تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۵۱۷۸۷
گفت‌وگوی کبنانیوز با معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت؛

هاشمی مهر: مخالف من، دشمن من نیست / تشکل‌های سیاسی فعالیت خود را از سر بگیرند / بسترهای مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران به کهگیلویه و بویراحمد فراهم است / آسیب‌های اجتماعی تبدیل به مسائل شبه‌امنیتی شده‌اند / مسائل فرهنگی، اولویت اول کهگیلویه و بویراحمد / یاسوج؛ شهری با حاشیه‌ای بزرگتر از متن

۲۰
۲
هاشمی مهر: مخالف من، دشمن من نیست / تشکل‌های سیاسی فعالیت خود را از سر بگیرند / بسترهای مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران به کهگیلویه و بویراحمد فراهم است /  آسیب‌های اجتماعی تبدیل به مسائل شبه‌امنیتی شده‌اند / مسائل فرهنگی، اولویت اول کهگیلویه و بویراحمد / یاسوج؛ شهری با حاشیه‌ای بزرگتر از متن
کبنا ؛
کبنا نیوز به مناسبت هفته دولت با حضور در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگو کرد.
هاشمی مهر ضمن تبریک هفته دولت و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدای دولت گفت: ما اعتقاد خاصی به رسانه داریم، رسانه را به‌عنوان زبان گویای مردم و مسئولین قبول داریم و می پسندیم. هرچند نقدهایی به فضای مجازی و گاهی رسانه‌ها وارد است؛ بعضی اوقات تخصصی رفتار نمی‌کنند، اگر ضعفی ببیند فوری آن مسئول یا ارگان را به باد انتقاد می‌گیرند. بی‌آنکه اصل ماجرا را بدانند. از اعضای رسانه و فعالان فضای مجازی انتظار می‌رود به‌صورت حساب شده و تخصصی انتقاد کنند نه‌فقط یک ضعف را به قصد تخریب بزرگ‌نمایی کنند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من خیلی دنبال مطرح شدن نیستم، قریب به ۴۰ سال است در حوزه سیاسی‌ام و معتقدم هر کس با هر نگاه سیاسی محترم است و اگر با سلیقه من همراه نباشد، دشمن من نیست. به قانون، رعایت قانون و اخلاق معتقدم نه مطرح شدن شخصی. ضمن این‌که علاقه‌مند به ارتباط نیستم ولی در این چند ماه ارتباط معمول، معقولی و صمیمی حتی با حوزه هنر ورزش خردسال تا بزرگسال داشتم چون با ایجاد ارتباط‌هایی از این دست یخ روابط مردم و مسئولین شکسته می‌شود، ارتباط حسنه با رسانه، هنرمندان ورزشکاران و از همه مهم‌تر ارتباط با مردم.
هاشمی مهر عنوان کرد: با عزیزی از لبنان در تهران گفت‌و‌گویی داشتیم که می‌گفت: اگر مردم ایران از مرزها خارج شوند قدر نعمت ایرانی بودن را خواهند فهمید. حالا با خیال راحت و حتی بی‌رویه از انرژی آب، برق، گاز و  سوخت ارزان استفاده می‌کنند؛ من گفتم اتفاقا این نظام باید قدر مردم را بداند. ۴۰ سال فشارها، جنگ و تحریم را تحمل کردند و همچنان با دل و جان پشت نظام ماندند و هستند خواهند بود.
هاشمی با اشاره به وظایف معاونت سیاسی استانداری گفت: حوزه کاری ما بسیار گسترده‌است (سیاسی‌، امنیتی اجتماعی، فرهنگی، بانوان، قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر و...) گستردگی این مسائل که هر کدام خود زیرشاخه‌ای دارند و صحبت درباره آنها در این مقال نمی‌گنجد.

