تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۴۶۱۹۷۸
با حضور در دفتر کبنانیوز مطرح کرد

احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد: غریبه‌پرست شدیم و همدیگر را تخریب می‌کنیم / فکر می‌کنیم دیگران همه‌چیز می‌دانند و خودمان هیچ چیز نمی‌دانیم / ما مطیع نمایندگان نیستیم و هر جا دیدیم مصلحت در کاری نیست، آن را نمی‌پذیریم / هر کسی بخواهد خللی در انتخابات ایجاد کند، حذف خواهد شد

۱۱
۰
احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد: غریبه‌پرست شدیم و همدیگر را تخریب می‌کنیم /  فکر می‌کنیم دیگران همه‌چیز می‌دانند و خودمان هیچ چیز نمی‌دانیم / ما مطیع نمایندگان نیستیم و هر جا دیدیم مصلحت در کاری نیست، آن را نمی‌پذیریم / هر کسی بخواهد خللی در انتخابات ایجاد کند، حذف خواهد شد
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مدیرکل حوزه استانداری ضمن بازدید از دفتر کبنا نیوز، به برخی از سؤالات پاسخ دادند.
خبرنگاری میدان جهاد تبیین است

به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده _استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ با تشبیه حرفه خبرنگاری به میدان جهاد تبیین، گفت: هر جایی که با بیان حقیقت، روشنگری و ذهنیت‌سازی مثبت برای مردم همراه باشد، در محدوده میدان جهاد تبیین است.
وی افزود: هر کجا هم که میدان جهاد است حضور علاوه بر این‌که دارای اجر و پاداش است، خطراتی هم انسان را تهدید می‌کند و اگر انسان در این راه کشته شود، شهید جهاد است.
احمدزاده ادامه داد: اگر در بیان حقیقیت، تهدید شوید، دور از انتظار نیست، چرا که جهاد تبیین یک صحنه کارزار به تمام معنای واقعی است.
وی در ادامه تأکید کرد: کسانی که از این روشنگری‌ها آسیب می‌بینند یا منافعشان به خطر می‌افتد در صدد جبران برخواهند آمد؛ گاهی این آسیب‌ها با کلام و بیان نرم است و گاهی هم سخت است و ممکن است از ابزارهای نابود کننده استفاده کنند.
وی خطاب به خبرنگاران مجموعه کبنا نیوز گفت: این را بدانید که در محدوده جهاد تبیین فعال هستید؛ چرا که سال‌هاست که در بیان حقایق نقش بسیار مثبتی در استان دارید.
استاندار ادامه داد: گاهی قلم شما تیز است؛ زبان شما، گزندگی خاص خود را دارد و برای عده‌ای که در فضای کارهای رسانه‌ای نیستند، ممکن است ناراحت‌کننده باشد.
وی افزود: من خودم دیدم کبنا مطالبی علیه‌ام نوشته است، اما چون در این فضا کار کرده‌ام، این مسائل برایم قابل تحمل است؛ چرا در همان‌سال‌های اوایل انقلاب که در جهاد سازندگی کار کردم، مجله‌ای به نام قیام داشتیم که برای روستاها و عشایر آن مجله را کار می‌کردیم.
وی با تأکید بر این‌که باید ظرفیت انتقاد را داشت، گفت: برخی چون در این فضا نیستند، دامنه تحملشان کم است؛ شما نباید ناراحت نشوید، چون ظرفیت طرف مقابل پایین است، سعی می‌کند در صدد انتقام برآید. در حالی که اگر نوشته شما مطابق واقع باشد، باید با شما کنار بیاید و مسیرش را اصلاح کند.
وی با بیان این‌که چیزی که فوق العاده در کبنا نیوز نمود دارد مخاطبین زیاد آن است، گفت: این نشان می‌دهد شما در آگاهی‌بخشی فعال هستند.
وی ادامه داد: خبر شما را خارج از استان را هم می‌بینند من در خیلی از استان‌ها دوستان زیادی دارم که خبرهای شما را برای من می‌فرستند و گاهی می‌خواهم اخبار را سرچ کنم، خیلی از مطالب شما را در گوگل می‌بینم.
