تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۶۱۲۹۴
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

اجرای برنامه‌های بنیاد نخبگان نیازمند یک اقتدار مشروع است / متأسفانه نخبگی با لابی‌گری عشیره‌ای اشتباه گرفته شده است / مجوز 20 اردوی بازدید صنعتی، علمی و فرهنگی مستعدان برتر گرفته شد / اختصاص 20 درصد از استخدام‌های دستگاه‌های اجرایی به نخبگان

۹
۱
اجرای برنامه‌های بنیاد نخبگان نیازمند یک اقتدار مشروع است / متأسفانه نخبگی با لابی‌گری عشیره‌ای اشتباه گرفته شده است / مجوز 20 اردوی بازدید صنعتی، علمی و فرهنگی مستعدان برتر گرفته شد /  اختصاص 20 درصد از استخدام‌های دستگاه‌های اجرایی به نخبگان
کبنا ؛
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز از برنامه‌های این بنیاد در استان در راستای افزایش مشارکت نخبگانی خبر داد.
به گزارش کبنا، حمداله اکوانی _رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار داشت: مشارکت نخبگانی بخش مهمی از استراتژی نظام و از تأکیدات مقام معظم رهبری است که از سال 1384 تاکنون مورد تأکید قرار گرفته است و بنیاد نخبگان نیز رکن اجرایی مشارکت نخبگانی در فرایند توسعه است.
وی با بیان اینکه از برخی از ظرفیت‌های بنیاد نخبگان استفاده نشده است، گفت: در دولت جدید، دستور مقام معظم رهبری برای حمایت از نخبگان به جد پیگیری شده است.
اکوانی عنوان کرد: بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های متعددی برای مشارکت نخبگان دارد، و به رغم همه تلاش ها بخش مهمی از این برنامه ها به مرحه اجرا نرسیده و برای اجرای آن نیازمند پشتیبانی بیشتر نهادهای اقتدار مشروع استان به خصوص استانداری هستیم.
وی تصریح کرد: بنیاد نخبگان هم فهرست برنامه‌ها و هم مکانیزم اجرایی آنها را دارد، اما قوه الزام‌آور آن را کم داریم که نیازمند پشتیبانی حوزه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای عملی شدن مصوبات قانونی مربوط به نخبگان است.
وی با اشاره به حمایت مجموعه استانداری از مشارکت نخبگان در تصمیم سازی و حوزه اجرا گفت: ما دست این عزیران را به گرمی می‌فشاریم، چرا که اجرای کامل برنامه‌ها نیازمند پشتیبانی است.
اکوانی گفت: به رغم همه تلاش‌ها متأسفانه نخبگان در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هنوز حضور مؤثری ندارند چرا که در استان ما، سیاست و اجرا به شدت دستخوش مؤلفه‌های فرهنگ عشیره‌ای است و متاسفانه کسانی خود را نخبه می‌دانند که توانایی لابی‌گری عشیره‌ای دارند.
رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به ظرفیت بالای نخبگان استان اظهار داشت: برای تشکیل هیات اندیشه ورز اقتصادی فهرستی از نخبگان ارایه شده که از بهترین مراکز علمی داخل و خارج فارغ التحصیل شده اند و در سطوح بالای کشور نیز از توان آنها استفاده می شود.
وی با بیان این‌که برنامه ما بهره‌مندی از جامعه نخبگانی کشور است، گفت: مشارکت دو بعد دارد؛ یکی احساس مشارکت و افزایش امید ناشی از آن است و بعد دوم آن نیز تأمین مادی است.
وی در خصوص به‌کارگیری نخبگان به عنوان دستیار مشاور گفت: ما  هم‌اکنون فهرست بیش از ۲۷۰ نفر از نخبگان در تخصص های مختلف را در اختیار دارد که می توان از توانایی های آنها در حوزه های مختلف استفاده کرد.
وی ادامه داد: شاید مدیران ارشد گاهی به دلیل احساس خلا قانونی در بکارگیری نخبگان محافظه‌کاری کنند که لازم است با ابلاغ مصوبات قانونی نگرانی آنان برای استفاده از نخبگان برطرف شود.
