تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۴۲۰۰
در گفت‌وگو با رئیس دانشگاه یاسوج مطرح شد؛

کرمی: فضا برای مطالبات دانشجویی کاملاً باز است / اجازه نخواهیم داد کسی در مسائل دانشگاه دخالت کند / من هم به شیوه بیان آن استاد انتقاد دارم / (+ چند توصیه به دانشجویان)

۳
۰
کرمی: فضا برای مطالبات دانشجویی کاملاً باز است / اجازه نخواهیم داد کسی در مسائل دانشگاه دخالت کند /  من هم به شیوه بیان آن استاد انتقاد دارم / (+ چند توصیه به دانشجویان)
کبنا ؛
رئیس دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه در سال تحصیلی جدید، به برخی از سؤالات و ابهامات پاسخ داد.
بهادر کرمی عنوان کرد: نخستین دغدغه ما در شروع سال تحصیلی جدید، تأمین امکانات رفاهی دانشگاه از قبیل تغذیه دانشجویی بود. خوشبختانه در این زمینه با نظارتی که داشتیم قرارداد مناسبی منعقد شد و توانستیم رضایتی نسبی در مورد تغذیه در بین دانشجویان ایجاد کنیم، اما هنوز به آن نقطه مطلوبی که مورد نظرمان است نرسیده‌ایم.
وی اضافه کرد: علاوه بر پیگیری سرویس‌های داخل دانشگاه، اسکان صد درصدی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی را نیز فراهم کردیم که این یک اقدام بزرگ است. چرا که در سال‌های قبل، این امکان فراهم نشده بود.
رئیس دانشگاه یاسوج یکی دیگر از اقدامات خود در سال جدید را بهره‌برداری و تکمیل سالن‌های ورزشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: یک سالن ورزشی گروهی به بهره برداری رسید که فقط کفپوش آن مانده است. مجموعه اداره تربیت بدنی را نیز به پایان رساندیم که محل ورزش‌های رزمی است که همراه با مجموعه‌های ورزشیِ قبلی، اکنون دانشگاه از نظر سالن‌های ورزشی و استخر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه دانشجویان اغلب از امکانات ورزشی کم استفاده می‌کنند، از دانشجویان دعوت کرد که از این سالن‌های ورزشی استفاده کنند.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه در وضعیت کاملاً نرمالی قرار دارد گفت: کلاس‌ها دایر است و خوشبختانه هیچگونه ناهماهنگی و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی در ادامه به اقدامات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه مسائل فرهنگی، علاوه بر تشکیل انجمن‌های علمی، نشست‌هایی با کانون‌ها برگزار، و زمینه را برای مناظره‌های دانشجویی، کاملاً فراهم کرده‌ایم و در هفته‌های آینده هشت مناظره دانشجویی خواهیم داشت.
کرمی اضافه کرد: به مناسبت 16 آذر نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و برخی از شخصیت‌های سیاسی نیز برای حضور در دانشگاه موافقت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه فضا را برای مطالبه‌گری باز گذاشته‌ایم، گفت: دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه می‌توانند در فضایی قانونی و با حفظ آرامش دانشگاه، مطالبات خود را بیان کنند.
کرمی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی برای گردش‌های علمی و فرهنگی و تورهای فناورانه برای دانشجویان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با شرکت‌های مختلف به طور کامل آشنا شوند.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به هفته پژوهش، گریزی به برنامه‌های این هفته زد و اظهار داشت: دیروز اولین جلسه هفته پژوهش را برگزار کردیم؛ امسال قرار است رویکرد هفته پژوهش، به سمت کارهای تولیدیِ دانش‌بنیانی و فناورانه باشد.
وی گفت: با تعیین یک گرنت مالی، زمینه پذیرش محققان پسادکتری را فراهم کرده‌ایم که تا الأن 30 درخواست به حوزه پژوهش واصل شده است. این در حالی است که در سال‌های گذشته تنها دو مورد بیشتر نبود و این امتیازات خوبی برای دانشگاه به همراه دارد.
کرمی عنوان کرد: یک گرنت همکاری‌های بین المللی هم ایجاد کردیم که هر استاد دانشگاهی با یک نفر از خارج از کشور، کار تحقیقاتی مشترک داشته باشند و در همینجا از اساتید دعوت می‌کنیم پای کار بیایند. چرا که این همکاری‌ها وجهه بین‌المللی مطلوبی به دانشگاه می‌دهد.
وی گفت: یک گرنت حمایت از فناوری هم ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن، هر استاندی بتواند یک کار فناورانه انجام دهد، مورد حمایت قرار می‌گیرد. تمامی این موارد برای رسیدن به شعار سال است.
کرمی در ادامه ضمن اشاره به نشست با بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری، گفت: در حوزه پژوهش، دست هیئت علمی‌ها را برای گرنت باز گذاشته‌ایم.
وی بیان کرد: تا پیش از این هزینه‌های بسیار ناچیزی به پایان‌نامه‌های دانشجویی تعلق می‌گرفت که برای حمایت از دانشجویان این هزینه‌ها را افزایش داده‌ایم.
