تاریخ انتشار
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۰۵۸۶۸
رئیس اداره منابع طبیعی گچساران خبر داد

کاشت غیرقانونی درخت ثمری در زمین‌های ملی گچساران توسط سودجویان / قلع و قمع 100 درخت

۱
۰
کاشت غیرقانونی درخت ثمری در زمین‌های ملی گچساران توسط سودجویان / قلع و قمع 100 درخت
کبنا ؛دو نفر سودجو در 5500 مترمربع از زمین‌های ملی گچساران اقدام به کاشت درختان ثمری کرده بودند که این درختان قلع و قمع شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در این باره می‌گوید: برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد 100 اصله درخت در منطقه رادک گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران قلع و قمع شد.
فرهان جلیلی اظهار کرد: بیش از 100 اصله درخت مثمر در منطقه کلک خل سیاه واقع در منطقه رادک گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قلع وقمع شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این اقدام بر اثر تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور در این شهرستان صورت گرفته است.
جلیلی با اشاره به تعداد درختان قلع و قمع شده بیان کرد: این تعداد اصله درخت قلع و قمع شده  از نوع درختان مثمرثمر از جمله درخت پرتقال، لیموترش و انجیر بوده است.
وی بیان کرد: 2 متخلف در این زمینه بدون مجوز قانونی در جهت توسعه اراضی خود اقدام به کاشت درختان مثمرثمر کرده در پنج هزار و 500 متر مربع از زمین‌های ملی این شهرستان کرده بودند که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این تعداد اصله درخت  قلع و قمع شد.
جلیلی خاطرنشان کرد: قلع و قمع کردن درختان در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی شهرستان گچساران صورت گرفته است و این قانون هر ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اجرا می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران  با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای 415 هزار هکتار جنگل و مراتع است، یادآورشد: از این میزان 320 هزار هکتار مرتع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند.
Iran, Islamic Republic of
این قطع کردن درختان گزینشی نیست وبرابر قانون هست کوه ضلع شرقی شهرک هدایت که بالای دویست تا سیصد اصله درخت لیمو کاشته شده وبا اب شهری ابیاری میشه را هم به منابع ملی برگردونید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1