وی در خصوص جذب و نگهداشت استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: دولت جدید 20 درصد از استخدام‌های دستگاه‌های اجرایی را به نخبگان اختصاص داده است.
اکوانی اظهار داشت: در ده ماه گذشته، با همکاری بنیاد نخبگان شش نفر از فرزندان استان بدون اینکه لابی کنند در حال استخدام در بهترین جاهای کشور هستند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه جذب نخبگان در بنیاد ملی نخبگان گفت در خصوص نخبگانی که قرار است جذب دستگاه‌های اجرایی استان شوند، اگر فرایند به‌کارگیری آنها در دست بنیاد نخبگان باشد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای و بر اساس معیار های قانونی افراد شایسته استخدام خواهند شد.
وی افزود: در خصوص هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز ما آمادگی این را داریم علاوه بر هیئت اندیشه‌ورز اقتصادی، هیئت‌های اندیشه‌ورز فرهنگی، رسانه‌ای، سیاسی و ... را نیز تشکیل دهیم. وی گفت: در یک سال گذشته منابع مالی خوبی برای بنیاد نخبگان در نظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز 20 طرح بازدید صنعتی، علمی و فرهنگی مستعدان برتر در درون استان برای آشنایی با تحولات اقتصادی، صنعتی و اجتماعیِ استان اخذ شده است که مجموع اعتبار آن 400 میلیون تومان است.    
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
درود بر همکار گرامی دکتر اکوانی
توانمند
و
فرهیخته
دانشگاه زیرتل
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از حضرتعالی: جنابعالی در دولت اصلاح‌طلبان روحانی مدیر بودی و در دولت پایداری احمدی نژاد هم مدیر بودی و در دولت دو آتیشه انقلابی رئیسی هم مدیر. اگر خاتمی هم رئیس جمهور شود قطعا حضرتعالی مدیر هستید. لطفا راز موفقیت خود را برای نخبگان شرح دهید.
دانشجوی دانشگاه زیرتل
Iran, Islamic Republic of
آدم نخبه رو‌همه میخوان...
شما هم نخبه شو تا موفق شوی
راز موفقیت نخبه بودن است...
Iran, Islamic Republic of
می تونی بفرمایید این نخبه چگونه در زمان ارژنگ بورسیه و استخدام شد؟؟؟ مثلا دکتر دهبانی نیز در همین گروه علوم سیاسی استخدام شد بازم نخبه بود؟؟؟ دهبانی نیز یک نخبه دیگر با نام مختاری که داماد ایشان بود در همین گروه استخدام کرد. همه نخبه بودند؟؟ این نخبگان قبلا کارمندان دیگر ادارات‌ بودند که با لابی گری هیئت علمی شدند.
Iran, Islamic Republic of
تو خودت یک اصلاح طلب 6آتشه هستی چرا تا کنون مدیری هستی؟
آگاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر اکوانی یک نخبه مستقل داناو متعهد است که در قالب جناح وگروه نمی گنجد ايشان باید استاندار می‌بود تا جلوی این بلبشو های مدیریتی گرفته می‌شد 🌴🌴🌴🌴
United Kingdom
میشه یه دفعه خدای نکرده یه گزارش هم بدی که این همه سال چکار کردی
Netherlands
بدبخت او نخبه ای که تو دنبال جذب وی در ادارات باشید!
نخبه باید یک صنعت و دانش را در استان و کشور نهادینه کند نه اینکه پشت میز نشین کنی

با این رویه شما دنبال نخبه کشی هستی تا نخبه پروری
Iran, Islamic Republic of
ای زبل خان ! چرا ((قو ه چهارم دراستان)) کاری به کا تو‌ ندارد اکوانی چه مخرج مشترمی با اونها درست کرده ای؟؟؟
که ربس بنیادنخبگان هستی ؟!!!
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1