام ملت هوشیاری و بیداری در همه صحنه‌ها بود.
روحیه استکبار ستیزی و ولایت مداری به معنای واقعی در 9دی تجلی یافت
 همزمان با سراسر کشور مراسم 9 دی با حضور امام جمعه، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان و شهرستان، رئیس و دادرس دادگستری، مدیران آموزش و پرورش و مدارس ، اعضای شورای شهر و شهردار، مدیران ادارات و مردم قلعه رئیسی برگزار شد.
حجت الاسلام سیروس حکمتی‌نیا در این مراسم با گرامیداشت مراسم 9 دی تصریح کرد: ملت ایران در راهپیمایی 9 دی سال 88 برای محکومیت حرمت شکنی عاشورای حسینی همان سال با حضور چشمگیر خود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان کشیدند، این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید. 
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم و روحیه ولایت مداری به معنای واقعی در 9دی تجلی یافت و این نقش را مردم ایفا کردند و این مردم شریف قابل مقایسه با مردم زمان پیامبر و زمان علی(ع) و امام حسین(ع) نیستند چرا که اگر پیامبر مردم را در فصل زمستان دعوت می کرد برای جنگ می‌گفتند یا پیامبر زمستان و هوا سرد است و اگر در فصل تابستان بودند هم همین طور و همین اتفاق برای زمان امام حسین(ع) رخ می‌داد اما امروز می بینید مردم نظام جمهوری اسلامی در تمام شرایط در کنار امام، انقلاب و در تمام حماسه ها حضور و نقش بسزایی دارند.
وی حرکت 9 دی را حرکتی خودجوش و مردمی دانست و ادامه داد: مردم احساس وظیفه کردند و بصیرت سیاسی و ناب داشتند و در مراسم 9 دی شرکت باشکوه کردند و همه مسئولین در هر رده و نقشی باید خدمتگذار مردم و نظام جمهوری اسلامی باشند.
حکمتی یادآور شد: انقلاب اسلامی که در آستانه 40 سالگی جشن آن هستیم دست آوردهای بسیاری برای ما داشته و با وجود این همه توطئه و دشمنی آمریکا و نظام سلطه و تحریم و جنگ با این نظام اما دست آوردهای بسیار قابل تقدیری به نمایش گذاشته و امروز در تمامی عرصه‌ها در مقابل تمام کشورها حرف داریم و این برای ما بسیار مهم است.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان با بیان اینکه در کنار تمامی پتانسیل‌ها  و دست آوردهای انقلاب مشکلاتی هم وجود دارد تصریح کرد: مدیریت انقلابی، روحیه جهادی و تلاش مجدانه با هر گرایش سیاسی و تفکری می پذیرد همه با هم در کنار هم باشیم و کمک شود تا مشکلات مردم برطرف شود و این پتانسیل در ایران است که باید از آن با تلاش شبانه روزی استفاده کرد.

وی افزود: تاکنون هر جا انقلاب به مردم نیاز داشت پای کار بودند و در صحنه حضور پیدا کردند اما ما مسئولین هستیم که باید خدمت صادقانه و شبانه روزی برای آنها انجام دهیم و درست است 22بهمن جشن چهل سالگی انقلاب را می گیریم اما معنایش این نیست که تمام شد بلکه دشمن به دنبال زهر پاشیدن است و باید هوشیار باشیم که دشمن رخنه وارد نکند و نکند به آرزوی خود برسد.
حکمتی اضافه کرد: سختی ها و مشکلاتی وجود دارد اما مشکلات و سختی‌های زیادی را هم پشت سر گذراندیم و مطمئن باشید این سختی‌ها و مشکلات هم پشت سر خواهیم گذاشت که این نیازمند وحدت مردم و مسؤولان است.
ماهیت اهل نفاق در فتنه 88 مشخص شد
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار صبح امروز در مراسم بزرگداشت ۹ دی با اشاره به فتنه ۸۸ و با بیان اینکه از فتنه ۸۸ که اتفاق افتاد هم ناراحت و هم خوشحال هستیم اظهار کرد: ناراحت از اینکه فتنه گران توانستند با فضای آشوبی که ایجاد کنند خسارتی بر ملت و مملکت ایجاد کنند.
امام جمعه چرام عنوان داشت: اما خوشحالیم از اینکه ماهیت افرادی که نفاق در وجودشان بود و دشمن مملکت اسلامی بودند مشخص شد.
