تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۵۹۵۵۵
گفت‌وگوی کبنانیوز با مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد؛

صعود 31 پله‌ای بهزیستی در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در یک سال / افزایش چهار و نیم برابری تسهیلات اشتغالزایی / راه‌اندازی کمیسیون نظارت بر کار مراکز بهزیستی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد

۵
۰
صعود 31 پله‌ای بهزیستی در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در یک سال / افزایش چهار و نیم برابری تسهیلات اشتغالزایی / راه‌اندازی کمیسیون نظارت بر کار مراکز بهزیستی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
محمدکریم آریا با انتقاد از دستگاه‌های متولی در جلسه مناسب‌سازی گفت: با وجود اینکه 70 دستگاه باید شرکت می‌کردند، اما تنها 20 دستگاه آن هم اکثراً بدون حضور مدیرکل و رئیس در جلسه حاضر شدند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: با وجود گستردگی جامعه هدفِ بهزیستی و نیازهای متعدد آن، بهزیستی با محدودیت‌های اعتباری زیادی روبروست.
محمدکریم آریا گفت: سرتیتر نیازمندی‌های بهزیستی، مددجویانی بود که پشت نوبت بودند و ماهیانه باید چند میلیارد اعتبار برای آنها تزریق می‌شد. اما از اول سال که ما آمدیم، تمام تلاشمان را گذاشتیم که این مددجوها تحت پوشش قرار بگیرند و حقوق دریافت کنند.
وی ادامه داد: در حالی که قبلاً سالانه، حداقل پنج هزار نفر پشت نوبت بودند، اما ما در سال جاری، آن‌قدر پیگیری انجام دادیم که در اول اسفندماه، این عدد را به صفر رساندیم و الأن دیگر هیچکس پشت نوبت نیست.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما، کمک به جلب مشارکت‌های مردمی است، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، در بین استان‌های کشور در موضوع مشارکت‌های مردمی در رتبه آخر قرار گرفته بودیم. بنابراین توجهمان را بر بحث مشارکت‌های مردمی قرار دادیم تا اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از رتبه 31 کشوری به رتبه یک صعود کرد.
وی با بیان اینکه امسال رشد 11 هزار درصدی جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را داشتیم، گفت: با اختلاف بسیار زیادی با استان دوم، رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دادیم.
وی تعامل با نمایندگان (و نه پذیرشِ دخالتِ آنها) را یکی از اقدامات خود عنوان کرد و گفت: دِینِ سیاسی بر گردن من نیست و معتقدم باید با نمایندگان تعامل داشت. نماینده‌ها هم با توجه به ظرفیت بهزیستی، موضوع را کاملاً پذیرفتند.
وی ادامه داد: انتصابات را سیاسی انجام ندادیم و سعی کردیم افراد توانمند را بدون نگاه‌های سیاسی به کار بگیریم؛ ما سفره معیشت جامعه هدف را بر هر سبدی از قبیل سد آراء ترجیح دادیم.
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های جامعه هدف بهزیستی، موضوع تسهیلات شتغالزایی بود گفت: توانستیم این اعتبارات را به 4 برابر و نیم افزایش دهیم؛ در واقع 19 میلیارد تومان اعتبار در سال 1400 را به 84 میلیارد تومان در سال 1401 رساندیم.
آریا طرح بازارچه دائمی برای فروش محصولات مددجویان را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: جامعه هدف ما به صورت سنتی محصولاتی را تولید می‌کنند، بنابراین در نظر گرفتیم برای سروسامان دادن به بازار فروش آنها، طرح بازارچه دائمی را در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: روزی که معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، برای تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان آمده بودند، از او خواهش کردیم بازدیدی از کارگاه‌های تولیدی ما داشته باشد. نیازمندی‌ها را خدمت آنها عرض کردیم و در نتیجه 10 میلیارد تومان جهت ایجاد بازارچه جامعه هدف مصوب شد.
وی با بیان اینکه اعتبار تملک و دارایی و حوزه عمرانی ما خیلی کم است، 10 میلیارد اعتباری که از سفر معاون مدیریت و برنامه‌ریزی نصیب بهزیستی استان شد، معادل 30 سال اعتبار اداره کل بهزیستی استان در حوزه تملک و دارایی و یا اعتبار ده سال بهزیستی در حوزه عمرانی است.