 استان کهگیلویه و بویراحمد استان سیاست‌زده‌ای است و در این شکی نیست. ظهور و بروز کار سیاسی در استان فقط همان چند روز انتخابات است. علی‌رغم وجود دفترهای سیاسی در مرکز استان و شهرستان‌ها اما متاسفانه بعد از انتخابات این حوزه‌ها و دفترها تعطیل می‌شود. مشکل اساسی در استان ما مسائل قومی و قبیله‌ای است. تشکل‌های سیاسی داریم، دفتر دارند، مجوز دارند اما فعال نیستند. ما خواهش می‌کنیم فعالیت کنند و اجازه ندهند مسائل قومی قبیله‌ای بر مسائل سیاسی غلبه پیدا کند. ما متأسفانه روزبه‌روز بیشتر به سمت مسائل قومی قبیله‌ای می‌رویم؛ مبنای حزبی نداریم و سیاست بیشتر بر مبنای قومی و قبیله‌ای پیش می‌رود.
هاشمس در ادامه به موضوع مهم تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: تقسیمات کشوری، مزیت‌های بسیاری دارد. در بخش تخصیص و جذب اعتبارات، راه‌اندازی خدمات و خدمات‌رسانی به مردم تاثیر دارد. از اولویت‌های کاری ما ارتقاء واحدهای تقسیم‌بندی کشوری است. هرچند ظرفیت  وجود ندارد؛ جمعیت در بخشی از جاهای استان بسیار کم است ولی به‌همین نسبت به دلیل بعد مسافت با مرکز استان ممکن است بتوانیم تقسیم‌بندی‌هایی را انجام دهیم. ۴ طرح پیشنهادی داریم. آمار و اطلاعات مورد نیاز را به وزارت کشور انتقال دادیم، باید بازدید انجام شود و بعد از آن تصمیم‌گیری شود. حوزه تقسیم‌بندی در استان ممکن است یکی دو مورد که قسمتی از کارشان قبلاً انجام‌شده بود نیمه‌کاره رها شده بود در همین سال ۱۴۰۱ انجام گیرد.
ارتقاء ۱۳ دهستان به بخش و پیشنهاد شهر شدن دو نقطه در دستور کار ما هستند که از سمت دفتر تقسیمات کشوری باید بررسی و تایید و به کمیسیون هیئت دولت ارجاع شود. امیدواریم هرچه زودتر ارتقاء برخی سطوح را در بخش تقسیم‌بندی داشته باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از موضوعات مهم در این معاونت را آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد. وی گفت: در مسائل سیاسی، اشکال سیاسی به‌جز گرایشات قومی و قبیله‌ای نداریم. مشکل اساسی ما در مسائل و آسیب‌های اجتماعی است. ما در سطح استان چیزی به اسم مشکل امنیت و تهدید امنیتی نداریم.
معضل امنیتی ما آسیب‌های اجتماعی است که بعضاً شبه‌امنیتی می‌شوند؛ ما مقام هشتم را در نزاع‌های دسته‌جمعی داریم. خواهش ما از مردم و رسانه این است مسائل فرهنگی را بیشتر تقویت کنیم و با بالا بردن آستانه تحمل از این نزاع‌های آنی بپرهیزیم.
منشأ هیچکدام از این دعواها و نزاع‌های دسته‌جمعی، کینه قدیمی و کهنه نیست و عمده نزاع‌های دسته‌جمعی استان، آنی‌اند و هیچ سابقه‌ای ندارند. این‌ها باعث شده نگاه امنیتی به استان شود. درصورتی‌که ما خیلی مشکل امنیتی نداریم. اقدامات ضدامنیتی هم به آن صورت نداریم. همین نزاع‌های اجتماعی باعث می‌شود بگویند در این استان اقدامات ضد امنیتی انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با کمک دوستان خوب پیش رفته است. اگر با قدرت و قوت انجام شود، ان‌شاءالله امنیت بیشتر و بهتر می شود.
در بحث خودکشی پژوهش‌های زیادی انجام‌شده دلایل متعددی از قبیل  مشکلات خانوادگی، فقر، مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی  و... که می‌توان گفت بخش عمده‌ای به مسائل فرهنگی برمی‌گردد و نه صرفا اقتصادی. مخصوصاً بین جوانان که در فضای مجازی درگیر افکار توهم قهرمان‌بازی، پوچی و این سری مسایل می‌شوند.
ما بیشترین خدمات فنی‌حرفه‌ای را برای بحث آموزش فرهنگی گذاشتیم. عمده این آسیب‌ها در حاشیه شهرهاست. شهر یاسوج به دلیل مهاجرت بیش‌ازحد بیشتر با این مساله مواجه است. طرح‌هایی پی‌ریزی کردیم که ان‌شاءالله با همکاری هیئت‌های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد، جبهه فرهنگی و... در بحث آموزشی و کمک‌های معیشتی به مردم کمک‌ کنند. امیدواریم که نگاه‌ها تغییر کند، مردم خود را با مسائل وفق دهند که این آسیب‌ها کمتر شود. مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و خود باید بخواهند در بحث فرهنگی خود را تقویت کنند. آسیب‌های اجتماعی زیادند مثل کاهش ازدواج و افزایش طلاق. کاهش ازدواج که مسائل معیشتی، فرهنگی، سخت‌گیری‌ها، چشم و هم‌چشمی‌ها، مدپرستی ها، بیکاری، عدم تأمین مسکن و نیازمندی‌های یک زوج جوان  در آن دخیلند.