وی با تاکید بر این مطلب که حصر سران فتنه به خاطر انتخابات نبود، ابراز کرد: حصر سران فتنه یک سال بعد از انتخابات شکل گرفت، انتخابات در ۸۸ تمام  شد و ۹ دی ۸۸ مردم به صحنه آمدند و با آرمان‌های امام شهدا و رهبری تجدید پیمان کردند.
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: حصر، ۲۵ بهمن ۸۹ شکل گرفت، سران فتنه بیانیه دادند و در ۲۲ بهمن ۸۹ مردم را دعوت به شورش و تجمع علیه نظام کردند، ۳ روز بعد از ۲۲ بهمن حصر شروع شد.
خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد: برخی که با وقاحت حرف از آزادی سران فتنه می‌زنند هنوز رسوایی فتنه گرانی که بر مملکت ما این همه خسارت وارد کردند را درک نکرده‌اند.
وی افزود: ۸ ماه در تهران ناامنی کردند و خسارات اقتصادی زیادی به وجود آوردند، بالاترین گناهی که انجام دادند دشمن را امیدوار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی کردند اما کور خواندند.
 
مراسم یوم‌الله 9دی در قلعه رئیسی برگزار شد
امروز همزمان با سراسر کشور مراسم 9 دی با حضور امام جمعه، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان و شهرستان، رئیس و دادرس دادگستری، مدیران آموزش و پرورش و مدارس، اعضای شورای شهر و شهردار، مدیران ادارات و مردم قلعه رئیسی برگزار شد.
















سخنران این مراسم حجت الاسلام حکمتی نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان بود.
مردم در پایان این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه‌گر و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده بار دیگر حمایت خود را از نظام و رهبری اعلام کردند.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان و مردم شهر قلعه رئیسی جهت شرکت در این مراسم باشکوه عنوان کرد: در زمان غیبت، خدا انسان را تنها نگذاشت و ولی فقیه جانشین امام است.
امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: ۹ دی متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست بلکه متعلق به نظام اسلامی و مردم است و هدف فتنه گران ضربه زدن ولایت و تضعیف ولایت بود و هیچ وقت تصور نمی شد ۱۳ قرن پس از واقعه دلخراش عاشورای حسینی جماعتی در نظام جمهوری اسلامی رفتار امویان را تکرار کنند و متاسفانه  تاریخ تکرار شد و مهمترین شاخص این جریان نفاق و دو رویی بود و مردم در 9 دی شرکت کردند تا از فتنه گران داخلی و خارجی برائت جویند.
 
روحیه استکبار ستیزی و ولایت مداری به معنای واقعی در 9دی تجلی یافت
حجت الاسلام سیروس حکمتی‌نیا در این مراسم با گرامیداشت مراسم 9 دی تصریح کرد: ملت ایران در راهپیمایی 9 دی سال 88 برای محکومیت حرمت شکنی عاشورای حسینی همان سال با حضور چشمگیر خود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان کشیدند، این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید. 
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم و روحیه ولایت مداری به معنای واقعی در 9دی تجلی یافت و این نقش را مردم ایفا کردند و این مردم شریف قابل مقایسه با مردم زمان پیامبر و زمان علی(ع) و امام حسین(ع) نیستند چرا که اگر پیامبر مردم را در فصل زمستان دعوت می کرد برای جنگ می‌گفتند یا پیامبر زمستان و هوا سرد است و اگر در فصل تابستان بودند هم همین طور و همین اتفاق برای زمان امام حسین(ع) رخ می‌داد اما امروز می بینید مردم نظام جمهوری اسلامی در تمام شرایط در کنار امام، انقلاب و در تمام حماسه ها حضور و نقش بسزایی دارند.
وی حرکت 9 دی را حرکتی خودجوش و مردمی دانست و ادامه داد: مردم احساس وظیفه کردند و بصیرت سیاسی و ناب داشتند و در مراسم 9 دی شرکت باشکوه کردند و همه مسئولین در هر رده و نقشی باید خدمتگذار مردم و نظام جمهوری اسلامی باشند.
