تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۵۹۹۸۷
در گفت‌وگو با فرماندار دنا مطرح شد؛

درخشان‌زاده: ما نگران مردم هستیم

۱۸
۱
درخشان‌زاده: ما نگران مردم هستیم
کبنا ؛بر اساس رسم این پایگاه خبری، در پایان سال به سراغ مدیران رفتیم تا گزارشی از عملکرد یک‌ساله‌شان را به اطلاع عموم برسانیم. ما در تحریریه کبنا نیوز معتقدیم علاوه بر انتقاد و سنجش نقادانه عملکرد مدیران و مسئولین، لازم است هر چند وقت یک بار، صدای آنها را نیز به گوش عموم مردم برسانیم. چرا که تنها مردم هستند در نهایت قضاوت خواهند کرد.
بنا بر همین رسم، این بار با حضور در دفتر کوروش درخشان زاده در طبقه سوم فرمانداری دنا، اقدامات یک سال و دو ماهه‌اش را مورد پرسش قرار دادایم. درخشان‌زاده معتقد است دو اصل اساسی را در این مدت سرلوحه کار خود قرار داده؛ اصل مسئولیت‌پذیری که بر اساس آن معتقد است بین مردم و کنار مردم حضور یافته تا از نزدیک دغدغه‌های آنها را ببینند و بشنود؛ ثمره این کار نیز برگزاری 36 جلسه شورای اداری در جای‌جای روستاهای شهرستان دنا بوده است. تمرکززدایی از جلساتی که معمولاً پشت درب‌های بسته برگزار می‌شدند، به‌خودی خود، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. از سوی دیگر، تمام روزهای هفته، ملاقات برای عموم مردم نیز آزاد است. اصل دیگرِ درخشان‌زاده، پرهیز از «نمی‌توانم‌گویی» از یک‌سو، و «تزریق امید» از سوی دیگر است. او می‌گوید لازم است در مراوده با مردم، «نمی‌توانیم»، «نمی‌شود» و «امکان ندارد» را به کار نبریم.
درخشان زاده _فرماندار شهرستان دنا_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا عنوان کرد: در یک سال و دو ماه گذشته، با توجه به حجم و تعداد پروژه‌های عمرانی، می‌توان گفت شهرستان دنا تبدیل به یک کارگام عمرانی بزرگ شده است.
وی ادامه داد: در محافل و مجالس رسمی و غیررسمی، حرف این است که شهرستان دنا به دلیل خدمات دولت در آن، باید پایلوت و الگوی سایر شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های خرد و کلان، تاکنون260 پروژه داشته‌ایم، گفت: در حوزه زیرساخت و جاده‌های ترانزیتی و مواصلاتی در استان، جز شهرستان‌هایی هستیم که حرف برای گفتن دارند.
درخشان‌زاده تصریح کرد: نمونه‌اش جاده اصلی یاسوج به سیسخت است که از سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شد.
وی ادامه داد: با اینکه این پروژه چندین سال رها شده بود، اما با شروع دولت سیزدهم، فعال شده است؛ پروژه چهارخطه در حال کار است و ما امسال هشت کیلومتر آن را کار کرده‌ایم. ادامه‌ی آن، تونل رفت و برگشت است که نظیر آن را در استان نداریم.
فرماندار دنا به یکی دیگر از پروژه‌های راه مهم دنا اشاره کرد و گفت: پل کلو که در یکی از پرخطرترین مسیرهای شهرستان کلید خورده است، با تلاش‌های صورت گرفته، در سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه پل کلو یکی از پروژه‌های بی‌نظیر حوزه جنوب کشور است، گفت: این پل، قوسی و کابلی است که در حوزه جنوب نظیر ندارد و با 320 متر طول، 300 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: ساخت پل کلو چند مزیت دارد؛ علاوه بر اینکه تردد و بار ترافیکی را کم می‌کند، می‌تواند به عنوان یک زیرساخت باعث توسعه در زمینه گردشگری شود. از سوی دیگر، می‌تواند تفرجگاهی برای گردشگران نیز محسوب شود و همین مزایا می‌تواند سیسخت را از بن‌بست خارج کند.
یکی دیگر از جاده‌های پرخطر مسیر ترانزیتی یاسوج به پاتاوه و اصفهان است که به گفته درخشان‌زاده این پروژه نیز بعد از پاتاوه به مناقصه رفته، کاهای مشاوره‌ای آن انجام گرفته و در سال جدید نیز آن مسیر شروع خواهد شد.