وی در ادامه به موضوع اورژانس اجتماعی دیشموک اشاره کرد و گفت: جهت راه‌اندازی این اورژانس سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد؛ آزمون‌های آن را برگزار و افراد واجد شرایط را مشخص کردیم و در اول سال جاری شروع به کار خواهند کرد.
آریا با اشاره به مشکلات کودکان کار در استان گفت: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، قریب به 250 مورد کودک کار وجود دارد؛ قریب به 500 میلیون تومان به این خانواده ها کمک نقدی کردیم. اما باز هم نیاز به کمک است و بهزیستی نمی‌تواند به تنهایی مشکلات این خانواده‌ها را رفع کند و نیاز است سایر دستگاه‌ها نیز همکاری داشته باشند.
وی یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها مغفول مانده بود را مناسب‌سازی عنوان کرد و گفت: بعد از دو سال و نیم، در سال جاری دو بار جلسه مناسب‌سازی را برگزار کردیم.
وی تصریح کرد: هر ساخت و سازی باید متناسب با نیازهای افراد باشد و در ساخت شهر و مواردی همچون پارک‌ها، خیابان‌ها، سرویس‌های بهداشتی، عابربانک‌ها و... نیازهای افراد آسیب‌پذیر همچون جانبازان، معلولین و ... دیده شود.
وی با انتقاد از دستگاه‌های متولی در جلسه مناسب‌سازی گفت: با وجود اینکه 70 دستگاه باید شرکت می‌کردند، اما تنها 20 دستگاه آن هم اکثراً بدون حضور مدیرکل و رئیس در جلسه حاضر شدند.
وی در ادامه با تشبیه فرایند صدور مجوز و نظارت در مراکز بهزیستی به قیف وارونه گفت: متأسفانه در اعطای مجوز برای این مراکز سخت‌گیری‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد، اما نظارت بر عملکرد آنها مغفول مانده است.
آریا عنوان کرد: در همین خصوص کمیسیون نظارت بر مراکز را فعال کردیم؛ در حالی که تا قبل از ما، هیچوقت کمیسیون نظارت تشکیل نشده بود.
وی ادامه داد: تاکنون هشت کمیسیون نظارت انجام داده‌ایم، برای 11 مرکز اخطار صادر کرده و تعطیلی چهار مرکز را نیز داشته‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان در ادامه به بازدید از مناق محروم استان اشاره کرد و گفت: طی یک سال حضورم خوشحالم بیش از 30 سفر به مناطق محروم داشته‌ام و حداقل هشت بار به دیشموک رفته‌ام؛ کمتر شبی نیز هست که به افراد دارای مشکلات خاص رجوع نکنم و به عیادتشان برای احصاء مشکلات آنها نروم.
وی یکی از اقدامات دولت برای جامعه هدف بهزیستی را اعطای 100 میلیون تومان بلاعوض عنوان کرد و گفت: برای افراد دارای دو معلول و بالاتر با توجه به تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان در پی کمک به آنها هستیم و معافیت‌های مختلف انشعابات آب، برق، گاز و نظام مهندسی را نیز برای آنها داریم.
آریا در پایان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بهزیستی در سطح استان دارد،این است که نمی‌تواند خود به تنهایی به‌طور 100 درصد نیازهای جامعه هدف خود را برطرف کند. بنابراین از خیرین خواهش داریم در راستای رفع نیازهای جامعه هدف، مشارکت‌ گسترده با بهزیستی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
آقای آریا
کجا انتصاب شما از روی شایسته سالاری بود؟
اگر حداقلها مورد نظر بود قطعا شما این جایگاه را اشغال نمی کردید
مهرآوران سفیر هشتم
Iran, Islamic Republic of
انتخاب حاج آریا بر اساس شایسته سالاری بود و عملکرد ایشون نیز اثبات کننده این موضوع هست؛ تنها مدیری که بدون لابی نمایندگان منصوب شد و مرکز فقط بر اساس تجربیات و طرح و برنامه ایشون رو لایق دونستند
دانشگر
Iran, Islamic Republic of
چطور بدون لابی بود....آقای اریا با سفارش وپیگیری های دکتر روشنفکربه این جایگاه رسیدن.....تا حالا دیدی کسی بدون سفارش پستی گرفته
Iran, Islamic Republic of
تنها مدیر کلی که انتساب سیاسی انجام نداده دکتر آریا هست
چون فقط وفقطبر اساس اسل شایسته سالاری عمل میکنه
Iran, Islamic Republic of
تو ایخی بد بختش کنی اریانه
چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است....
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
1