حکمتی یادآور شد: انقلاب اسلامی که در آستانه 40 سالگی جشن آن هستیم دست آوردهای بسیاری برای ما داشته و با وجود این همه توطئه و دشمنی آمریکا و نظام سلطه و تحریم و جنگ با این نظام اما دست آوردهای بسیار قابل تقدیری به نمایش گذاشته و امروز در تمامی عرصه‌ها در مقابل تمام کشورها حرف داریم و این برای ما بسیار مهم است.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان با بیان اینکه در کنار تمامی پتانسیل‌ها  و دست آوردهای انقلاب مشکلاتی هم وجود دارد تصریح کرد: مدیریت انقلابی، روحیه جهادی و تلاش مجدانه با هر گرایش سیاسی و تفکری می پذیرد همه با هم در کنار هم باشیم و کمک شود تا مشکلات مردم برطرف شود و این پتانسیل در ایران است که باید از آن با تلاش شبانه روزی استفاده کرد.
وی افزود: تاکنون هر جا انقلاب به مردم نیاز داشت پای کار بودند و در صحنه حضور پیدا کردند اما ما مسئولین هستیم که باید خدمت صادقانه و شبانه روزی برای آنها انجام دهیم و درست است 22بهمن جشن چهل سالگی انقلاب را می گیریم اما معنایش این نیست که تمام شد بلکه دشمن به دنبال زهر پاشیدن است و باید هوشیار باشیم که دشمن رخنه وارد نکند و نکند به آرزوی خود برسد.
حکمتی اضافه کرد: سختی ها و مشکلاتی وجود دارد اما مشکلات و سختی‌های زیادی را هم پشت سر گذراندیم و مطمئن باشید این سختی‌ها و مشکلات هم پشت سر خواهیم گذاشت که این نیازمند وحدت مردم و مسؤولان است.

محسن عدالتمند در جمع مردم شهرستان لنده به ضرورت تبیین و تشریح دستاوردهای 9 دی‌ماه اشاره و اظهار داشت: ملت ایران با هوشیاری و بصیرت واقعی در 9 دی‌ماه 88 توانستند فتنه صهیونیستی آمریکایی 30 ساله را خنثی کنند.‌
‌وی با اشاره به دسیسه‌های و حقایق پشت پرده فتنه 88 افزود: ملت ایران ماهیت جنگ احزاب را به خوبی تشخیص داده و دست‌های مخملین و پشت پرده فتنه 88 را به خوبی شناسایی و خدعه و نیرنگ دشمنان را خنثی کرده است.
سخنران 9 دی در شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مواردی که نباید فراموش شود این است که این فتنه تنها با عوامل خارجی راه‌اندازی نشده و برخی خواص بی بصیرت و عوامل خودفروخته داخلی با حمایت و راهبری استکبار و صهیونیسم به دنبال براندازی نظام و انقلاب اسلامی بودند.
‌عدالتمند یادآور شد: برخی از این عوامل این روزها با نوشتن نامه به سران استکبار جهانی خواهان افزایش فشار بر ملت ایران شدند، این حرکت ادامه فتنه 88 بوده ولی با بصیرت و هوشیاری ملت ایران تاکنون ناکام مانده و خواهد ماند.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها توسط آمریکا خاطرنشان کرد: تحریم و توسئه و نیرینگ هیچگاه نخواهد توانست ملت ایران را از مسیر و عزم راسخ خود در پایبندی بر ارزش‌ها بازدارد.
‌این فعال سیاسی به استفاده فتنه‌گران و استکبار از فضای مجازی اشاره و ادامه داد:  شاهد ان هستیم که دشمنان نهایت استفاده را از فضای مجازی برای دست یافتن به خواسته‌های خود برده‌اند.
‌عدالتمند به ضربات جبران‌ناپذیر فتنه 88 به نظام و انقلاب اشاره و افزود: در مجامع بین المللی فتنه 88 اقتدار چندین ساله نظام را زیر سئوال می‌برد و در همین راستا بیشترین اعلامیه و قطعنامه علیه ایران اسلامی در سازمان ملل و شورای امنیت صادر شده است.
وی گفت: فتنه 88 می رفت تا اسلامیت، جمهوریت، اقتدار ایران اسلامی را زیر سئوال ببرد ولی  روز ۹دی روزدفع خطر از اسلام و نظام بود که مردم با بصیرت و هوشیاری خود از جمهوریت نظام دفاع کردند و همه آمدند تا از آبرو و حیثیت نظام و انقلاب و اسلام و جمهوریت نظام دفاع کنند.