وی گفت: بار ترافیکی استان روی این جاده ترانزیتی است که 85 کیلومتر آن در شهرستان دنا قرار دارد.
درخشان‌زاده تأکید کرد: یکی از مشکلات ما این بود که در این جاده به طور مداوم تصادف منجر به فوت داشتیم؛ به‌ویژه در تل‌گاه که هر هفته شاهد تصادف بودیم. اما حالا توانستیم 20 میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی به طول 14 کیلومتر فراهم کنیم که 90 درصد کار معادل 12 کیلومتر انجام شده و تنها 2 کیلومتر آن باقی مانده است.
وی ادامه داد: همین حالا 36 درصد از آمار تصادفات کاهش یافته و بعد از نصب نیوجرسی تاکنون هیچگونه تصادف منجر به فوتی در این جاده اتفاق نیفتاده است.
وی در ادامه به راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: 28 پروژه را در حوزه راه روستایی داریم و به غیر جاده جلاله، داریم به شهرستان سبز تبدیل می‌شویم.
وی با بیان اینکه امسال انقلابی در حوزه بنیاد مسکن داشتیم گفت: راه 22 روستا را امسال بهسازی و آسفالت کردیم که به عنوان نمونه در روستای بنستان بالغ بر 30 هزار متر می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه عمران شهری عنوان کرد: در عمران شهر سیسخت، چند پروژه بزرگ مثل آسفالت معابر و پیاده‌روسازی با اعتبار 96 میلیارد تومانی داشتیم که اجرای آن چهره شهر را تغییر داده است.
فرماندار دنا یکی از مشکلات مهم این شهرستان را مسأله آب شرب عنوان کرد و گفت: اولین مشکلی که من احساس کردم وجود دارد این بود که علیرغم این‌همه منابع آب، نزدیک 50 درصد شهر سیسخت فاقد آب شرب سالم بود. اما با پیگیری‌ها و اعتبارات لازم، در سیسخت امسال، تنش آبی نداشتیم و حتی برای یک ساعت نیز قطعی آب رخ نداد.
وی با بیان اینکه الأن در شهر هیچ‌گونه تنش آبی نداریم، گفت: در روستاها هم پروژه‌هایی کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
وی یکی از مشکلات موجود آب روستاها را در قسمت سادات محمودی عنوان کرد و گفت: در قسمتی از سادات محمودی مجتمع آبی داریم که 8 هزار نفر از آن استفاده می‌کنند اما به دلیل فرسودگی مجتمع با مشکلات کم‌آبی مواجه شده‌اند.
وی ادامه داد: البته چاهی در این منطقه حفر و مخزن دو هزار لیتر مکعبی نیز احداث شده است.
درخشان‌زاده اظهار داشت: تنها مشکل ما خط انتقال به طول 7 کیلومتر است که اگر امسال بتوانیم اعتباری برای آن لحاظ و عملیات عمرانی‌اش را انجام دهیم، مشکل ما در سادات محمودی هم حل خواهد شد.
فرماندار دنا در ادامه با اشاره به قطعی برق برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش‌های اخیر، گفت: خوشبختانه در شهرستان دنا، در بارش‌های اخیر کمترین قطعی برق را هم نداشتیم و برق مردم حتی برای یک ساعت نیز قطع نشد.
درخشان‌زاده در خصوص پروژه‌های گازرسانی گفت: گازرسانی به مناطق صعب العبور را امسال انجام دادیم که از بین آنها صعب العبورترین منطقه شبلیز بود که انجام شد و این کار طی مدت زمان 6 ماه به اتمام رسید و علیرغم بارش‌های سنگین در شبلیز، مردم از نعمت گاز برخوردار بودند.
وی ادامه داد: گازرسانی به شش روستای سادات محمودی نیز بود که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه 98 درصد روستاها و مناطق دارای گازدار هستند، گفت: تنها منطقه‌ای که مشکل داریم، جلاله است که از طریق زیلایی و چاهن گازدار می‌شود.
فرماندار دنا در ادامه به حوزه ارتباطات شهرستان اشاره کرد و گفت: پوشش ارتباطی ما به مرز 95 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر، اکثر روستاهای ما متصل به اینترنت فورجی هستند و کمتر جایی داریم که فاقد ارتباطات باشد؛ طوری که حتی در جلاله نیز توانستیم این مشکل را حل کنیم.
در حوزه ورزش با وجود اینکه سرانه ورزشی در شهرستان دنا خیلی پایین بود، اما با شروع دولت سیزدهم، این سرانه افزایش یافته است.
