تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۴۰۲۶۲۷
به مناسبت هفته دولت تشریح شد؛ 

عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان باشت در۵ ماه نخست سال 97 

۰
عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان باشت در۵ ماه نخست سال 97 
کبنا ؛به مناسبت هفته دولت تشریح شد؛ 
عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان باشت در۵ ماه نخست سال 97 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت عملکرد ۵ ماهه نخست سال جاری این اداره را تشریح کرد. 

واکسیناسیون 30 هزار راس دام در حاشیه منطقه حفاظت شده باشت
د کتر صادق ظفری با بیان اینکه این اداره از ابتدای سال جاری تا کنون اقدامات مناسبی در زمینه کنترل بیماری های دامی و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای شهروندان انجام داده است، اظهار داشت: در زمینه ایمن سازی دام در مقابل بیماری ها، قریب به 30 هزار رأس گوسفند و بز در حاشیه مناطق حفاظت شده این شهرستان علیه بیماری "پی پی آر" ایمن شدند.
وی با بیان اینکه اولویت دامپزشکی پوشش واکسیناسیون در مناطق حفاظت شده حیات وحش، مناطق مرزی ، پرتردد و کانون‌های بیماری در سال‌های گذشته است، ادامه داد: این طرح توسط اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی باشت به صورت کاملاً رایگان به سرانجام رسید.
دکتر ظفری واکسیناسیون دامهای حاشیه مناطق حفاظت شده را موجب حفاظت از گونه های نادر جانوری دانست و ابراز داشت: دراین راستا دامپزشکی باشت هرساله براساس برنامه پیش بینی شده اقدام به ایمن سازی دامهای حاشیه منطقه کوه خامی می‌کند.
وی علائم بیماری « پی پی آر» را تب، ریزش ترشحات چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال و سرفه اعلام کرد و گفت: این بیماری موجب می شود تا دام مبتلا به شدت لاغر و تلف شود.

انجام واکسیناسیون آبله گوسفند و بز با حجم بیش از 123 هزار راس 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت همچنین از اجرای عملیات واکسیناسیون آبله گوسفند و بز در شهرستان باشت با تلاش ماموران دامپزشکی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: این اقدام در فاز بهاره امسال در جمعیت گوسفند و بز باشت انجام شد.
ظفری تعداد دام های واکسینه شده در فاز بهاره را 47 هزار و 949 رأس گوسفند و 75 هزار و 152 رأس بز اعلام کرد و اظهار داشت: عملیات واکسیناسیون دام علیه بیماری آبله توسط دو اکیپ بخش دولتی و خصوصی در قالب خرید خدمات به صورت رایگان انجام شد.
وی با هشدار به اینکه بیماری آبله به شدت مسری بوده و حتی می‏تواند در گله‏های غیرواکسینه تلفات زیادی داده و خسارات جبران‏ناپذیری را به دامداران تحمیل کند، از دامداران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به بیماری آبله ، سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان باشت مراجعه و یا اطلاع رسانی نمایند.

برگزاری کلاس ترویجی بیماریهای مشترک انسان و دام در باشت
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت، با تأکید بر موضوع آموزش در زمینه شناخت و مقابله با بیماری های مشترک میان انسان و دام ، یکی از سیاست ها و برنامه مناسب این اداره را برگزاری دوره های ترویجی بیماری های مشترک میان انسان و دام اعلام کرد و گفت: به همین منظور یک دوره کلاس تروجی بیماریهای مشترک بین انسان و دام برای دامداران در شهرستان باشت برگزار شد.
ظفری بیان داشت: این کلاسهای آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی در روستاهای پرحمعیت این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این کلاس کارشناسان اداره دامپزشکی آموزش های لازم درخصوص راههای انتقال و نحوه پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک برای شرکت کنندگان ارائه دادند.
ظفری بیان داشت: در این دوره آموزشی ضمن پاسخگویی به پرسشهای دامداران توسط کارشناس اداره دامپزشکی ، بروشورهای آموزشی نیز توزیع شد.
خبرنگار فتح الله پوران پور 

 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1