تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۴۰۳۱۱۳
آیتالله ملکحسینی در جمع عزاداران حسینی شهر دهدشت مطرح کرد
انسانهای باندباز در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و امروز افراد گرفتار باند بازی و قوم گرایی در برابر آرمانهای انقلاب خواهند ایستاد
۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور در جمع عزاداران حسینی درشهر دهدشت به بیان اهداف قیام امام حسین (ع) پرداخت و جامعه امروز ما را سیاست زده و باند باز خواند، مشکلات امروز جامعه را افرادی نالایق دانست که گاها با باند بازی بر مسند مینشینند، همچنین دروغ گفتن در لباس راست، ظلم کردن در لباس عدالت، چپاول به نام قانون را ثمرات نشناختن مسیر درست رسیدن به حق عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد در جمع عزادارن حسینی در دهدشت اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، امام حسین (ع) را برای اندیشه انسان مصباح و برای قلب او کشتی نجات خواند، به راستی آیا انسانهایی که امام حسین (ع) را دوست داشتند اما بر او شمشیر کشیدند، مشکل فکری و گاها اخلاقی نداشتند؟ به چنین مصباح و کشتی نجاتی نیازمند نبودند؟
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه باید دانست اگر پیامبر اسلام(ص) ایشان را مصباح هدایت خواند، برای اصلاح فکر و اندیشه بشر بود و اگر او را کشتی نجات خواند برای احساسها و اخلاق بشر بود، تصریح کرد: چرا که رذیلتها بشر را به هلاکت میکشد و جهالتها او را نابود میکند. لذا باید جهالتها را محو و رذالتها را پاک کند که این نقش حسین بن علی (ع) است.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: سوالی که امروز حسین بن علی (ع) در روز عاشورا پاسخ داد نیز همین بود، که توانستم نقش خودم را آنگونه که جدم پیامبر فرمودند ایفا کنم، توانستم در یک مکان کوچک و زمان کوتاه، همه زمانها و مکانها را تسخیر کنم و بر تاریخ و جغرافیای بشر سیطره پیدا کنم.
وی ادامه داد: تمدنها در زمان و مکانهای خاص رخ دادند و در همان زمانها و مکانها، گاها دفن و نابود شدند، اما تمدن عاشورایی سید الشهدا، حقیقتی بود که توانست زمانها و مکانها را درنوردد و هیچ حرکت و نهضتی در دنیا به مقبولیت قیام امام حسین (ع) نخواهد بود، حتی اگر امام عصر (عج) حرکتی کند به نام امام حسین (ع) است، حرکت امام حسین (ع) تا قیام قیامت الگویی برای حرکت انسانی و الهی و نهضت آرمانی است.
اهداف امام حسین (ع) از قیام
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه، انسان وقتی زنده میماند به بخشی از اهدافش میتواند برسد، اما انسان آنگاه که میمیرد دیگر به هیچ هدفی نمیرسد این مرگی است که انسان را انتخاب میکند افزود: اما شهادت یعنی مرگی که انسان او را برای اهدافش انتخاب میکند برای آرمانش، و امام حسین (ع) نشان دادند که میشود حرکتی به سوی مرگ کرد اما اصلاح کرد، چون برای اصلاح آمده بود و هم امر به معروف و نهی از منکر کرد چون برای این حرکت کرد.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: ایشان کشته شدند تا نام جدش محو نشود، نماز بماند، قرآن، اخلاق انسانی و الهی بماند، این است آنچه در عاشورا و کربلا اتفاق افتاد، کشته شد و آمده بود تا کشته شود، تا به اهدافش برسد، یعنی حسین بن علی (ع) پیروزی بود که در گودی قتلگاه، خون گردنش پیروزی او را امضا کرد.
