تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۴۰۴۱۸۰
در گفت‌وگویی مطرح شد

مسمومیت غذایی و راه‌های پیشگیری از آن / غذاهای باقیمانده را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید

۰
مسمومیت غذایی و راه‌های پیشگیری از آن / غذاهای باقیمانده را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید
کبنا ؛مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنگام استفاده از غذاهای باقیمانده دقت لازم را داشته باشید و آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید.
امیر پیکر صبح امروز اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است غذاهای محلی توسط باکتری‌ها آلوده شوند این میکروب‌ها با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند و تحت شرایط ویژه می‌توانند سبب مسمومیت‌های غذایی شوند. غذاهای مسموم کننده ممکن است بو و یا مزه ناخوشایند نداشته باشند.
وی افزود با وجودی که اکثر مسمومیت‌های غذایی معمولاً ظرف ۲۴ ساعت برطرف می‌شوند اما بعضی از آن‌ها می‌تواند کشنده باشد.
پیکر ادامه داد: مسمومیت غذایی می‌تواند همچنین در اثر آلودگی غذا با مواد افزودنی فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و... همچنین باقیمانده سموم دفع آفات نباتی و سایر مواد سمی که در مراحل تولید نگهداری و فرآوری غذا تولید می‌شوند، ایجاد شود.
 کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشخصه‌های مسمومیت غذایی اشاره کرد و گفت: سابقه خوردن غذای مشترک، ابتلای همزمان تعداد زیادی از افراد و تشابه نشانه‌های بالینی در اغلب بیماران همانند؛ سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال آبکی شدید، کم شدن آب بدن، ضعف و درد شکم از مشخصه‌های مسمومیت غذایی می‌باشد.
پیکر افزود: در چنین مواردی باید با مرکز کنترل مسمومیت و یا پزشک تماس گرفته شود تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با مسمومیت و زمان مراجعه به پزشک در اختیار شما قرار دهند.
مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد به نحوه پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی اشاره کرد و گفت هنگام خرید غذا، گوشتی را خریداری کنید که سرد و بسته بندی مناسبی داشته باشند. از خرید قوطی‌های کنسرو دارای برآمدگی و فرورفتگی باشند، خودداری کنید و گوشت و مرغ را از سایر غذاهای موجود در سبد خرید جدا نگه دارید.
 وی ادامه داد: هرگز غذاهای پخته شده را بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق رها نکنید، برای دوباره گرم کردن غذاهای باقیمانده آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید و همچنین غذاهایی که بیش از 3 و 4 روز باقیمانده‌اند، مصرف نکنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1