درخشان‌زاده در این خصوص گفت: چهار پروژه راکد در پاتاوه، سیسخت، بهرام بیگی و باگ داشتیم که خوشبختانه فعال و افتتاح شدند.
وی ادامه داد: پروژه‌های جدید هم سالن‌هایی در میمند و حمیدآباد هستند.
فرماندار دنا اظهار داشت: سه چمن ورزشی افتتاح و سه چمن ورزشیِ دیگر نیز کلنگ‌زنی شد.
وی گفت: جایگاه سوخت پاتاوه و سی‌ان‌جی باگ، ده سال راکد مانده بودند اما با تلاش‌هایی که در شورای تأمین صورت گرفت  و بعد از حل معارضات، توانستیم جایگاه سوخت را هفته قبلی افتتاح کنیم؛ سی‌ان‌جی نیز آماده بهره‌برداری است.
فرماندار دنا در ادامه به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بیمارستان 32 تخت‌خوابی سیسخت که سال‌ها راکد مانده بود را با تزریق اعتبار 50 میلیارد تومانی شروع به کار کردیم که هم‌اکنون حدود 50 درصد پیشرفت دارد.
وی گفت: هر چند یک کلنگ‌زنی برای بیمارستان پاتاوه در سنوات قبل انجام شده بود، اما بدون پشتوانه اعتباری و بدون ردیف و فاقد ماده 23 بود و هیچگونه اخذ مجوزری در خصوص شروع عملیات اجرایی نداشت. اما امسال قرار است زمینی در آن منطقه توسط مردم اهدا شود و بتوانیم در سال آینده این بیمارستان را آغاز کنیم.
فرماندار دنا با اشاره به کشاورزی گفت: به دلیل اینکه دنا قطب کشاورزی استان است، کارهای خوبی انجام داده‌ایم.
وی ادامه داد: برای اولین بار در سیسخت و حومه، برای نگهداری میوه‌های این منطقه سرخانه ایجاد کنیم که در دهه فجر افتتاح شد.
وی برخی دیگر از اقدامات این حوزه را نام برد؛ اجرای 65 هکتار آبیاری تحت فشار باغات، احداث استخر ذخیره آب در حوزه باغات، اجرای کانال‌های بتنی، سه ایستگاه پمپاژ با 900 هکتار سطح زیر کشت و تنظیم بازار از جمله اقدامات مهم حوزه جهاد کشاورزی است.
وی نوید خوبی برای مردم شهرستان دنا داد و گفت: خوشبختانه از پروژه‌های عمرانی به سمت پروژه‌هایی در حال حرکت هستیم که ماهیت اقتصادی دارند تا بتوانند رونق اقتصادی ایجاد کنند
وی تصریح کرد: 80 درصد پروژه‌های ما در دهه فجر امسال، ماهیت اقتصادی داشتند مثل کارخانه تولید خوراک دام و آبزیان که نمونه آن را اصلاً در استان نداشته‌ایم که با کلنگ‌زنی این کارخانه مشکل خوراک این آبزیان حل خواهد شد.

یکی از مشکلات شهرستان دنا در سنوات گذشته وجود مدیران پروازی بود که درخشان‌زاده در این خصوص اظهار داشت: ما در شورای اداری اعلام کردیم مدیران مستقر شوند. بخشی از آنها مستقر شده‌اند، اما بخشی هنوز نه. بنابراین با نیروی انتظامی صحبت کردیم از سال آینده از خروج خودروهای دولتی بعد از ساعت اداری از سیسخت جلوگیری کنند.
وی در پایان به توضیحاتی در خصوص سد خرسان پرداخت و گفت: این سد فاقد مجوز زیست محیطی است و تاکنون هیچگونه مجوزی از ناحیه شهرستان و استان صادر نشده است و بعید هم می‌دانم صادر شود.
وی افزود: علاوه بر پیامدهای اقتصادی و اجتماعیِ نامطلوب سد خرسان، با احداث این سد، آسیب جبران‌ناپذیری به اکوسیستم شهرشستان دنا وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه سد خرسان از سال 1392 تا الأن تنها 15 درصد پیشرفت فزیکی داشته است، گفت: شاید تا 20 سال آینده هم این سد آبگیری نشود، بنابراین نمی‌توان تا آنموقع مردم را معطل کرد.