وی بیان کرد: سید شهدا در پاسخ تاریخی خود به سخنی که به او میگفتند «قلب مردم با توست ولی شمشیرها علیه توست» پرده از واقعیت حرکتش برداشت و نشان داد که انسانی که حق هدف او باشد و تقوا سیره و مسیر او باشد، هرگز شکست نمیخورد و فرمودند: راست می گوییید «قلبها با من است ولی شمشیرها علیه من»، من به سوی مرگ میروم، در مکه نیز گفتهام، که مرگ آویز هر انسان است، دل به دنیا نبستهام، اما انتخاب میکنم مرگی را که در آن پیروزی باشد، تصور شکست برای مسیری که من انتخاب کردهام، تصور غلطی است و آن جا گفتم، دنبال یارانی هستم که این ویژگیها را داشته باشند، بخواهند خون قلب خود را در مسیر ما بدهند که بدون شک به لقا الله میرسند، لذا امام شما حسین بن علی (ع) گام به مسیری نمیگذارد که یا یقیناً شکست بخورد یا احتمال شکست دران باشد.
هدایت و پیام امام حسین (ع) به آیندگان
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: گفتند «قلبها با توست اما ثابت قدم نیستند»، تو را میشناسند دوست دارند ولی انکار میکنند، جامعهای که جهل و انکار میکند به چه نیاز دارد؟ جر اینکه مصباح هدایت، هدایت کند اگر گفت و اثر نکرد باید آیندگان را هدایت کند تا این جهل و انکار را از بشر گرفته شود، وایشان کشته شد تا بشر دیگر حسین (ع) و مسیر او را انکار نکند، این انکار یعنی چه؟ یعنی اینکه من و بسیاری ازشما می دانیم حق چیست، مسیر درست چیست اما انکار میکنیم تا مسولیتی گردن ما را نگیرد.
وی بیان کرد: مردم میدانستند امام حسین (ع) برای آنها آب و نان نمیآورد، رشد و تعالی میآورد، عدهای غارت کرده بودند، اگر امام حسین (ع) میآمد، دست به دنیای آنها میزد، بی شک انها باید در برابر امام حسین (ع) بایستند با جهل و انکار، آیا چنین جامعه جهل زدهای به مصباح و هدایت نیاز ندارد؟!
نماینده ولی فقیه با اشاره اینکه امام حسین (ع) به آیندگانی که از قدم نهادن در مسیر الهی ترس دارند، پیام داد که، ترس از دشمن برای چه؟ انسانی که از خدا میترسد چرا از غیر خدا بترسد.
انسانهای نالایقی که گاها با باند بازی بر مسند مینشینند!
آیت الله ملک حسینی همچنین پیروی کورکورانه کوفیان از بزرگان قومشان و عشیره شان را دلیل شمشیر کشیدن بر امام دانست و اظهار کرد: آیا امروز جامعه راست زده و چپ زده ما، جامعه باند بازانه ما در چنین جهالتی نیست؟ تاریخ نشان داد که انسانهایی که در باندی بودند در برابرامام حسین (ع) ایستادند، و اگر امروز کسی گرفتار باند بازی، قوم گرایی، گرمسیر و سردسیرش شود، در برابر آرمانها و در برابر اهداف انقلاب خواهد ایستاد، مردمی که انقلاب را دوست دارند اما با نگاه کورکورانه به منطقهها، حزبها، باندها و قومها و عشیرهها نتیجه چیزی غیر از این نخواهد بود، باید یک مصباح هدایت روشن کند، این اندیشهها را تاانسان به مسیر خطا نرود.
وی ادامه داد: انقلاب کم ضربه نخورد از این باند بازیها و از این شرارتها، آیا عقب زدگی ما، بسیاری از معضلات امروز ما چون گرانی، تورم، نکبت غارت و ...ناشی از این نیست که باند بازی گاها انسانهای نالایق را بر مسند می نشاند؟! آیا امام حسین (ع) که کشتی نجات است نیامده است تا به جامعه فکر و اندیشه دهد؟ تا آنها هرگز دچار چنین نکبتهایی نباشند؟!