در مورد افزایش طلاق امسال نسبت‌به سال گذشته بازهم متأسفانه افزایش آمار داشتیم. خواهشمند است از مشاوران فرهنگی، ائمه جمعه، خانواده‌ها و خود دوستان که بیشتر رسیدگی کنند آستانه تحمل جوانان بالا برود. از ابتدای زندگی با مطالعه و شناخت بیشتر شروع کنند. مشاوره‌های پیش‌از ازدواج که دانشگاه علوم پزشکی بهزیستی و... ارائه می دهند استفاده کنند.
معاون سیاسی استاندار در ادامه به موضوع سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: مشکل امنیتی خاص آن‌چنانی برای عزیزان سرمایه‌گذار نداریم. در بحث کشاورزی، گردشگری، معادن، زنبورداری،پرورش ماهی و کارخانه سیمان مارگون که سرمایه‌دار خارجی دارد. الان ۳۰۰/ ۴۰۰ نفر در کارخانه سیمان مارگون اشتغال مستقیم دارد جدای از اشتغال غیرمستقیم دوستان. حالا ممکن است بحث‌ها و اختلافاتی در مورد غیربومی بودن سرمایه‌گذار وجود داشته باشد که خدا را شکر به کمک دوستان شورای تامین ودوستان نظامی قضایی حل شد و الان ما هیچ مشکلی نداریم. هر سرمایه‌داری بخواهد سرمایه‌گذاری کند ما تضمین می‌کنیم امنیت دارد که تحولی در بخش سرمایه‌گذاری استان باشد.
 هاشمی مهر عنوان کرد: طرح‌های کلی کشوری یکی از مطالبات به‌حق برای مردم به‌عنوان یکی از سیاست‌های دولت بحث مسکن بود. در سطح استان هم انجام شد ولی زمین منابع ملی متصل به شهر نداشتیم، دنبال این کار بودیم حتی اراضیی را از اختیار دیگر ادارات  خارج‌ کردیم. مشکلات زمین در حال حل شدن است. این مطالبه به‌حق مردم هرچه زودتر حل خواهد شد.
وی گفت: این دولت بعد از فرمان مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان برای پیری جمعیت، تلاش زیادی برای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری کرده‌است. دولت سیزدهم طرحی را طراحی کرده‌اند با عنوان حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری با قانون مصوب در ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره. وظایف متعدد برای دستگاه‌های مختلف مشخص و ابلاغ شد. امیدواریم اقداماتی را که دولت در پیش گرفته‌است با همراهی مردم انجام شود و شاهد رفع نگرانی مقام معظم رهبری، جامعه و مردم در مورد مسئله جمعیت باشیم. تسهیلات بانکی، خدمات شهرداری، تامین زمین مسکن و این قبیل تسهیلات هم در دستور کار است.
هاشمی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: اهمیت و جایگاه زن در روایات و احادیث مشخص است و الگوی ما رفتار خوب ائمه با بانوان رفتار پیامبر با بی‌بی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیه است. زن نقش بسیار مثبت مادری را برعهده دارد. در کنار آن همسری و نقش‌های اجتماعی است. زن هدیه خداوند است.
سنگ زیرین و سنگ آسیاب هر خانواده‌ای زن است و نقش اساسی تربیت را بر عهده دارد. هیچ مرد موفقی وجود ندارد مگر این‌که زنی پشتش باشد.