امیدآفرینی وظیفه کنونی رسانه‌هاست
حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفتر <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>

احمدزاده تصریح کرد: این‌که در کنار انتقادات، به نقاط مثبت هم می‌پردازید، خیلی خوب است. در حالی که در برخی از رسانه‌ها حتی یک مورد از توجه به نقاط مثبت وجود ندارد.
وی گفت: مثبت‌نگری، امیدبخشی، و جامعه را به آرامش رساندن خیلی خوب است، چرا ما به یک جامعه پویا نیاز داریم تا مردم به جان هم نیفتند.
احمدزاده با ذکر یک خاطره گفت: چندی پیش در دیشموک، یک پیمانکار آنچنان دیشموک و استان را سیاه نشان داد که من احساس کردم بسیاری از جوان‌ها امشب یا دست به خودکشی می‌زنند یا منطقه را ترک می‌کنند، اما من به شدت به او حمله کردم که چرا این‌گونه فکر می‌کنید؟ این مردم شرافتمندانه زندگی می‌کنند. کی گفته است اگر جاده روستا درست نباشد، مردم در فقر مطلق هستند؟ چرا امید ایجاد نمی‌کنید؟
وی با بیان این‌که نقدها خیلی سازنده هستند، گفت: اما گاهی اوقات نقد نابود کننده امید است و جامعه را به جان هم می‌اندازد؛ این نقدها خیلی تخریب‌گر هستند؛ مثلا یک سایتی هست که یک عبارت مثبت در آن نمی‌بینید؛ این معلوم است عناد است و نمی‌خواهد واقعیت را ببیند.
احمدزاده گفت: من از نقدهای کبنا استفاده می‌کنم؛ به همین خاطر هم گفتم رسانه‌ها در مورد سد خرسان قلم بزنند؛ اما بعد از این‌که کبنا نیوز در مورد مضرات این سد نوشت، برخی دیگر از رسانه‌ها این مطالب را برداشتند و علیه ما نوشتند و گفتند استاندار از همه چیز بی‎خبر است؛ من خنده‌ام گرفت؛ در حالی که من خودم اولین بار خرسان را مطرح کردم، اما خیلی‌ها نوشتند استاندار کاری برای جلوگیری از این سد نمی‌کند.
دستاورد 1500 میلیاردی سفر منصوری به کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه احمدزاده به توضیحاتی در مورد سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: معاون محترم رئیس جمهور را از مدت‌ها پیش در صدد بودم به استان بیاورم؛ همیشه به او می‌گفتم استان ما کوچک است، اما در سفر دوم حرف‌های بزرگ دارد؛ چرا که پروژه‌های کلنگ‌زنی و افتتاحی ما از استان‌های بزرگ خیلی بزرگتر است.
وی افزود: تخصیص اعتبارات دست آقای منصوری است و سه هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر اول هنوز به ما داده نشده است؛ بنابراین من می‌خواستم با افق وسیع‌تری استان را ببیند تا بتوانیم تخصیص‌های بیشتری از او بگیریم. در سفر خوزستان دیدیم خیلی به ما نزدیک است، به دفتر او رفتم و گفتم در سفر خوزستان بیاید به گچساران و از آن‌جا پروژه‌های مهم استان را ببینید.
وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های بزرگ سد چمشیر است که تبلیغات منفی علیه آن وجود دارد؛ گفتم او را در فضای واقعی سد قرار دهیم؛ البته می‌خواستیم آقای دکتر منصوری کار را در نهضت ملی مسکن ببیند و متوجه شود که در یاسوج زمین نداریم و من هم نمی‌توانم در زمینِ نداشته، ساختمان بسازم. می‌خواستیم ابرپروژه پتروشیمی گچساران را ببیند؛ می‌گفتیم این پروژه باید در سفر افتتاح شود.
احمدزاده گفت: من این پروژه های مهم را نشان دادم و گفتم گچساران محل انرژی ایران است. گفتم یک ایده دارم تا گچساران را تبدیل کنیم به شهرستان ویژه انرژی در ایران تا برای اولین بار از همه دنیا سرمایه‌گذار به این شهرستان بیاید. او استقبال کرد و گفت کمک می‌کنم و ما برای شهرستان ویژه گچساران به یک توافق نسبی رسیدیم.