قیام امام حسین (ع) برای مقابله با نابسامانیهای اقتصادی
این مسوول با اشاره به دلایل شمشیر کشیدن بر امام حسین (ع) افزود: انتظار داشتند، انسانی به دنیایشان بیاید اما دست به دنیایشان نزند، لذا در اضطراب بودند که انسانی دنیای آنها را بلرزاند، وقتی شنیدند، سید الشهدا با نابسامانهای اقتصادی، جور و ظلم و غارت تبعیض مبارزه میکند، گفتند نه در برابرش بایستیم، آیا این انسانها به سفینه نجات نیاز نداشتند؟
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مردم خود را ارزان می فروختند، انسانهایی که ارزش حریت و شرافت انسانی خود را ندانند، خود را ارزان میفروشند، جامعه کوفه فسق زده بودند، و توانستند مردم آن جامعه را در مقابل امام حسین (ع) قرار دهند، آیا این افراد نیاز به مصباح نداشتند؟
سخنان رهبری انقلاب برای تعالی اندیشه
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه، وقتی رهبری میفرمایند، هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، نخواستند تحریک کنند بلکه خواستند، اندیشه شما راتعالی بخشند، روح مقاومت را در شما ایجاد کنند تصریح کرد: دشمن هرگزبا شما صاف نخواهد شد، جز اینکه با خواری وذلت در برابر پای آنها بیفتید به هیچ چیز راضی نمیشوند، راهی نیست جز مقاومت جز ایستادگی و این درس حسین بن علی (ع) است و این یعنی مصباح هدایت بودن.
وی گفت: جامعه دیر خیز و تنبل، جامعه غیر مقاوم، جامعهای است که دشمن اورا نابود میکند، و این را کشتی نجات یاد داد، تنبلی و سستی نباید در وجود انسان مومن باشد اگر باشد او در برابر خدا و دینش خواهد ایستاد، بشر همیشه به حسین (ع) نیازمند است، او مغزها، اندیشهها واحساس ها راتعالی بخشید.
ظلم در لباس عدالت، دروغ در لباس راست!
این مقام مسوول بیان کرد: ندای «هل من ناصر ینصرنی» ایشان را باید سه نوع همراهی عاطفی، اخلاقی و سیاسی همراهی کنیم، باید زشتیها را از خود دور و زیباییها را در وجود خود قراردهیم، او امروز از من و شما بصیرت میخواهد، ازمن و شما مقاومت و ایستادگی دربرابر آنان که در برابر دینمان ایستادهاند را میخواهد، امروز در مصاف با دشمنی هستیم که جنگی تمام عیار را آغاز کرده است، چرا آغاز کرده است؟ چون دشمن درون ما و آمریکای درون ما قوی است، چون به جان هم افتادهایم، بد عمل میکنیم، بی تدبیریم و درست مسیر ا طی نمیکنیم.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه، امکان ندارد، سنت خدا این است که اگر انسان حق را انتخاب کند و برای رسیدن به این حق مسیر درست را انتخاب کند بدون شک او پیروز است افزود: شکستها، ضعفها، فسقها و بی بندباری ها، گرانیها، تباهیهای اقتصادی همه ناشی از این است که همه می دانیم، عدالت خوب است، تبعیض بد است یعنی حق را میشناسیم اما مسیر رسیدن به این حق را هنوز، درست نشناختهایم، گاه در لباس راست دروغ می گوییم در لباس عدالت ظلم میکنیم، با ژست تساوی تبعیض قائل میشویم، به نام قانون چپاول میکنیم، هرزگیها به نام قانون، اینها یعنی چه؟ یعنی اگرحق را شناختهایم، مسیر را درست نرفتهایم.
