تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۴۲۹۰۰
شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

استارت راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج بعد سال‌ها تعطیلی / سرمایه‌گذاری 480 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه اشتغالزایی / سرمایه‌گذاری 562 میلیاردی بنیاد برکت در استان / توزیع 120 ویلچر بین معلولان / احداث خوابگاه شبانه‌روزی در دیشموک / سنگ تمام ستاد در سی‌سخت / زدودن غبار محرومیت از چهره کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

۶
۰
استارت راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج بعد سال‌ها تعطیلی / سرمایه‌گذاری 480 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه اشتغالزایی / سرمایه‌گذاری 562 میلیاردی بنیاد برکت در استان / توزیع 120 ویلچر بین معلولان /  احداث خوابگاه شبانه‌روزی در دیشموک /  سنگ تمام ستاد در سی‌سخت
کبنا ؛
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از نهادهایی که در حوزه محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند، اقدامات جهادی و انقلابی قابل توجهی انجام داده است. شایان نادری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز به تشریح بخشی از اقدامات این ستاد در استان پرداخته است. اقداماتی که بنیادهای برکت، احسان و پانزده خرداد در این استان در راستای محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند، تنها بخشی از اقدامات این ستاد در استان است که در این گفت‌وگو از نظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کمتربرخوردار کشور با محرومیت‌هایی در حوزه‌های مختلف روبرو است که خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام کشور در این استان اقدام به راه‌اندازی نمایندگی خود در این استان نمود. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) یکی از نهادهای مهم و کلیدی در جمهوری اسلامی ایران است که با هدف محرومیت زدایی تشکیل شد. مهم‌تر از همه، معرفی یک جوان جهادی و تحصیل‌کرده به ریاست این دفتر در کهگیلویه و بویراحمد، یعنی شایان نادری بود تا ستاد با انرژی مضاعف پا در مسیر خدمت و رفع محرومیت‌ها نماید. نادری که پیش از خدمت در این ستاد، برخوردار از سوابق جهادی متعدد بود و در قامت عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی از اولین جوانانی بود که در نماز جمعه تهران به ایراد نطق و ارائه دیدگاه‌ها و تئوری‌های دولت اسلامی پرداخت. با حضور نادری به ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات جهادی و انقلابی قابل توجهی در حوزه‌های مختلف در استان انجام گرفته است. زیرمجموعه‌های مختلف ستاد از قبیل بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد پانزده خرداد اقدامات جهادی بسیاری به ویژه در مناطق محروم استان به انجام رسانده‌اند. در همین خصوص با نادری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد در مورد اقدامات ستاد در استان گفت‌وگویی داشتیم که مشروح آن در زیر از نظر خوانندگان می‌گذرد.
نادری اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی و استانداری بسته شد که ستاد در حوزه‌های مختلف زیربنایی و محرومیت‌زدایی ورود کند. در آن تفاهم‌نامه در سه حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی و فرهنگی، سلامت و سایر خدمات ورود کردیم.
وی افزود: فقط توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 5621 میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری شده که بخشی از این طرح‌ها اتمام و بهره‌برداری شده‌اند. بخشی دیگر از آن هم مانده است. با نوسازی مدارس، 86 پروژه تفاهم‌نامه داشته‌ایم. از این 86 پروژه، 54 مورد در حوزه ساخت مدرسه بوده است. 32 پروژه دیگر در حوزه ساخت مسجد، خانه عالم و سالن ورزشی بوده است. در حوزه ساخت مدرسه، این 54 مدرسه، 277 کلاس درس در استان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 30 میلیارد تومان انجام شده است؛ پیشرفت ما در حوزه مدارس بیش از 80 درصد است. بخش اعظمی از این مدارس نیز در حال افتتاح است.
