کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

مسمومیت غذایی و راه‌های پیشگیری از آن / غذاهای باقیمانده را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید

9 آبان 1397 ساعت 9:14

هرگز غذاهای پخته شده را بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق رها نکنید، برای دوباره گرم کردن غذاهای باقیمانده آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید و همچنین غذاهایی که بیش از 3 و 4 روز باقیمانده‌اند، مصرف نکنید.


مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنگام استفاده از غذاهای باقیمانده دقت لازم را داشته باشید و آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید.
امیر پیکر صبح امروز اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است غذاهای محلی توسط باکتری‌ها آلوده شوند این میکروب‌ها با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند و تحت شرایط ویژه می‌توانند سبب مسمومیت‌های غذایی شوند. غذاهای مسموم کننده ممکن است بو و یا مزه ناخوشایند نداشته باشند.
وی افزود با وجودی که اکثر مسمومیت‌های غذایی معمولاً ظرف ۲۴ ساعت برطرف می‌شوند اما بعضی از آن‌ها می‌تواند کشنده باشد.
پیکر ادامه داد: مسمومیت غذایی می‌تواند همچنین در اثر آلودگی غذا با مواد افزودنی فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و... همچنین باقیمانده سموم دفع آفات نباتی و سایر مواد سمی که در مراحل تولید نگهداری و فرآوری غذا تولید می‌شوند، ایجاد شود.
 کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشخصه‌های مسمومیت غذایی اشاره کرد و گفت: سابقه خوردن غذای مشترک، ابتلای همزمان تعداد زیادی از افراد و تشابه نشانه‌های بالینی در اغلب بیماران همانند؛ سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال آبکی شدید، کم شدن آب بدن، ضعف و درد شکم از مشخصه‌های مسمومیت غذایی می‌باشد.
پیکر افزود: در چنین مواردی باید با مرکز کنترل مسمومیت و یا پزشک تماس گرفته شود تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با مسمومیت و زمان مراجعه به پزشک در اختیار شما قرار دهند.
مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد به نحوه پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی اشاره کرد و گفت هنگام خرید غذا، گوشتی را خریداری کنید که سرد و بسته بندی مناسبی داشته باشند. از خرید قوطی‌های کنسرو دارای برآمدگی و فرورفتگی باشند، خودداری کنید و گوشت و مرغ را از سایر غذاهای موجود در سبد خرید جدا نگه دارید.
 وی ادامه داد: هرگز غذاهای پخته شده را بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق رها نکنید، برای دوباره گرم کردن غذاهای باقیمانده آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید و همچنین غذاهایی که بیش از 3 و 4 روز باقیمانده‌اند، مصرف نکنید.
 


کد مطلب: 404180

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404180/مسمومیت-غذایی-راه-های-پیشگیری-غذاهای-باقیمانده-74-درجه-سانتی-گراد-گرما-دهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1