هاشمی در مورد نگرانی‌های بانوان در بحث حجاب که بعضا در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود گفت: این موضوعی است که دشمن به آن می‌پردازد. آن‌قدر اقتدار نظام اسلامی بالا رفته‌است که جنگ روحی‌روانی و نومید کردن مردم به نظام را راه انداختند و می‌خواهند از این طریق مردم را به نظام بدبین کنند.
وی گفت: عمده نگرانی ما مسائل اجتماعی و فرهنگی است که از آغاز کار تاکنون توجه ویژه‌ای به این مسائل شد. برپایی جشنواره‌های فرهنگ و هنر با هدف ایجاد و احیای نشاط اجتماعی در سطح جامعه بعد از ۲ سال قرنطینه کرونا، برپایی محفل انس با قرآن، برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاه بزرگ بهار ضیافت در ماه رمضان با موضوعات و محورهای مختلف در زمینه عفاف و حجاب، محصولات اسلامی که جلوی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
وی در پایان با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی اظهار داشت: در این مدت، ۱۵ همایش با موضوع جهاد تبیین، ۱۰ فیلم کوتاه، مسابقات فرهنگی عکاسی، نقاشی انجام شد. همچنین دعوت از معاون وزیر محترم ارشاد اسلامی، پیگیری مجتمع فرهنگی‌هنری شهر یاسوج که امضای تفاهم‌نامه هم انجام شد، و بحث بیمه اصحاب رسانه که قول‌هایی دادند که ان‌شاءالله اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب هاشمی بزرگوار
بسیار دقیق و با آگاهی
انشالله موفق باشید
صولتی
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنید در پختگی خیلی روشنفکر و توسعه یافته شد
این اظهار نظر دیگه نخ نما شده استان به افرادی دیگر که رویکرد آنها خدمت عمومی باشد نه شخصی نیازمند است .
Iran, Islamic Republic of
اصلا شناختی از ایشون داری شما؟؟؟
همه کسایی که ایشون رو میشناسند میدونند که تمام وقتشو صرف انجام امور مردم و کمک برای حل مشکلات مردم کرد نه فقط الان بلکه حتی زمانی که مسئولیت نداشت
ای کاش شما که ادعای روشنفکری داری و تفکرات نو و مناسب اول کمی در مورد شخص یا چیزی که میخوای اظهار نطر کنی تحقیق کنی که
روشنفکریت دچار مشکل نشه
مصونیت
Iran, Islamic Republic of

نگاهی به انتصابات این آقایان کنید از چه طیفی هستند متوجه همه چیز خواهید شد
راک
Iran, Islamic Republic of
فوق العاده بود واقعا نشون داد خیلی باسواد مرحبا مرحبا آفرین 21🍏
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام، مباحث بسیار عامیانه و ابتدایی مطرح شده!! معاون سیاسی استاندار باید خیلی قوی تر و علمی تر صحبت داشته باشه.
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون شما ک میگین سرمایه گذار بیاد تو استان یکیشون بنام آقای سید محمد دلباز اومده و بازار بزرگ و شیک و سنتی امام علی یاسوج رو راه اندازی و افتتاح کرده. چرا همه مسولین استانی از ایشون حمایت نمیکنن...از جمله خود شما و معاون اقتصادی و خود شخص استاندارد و شهردار و شورای شهر...
سعید
Romania
داری مدرک دیپلم هستن.فقط دنبال قوم سالاری.پست دادن به اقوام .بهزیستی مظلومی
Iran, Islamic Republic of
مظلومی قبل از ایشون خودش توی بهزیستی مسوولیت داشت و این را هم بدونید که مظلومی گزینه مدیرکلی بود که شخص ایشون مخالف بود و اجازه نداد اصلا اسمش هم مطرح بشه.
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدین حرف مفت بزنین اولا ایشون فوق لیسانس دارن که معادل دکترا هست دوما آقای مظلومی قبل از اینکه ایشون معاون بشن خودشون معاون بهزیستی بودن تو اگر سواد داشتی حرف مفت نمیزدی
Iran, Islamic Republic of
شخصی که بدون سر سوزنی شناخت از کسی میاد اینجا کامنت میذاره تا به زعم خودش کسی را تخریب کنه واقعا چه درکی میتونه از سیاست داشته باشه جز فحاشی؟
کبنا شما هم باید فیلترهاتو بیشتر کنی تا همچین خزعبلاتی منتشر بشه.
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣
آخ که چقد حقیر و بدبخت هستین که به هر دری میزنید برای تخریب
شما قطعا یا هاشمی رو میشناسی که قطعا همینطوره ولی از اونایی هستی که از حسادت ترکیدن
فقط قابل توجه ت بگم ایشون ارشد دارن
دوما تجربه کاری ایشون برابر هزاران مدرک دکتری هست
مظلومی هم خیالت راحت از ۹۹ درصد افرادی که در بهزیستی کار میکنن هم از نظر پرستیژ ظاهری و شخصیت
و هم از نظر علم و کار
و هم از نظر سخنوری و مردم داری بهتر هست
ای کاش هاشمی این فامیل بازی رو میکرد و آدم توانمند و لایقی مثل مظلومی رو مدیرکل میکرد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و دعای خیر
جناب آقای هاشمی مهر بسیار مردم دار و انقلابی است خداوند پشت پناه شان باشد .
ایران بزرگ
Iran, Islamic Republic of
ایشون از روز انتصاب تا الان فقط یادگرفته اند بگویند:
کسانی که به ابراهیم رییسی رأی نداده اند باید عزل شوند:
همین

