تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۵۹۲۹۲
دور دوم مذاکرات هسته‌ای برگزار شد

گروسی: توافق خوبی که قرار است به آن برسیم به احیای برجام کمک خواهد کرد باید تضمین‌های ایران را دریافت کنیم/ هنوز کارمان تمام نشده؛ دنبال حل مسائل هستیم/ هرگونه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای غیرقانونی است/ اسلامی: در مورد موضوع سه مکان، سال گذشته الگویی را با گروسی توافق کرده بودیم؛ همان را دنبال خواهیم کرد/ طبق توافق صورت گرفته، کنفرانس‌های آینده ما بین المللی برگزار می‌شود

۰
ایران و آژانس به توافق کلی نزدیک شده‌اند / گروسی: آماده‌ایم کار را پیش ببریم / اسلامی: غنی‌سازی ۸۴ درصد نداشتیم
کبنا ؛مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به دیدارهایش با رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: آماده ایم کار را پیش ببریم.
به گزارش کبنا، رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی گفت: جای خوشحالی دارد که من برگشتم به تهران و در این دیدار بسیار بسیار مهم آماده ایم کار را پیش ببریم. دیشب در جلسه ای با حضور دانشمندان نخبه ایرانی بودم و جای خوشحالی برای من داشت.
وی ادامه داد: ما دیروز مذاکراتمان را شروع کردیم و امروز ادامه یافت.
گروسی اظهار کرد: دو مساله مهم هستند که وجود دارد اول اینکه توقعات بالا هستند و حضور شما از مطبوعات نشان می دهد چقدر مساله مهم است. البته این سطح توقعات در سطح جهانی هم درباره کاری که ما با ایران پیش می بریم وجود دارد و همچنین درباره شفاف سازی و دسترسی هایی که باید از سوی ایران داده شود.
گروسی: آماده‌ایم کار را پیش ببریم/ اسلامی: غنی‌سازی ۸۴ درصد نداشتیم
مدیرکل آژانس گفت: بخش دوم که مهم است مربوط به همکاری‌های فنی و علمی با ایران است. شب گذشته در این باره بحث کردم و قرار است رویدادی که سالها انجام می شده وجهه بین المللی پیدا کند و این رویداد قرار است سال آینده برگزار شود و ما از برگزاری آن حمایت می‌کنیم.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: هر وقت خبری درباره درز اطلاعات به من می‌رسد، عصبانی می‌شوم. این گزارش دست همه اعضاست و چیز خوشایندی نیست که من از آن رضایت داشته باشم. این مساله نشان می‌دهد که چقدر مهم است ما گفت‌وگوی مستقیم داشته باشیم و اجازه ندهیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها ادامه داشته باشند. همچنین بسیار مهم و ضروری است که ایران و آژانس با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته باشند تا کشور های دیگر اجازه ورود به این موضوع را نداشته باشند
اسلامی: انتظار داریم گزارش‌های آژانس اعتمادآفرین باشد
محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی پس از مذاکرت سیاسی و فنی در کنفرانس خبری مشترک با رافائل گروسی گفت: سفر آقای گروسی پیام آور برقراری ارتباطات بین آژانس و ایران است.
وی‌ افزود: ما انتظار داریم تعاملات و گزارش های آژانس طوری باشد که اعتماد افرین باشد تا با اطمینان برای حل و فصل مسایل و پرهیز از عواملی که نیت آنها برهم زدن روابط عادی است را ایجاد کنیم و همواره آژانس بتواند وظایف خود در ارتباط با ایران را در چارچوب پادمان پابرجا نگه دارد.
وی افزود: در همین چارچوب گفت‌وگوی های مشترک انجام شده و مطمئنم به صورت پایداری موثر خواهد بود.

اسلامی گفت: بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای را ما چندی پیش در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و شب گذشته توافق شد با آقای گروسی که کنفرانس سی ام بین‌المللی و با مشارکت آژانس سال آینده برگزار شود که کمک به روایتگری ایران می‌کند و آشنایی جهان با مراکز آموزشی و علمی ایران را رقم می زند تا دستاوردها و امکانات ما به سایر کشورها معرفی شود.
وی ادامه داد: اگر به گزارش گروسی مراجعه کنید می‌بینید که شناسایی غنی‌سازی ۸۴ درصدی و بررسی‌های انجام شده از تولید، ایران غنی سازی بالای ۶۰ درصد نداشته و ابهام برطرف شده است. در خصوص سه مکان هم الگویی را توافق کردیم در سال گذشته و همان را دنبال خواهیم کرد. بخشی از تهدیدات را با گروسی صحبت کردیم و همچنان ادامه دارد و همکاران در حال گفت‌وگو هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1