وی در ادامه به پروژه اوره و آمونیاک در شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: این یک پروژه تغییر دهنده در شهرستان چرام است و اگر کلنگ خورد، محل سرمایه‌گذاران پایین دستی می‌شود.
وی گفت: گاز مختار و پروژه‌های سفر را به او نشان دادم؛ به ویژه پل شهید طیب را و به او گفتم تا این‌جای کار آمده‌ایم و برای ادامه آن اعتبار نداریم. یا پل شیشه‌ای را که بزرگترین پل شیشه‌ای کشور است و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، و او را قانع کردیم که پل را بزنیم. همچنین موافقت گرفتیم برای ساماندهی حاشیه بشار به ما اعتبار بدهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از دستاوردهای مهم این سفر را تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد تا زمان سفر رئیس جمهور، برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره و نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.
ادامه داد: علاوه بر این هزار میلیارد تخصیص، مبلغ 500 میلیارد تومان نیز اضافه از او گرفتیم.
وی افزود: 500 میلیون تومان از این اعتبار برای سد سرپری دهدشت و 500 میلیارد تومان آن نیز برای پروژه آبرسانی به چهار شهر است.
وی همچنین گفت: علاوه بر این‌که یک مخزن آب بسیار بزرگ 20 هزار لیتری در دهدشت در حال انجام است، به معاون رئیس جمهور گفتیم، دو مخزن 20 هزار لیتری مجموعاً 40 هزار لیتر نیز می‌خواهیم برای یاسوج بسازیم.
وی تصریح کرد: این موارد از دستاوردهای سفر معاون اجرایی به رئیس جمهور بود و اگر در پی این سفر بتوانیم گچساران را تبدیل به منطقه ویژه کنیم، کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رشد اقتصادی جابه‌جا می‌شود.
احمدزاده تاکید کرد: به این دلیل از آقای منصوری دعوت کردیم، چرا که تخصیص بودجه دست ایشان است و آشنایی ایشان با مشکلات و نارسایی‌های استان می‌تواند در رفع این مشکلات تاثیر زیادی داشته باشد و هم ذکر می‌شد.

حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفتر <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
احمدزاده با انتقاد به رفتار برخی از سیاسیون کهگیلویه و بویراحمدی گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور از تمام پروژه‌های مدنظر بازدید کرد و تصمیمات خوبی به لحاظ تخصیص اعتبار گرفته شد و در حالی که ما این فرصت‌ها را برای خود فراهم کرده بودیم، نشست سیاسیون هرچند خوب و لازم بود برای آنان و ما هم فرصت ایجاد کردیم اما یک فرصت دیگر برای اخذ اعتبار برای شبکه آب رسانی پایین دست سد تنگ سرخ به شهر یاسوج و زمین‌های کشاورزی را که قصد داشتیم در بازدید از سد مطالبه کنیم را از ما گرفت و سبب شد در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان، به راحتی هزار میلیارد تومان اعتبار در خصوص این سد را از دست بدهیم.
چرا ما عقب ماندیم و دیگران توسعه یافتند؟
احمدزاده در خصوص علت توسعه‌نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما علاوه بر این‌که دیر شروع کردیم، فرهنگ خواستن و مطالبه‌گری را نیز نداشتیم.
وی با ذکر خاطره‌ای گفت: موقعی که هاشمی رفسنجانی به گچساران آمد، همین پتروشیمی و سد چم‌شیر را پیشنهاد دادم و منجر به ساخت هر دو شد. آن‌موقع بالای 220 میلیارد تومان از هاشمی قول گرفتیم که در گچساران سرمایه‌گذاری شود، اما کل اعتباری که به استان داد به 260 میلیارد تومان نرسید. آن‌موقع مرحوم هاشمی گفت بیشتر از این، از ما نخواستید؛ من به‌عنوان یک فرماندار ناراحت شدم که چرا کار بزرگ‌تر از او برای استان نخواستیم.
با همین نگرش بود که در سفر اول رئیس جمهور به استان، تا آنجا که توانستیم از رئیس جمهور مطالبه‌گری کردیم و کارهای بزرگ از او خواستیم.
