تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۴۵۴۲۱۴
مختار اندرخور، فرماندار مارگون در گفت‌وگو با کبنانیوز:

سد سقاوه مارگون با حضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود / شهر مارگون فضای درمانی مناسبی ندارد / همه جانبه از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم

۵
۰
سد سقاوه مارگون با حضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود / شهر مارگون فضای درمانی مناسبی ندارد / همه جانبه از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم
کبنا ؛فرماندار شهرستان مارگون گفت: شهرک صنعتی مارگون برای سرمایه‌گذاری ظرفیت خوبی دارد؛ امکانات فراهم است آب، برق، گاز، امنیت، زمین و موقعیت جغرافیایی، جایگاه خوبی است و در واقع نقطه ثقل استان است. اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، همه جانبه حمایت خواهد شد.
مختار اندرخور_ فرماندار شهرستان مارگون_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در پاسخ به سووالی در خصوص وضعیت این شهرستان به لحاظ امکانات و تجهیزات، اظهار داشت: اینکه فقط تابلوی شهرستان مارگون از بخش به شهرستان تغییر کرده است را قبول دارم؛ البته همین تغییر تابلو خود گام بزرگی بود. شهرستان مارگون حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد. زیرساخت‌ها باید عوض شود. در این شهرستان به علت صعب‌العبور بودن، کوهستانی و طبیعت خشن، از لحاظ زیرساخت‌ها کمبود‌های زیادی دارد مثلاً ۵۷۰ کیلومتر راه داریم که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها خاکی است.
وی در ادامه افزود: با تنش‌های مختلف (راه و جاده، آب) در شهرستان مارگون مواجهیم. ‌امیدواریم در آینده اگر بودجه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری تخصیص داده شود در بخش راه به وضعیت مناسبی برسیم.
فرماندار شهرستان مارگون تاکید کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شده است که اگر ۵۰ درصد این بودجه هم به ما برسد وضعیت خیلی تغییر خواهد کرد. درباره راه از خود مارگون گرفته تا دیگر روستا‌ها تنش‌های زیادی وجود دارد که در همین مدت کوتاه یکی از پمپاژ‌هایی که دچار عیب فنی بود تعویض شد.
اندرخور با اشاره به شبکه آبرسانی مارگون، اضافه کرد: لوله‌کشی شهر پوسیده است و لوله‌ها باید تعویض و بهسازی شود و در این خصوص تصمیمات خوبی گرفته شده است.
وی افزود: چهار محور اصلی در شهرستان مارگون؛ محورهای منتهی به بخش زیلایی و مورزرد زیلایی حدود ۲۲ تا ۲۳ کیلومتر راه وجود دارد که جاده‌های فرعی آن نیاز به آسفالت دارند که تاکنون در همین مدت یک ماه گذشته  حدود یک کیلومتر از آن راه‌اندازی شد.
فرماندار مارگون گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته در همین دو سه ماه با نظارت و نظر مطلوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای رفع محرومیت در زمینه بهداشت، برق، جاده، گاز و... اقدامات لازم صورت گرفت. البته مطالبه مردم هم همین‌هاست.
وی گفت: پروژه گاز زیلایی با ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار در حال پیگیری و انجام است که اکثر روستا‌ها گازدار می‌شود.
اندرخور با بیان اینکه حدود ۲۳ کیلومتر از بخش زیلایی نیازمند آسفالت و زیرسازی است، افزود: با پیگیری‌های دو سه ماه اخیر و نظر مطلوب استاندار برای رفع محرومیت در مناطق مختلف شهرستان مارگون، در چهار مؤلفه آب، بهداشت، برق و گاز ان‌شاءالله اگر بودجه‌ها تخصیص یابند در سراسر استان متوجه انقلابی خواهیم شد که بخش محروم مارگون هم بهره‌مند خواهد شد. از این 23 کیلومتر جاده بخش زیلایی، حدود 1 و نیم کیلومتر به بهره‌برداری رسید. اگر بودجه تخصیص داده شود تا اواخر ۱۴۰۱ یا اوایل ۱۴۰۲ به وضعیت مناسبی در حوزه راه دست خواهیم یافت. مطالبه مردم همین آب، برق، گاز و سایر خدمات است. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ اکثر روستا‌های پرجمعیت بخش زیلایی گازدار شود.