وی افزود: ما الأن نگران این مردم هستیم و به دنبال آن هستیم که خدمات به مردم ارائه شود، تلاش سایر مسئولین هم بر همین است
فرماندار دنا گفت: با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، این خدمات حتماً ارائه خواهد شد. من نیز در شورای برنامه‌ریزی اعلام کردنم که خدمات را از مردم نگیرند.
وی گفت: ما در این منطقه آبر‌رسانی، گازرسانی، معابر و ... داریم. اما تنها مشکل این است که گفته شده در حوزه بنیاد مسکن هیچگونه خدماتی در زمینه مسکن روستایی داده نشود. اما پیگیر هستیم، از طریق تهران هم با نماینده صحبت کردیم تا بتوانیم این بحث مسکن روستایی را حل کنیم.
وی این نوید را داد که با پیگیری‌ها ساخت و ساز در آن منطقه نیز حتماً از سرگرفته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جمله سازی به معنای توان اجرایی نیست
انصافا درحد واندازه فرمانداری نیستید شما
Iran, Islamic Republic of
سی دهسلش
یکی نونه فکر اینکه چی بلده
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار شما به جای اینکه به فکر مشکلات شهرستان باشید دارید به مدیران هم خط خودت میگی که حتی کارشناسان را جابه جا کنند این کار واقعآ درشآن یک فرماندار نیست
Iran, Islamic Republic of
دوبار برای کاری رفتم‌فرمانداری تا ایشان‌حضور ندارند
الان هم‌تو مصاحبه میگه نگران‌مردم‌هستم
خدایا ....
Iran, Islamic Republic of
تو اگر نگران مردم بودی،کار مردم را رها نمی کردی بیایی در یک تودیع و معارفه ای که به میتینگ انتخاباتی شبیه تر بود،شرکت نمی کردی.
جدای از آن خودت برای پسرعمه ات آن کارها که خودت می دانی و زیرنظر هستی،انجام نمی دادی.
راستی
Iran, Islamic Republic of
صندلی هم صندلی های قدیم...
سادات
Romania
پس چرا فرماندار برتر نشدی خخخخخخ
فقط شعار
رهنو
Iran, Islamic Republic of
فرماندار دنا گفتند در تمام روزهای هفته ملاقات برای عموم آزاد هست
/جنابعالی از شش روز هفته پنج روزش اصلا در فرمانداری حضور نداری
آگاه
Iran, Islamic Republic of
این منازل سازمانی شما عذرمیخوام هردم بیل شده...الان تعدادزیادی راآموزش وپرورش،دادگستری وراه وشهرسازی وازهمه مهمترتعدادبالایی رانیروی انتظامی قبضه کردند...بقیه ادارات انگارتوی این شهرستان برگ چغندرهستند....این سهمیه متازل مخصوصا نیروی انتظامی راکه بیش از۸تاخونه رامفت گرفتندازشون بازپس بگیرید...خیلی ازقانون ها بایدتجدیدنظربشه...
دنا
Iran, Islamic Republic of
گردنه بیژن رانفرمودیدچه برنامه ای براش داریدبااین جاده افتضاحش مخصوصادرحوزه خودتان...جاده رفت کوهگل هم که افتضاحه وراه دسترسی به دریاچه که هفت خوان رستم شده...این شهرهم پرازسوئیت شده بدون دادن حتی یک ریال مالیات وخونه هایی هستندکه فقط یکی دوماه استفاده میشن وچرابااین اوضاع بحرانی خانه اجاره ای شهرسیسخت به عنوان خانه خالی که بایدعوارض ومالیات بدهندشناسایی نمیشن...مسکن ملیتون هم بدترین جای ممکن مثل مسکن مهربناشده وانگارشهرک اشغالی شده...
Iran, Islamic Republic of
نگران شکست روشنفکر باش چکارمردم داری
Iran, Islamic Republic of
این مطلب را خودت گفتی
Iran, Islamic Republic of
دهیار هم نیستی چه برسد به فرماندار
Iran, Islamic Republic of
اصلأ سر کار نمیای در هفته شاید یکی دو روز میای، بعد نشستی از خدمات صحبت میکنی.
فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
این کت و شلوار برای ایشان گشاد است
Iran, Islamic Republic of
افتضاح ترین فرماندار تاریخ دنا
Iran, Islamic Republic of
تو اول از همه خودت تشریف بیار سر کار بعد از خدمت به مردم و مدیران پروازی صحبت کن
حوزه
Iran, Islamic Republic of
میدونم که به فکر مردم نیستی مردم تورا می شناسند روستاهای که تا الان رنگشون را ندیده ای چه اگه یکی کامنت برات گذاشت خوب کار کردی
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1