کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

واکنش مدیرکل کمیته امداد به هزینه درآمدهای استان در بیرون از کشور

15 خرداد 1397 ساعت 22:50

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ وجهی از درآمدهای محلی استان در بیرون از استان و کشور هزینه نمی شود.


فرید محبی افزود: من به مردم نوعدوست، خیر و نیکوکار استان اطمینان می دهم که کمکهای آنان به بهترین وجه ممکن به همان شکلی که نیت آنان است به دست ایتام و نیازمندان می رسد و ریالی انحراف در آن وجود ندارد.
محبی تاکید کرد: دستگاههای نظارتی مختلفی بر تمامی مراحل مالی و اعتباری امداد از جمله اعتبارات دولتی، اختصاصی و کمکهای مردمی امداد نظارت می کند که مستندات آن موجود است.
وی سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مؤسسه مفید راهبر، اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات امداد را از جمله موسسات نظارتی عنوان کرد و گفت: اخبار و تصاویری کذب از سوی ‌رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب جهت تشویش اذهان عمومی با این مضمون که پول افطاری و نذورات مردم فلسطین از محل صندوق صدقات ایرانیان تامین می شود منتشر شده و این امر به هیچ عنوان حقیقت ندارد.
محبی تصریح کرد: ریالی از صدقات و انفاقات مردم ایران در خارج از کشور هزینه نمی شود.
وی افزود: این نهاد شرعا و قانونا اجازه انتقال درآمدها از یک شهر به شهر دیگر را ندارد و درآمدهای مختلف از جمله، صدقات، زکات، کمکهای نقدی و غیر نقدی، کمکهای جشنهای ملی و مناسبتی و سایر مساعدتهای مردمی مربوط به هر اداره و شهر در همان منطقه هزینه می شود.
محبی با بیان اینکه همیشه دشمنان نظام با شگردهای مختلف به دنبال ضربه زدن به مردم، نظام و دستگاههای انقلابی و مردمی وابسته به نظام هستند یاد آور شد: این بار نیز گروههای فرصت طلب به دنبال تحریک احساسات مردم بخصوص ولین عمتان نظام و جامعه خیر و نوع دوست هستند تا با انتشار این تصاویر نسبت به تشویش اذهان عمومی، جو بدبینی به نظام و این نهاد انقلابی را فراهم و بذر بی اعتمادی را بیفشانند.
وی اظهار داشت: دشمنان بدانند این مردم با تمام وجود از جان و مال خود مایه گذاشته و توطئه های شوم آنان را بارها با اعتماد به نظام و مسئولین خنثی کرده اند.
محبی با بیان اینکه علاوه بر کشورهای اسلامی که خود با الگو گیری از این نهاد مقدس دارای شعبات کمیته امداد هستند ودرآمدهایی از طریق خیرین ونیکوکاران خود وصول می کنند، برای نیازمندان خود هزینه می کنند.
وی افزود: کشور های غیر مسلمان نیز در حال استفاده از تجربیات موفق این نهاد برای کمک به نیازمندان خود هستند تا از این طریق بر مشکلات اقتصادی خود غلبه کنند.


کد مطلب: 400532

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400532/واکنش-مدیرکل-کمیته-امداد-هزینه-درآمدهای-استان-بیرون-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1