وی در ادامه افزود: در بحث آموزش دو خوابگاه داریم که ساخت قدیم است و با توجه به پراکندگی جمعیت قطعاً در بحث آموزش و خوابگاه به نوسازی و بهسازی نیاز داریم. مدارسی هم داریم در مورزرد زیلایی و دیگر نقاط که سنگی و قدیمی‌اند. از رئیس آموزش‌و پرورش عشایر خواستیم لیستی از نیاز‌های فضایی و تجهیزاتی مدارس تهیه کند و به ما تحویل دهد.
فرماندار مارگون در ادامه گفت: در خود مارگون دو چمن مصنوعی در دست احداث است که با تکمیل آنها کمک خوبی به آموزش و پرورش خواهد شد؛ ‌امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده  این دو چمن مصنوعی در مارگون به بهره‌برداری برسد و دانش‌آموزان و عموم مردم و به ویژه جوانان بتوانند از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: با سفری که به منطقه چاهن یا دهستان شورم و مورزرد زیلایی، سیلاب کلوار داشتیم، مصوبات خوبی برای این منطقه مصوب شد. ‌امیدواریم تا اوایل سال ۱۴۰۲ دو چمن در مورزرد زیلایی به بهره‌برداری برسد. سالن ورزشی در روستای شهنیز  هم در دستور کار است. البته گاهی تعارضات اجتماعی یکی از موانع توسعه روستاها  است که اختلافاتی بر سر زمین‌ها یا اختلافات قومی و قبیله‌ای وجود دارد. که روند کار ما را کند می‌کند و پیشرفت را برای مناطق روستایی عشایری نیز کند می‌کند. طی ماه گذشته یک سالن ورزشی در بردپهن زیلایی که تقریباً آماده است و ظرف یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. در برنامه داریم با توجه به محتوای سند تحول بنیادی، آموزش را به سمت حرفه‌آموزی ببریم و مهارت‌آموزی برای اشتغالزایی به دانش‌آموزان را یاد دهیم. به همین دلیل روی بحث توسعه هنرستان در شهرستان بیشتر تلاش کردیم.
وی در ادامه تصریح کرد: طرح اقدام _طرح مشترک بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ که البته فقط مختص بخش زیلایی است؛ همه رفاهیأتی که مردم نیاز دارند از جمله آب، گاز، برق، بهداشت و... در این طرح دیده شده که توسط فرمانداری طراحی و به استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام تحویل داده شد. ‌امیدواریم ظرف ماه آینده این قرارداد منعقد شود اگر این طرح اجرا شود گام مهمی برای محرومیت‌زدایی از بخش زیلایی برداشته خواهد شد.
اندرخور در بحث جاده‌ها، گفت: ۵ کیلومتر جاده آسفالت در دلی‌رچ به بهره‌برداری رسید و اگر سهمیه قیر به پیمانکار داده شود ۱۱ کیلومتر جاده شبلیز به دلی گردو نیز آسفالت خواهد شد. مهم‌ترین مشکلات این مناطق در بحث راه است. اگر بخواهیم تا انتهای مورزرد را در نظر بگیریم حدود ۷۸ کیلومتر جاده خاکی داریم ولی با توجه به جاذبه‌های گردشگری خوبی که این منطقه دارد و این دو تالاب که در این منطقه وجود دارد اگر بتوانیم این جاده‌های خاکی را آسفالت کنیم و به تالاب‌ها برسانیم یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در استان و کشور خواهد بود.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از پروژه‌های مهم در شهرستان مارگون سد سقاوه است که هفته گذشته، جلسه‌ای با دکتر آرش مصلح_مدیرکل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ داشتیم به مناقصه رفته است و شرکت زیر نظر وزارت دفاع است. با اعتبار اولیه ۴۰۷ میلیارد تومان تأیید شد. در هفته‌های آتی یک جلسه مشترک با جهاد کشاورزی، امور اراضی، آب منطقه‌ای و فرمانداری برگزار خواهد شد و در ماه‌های آینده شرکت مستقر می‌شود. کلنگ‌زنی احتمالاً با سفر دوم رئیس جمهور به دست رئیس جمهور انجام خواهد شد. طرح بسیار خوبی است برای شهرستان مارگون و شهرستان‌های اطراف برای توسعه کشاورزی، آب شرب و تأمین آب شهرک صنعتی مارگون.
