تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۰۰۳۶۳
در شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

90 هزار خانه روستایی بی‌دوام در کهگیلویه و بویراحمد / ادارات از کیفیت کارها نزنند

۰
90 هزار خانه روستایی بی‌دوام در کهگیلویه و بویراحمد / ادارات از کیفیت کارها نزنند
کبنا ؛در این نشست که موضوع اصلی در خصوص زلزله بود و کارشناسانی از استان فارس حضور داشتند زلزله کرمانشاه و یاسوج توسط این کارشناسان تشریح شد.

 عزیز فیلی شامگاه (سه شنبه 8 خرداد ماه) در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با محوریت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری یاسوج طرح بازرسی از سازه های موقت در شهر یاسوج اجرایی می شود.

فیلی با بیان اینکه سازه های موقت در شهر مشهود بوده و خطرات بالقوه ای را نیز به همراه دارند، ابراز داشت: اخطار کتبی توسط شهرداری در این موارد داده خواهد شد و متخلفین نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه نظارت صحیح و تخصص محور در پروژه های دولتی و ساخت و سازهای عمومی مورد تاکید است، ابراز داشت: باید جایگاه مشاور و نظارت صحیح در تمامی پروژه های دولتی دیده شود و کنترل کیفی نیز به شکل مطلوبی عملیاتی شود.

فیلی افزود: ‌هیچ دستگاهی نباید در قالب عناوینی مانند صرفه جویی از کیفیت کار بزنند و نظارت دقیق بر این موارد نیز مورد تاکید است.

فیلی خواستار نظارت کارشناسی شده بر ساخت و سازهای عمومی شد و گفت: در این بخش نیز اقدام کارشناسی با نگاه به ساخت و سازهای مقاوم، اصولی و قانون محور ضروری است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به پروژه ها و حوزه پیمانکاری، گفت: همچنین پروژه ها باید کارفرمای مرتبط با خود را داشته باشند و دستگاه های نظارتی در پروژه های بالای یک میلیارد تومان کنترل ویژه ای را اجرایی کنند.

وی افزود: در برخی از دستگاه ها، خود دستگاه به عنوان کارفرما فعالیت دارد که در این موارد نیز باید اقدامات کنترلی و نظارتی اعمال شود.

90 هزار خانه‌ بی‌دوام در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/50 هزار واحد بی‌دوام در روستا هستند


ابراهیم فرزانه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که باید برای زلزله پیشگیری لازم را داشته باشیم اظهار کرد: به همین منظور برنامه چهار  ساله‌ای را برنامه‌ریزی کردیم و آسیب‌شناسی انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روستاهای استان تعداد 70 هزار واحد مسکونی داریم که از این میان تعداد 50 هزار واحد مسکونی بی‌دوام و 23 هزار واحد آن‌ها واحدهای مسکونی بادوام هستند.

وی در خصوص واحدهای شهری هم گفت که با توجه به آمار سال 95 از تعداد 98 هزار واحد مسکونی شهری در استان تعداد 62 هزار واحد بادوام و تعداد 36 هزار واحد بی‌دوام هستند.

این مسؤول به سرجمع واحدهایی که نیاز به بهسازی دارند اشاره کرد و گفت که 90 هزار واحد مسکونی در کل شهرها و روستاهای استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی به وام‌های بهسازی و مقاوم‌سازی اشاره کرد و گفت: اگر سالانه 10 هزار واحد را بهسازی کنیم ظرف 5 سال می‌توانیم واحدهای بی‌دام را مقاوم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها 3 هزار نفر در نوبت وام قرار دارند افزود: وام کم بهره 25 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود اما مشکل ما این است که با بانک‌ها در پرداخت مشکل داریم و مربوط به وثایق می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1