وی ادامه داد: اگر ما به اقتدار و مقاومتهای اقتصادی و اجتماعی، سیاسی درونمان، برسیم دشمن هرگز طمع در ما نخواهد کرد، تهدید و تحریم از جانب خود نسبت به ما را مسخره میداند، معلوم میشود یک اتفاق در ما افتاده است، یعنی تصور ضعف ما در چشم دشمن، که ما باید این چشم را کور کنیم و این تصور را باطل کنیم و درس حسین بن علی (ع) این است که مومن مسیر حق را انتخاب کن و با تقوای الهی و رعایت قوانین الهی مسیر را طی کن، دشمنت هر گز نمیتواند تو را از پای در آورد و این است پیام حسین بن علی (ع) است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد در جمع عزادارن حسینی در دهدشت اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، امام حسین (ع) را برای اندیشه انسان مصباح و برای قلب او کشتی نجات خواند، به راستی آیا انسانهایی که امام حسین (ع) را دوست داشتند اما بر او شمشیر کشیدند، مشکل فکری و گاها اخلاقی نداشتند؟ به چنین مصباح و کشتی نجاتی نیازمند نبودند؟
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه باید دانست اگر پیامبر اسلام(ص) ایشان را مصباح هدایت خواند، برای اصلاح فکر و اندیشه بشر بود و اگر او را کشتی نجات خواند برای احساسها و اخلاق بشر بود، تصریح کرد: چرا که رذیلتها بشر را به هلاکت میکشد و جهالتها او را نابود میکند. لذا باید جهالتها را محو و رذالتها را پاک کند که این نقش حسین بن علی (ع) است.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: سوالی که امروز حسین بن علی (ع) در روز عاشورا پاسخ داد نیز همین بود، که توانستم نقش خودم را آنگونه که جدم پیامبر فرمودند ایفا کنم، توانستم در یک مکان کوچک و زمان کوتاه، همه زمانها و مکانها را تسخیر کنم و بر تاریخ و جغرافیای بشر سیطره پیدا کنم.
وی ادامه داد: تمدنها در زمان و مکانهای خاص رخ دادند و در همان زمانها و مکانها، گاها دفن و نابود شدند، اما تمدن عاشورایی سید الشهدا، حقیقتی بود که توانست زمانها و مکانها را درنوردد و هیچ حرکت و نهضتی در دنیا به مقبولیت قیام امام حسین (ع) نخواهد بود، حتی اگر امام عصر (عج) حرکتی کند به نام امام حسین (ع) است، حرکت امام حسین (ع) تا قیام قیامت الگویی برای حرکت انسانی و الهی و نهضت آرمانی است.
اهداف امام حسین (ع) از قیام
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه، انسان وقتی زنده میماند به بخشی از اهدافش میتواند برسد، اما انسان آنگاه که میمیرد دیگر به هیچ هدفی نمیرسد این مرگی است که انسان را انتخاب میکند افزود: اما شهادت یعنی مرگی که انسان او را برای اهدافش انتخاب میکند برای آرمانش، و امام حسین (ع) نشان دادند که میشود حرکتی به سوی مرگ کرد اما اصلاح کرد، چون برای اصلاح آمده بود و هم امر به معروف و نهی از منکر کرد چون برای این حرکت کرد.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: ایشان کشته شدند تا نام جدش محو نشود، نماز بماند، قرآن، اخلاق انسانی و الهی بماند، این است آنچه در عاشورا و کربلا اتفاق افتاد، کشته شد و آمده بود تا کشته شود، تا به اهدافش برسد، یعنی حسین بن علی (ع) پیروزی بود که در گودی قتلگاه، خون گردنش پیروزی او را امضا کرد.
وی بیان کرد: سید شهدا در پاسخ تاریخی خود به سخنی که به او میگفتند «قلب مردم با توست ولی شمشیرها علیه توست» پرده از واقعیت حرکتش برداشت و نشان داد که انسانی که حق هدف او باشد و تقوا سیره و مسیر او باشد، هرگز شکست نمیخورد و فرمودند: راست می گوییید «قلبها با من است ولی شمشیرها علیه من»، من به سوی مرگ میروم، در مکه نیز گفتهام، که مرگ آویز هر انسان است، دل به دنیا نبستهام، اما انتخاب میکنم مرگی را که در آن پیروزی باشد، تصور شکست برای مسیری که من انتخاب کردهام، تصور غلطی است و آن جا گفتم، دنبال یارانی هستم که این ویژگیها را داشته باشند، بخواهند خون قلب خود را در مسیر ما بدهند که بدون شک به لقا الله میرسند، لذا امام شما حسین بن علی (ع) گام به مسیری نمیگذارد که یا یقیناً شکست بخورد یا احتمال شکست دران باشد.