نادری عنوان کرد: در حوزه ساخت خانه عالم و مساجد هم به همین شکل است. سالن ورزشی در بخش کبگیان را داریم. در روستای بنستان در شهرستان دنا بخش سادات محمودی داریم. دو کتابخانه داریم؛ یکی در بخش حاشیه‌نشین ماداون، و یکی هم در دهدشت که در حال حاضر در حال بهره‌برداری است. در سالن‌های ورزشی هم یکی اتمام و یکی هم رو به اتمام است. مساجد و خانه عالم هم تقریباً همگی به بهره‌برداری رسیده‌اند. به غیر از سه چهار مورد که به همین زودی ان شاء الله تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فزمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه آب روستایی هم 40 پروژه با آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم. در این 40 پروژه بیش از 20 میلیارد تومان توسط توسط بنیاد برکت در استان سرمایه‌گذاری شده است. مشکل آبرسانی بیش از 200 روستا هم حل شده است. این پروژه‌ها شامل ساخت مخزن ذخیره آب، لوله‌گذاری، اصلاح شبکه و اصلاح چشمه و ترمیم حوزه آب روستایی بوده است. در حوزه راه روستایی 15 پروژه مشارکت با راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم. حجم سرمایه‌گذاری ما در حوزه راه روستایی چیزی حدود 14 میلیارد تومان بوده است. این راه‌ها در مناطق بسیار محروم و استراتژیک بوده‌اند. به عنوان مثال جاده «دم عباس» به نورالدین که فاصله بخش دیشموک به چهار روستا را با یاسوج 90 کیلومتر کوتاه می‌کند. دو روستا در بخش سادات محمودی هم راهش با ما بوده است.
وی افزود: در حوزه پزشکی هم 5 پروژه با دانشگاه علوم پزشکی داشته‌ایم که هنوز همه آنها تکمیل نشده‌اند. دو مرکز بهداشت در دیشموک و لوداب که الأن به بهره‌برداری رسیده‌اند. سه پروژه دیگر در حال تکمیل هستند و به همین زودی تعیین تکلیف می‌شوند.
نادری خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی اشتغالزایی، از سال 1398 تا الأن، 3599 طرح در استان داشتیم. حجم سرمایه‌گذاری هم که در حوزه توانمندسازی اقتصادی داشته‌ایم، چه مشاغل خرد و چه مشاغل کلان، 4768 میلیارد ریال بوده است. ما با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی یک گاوداری 1200 رأسی هم در دهدشت احداث کرده‌ایم. این پروژه مشارکتی بوده است و ما کامل تصدی نداشتیم. به طور کلی در 9 شهرستان استان، نقطه‌ای نیست که ما مشارکت نداشته باشیم. جمعاً در تکمیل و ساخت 42 مسجد در نقاط مختلف استان مشارکت داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در حوزه مراکز بهداشتی و درمانی، حجم سرمایه‌گذاری، تقریباً 3 میلیارد تومان کمک کرده‌ایم. جدیداً هم به لطف دغدغه‌ای که اعضای ستاد اجرایی فرمان امام داشته‌اند و هم همکاری اعضای نوسازی، اولین خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه دیشموک با مشارکت ستاد و نوسازی مدارس عملیاتی شده است. در فاز اول 2 میلیارد و 250 میلیون تومان ما کمک کرده‌ایم. خوشبختانه هم کار خوبی هم که همزمان انجام شده است، برچیده شدن مدارس کانکسی بالای 15 دانش‌آموز و دو کلاسه در استان است. 36 مدرسه کانکسی در نقاط مختلف استان حدود 10 میلیارد تومان ستاد سرمایه‌گذاری کرده است.
نادری عنوان کرد: در حوزه ساخت مسکن هم برای محرومین و مستضعفین دو تفاهم‌نامه داشته‌ایم هم با کمیته امداد و هم با بهزیستی. بر اساس تفاهم‌نامه کشوری، خانواده‌های دومعلولی، ستاد اجرایی در ساخت خانه‌های آنها مشارکت دارد. انتظار داریم این مقوله در استان سرعت بیشتری بگیرد. اما دو مرحله با کمیته امداد داشته‌ایم. یک مرحله در ساخت 916 واحد برای مددجویان کمیته امداد که تکمیل و تحویل داده شدند. یک تفاهم نامه جدید هم بسته شد 516 واحد. که در این واحدها هم ما با کمیته امداد و بسیج سازندگی مشارکت داریم.
