تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۰۰۲۴۴

خوشحالم بعد از 88 چراغ حزب اعتماد ملی خاموش نشد

۱
خوشحالم بعد از 88 چراغ حزب اعتماد ملی خاموش نشد
کبنا ؛علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در  کنگره سراسری که عصر امروز (جمعه 4 خرداد) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شعار این  نشست، استراژی انسجام همراه با تاکتیک است اما باید به این نکته توجه داشت که وحدت و همدلی ملی یک لوازم و موانعی دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کل دنیای اسلام هر جا ضربه ای خوردیم از تفرقه بوده و پدیده اسرائیل هم ناشی از تفرقه ای است که در هفتاد سال پیش در دنیای اسلام به وجود آمد.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم تفرقه را یکی از عوامل انقراض امت ها می داند، اظهار کرد: فساد اخلاقی نیز از دیگر عوامل انقراض اجتماعات بشری است؛ نمونه و الگوی ما برای وحدت اسلامی سیره امام علی (ع) است در حالی که حق ایشان را ربودند، سکوت کردند.
مطهری با اشاره به موانع وحدت ملی گفت: یکی از موانع امروز نحوه برخورد با منتقدان است. باید به یک مفهوم مشترک در این رابطه برسیم. بحث گفتگوی ملی مدتی است مطرح شده ولی ما تا زمانی که به یک برداشت مشترک از اصول نرسیم در این گفتگو موفقی پیدا نمی‌کنیم.
وی افزود: تا زمانی که به یک مفهوم مشترک از آزادی بیان، مقوله حفظ نظام و ولایت فقیه نرسیم نمی توانیم در این راه به پیروزی برسیم.
وی گفت: در بحث حوادث 88 باید توجه به این موضوع بشود که امکان ندارد همه در این رابطه هم نظر باشند و عظمت جمهوری اسلامی و عظمت ولایت فقیه این است که همه مردم بتوانند درباره مسائل مختلف جامعه نظر خود را بیان کنند. بنابراین ضرورت دارد که سختگیری‌ها بر منتقدان کاهش پیدا کند.
مطهری گفت: برای نظام اسباب سرشکستگی است که در بحث فعالان محیط زیست عده ای معتقد به جاسوس بودن و عده ای دیگر نظر متفاوتی داشته باشند
مطهری با ادعای اینکه در بحث فیلترینگ تلگرام باید به نظر کارگروه مصادیق مجرمانه توجه کرد، گفت: نباید یک بازپرس دستور فیلترینگ تلگرام را بدهد و مردم باید اطلاع پیدا کنند که مسئول فیلترینگ تلگرام چه دستگاهی است.
وی مدعی شد: یکی دیگر
از موانع گفتگوی ملی تقسیم دانشجویان به انقلابی و غیرانقلابی است. در ابتدای انقلاب اگر توجه کنیم شروع حرکت انقلاب با جوانان مذهبی و انقلابی بود ولی به مرور بقیه گروه‌ها نیز به مسیر پیروزی انقلاب کمک کردند و در این عرصه شاهد تقسیم بندی نبودیم.
نماینده مردم تهران  در پایان با اشاره به مواضع اخیر وزیر امور خارجه  آمریکا گفت: حرف ترامپ و آمریکا این است که شما باید اشغال و استعمار را به رسمیت بشناسید که مشخص است ما به عنوان مسلمانان ذلت را نمی پذیریم و شعار ما همواره هیهات مناالذّله بوده و خواهد بود.
کنگره حزب اعتماد ملی | مطهری: در مقابل آمریکا تن به ذلت نمی‌دهیم

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت که جناح اصلاح‌طلب باید بیش از دیگران پاسخگوی رفتار و اعمالش باشد.
محمدرضا عارف رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان عصر امروز در دومین کنگره حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مردم در دوم خرداد 76 دست به خلق حماسه زدند، گفت: رمز پیروزی ما در انتخابات های اخیر وحدت بود.
وی افزود: تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت یک ضرورت است و در این زمینه با آسیب هایی روبرو هستیم. یکی از راه های "اعتماد ملی" بین مردم و حاکمیت، پاسخگو بودن همه ارکان حاکمیت است. یکی از راه های ارتقای این اعتماد، پاسخگویی است.
عارف با بیان اینکه ما اصلاح طلبان باید  بیش از همه پاسخگوی رفتار و اعمال خودمان باشیم، خاطرنشان کرد: وقتی همسویی دولت، مجلس و شوراها را می بینیم باید به مردم پاسخ دهیم.
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان  اظهار داشت: برای برون رفت کشور از مشکلات باید طرحی نو در انداخت. این ظرفیت در گفتمان ما هست و در چارچوب راه امام و قانون اساسی باید راه برون رفت از مشکلات را دنبال کنیم.
وی افزود: باید با حمایت ملی دولت نشان دهیم انقلاب ظرفیت بالایی دارد و از حقوق خود کوتاه نمی آییم و با گفتگو دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم. ما در مسیر گفتگو می توانیم پیروز شویم و در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت می توانیم خواسته های خود را به منصه ظهور برسانیم.
عارف تصریح کرد:
ما در مجلس دهم و در مسیر ارتقای اعتماد ملی، گفتگوی ملی را مطرح کردیم. باید جدی تر گفتگوی ملی مطرح شود و با درگیر کردن همه اقشار با موضوع گفتگوی ملی، امنیت ملی را بالا ببریم. ما نیاز به همدلی داریم و شرایط کشور طوری است که باید درون یک حزب و یک جناح اختلافات جزیی کنار گذاشته شود.
کنگره حزب اعتماد ملی | عارف: اصلاح‌طلبان بیش از دیگران پاسخگوی رفتار خود باشند

 قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: حل کردن اختلاف نظرها در درون حزب یک اصل است، حزبی که در آن اختلاف نظر نباشد حزب نیست.
حجت الاسلام «رسول منتجب‌نیا»، قائم مقام حزب اعتماد ملی، عصر امروز در دومین کنگره حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما در سال گذشته مقدمات اجرای قانون را فراهم کردیم اما برای اینکه مبادا مشکلاتی بوجود بیاید استمهال کردیم، گفت: در انتخابات 92 بیشترین حضور تشکیلاتی را ما داشتیم و بدون تابلو ارکان ستادها را تشکیل دادیم.
وی با اشاره به اینکه جایگاه احزاب و تحزب، گفت: راهی برای رسیدن به توسعه پایدار غیر از تحزب نیست. هرچه از احزاب فاصله بگیریم، از پیشرفت و توسعه فاصله گرفتیم. باید تلاش کنیم احزاب نهادینه شوند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در یک مدت نه چندان طولانی ما توانستیم توسعه کمی داشته باشیم، اظهار کرد: بعد از سال 92 برای توسعه دوباره تلاش کردیم و اکنون یک تشکیلات اثرگذار در کشور هستیم و در دولت تدبیر و امید و شورای شهر تعداد زیادی از اعضای حزب حضور دارند.
منتجب نیا تصریح کرد: در اعتماد ملی تفکر و اندیشه خط امام(ره) اصل پذیرفته شده است. حرکت در درون نظام و حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب اصل دوم است و قانون اساسی را قبول داریم هرچند انتقاد هم می‌کنیم.
وی افزود: هرگونه ساختارشکنی و تصور خارج از نظام از اعتماد ملی به دور است. ما همیشه باید بر اساس اعتدال حرکت کنیم. همچنین حل کردن اختلاف نظرها در درون حزب یک اصل است. حزبی که در آن اختلاف نظر نباشد حزب نیست.
وی با اشاره به وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸، بیان کرد: در سال ۸۸ حزب اعتماد ملی جزو احزابی بود که بیشترین ظلم
و جفا بر او صورت گرفت؛ دفتر حزب به یک باره با هجوم مواجه شد و عده‌ای اسناد حزب را بردند. همچنین دفتر مرکزی حزب به مدت یکسال پلمب بود و کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گرفت.
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: حتی یک سال بعد از این انتخابات و در شرایطی که آقای کروبی در حصر نبود به دنبال برگزاری جلسه‌ای برای صرف شام با حضور تعدادی از اعضای حزب بودیم اما از جایی به ما اعلام کردند که در صورت برگزاری چنین جلسه‌ای حتما برخوردهایی با ما انجام خواهد شد.
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز روند تشکیل حزب اعتماد ملی در سال ۸۴، خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ زمانی که آقای کروبی و من از جمع روحانیون مبارز خارج شدیم تصمیم گرفتیم تا یک حزب تاسیس کنیم. در همین راستا از برخی دوستان دعوت کردیم و بدین ترتیب هسته اولیه حزب اعتماد ملی شکل گرفت و شورای مرکزی آن بر اساس الگوهای بین‌المللی تشکیل شد و در یک فرصت نه تنها طولانی حزب توانست هم توسعه کمی و هم توسعه کیفی پیدا کند.
وی ادامه داد: روند توسعه حزب تا سال ۸۸ و آن فاجعه ادامه داشت. بعد از سال ۹۲ نیز با دست خالی فعالیت خود را مجددا آغاز کردیم و ادامه دادیم و امروز حزب اعتماد ملی به عنوان یک تشکیلات اثرگذار در کشور مطرح است و مشاهده می‌کنیم که بدون فشار و رانت اعضای حزب در بخش‌های مختلف دولت، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر حضور دارند. همچنین مشاهده می‌کنیم که با رای شایسته شورای شهر تهران آقای افشانی از این حزب به عنوان شهردار تهران انتخاب شده‌اند.
منتجب‌نیا با بیان اینکه حزب اعتماد ملی ظرفیت و پتانسیل کافی برای اثرگذاری در صحنه‌های مختلف را دارد، اظهار کرد: ان‌شاءالله به یمن ماه مبارک رمضان خداوند به مسئولان این توفیق را بدهد تا این تصمیم صحیح و عاقلانه را برای یک بار هم که شده بگیرند تا شاهد رفع حصر باشیم تا حزب اعتماد ملی نیز به دبیر کل‌اش تقدیم شود.
حزبی که در آن اختلاف نظر نباشد حزب نیست/ امیدوارم شاهد رفع حصر باشیم
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1