به عملکرد معاونین سیاسی استانداری های دیگر نگاه کنید و به عملکرد ایشان هم نگاه کنید..... تفاوت را متوجه خواهید شد
Iran, Islamic Republic of
اگر سندی دال بر اینکه یکبار همچین حرفی زده باشند دارید ارائه بدید، بارهای بار زیر مطالبی که مربوط به ایشون هست این کامنت را میذارید ولی هیچوقت هیچی برای استناد ندارید.
Iran, Islamic Republic of
میشه یه برگ سند در مورد اقدامات معاونت سیاسی سایر استانها برای دفتر کبنا ارسال کنید تا منتشر کنه؟
Iran, Islamic Republic of
الان بزرگترین آرزوی خیلی افراد شده دیدن روی شما که اینقد فعال سیاسی هستی
و در همه استان ها خصوصا در حوزه معاونت های سیاسیشون علم و اطلاع داری
یک سند رو کن
بخدا تو حتی اگه بدونی استاندار چطوری عزل و نصب میشه
حتی اگه بدونی اصلا استانداری چی هست
Iran, Islamic Republic of
علی‌رغم وجود دفترهای سیاسی در مرکز استان و شهرستان‌ها اما متاسفانه بعد از انتخابات این حوزه‌ها و دفترها تعطیل می‌شود. مشکل اساسی در استان ما مسائل قومی و قبیله‌ای است. تشکل‌های سیاسی داریم، دفتر دارند، مجوز دارند اما فعال نیستند.
این مطلب عین گفته معاون محترم استاندار هست ؟

در پایان دوباره عین گفته معاون محترم استاندار را یادآوری میکنم
و مخاطبین محترم را به قضاوت دعوت میکنم:

ما متأسفانه روزبه‌روز بیشتر به سمت مسائل قومی قبیله‌ای می‌رویم؛ مبنای حزبی نداریم و سیاست بیشتر بر مبنای قومی و قبیله‌ای پیش می‌رود.
میشه بفرمایید چرا و به چه دلیل اجازه سخنرانی به سرکار خانم دکتر منصوری
دبیر کل محترم حزب اتحاد ملت
که برای سخنرانی در مراسم
یکی از فعالین فقی و خوشنام سیاسی و مدنی
و معلم و فرهیخته محبوب فقید

مرحوم علی خواجوی

داده نشد؟

اطلاع رسانی مراسم هم انجام شده بود.

این تناقض گویی نیست؟

اگر پاسخ منفی است پس همین جا اجازه میخواهیم که حزب پیشرو اتحاد ملت
که دارای مجوز رسمی هم هست
تصمیم دارد با حضور دبیر کل آن
متینگ روشنگری سیاسی برگزار کند، شما موافقید؟
Iran, Islamic Republic of
چون‌آذر منصوری با حکم قانون‌از سخنرانی‌در مراسمات عمومی منع شده بود.
Iran, Islamic Republic of
اگه قراره شما و هرحزبی با این سطح پایین آگاهی از قانون شروع به فعالیت بکنند بنظرم بهتره اصلا همون احزاب نباشند
دوست عزیز اولا که خانم آذر منصوری به حکم قانون از حضور در استان ها ممنوع بوده و هستن با کدوم عقل سلیم توقع دارید کسی که محکوم هستن از حضور و سخنرانی ، یک مدیر استانی بهش اجازه سخنرانی بدن؟؟
دوما خانم آذر منصوری یک بار در استان ما حاضر شدن چند سال پیش و باعث بحث و تشنج شدن طبیعیه که شورای تامین نه تنها معاون ساسی امنیتی و یا فرماندار ، مانع از حضور ایشون بشن
ای کاش قبل حرف زدن کمی تعقل داشته باشیم
شروع فعالیت حزب در گرو و در جهت قانون
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1