اندرخور بیان کرد: در بحث برق؛ یکی از روستا‌های دور افتاده، تنگ آسیاب است که توانستیم تا یکی دو ماه گذشته برق‌رسانی آن انجام شود. در بحث روشنایی خدمات خوبی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها انجام گرفته است و تلاش ما بر این است حتی روستا‌های زیر پنج خانوار هم تا سال آینده برق‌دار شود. از لحاظ خدمات برق اگرچه مناطق صعب‌العبور است و قطعی برق زیاد است، ولی اداره برق شهرستان مارگون جهادی پایه کار است و در کمترین زمان قطعی‌ها رفع می‌شود. ما و همکاران هم قسم شدیم که آن چه در توان داریم را برای خدمت‌رسانی بگذاریم و به بهترین نحو در خدمت مردم باشیم و این را ثابت کردیم؛ هر ساعت از شبانه روز جهت خدمت آماده بودیم و هستیم. هر کجا لازم بود در میان مردم حضور پیدا کردیم و میز خدمت را به روستا‌های محروم بردیم و به جای اینکه مردم بیایند ما خدمت مردم رسیدیم.

اندرخور در ادامه گفت: در بحث بهداشت خود شهر مارگون فضای درمانی مناسبی ندارد ساختمان‌های مخروب و متروک است. ما درصددیم از طریق علوم پزشکی یا از طرق دیگر، بیمارستان یا درمانگاه بسازیم؛ ولی فعلاً یک پزشک متخصص داخلی اطفال و زنان در اینجا مستقر خواهد شد. خانه بهداشت پوله و چاهن دو سه سال تعطیل بود که با پیگیری‌های انجام شده فعلاً یک پزشک آنجا مستقر شد. یک پایگاه اورژانس نیز در زیلایی مستقر شده. ساختمان هم ان‌شاءالله ساخته خواهد شد. یک اورژانس جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۱ برای مردم سیلاب‌کلوار ایجاد خواهد شد و هفته‌ای دو روز در این مناطق، استقرار پزشک خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت: آنچه برای شهرستان مهم است اشتغال جوانان است که خدا را شکر با احداث و راه‌اندازی کارخانه سیمان مارگون بیش از ۴۰۰ نفر از جوانان مارگون در این کارخانه مشغول به کار شدند. ‌امیدواریم فاز دوم نیز در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شود و جوانان دیگر هم مشغول به کار شوند.
اندرخور توضیح داد: شهرستان مارگون و شهرک صنعتی مارگون برای سرمایه‌گذاری ظرفیت خوبی دارد؛ امکانات فراهم است آب، برق، گاز، امنیت، زمین و موقعیت جغرافیایی، جایگاه خوبی است و در واقع نقطه ثقل استان است. اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، همه جانبه حمایت خواهد شد.
 فرماندار مارگون در آخر با اشاره به فصل سرما و بارش‌های سیل‌آسا، گفت: مسیر‌های صعب‌العبور و کمبود ماشین آلات فنی کار را برای ما سخت کرده است، در زمان سیل ما با خواهش از شرکت نفت گچساران یک گریدر گرفتیم و جاده‌ها را هموار کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط شعار شعار تو را خدا تمام کنید شعارها را
م د
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار چطور همه بحثت طرح ها روی زیلای یعنی دیگه همه تامرادی که در اون مسیر هیچ
United Kingdom
تمرکز شده فقط رو بخش مارگون ...بویراحمد ودنا نماینده ندارد
مارگون
Romania
این سد اشتغال‌زار نیست
مارگون زمانی بزرگترین فرصته از دست داد که مسولین و افراد احساساتی مانع بزرگترین پروژه پتروشیمی سقاوه شدند
حالا کی ضرر کرد
باید به حالا منطقه گریست با این افراد کوته فکر
گنجی
Iran, Islamic Republic of
این حمایت از سرمایه گذاران را نگید که از آب در آمده
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1