تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۵۹۲۲۹
گفت‌وگوی کبنانیوز با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد؛

ناصری: دستگاه‌ها طرح‌ها را شناسایی کنند / هدف ما این است که اعتباری برگشت داده نشود / از حذف بوروکراسی زائد اداری تا پرداخت 12 میلیارد تومان در سه ماه

۱
۱
ناصری: دستگاه‌ها طرح‌ها را شناسایی کنند / هدف ما این است که اعتباری برگشت داده نشود / از حذف بوروکراسی زائد اداری تا پرداخت 12 میلیارد تومان در سه ماه
کبنا ؛بیکاری یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است که کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست با آن دست به گریبان است. با پرداخت تسهیلات تبصره 18 گام بلندی برای کاهش بیکاری برداشته شد. صندوق کارآفرینی امید به عنوان دستگاهی برای تسهیل کسب و کارهای خرد و کوچک چند سالی است در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده است. پس از کاظم حاجی‌پور، مدیریت این صندوق به دست یک غیربومی افتاده است که سابقه قابل توجهی از خود در دوران مدیرعاملی صندوق در استان ایلام به جا گذاشته است. همت‌اله ناصری توانسته بود استان ایلام را در پرداخت تسهیلات تبصره 18 به رتبه نخست کشوری برساند و در جشنواره شهید رجایی صندوق استان ایلام جز 15 دستگاه برتر کشوری شود.
برای بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات صندوق، اقدامات این صندوق در سال جاری و چشم‌انداز آن برای سال آینده، گفت‌وگویی با همت‌اله ناصری_ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد_ داشتیم. تا پیش از این صندوق تنها یک روز در هفته ملاقات مردمی داشت، اما اکنون در تمام طول هفته شهروندان می‌توانند با مدیرعامل ملاقات داشته باشند. از سوی دیگر، نگهبان درب ورودی ساختمان صندوق نیز برداشته شده و مردم به راحتی می‌توانند وارد ساختمان شوند. با ورود ناصری به استان، بسیاری از کاغذبازی‌های اداری و بوروکراسی زائد و دست و پاگیر حذف شده است.
وی در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال تا الان 969 فقره تسهیلات در حوزه اشتغال با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان پرداخت کرده است.
وی گفت: کل تسهیلات صندوق در همه حوزه‌ها 1353 فقره با مبلغی حدود 156 میلیارد تومان بوده است.
ناصری ادامه داد: بیشترین پرداخت‌ها در شهرستان بویراحمد با 653 فقره بوده است و پس از آن به ترتیب کهگیلویه با 171 فقره، بهمئی با 141 فقره، گچساران 136 فقره، باشت 89 فقره، دنا 79 فقره، چرام 56 و لنده 28 فقره بوده است.
وی سپس به نامه‌های ارسالی به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: تاکنون شش هزار و 541 درخواست داشته‌ایم که 609 فقره پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.
وی افزود: از 609 فقره 218 فقره مربوط به تسهیلات اشتغال با 112 میلیارد ریال بوده است.
ناصری با بیان اینکه 15 فقره وام هم در دست پرداخت داریم، گفت: کل تسهیلات این حوزه حدود 170 میلیارد ریال است.
ناصری در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها باید طرح‌ها را شناسایی و تعیین تکلیف کنند و این طرح‌ها به درستی کارشناسی شوند.
وی گفت: به نظر من، با توجه به تورم، باید همیشه مقداری مبلغ اضافه برای پرداختی‌ها در نظر بگیریم، مثلاً برای تسهیلات 70 میلیون تومانی، 100 میلیون تومان پرداخت کنیم.
وی تأکید کرد: دستگاه‌ها طرح‌های خود را آماده کنند تا با اعلام تبصره 18، این طرح‌ها به بانک رفته و سریع پرداخت اعتبار صورت گیرد.
 وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از قبل طرح‌ها را شناسایی کنند گفت: هدف ما این است که اعتباری برگشت داده نشود.
ناصری اظهار داشت: بر اساس بخشنامه باید یک و نیم برابر متقاضی به بانک عامل معرفی شود، تا چنانچه ریزش داشت، بقیه معرفی شوند.
وی گفت: یکی از پیشنهادات ما این است که تمام کارآفرینان به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان در ادامه به تفاهم‌نامه‌های این صندوق با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: صندوق با امور بانوان استانداری، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، ارشاد اسلامی، کمیته امداد و مدارس غیرانتفاعی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده است.
وی با بیان اینکه هر دستگاه‌هایی باید به امور رفاهی کارمندان خود توجه داشته باشد گفت: این دستگاه‌ها هر مبلغی که بیاورند، ما یک و نیم برابر آن به مبلغ دستگاه اضافه می‌کنیم و به کارمندان آن تسهیلات پرداخت می‌کنیم.
ناصری اظهار داشت: در همکاری‌ای که با سازمان زندان‌ها داشته‌ایم، 70 فقره وام با مبلغی حدود هفت میلیارد تومان پرداخت کردیم.
وی تأکید کرد: تمام کسانی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند، حتماً به دستگاه‌های صادرکننده مجوز آنها مراجعه کنند.

ناصری یکی دیگر از اقدامات صندوق را حمایت از طرح‌های غیرفعال و نیمه‌فعال عنوان کرد و گفت: از 17 طرح با پرداخت اعتبار 16 میلیارد تومانی حمایت کرده‌ایم که در مجموع این طرح‌ها 133 نفر اشتغال مستقیم داشته‌اند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: انتقال فناوری به روستاها را نیز در دستور کار داریم و در این راستا با پارک علم و فناوری نیز گفت‌وگوهایی داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً تنها بانکی هستیم که تشکیل پرونده می‌دهیم، گفت: در سه ماهی که در استان حضور داشته‌ام، تقریباً 12 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.
ناصری با تأکید بر اینکه بهترین اقدام برای بهبود کسب و کار مشاوره است، اظهار داشت: اصلاً وظیفه ما این است که به متقاضی مشورت بدهیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بخدا بانک را با کمیته امداد اشتباه گرفته
بابا جمع کنید این وام های خرد به بهانه اشتغال را
خوب میخواین وام بدین بسمه الله
چرا اسم اشتغال میذارین روش
همه چی در همه
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1