نادری با اشاره به اینکه پروژه‌های راه روستایی و آبرسانی تماما در مناطق محروم و دورافتاده بوده‌اند، افزود: مناطق محروم به شکل ویژه‌ای دال مرکزی ما بوده است.
اما ستاد اجرایی در حوزه بنیاد احسان هم اقدامات امدادی، جهادی و حمایتی داشته ‌است. نادری در این زمینه گفت: بعد از شروع کرونا تا الأن ما بیش از 10 رزمایش در حوزه معیشتی، بهداشتی و آموزشی در استان داشته‌ایم که تقریباً در این دوره‌ها بیش از 30 میلیارد تومان بسته معیشتی، لوازم تحریر و بسته آموزشی، پک بهداشتی متناسب با شرایط کرونا، در استان توزیع شده است توسط 140 گروه جهادی که با قرارگاه جهادی و امدادی با بنیاد احسان فعالیت داشته است. ان شاء الله به همین زودی رزمایش احسان و دلگرمی را در استان داریم که هفته آینده برگزار می‌شود. در این رزمایش، بخارری، آبگرمکن و آترای نفتی که نزدیک به 159 دستگاه است، در مناطق محروم توزیع می‌شوند. در حوزه امدادی هم بحث زلزله سی‌سخت را داشته‌ایم. در زلزله سی‌سخت، 130 کانکس و سرویس بهداشتی توسط قرارگاه ستاد اجرایی در شهر سی‌سخت بین افراد زلزله زده توزیع شد. قرارگاه ما هم 45 روز در شهر سی‌سخت مستقر بود. در حوزه پخت غذا، وسایل گرمایشی، جیره خشک، وسایل بهداشتی و ویزیت پزشکی خدمات‌رسانی انجام شد. در شهر سیسخت ما 12 میلیارد تومان به منازل آسیب دیده کمک کردیم. به 900 منزل، هر کدام مبلغ 10 میلیون تومان بلاعوض داده شد. سه میلیارد تومان هم ان شاء الله از کانال گروه‌های جهادی که ستاد اجرایی با آنها همکاری می‌کند مربوط به خانه‌های تعمیری است.
وی افزود: در شهر سی‌سخت، کارخانه آب معدنی که تقریبا 9 سال تعطیل و متروک بود را خوشبختانه به لطف ورودی که بنیاد برکت در کنار بنیاد احسان در شهر سی‌سخت داشت، بعد از سال‌ها راه افتاد. خوشبختانه الأن 5 هزار نفر از اهالی سی‌سخت الأن سهامدار این کارخانه هستند و این کارخانه از ماه قبلی راه افتاده و در ریل تولید است.

نادری سپس بیان کرد: در حوزه توزیع جهیزیه و کمک به ساخت خانه محرومین هم بنیاد احسان مشارکت داشته است. تا به حال 100 سری جهیزیه به زوجین نیازمند اهدا شده است. در بیش از 10 پروژه آبرسانی هم ما فعالیت داشته‌ایم. جدیداً بحث قرارگاه عدالت آموزشی هم در استان داشته‌ایم که در این قرارگاه بحث خدمات آموزشی و نرم‌افزاری مطرح است.
وی ادامه داد: ما قرارگاه 110 محله را در حوزه اجتماعی داریم. سه منطقه یعنی منطقه شهرک امام حسین در شهر یاسوج، کیامرثی در گچساران و گلزار در دهدشت، پایلوت اولیه ما در این حوزه هست. با توجه به رسالت ما در حوزه‌ی اجتماعی، امیدواریم خدمات خوبی در این زمینه داده شود.
وی همچنین گفت: حوزه قرارگاه جهادی در دو شهرستان مارگون و بهمئی را داریم. امیدواریم که انشالله در اینجا با ورود جدی‌تر در حوزه محرومیت‌زدایی و زیربنایی در این دو شهرستان خدمات خوبی ارائه شود.