وی افزود: ما دیر شروع کردیم و دیر هم مطالبه کردیم؛ توان علمی آن را نداشتیم و پای کار هم نیامدیم؛ همدیگر را تخریب می‌کردیم، غریبه‌پرست شدیم؛ فکر می‌کردیم هر کسی از استان‌های دیگر می‌آید همه‌چیز را می‌داند اما هر کس از کهگیلویه و بویراحمد می‌آید هیچ نمی‌داند و یکدیگر را تضعیف می‌کنیم.
انگار تعامل با نمایندگان ضدارزش است
در ادامه احمدزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا نیوز مبنی بر دخالت نمایندگان در امور اجرایی دولت، گفت: ما باید جایگاه نمایندگان را بپذیریم؛ چرا که نماینده مجلس، منتخب مردم است و مردم از نماینده توقع دارند؛ بالاخره مردم کسی را انتخاب می‌کنند که برایشان کاری انجام دهند.
وی افزود: نمایندگان هم ابزار انجام کار را ندارند؛ بنابراین نمایندگان به سمت دولت می‌آیند که در حوزه انتخابیه این کارها را نیاز داریم و مطالبه از طرف مردم است.
وی گفت: برخی تصور می کنند هر جا نماینده پا گذاشت و گفت خواسته‌ای دارم، دخالت در کار دولت است. اما او نماینده مردم است.
احمدزاده اظهار داشت: برخی از رقبای نمایندگان، می‌گویند با نماینده تعامل نداشته باشد، ولی با من تعامل داشته باشید. همین‌ها اگر فردا روزی به عنوان نماینده برگزیده شدند، چه حرفی برای گفتن دارند؟
وی گفت: تعامل با نمایندگان را تبلیغ منفی می‌کنند، اما خود وزرا با مجلس تعامل دارند تا گرفتاری‌های حوزه نمایندگان رفع شود.
احمدزاده عنوان کرد: ما با نمایندگان تعامل داریم، اما ما مطیع آنها نیستیم و هر جا دیدیم مصلحت در کاری نیست، آن را نمی‌پذیریم.
وی تأکید کرد: اگر استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان در کنار هم باشیم و از وزرا مطالبه‌گری کنیم، زور ما خیلی بیشتر خواهد بود.
وی با بیان این‌که من به نمایندگان خیلی جاها نیاز دارم، گفت: متأسفانه انگار تعامل با نمایندگان ضدارزش است؛ به همین خاطر من وقتی برای دیدن وزیر می‌روم، جو استان طوری است که من نمی‌توانم نمایندگان را با خود ببرم. وقتی می‌خواستم، نزد یکی از وزرا بروم، دیدم فلان استان، استاندارشان با تمام نمایندگان مجلس آن استان آمده بودند؛ چرا آنجا تعامل با نمایندگان ارزش است، اما در استان ما ضد ارزش.
احمدزاده تأکید کرد: اگر انصاف داشته باشیم، هیچ‌یک از نمایندگان تاکنون از ما نخواسته که مصلحت خود را بر مردم ترجیح دهند.
هر کس در انتخابات خللی وارد کند حذف می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا نیوز در خصوص فضای انتخابات و صیانت از آراء گفت:  با این‌که ما هنوز وارد فضای انتخابات نشده‌ایم، اما بعضی از نامزدهای احتمالی آینده، فعالیت‌هایی را که رنگ و بوی انتخاباتی دارند، شروع کرده‌اند. ولی اکنون برای ما سفر دولت به استان در اولویت است تا استان از سفر برای سازندگی بهره‌مند شود.
وی تأکید کرد: من از همه می‌خواهم فضا خیلی سیاسی نشود و به سمت ناشی از فضای انتخابات نرود تا بتوانیم از سفر بهره‌مندی داشته باشیم.
حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفتر <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
احمدزاده گفت: اما به محض اینکه فضای انتخاباتی شکل بگیرد؛ ما نظارت‌های دقیق‌ را اعمال خواهیم کرد و اگر فکر کنیم کسی می‌خواهد حقوق مردم را نادیده بگیرد، حتماً فضای این کار را از او خواهیم گرفت؛ اگر خود را اصلاح نکند، فضای خدمت را از او خواهیم گرفت.
وی تأکید کرد: ما انتخابات را به سمتی خواهیم برد که بدون نقص برگزار شود و هر کسی بخواهد خللی ایجادکند، یا باید خود را اصلاح کند، یا از مسیر حذف خواهد شد.

حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفتر <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خنده دااره که احمدزاده از جهاد تبیین میگه
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
با سلام، در متن گزارش چند بار واحد مخزن را به به لیتر نوشته درستش مترمکعب است که برابر هزار لیتر است.
Iran, Islamic Republic of
شما نه با نمایندگان تعامل می کنید بلکه مطیع تام و تمام نمایندگان شده اید و روی به کارگیری بستگان خود و نمایندگان تعامل کرده اید؛این برای مردم قابل قبول نیست در حالی که هزاران جوان بیکار دارند امثال شما و نمایندگان بر سر منافع دو طرف توافق کرده اید.
شما نهی رهبری را پست گوش انداختید و عملا" با دخالت نمایندگان در امور اجرا استان را به قهقرا برده اید
مگر شما چند سال است که از این استان دور بوده اید؟
شما آشنایی با مسائل استان ندارید و نمایندگان هم فقط بستگان خود را به شما برای صدور ابلاغ و مدیریت ها معرفی می کنند و مردم استان را وارد یک بازی خطرناک کرده اید.
آقای احمدزاده استاندار بودن توانمندی می خواهد که متاسفانه جنابعالی فاقد این توانمندی هستید؛شما با عملکردتون به شیوه ی بی سابقه ای بین مردم ،سیاسیون و طرفداران دولت شکاف ایجاد کرده اید.
آنچه مردم را بیش از اندازه رنج می دهد،تبعیض است که این تبعیض بیش از اندازه در مدیریت شما به نفع شما و نمایندگان در جریان است.
Iran, Islamic Republic of
میگم شما واقعا" می دانی جهاد تبین چیست؟
Iran, Islamic Republic of
به حول و قوه ی الهی تو برگزار کننده ی انتخابات نخواهی بود.
Iran, Islamic Republic of
تمام ادارات استان و شهرستان ها را از بستگان خودت و نمایندگان پُر کرده ای،آن وقت انتظار داری مردم حرف تو را باور کنند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
جز با عزل احمدزاده مردم قانع نخواهند شد؛بهتر است زودتر استعفا کنید و بیشتر از این برای استان هزینه زایی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
کجای قانون گفته نماینده ی مستقر فقط بستگان خود را در ادارات مستقر کند؟
کجای قانون گفته فقط بستگان آقای استاندار در ادارات استان،گچساران و باشت حاکم باشند؟
آقای احمدزاده یک ساعت عدالت،بهتر از یک سال عبادت است.
به فضل الهی مردم به پاسخ دندان شکنی به شما خواهند داد.
Germany
جناب آقای احمد زاه حضرتعالی را اکثریت بعنوان یک انسان مومن حق طلب مس شناختند در خصوص تصمیمات ملوک الطوایفی و استخدام های فله ای و حق کشی ها و ظلم به جوانان و خانواده ها عکس العملی نداشتی و مردم از حق طلبی و حق گویی و مبارزه با تبعیض نا امید شدند حداقل در انتخاب فرمانداران دو شهرستان گچساران و باشت که اطلاع و آگاهی و شناخت بیشتر از باقت شهری و قیومیتی و طوایف و حتی افراد داشتی اشتباه بزرگی کردید آقای نماینده بدهکار بود آقایx خانه اش را فروخت فلان پیمانکار هزینه کرده است برای انتخابات با همه این تفاسیر مردم که گناهی نکرده اند و بدهکار بده بستان افراد خاص و جناب نماینده نیستند و خود حضرتعالی هم با علم و آگاهی از این بده بستان داشتید و نباید زلف مردم و مطالبات مردم را به زلف و بده بستانهای انتخابات گره بزنید
Iran, Islamic Republic of
راستی از آموزش و پرورش چه خبر؟
تو که توان تغییر یک مدیر را نداری بدون اجازه ی اربابت،بهتره که بلوف نزنی.
کارمتد
France
هیچ مدیری را براساس توانایی و شایستگی امتخاب نکردید نگاه کردید ببینید کدام به نماینده نزدیک ترن بعضی انتخاب های شما استان را به قهقرا برد نشان دادید ملاک انتخاب شما فقط نزدیکی به استاندار و نماینده بود با انتخاب مدیران ضعیف در حق مردم ظلم کردید
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1