عدالتمند با بیان اینکه ۹دی آبروی به خطر افتاده نظام را برگرداند و باعث تعالی  استحکام پایه‌های نظام و دفع تهدید بزرگ براندازی شد، گفت:  9دی حیات دوباره نظام و انقلاب را به همراه داشته و باید این روز هرچه باشکوهتر از سال‌های قبل گرامیداشته شود.
وی به برنامه‌ریزی بودن فتنه 88 از سال‌ها قبل اشاره و ادامه داد: مشاور میرحسین موسوی دو دهه با سرویس‌های جاسوسی ارتباط و دیدار داشته و تحت سیطره آنها بوده است.
سخنران 9 دی شهرستان لنده با ضرورت اعلام برائت احزاب و گروه‌ها و خواص از فتنه 88 و عوامل آن اشاره و یادآور شد:  کسانی که زلف خود را به زلف فتنه گران گره می زنند باید خوب بدانند که به کسانی تکیه داده اند که در میدان دشمن بازی می‌کنند و باید مراقب رفتارهای خود باشند.
عدالتمند تلاش دشمنان نظام برای تکمیل فتنه 88 در انتخابات آینده را یادآور شد و  گفت: دشمن از هم اکنون برای انتخابات سال 98 برنامه‌ریزی‌های وسیع و گسترده‌ای طراحی کرده، از هم اکنون باید نورافکن بصیرت ملت در برابر ظلمات و تاریکی فتنه‌ها روشن باشد تا فتنه‌ها حادث نشود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه به برخی اظهارات در فضای مجازی در خصوص تویت محسن رضایی اشاره و افزود: وقتی رزمندگان در حین عملیات دریافتند که عملیات لو رفته به گونه‌ای عمل کردند که دشمن احساس کرد رزمندگان ما شکست خورده و با طراحی و تقویت مواضع خود توانستیم ظرف مدت 15 روز پس از شکست در عملیات قبل دشمنان را غافلگیر و شکست دهیم.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به دستاوردهای نهم دی ماه اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ بارها بصیرت و هوشیاری خود را در برابر توطئه‌های دشمنان به اثبات رسانده و تهدیدات را به فرصت‌های خوب تبدیل کرده‌اند.
وی افزود: اگر نگاهی به تاریخچه هوشیاری و بصیرت ملت ایران بیندازیم خواهیم دید که این ملت چگونه با غلبه بر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام و انقلاب در 40 سال گذشته، توانستند از تمامیت دینی و اسلامی و انقلابی و جموریت خود دفاع کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده تصریح کرد: در فتنه 88 برخی خواص با استفاده از عدم آگاهی افراد و با حمایت همه جانبه غرب و آمریکا می‌خواستند توطئه و دسیسه بیش از 3 دهه استکبار و صهیونیسم را جامه عمل بژوشانند و با ادعای واهی تقلب مردم را به خیابان‌ها بیاورند.
الهی‌نیا با اشاره به هتک حرمت عوامل خودفروخته در تاسوعا و عاشورای حسینی به مقدسات یاداور شد: ملت با این حرکت عوامل خودفروخته فهمیدند که تقلب یک ادعا بیش نبوده و دشمن می‌خواهد با سو استفاده از حرکت مردمی به خواسته خود یعنی براندازی نظام دست یابد.
وی خاطر نشان کرد: ملت فهیم و بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی این بار در نهم دی ماه به خیابان امدند اما نه با شعار حزب و گروه که با شعار حمایت و همراهی با ولایت و نظام اسلامی و اعلام برائت از خواص بی بصیرت، که همین خود فصل جدیدی از تاریخ پر افتخار نظام و انقلاب اسلامی را رقم زده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که این فتنه ضربات جبران ناپذیر و سختی بر پیکره نظام و انقلاب وارد آورده ولی حماسه نهم دی ماه تا حد قابل توجهی بر ابهت نظام و انقلاب افزوده است.
الهی نیا در پایان از حضور پر شور مردم شهرستان لنده در مراسم گرامیداشت 9 دی ماه تقدیر کرد و افزود: این حماسه ماندگار باید درسی بزرگ برای آیندگان باشد تا هوشیاری و بصیرت خود را در عرصه‌های مختلف تقویت کنند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1