کرمی ضمن اشاره به یک اتفاق خوب در دانشگاه گفت: برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی، با یک شرکت قرارداد بستیم که دانشجوی شهریه‌پرداز از کشور عراق برای ما بیاورد؛ پذیرش دانشجویان نیز در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود.
گفتنی است همین شرکت به دانشگاه یاسوج پیشنهاد داده است ترم‌های فشرده‌ای از طرف دانشگاه برای کارمندان عراقی برگزار شود.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا، به اتفاقات اخیر در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: در ارتباط با اتفاقات اخیر، به نوعی از گفته‌های یکی از استاد سوءاستفاده شد؛ البته من هم به شیوه بیان او انتقاد دارم. پس از این اتفاق، چند دانشجو در دو روز، اعتراضاتی داشتند و ممکن بود فضای دانشگاه یاسوج آرامش خود را از دست بدهد، اما با مدیریت مطلوبی که صورت گرفت، آرامش به دانشگاه بازگشت.
کرمی با تأکید بر اینکه ما اجازه نخواهیم داد هیچ دانشجوی از تحصیل بازبماند، گفت: اقداماتی که صورت گرفت برای بازدارندگی بود و البته تأثیر هم گذاشت.
رئیس دانشگاه یاسوج ضمن بیان اینکه برای کنترل دانشگاه از توان داخلی خود استفاده کردیم گفت: هیچ مداخله‌ای از بیرون دانشگاه نداشتیم و اجازه نخواهیم داد کسی از بیرون وارد دانشگاه شود.
کرمی با تأکید بر اینکه برای این دانشجویان مشکلی پیش نمی‌آید، گفت: با گفت‎‌وگوهایی که با دانشجویان و خانواده‌هایشان داشتیم، در آینده نزدیک تصمیم‌های خوشحال‌کننده‌ای برایشان گرفته می‌شود تا آسیبی نبییند. البته مشروط به اینکه آنها قوانین دانشگاه را رعایت کنند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احکام صادر شده برای دانشجویان گفت: ما هیچ حکمی را نهایی نکرده‌ایم و چنانچه هر دانشجویی در طول تحصیل فقط یک حکم بگیرد، و در ادامه تحصیل تکرار نشود، در پایان فارغ‌التحصیلی آن حکم از پرونده‌اش حذف می‌شود.
کرمی با تأکید بر اینکه ما فضا را باز گذاشته‌ایم و هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه، آیین‌نامه مطالبه‌گری وجود دارد و از اعضای هیأت علمی و دانشجویان می‌خواهیم مطالبه‌گری کنند؛ اما بدیهی است که این مطالبات نباید در قالب‌های هنجارشکنانه باشد. چرا که دانشگاه یک مکان علمی و مقدس است که ابراز فکر و عقیده در آن باید در چارچوب مقررات دانشگاهی صورت بگیرد.
کرمی یکی از اقدامات حوزه ریاست دانشگاه را حضور مستمر در بین دانشجویان عنوان کرد و گفت: ما در فضای دانشگاه، سلف، و ... حضور داریم و بین دانشجویان حضور پیدا می‌کنیم تا مطالبات آنها را بشنویم.
به گزارش کبنا، شایعه‌ای روزهای اخیر در بین برخی از دانشجویان پخش شده بود مبنی بر اینکه ممکن است دانشجویان برای ورود به دانشگاه تفتیش بدنی شوند. کرمی قویاً این شایعه را تکذیب کرد. وی گفت: با توجه به اتفاقات اخیری که در سطح کشور رخ داده است، قرار است از این به بعد، برای ورود به دانشگاه، از دانشجویان کارت دانشجویی خواسته شود. چرا که این قانون دانشگاه است و با رعایت آن، از ورود افرادِ غیردانشجو به دانشگاه خودداری می‌شود.
رئیس دانشگاه یاسوج در پایان توصیه‌هایی به دانشجویان داشت. وی گفت: دانشجویان فارغ از جهت‌‎گیری‌های سیاسی، باید علم‌آموزی را در اولویت قرار دهند. دانشجو در هر موضعی باشد؛ چه منتقد و چه معتقد، باید پیش از هر چیز به وظیفه دانشجویی خود که همان یادگیری مسائل علمی است پایبند باشد.  
توصیه دیگر رئیس دانشگاه یاسوج به دانشجویان، پایبندی به گفتار علمی و بیان مطالبات در چارچوب‌های متعارف بود. وی در این زمینه گفت: دانشجو ضمن پاینبدی به صداقت در گفتار، باید با زبان علمی و دانشجویی صحبت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی چی شد
دانشجوی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر کرمی با سعه صدر در میان معترضان دانشجو حضور پیدا کرد و برای دانشجویان احترام قائل شد. از ایشان کمال تشکر را داریم. قبل از دکتر کرمی مشکلات خوابگاه زیاد بود اما با اقدامات وی، مشکلات کمبود خوابگاه برطرف شد. این یعنی احترام به دانشجو. آرزوی بهروزی برای دکتر کرمی داریم
United States
حاکم شهری که مرغابی بود بر سر ان شهر رسوایی بود
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1