اما نادری به اقدامات بنیاد 15 خرداد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر حوزه معلولینی که در زیر نظر بهزیستی هستند و افرادی که در مسئله‌ی ناباروری و نیز افرادی در کاشت حلزون گوش مشکل دارند، کمک شده است. در فاز اول 120 دستگاه ویلچر توسط بنیاد 15 خرداد در بین معلولین کودک و نوجوان زیر 14 سال توزیع شده است. در حوزه زوجین نابارور 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با ثبت نام در سامانه 1542 داده می‌شود. در حوزه کاشت حلزون گوش هم هنوز عملیاتی نشده است که ان شاء الله این بحث هم انجام می‌شود.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهر گچساران در منطقه سربیشه در حال احداث شرکت گیاهان دارویی هربی فارمر هستیم که تا الأن صد در صد هزینه آن با ستاد اجرایی فرمان امام بوده است. اگر این کارخانه راه بیفتد ما شاهد تحولی خوب در حوزه گیاهان دارویی در استان خواهیم بود. فاز دوم آن که فاز تجهیز دستگاه و راه‌اندازی آن است که به امید خدا با 30 میلیاردی که تزریق شده است، طی 5 الی 6 ماه آینده ما شاهد راه‌اندازی کارخانه هربی فارمر خواهیم بود.
در پایان، نادری به وضعیت کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: با وقوع زلزله در شهر سی‌سخت، دکتر مخبر بازدیدی از کارخانه داشتند، که خیلی شفاف عنوان کردند باید کارخانه در سه حوزه مالی، فنی و حقوقی بررسی شود. اگر مشکلی نداشته باشد، ستاد اجرایی ورود می‌کند. در شهریور ماه امسال هم 51 درصد از سهام کارخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام خریداری شد تا این کارخانه راه‌اندازی شود. کارخانه قدمتی 4 الی 5 دهه‌ای دارد، و چند سال است که از ریل تولید خارج شده است، راه‌اندازی آن زمان می‌برد. کار کارشناسی دقیق صورت گرفته و در حوزه فنی از نقطه ورود تا نقطه خروج کارخانه تمام قطعات آن بررسی شده است. در این ماه دو اکیپ از طرف ستاد اجرایی در کارخانه مستقر شده‌اند و ارزیابی‌های لازم را انجام داده‌اند. برآورد ما این است که طی بازه زمانی 9 الی 12 ماهه کارخانه به ریل تولید برگردد. کار تولید یک کار فنی است و ان شاء الله باید با درایت و به دور از حواشی، این کارخانه به خط تولید برگردد و تمام تلاش ما هم همین است که این کارخانه که نماد صنعت استان است هر چه زودتر به تولید برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
مردم از شعار توخالی خسته شده اند ::::::!!!!!!اول عمل کنید بعد تا مردم ببینند وبجای شما بگویند :::: شعار شما در رسانه ها ثبت گردیده :::::مانند شعار نمایندگان یازدهم :::(((و متناسب سازی باز نشسته ها ))))که ملغی شد
یک
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نادری عزیز انسان شریف و‌ عمل گرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت به شما جوان انقلابی و همکارانتون
کاش سیاسیون دست از سر شما بردارند
Iran, Islamic Republic of
اینطوری ک این اقا میکن بودجه ای اندازه ده سال بودجه استان رو اوردن و اینجام باید گلستان بشه.. بسه خواهشا
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید عرض میکنم خدمت دکتر نادری عزیز که خوشحال میشم که فرزند عشایر درراس این ستاد در استان با درایت و برنامه ریزی دقیق و شناسایی مشکلات اساسی وهدف گذاری دقیق برای رفع محرومیت که رسالت اصلی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام ره هستش جامه عمل پوشانده خدا قوت پاینده باشید ودرپتاه حق انشاءالله با فضل الهی وبا برنامه ریزی دقیق برای رفع محرومیت از چهره این استان قدم بردارید خدا قوت تولید واشتغال انشاءالله مهمترین گزینه برای رفع محرومیت وپایان ناهنجاری های اجتماعی است که بدرستی توسط شما هدف گذاری شده موفق باشید
دل سوخته
Iran, Islamic Republic of
ویلچر رابه کسانی دادید که نیازمند نبودن ولی بعد تحویل فروختن در صورتی که این حقیر دو کودک معلول داشتم اسم هردو را نوشته اید ولی به این حقیر که نیازمند بودم ندادید ؟آیا انصاف است
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1