هدایت و پیام امام حسین (ع) به آیندگان
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: گفتند «قلبها با توست اما ثابت قدم نیستند»، تو را میشناسند دوست دارند ولی انکار میکنند، جامعهای که جهل و انکار میکند به چه نیاز دارد؟ جر اینکه مصباح هدایت، هدایت کند اگر گفت و اثر نکرد باید آیندگان را هدایت کند تا این جهل و انکار را از بشر گرفته شود، وایشان کشته شد تا بشر دیگر حسین (ع) و مسیر او را انکار نکند، این انکار یعنی چه؟ یعنی اینکه من و بسیاری ازشما می دانیم حق چیست، مسیر درست چیست اما انکار میکنیم تا مسولیتی گردن ما را نگیرد.
وی بیان کرد: مردم میدانستند امام حسین (ع) برای آنها آب و نان نمیآورد، رشد و تعالی میآورد، عدهای غارت کرده بودند، اگر امام حسین (ع) میآمد، دست به دنیای آنها میزد، بی شک انها باید در برابر امام حسین (ع) بایستند با جهل و انکار، آیا چنین جامعه جهل زدهای به مصباح و هدایت نیاز ندارد؟!
نماینده ولی فقیه با اشاره اینکه امام حسین (ع) به آیندگانی که از قدم نهادن در مسیر الهی ترس دارند، پیام داد که، ترس از دشمن برای چه؟ انسانی که از خدا میترسد چرا از غیر خدا بترسد.
انسانهای نالایقی که گاها با باند بازی بر مسند مینشینند!
آیت الله ملک حسینی همچنین پیروی کورکورانه کوفیان از بزرگان قومشان و عشیره شان را دلیل شمشیر کشیدن بر امام دانست و اظهار کرد: آیا امروز جامعه راست زده و چپ زده ما، جامعه باند بازانه ما در چنین جهالتی نیست؟ تاریخ نشان داد که انسانهایی که در باندی بودند در برابرامام حسین (ع) ایستادند، و اگر امروز کسی گرفتار باند بازی، قوم گرایی، گرمسیر و سردسیرش شود، در برابر آرمانها و در برابر اهداف انقلاب خواهد ایستاد، مردمی که انقلاب را دوست دارند اما با نگاه کورکورانه به منطقهها، حزبها، باندها و قومها و عشیرهها نتیجه چیزی غیر از این نخواهد بود، باید یک مصباح هدایت روشن کند، این اندیشهها را تاانسان به مسیر خطا نرود.
وی ادامه داد: انقلاب کم ضربه نخورد از این باند بازیها و از این شرارتها، آیا عقب زدگی ما، بسیاری از معضلات امروز ما چون گرانی، تورم، نکبت غارت و ...ناشی از این نیست که باند بازی گاها انسانهای نالایق را بر مسند می نشاند؟! آیا امام حسین (ع) که کشتی نجات است نیامده است تا به جامعه فکر و اندیشه دهد؟ تا آنها هرگز دچار چنین نکبتهایی نباشند؟!
قیام امام حسین (ع) برای مقابله با نابسامانیهای اقتصادی
این مسوول با اشاره به دلایل شمشیر کشیدن بر امام حسین (ع) افزود: انتظار داشتند، انسانی به دنیایشان بیاید اما دست به دنیایشان نزند، لذا در اضطراب بودند که انسانی دنیای آنها را بلرزاند، وقتی شنیدند، سید الشهدا با نابسامانهای اقتصادی، جور و ظلم و غارت تبعیض مبارزه میکند، گفتند نه در برابرش بایستیم، آیا این انسانها به سفینه نجات نیاز نداشتند؟
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مردم خود را ارزان می فروختند، انسانهایی که ارزش حریت و شرافت انسانی خود را ندانند، خود را ارزان میفروشند، جامعه کوفه فسق زده بودند، و توانستند مردم آن جامعه را در مقابل امام حسین (ع) قرار دهند، آیا این افراد نیاز به مصباح نداشتند؟
سخنان رهبری انقلاب برای تعالی اندیشه
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه، وقتی رهبری میفرمایند، هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، نخواستند تحریک کنند بلکه خواستند، اندیشه شما راتعالی بخشند، روح مقاومت را در شما ایجاد کنند تصریح کرد: دشمن هرگزبا شما صاف نخواهد شد، جز اینکه با خواری وذلت در برابر پای آنها بیفتید به هیچ چیز راضی نمیشوند، راهی نیست جز مقاومت جز ایستادگی و این درس حسین بن علی (ع) است و این یعنی مصباح هدایت بودن.
وی گفت: جامعه دیر خیز و تنبل، جامعه غیر مقاوم، جامعهای است که دشمن اورا نابود میکند، و این را کشتی نجات یاد داد، تنبلی و سستی نباید در وجود انسان مومن باشد اگر باشد او در برابر خدا و دینش خواهد ایستاد، بشر همیشه به حسین (ع) نیازمند است، او مغزها، اندیشهها واحساس ها راتعالی بخشید.
ظلم در لباس عدالت، دروغ در لباس راست!
این مقام مسوول بیان کرد: ندای «هل من ناصر ینصرنی» ایشان را باید سه نوع همراهی عاطفی، اخلاقی و سیاسی همراهی کنیم، باید زشتیها را از خود دور و زیباییها را در وجود خود قراردهیم، او امروز از من و شما بصیرت میخواهد، ازمن و شما مقاومت و ایستادگی دربرابر آنان که در برابر دینمان ایستادهاند را میخواهد، امروز در مصاف با دشمنی هستیم که جنگی تمام عیار را آغاز کرده است، چرا آغاز کرده است؟ چون دشمن درون ما و آمریکای درون ما قوی است، چون به جان هم افتادهایم، بد عمل میکنیم، بی تدبیریم و درست مسیر ا طی نمیکنیم.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه، امکان ندارد، سنت خدا این است که اگر انسان حق را انتخاب کند و برای رسیدن به این حق مسیر درست را انتخاب کند بدون شک او پیروز است افزود: شکستها، ضعفها، فسقها و بی بندباری ها، گرانیها، تباهیهای اقتصادی همه ناشی از این است که همه می دانیم، عدالت خوب است، تبعیض بد است یعنی حق را میشناسیم اما مسیر رسیدن به این حق را هنوز، درست نشناختهایم، گاه در لباس راست دروغ می گوییم در لباس عدالت ظلم میکنیم، با ژست تساوی تبعیض قائل میشویم، به نام قانون چپاول میکنیم، هرزگیها به نام قانون، اینها یعنی چه؟ یعنی اگرحق را شناختهایم، مسیر را درست نرفتهایم.
وی ادامه داد: اگر ما به اقتدار و مقاومتهای اقتصادی و اجتماعی، سیاسی درونمان، برسیم دشمن هرگز طمع در ما نخواهد کرد، تهدید و تحریم از جانب خود نسبت به ما را مسخره میداند، معلوم میشود یک اتفاق در ما افتاده است، یعنی تصور ضعف ما در چشم دشمن، که ما باید این چشم را کور کنیم و این تصور را باطل کنیم و درس حسین بن علی (ع) این است که مومن مسیر حق را انتخاب کن و با تقوای الهی و رعایت قوانین الهی مسیر را طی کن، دشمنت هر گز نمیتواند تو را از پای در آورد و این است پیام حسین بن علی (ع) است.