تاریخ انتشار
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۶۱۲۶
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

پاسخ شفاف و صریح فرماندار بویراحمد در باره حواشی انتخابات شورای شهر یاسوج؛ من به اسماعیل یوسفی رأی دادم / یاد گرفته‌ام که بنده و برده‌ی کسی نباشم / آقای روشنفکر هیچ دخالتی در انتخابات شوراها نداشتند / در ترکیب هیأت اجرایی، یک بار من با نماینده بویراحمد مشورت نکردم / یوسفی توضیحات مسئولان فنی ستاد انتخابات را پذیرفت

۲۶
۰
پاسخ شفاف و صریح فرماندار بویراحمد در باره حواشی انتخابات شورای شهر یاسوج؛ من به اسماعیل یوسفی رأی دادم / یاد گرفته‌ام که بنده و برده‌ی کسی نباشم / آقای روشنفکر هیچ دخالتی در انتخابات شوراها نداشتند / در ترکیب هیأت اجرایی، یک بار من با نماینده بویراحمد مشورت نکردم / یوسفی توضیحات مسئولان فنی ستاد انتخابات را پذیرفت
کبنا ؛ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها 28 خرداد ماه 1400 همزمان در سراسر کشور برگزار شد، پایان این انتخابات در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آغازگر برخی حواشی بود که بخش‌های اصلی رسانه‌های داخلی و خارجی به انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج معطوف شد. سنگ پرانی به سمت فرمانداری شهرستان بویراحمد و حواشی و درگیری فیزیکی از جمله اتفاقات تلخ انتخابات ششم شورای شهر یاسوج بود. کبنا نیوز در این خصوص با مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 
کبنا نیوز: اگرچه چند روز از انتخابات گذشته است، ولی هنوز برای برخی از مردم ابهاماتی وجود دارد از قبیل این‌که چرا فرایند رأی‌گیری با تأخیر شروع شد؟
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
من مجدداً از حضور مردمِ فهیمِ شهرستان بویراحمد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا تشکر می‌کنم. فرایند انتخابات به گونه‌ای است که قبل از انتخابات، مقدماتِ آن حدود شش ماه طول می‌کشد. یکی از مواردِ مهم در برگزاری انتخابات، انتخاب کاربر و نمایندگان فرماندار است. ما یک تا دو ماه قبل از انتخابات این موارد را شروع کردیم. برای انتخاب کاربرها، افرادی باید انتخاب می‌شدند که کاملاً مسلط به حوزه‌ی فناوری باشند. تعداد کاربران لازم را شناسایی کردیم و علاوه بر آن‌ها تعدادی هم به عنوان ذخیره در نظر گرفتیم. در مورد نمایندگان فرماندار هم همین رویه را در پیش گرفتیم. این افراد، یعنی کاربران و نمایندگان فرماندار در جلساتی جداگانه آموزش‌های لازم را دیدند. و بعد نمایندگان هر دو در یک جلسه‌ی مشترک، هر کدام تقریباً چهار ساعت آموزش دیدند. ما کاربران را هم استعلام کردیم.
اما چرا دقیقه‌ی نود یک دفعه مشکل ایجاد شد؟ روز قبل از انتخابات، ستاد کرونا اعلام کرد که این افراد حتماً باید تست رپید کرونا بدهند. چرا که بحث سلامتِ مردم، در این‌جا مهم‌ترین مقوله بود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر این عقیده بودند که باید به مردم تضمین دهیم که سلامت‌شان تضمین می‌شود. بعد از اعلام ستاد کرونا، ما نیز به این افراد اعلام کردیم که باید تست بدهند. اما برخی از این افراد عقب‌نشینی کردند و تست ندادند. بنابراین اگر افراد تست نمی‌دادند کمیته‌ی سلامت، اجازه‌ی برگزاری انتخابات را نمی‌داد. زمان هم خیلی کم بود. اما از نمایندگان فرماندار نزدیک به 120 نفر و از کاربران هم حدود 128 نفر اصلاً نیامدند که تست بدهند. یک مرتبه ما ذخیره‌ها را جایگزین کردیم، اما با این وجود در شب انتخابات با مشکل روبرو شدیم. ما مجبور شدیم سریع تعدادی از همکاران را شناسایی کنیم و تست رپید گرفتیم و آموزش مختصری دادیم و صندوق‌ها را توزیع کردیم.
صبح جمعه که فرایند انتخابات باید شروع می‌شد، باز متأسفانه تعداد اندکی از این افراد در محل شعبات رأی‌گیری حاضر نشدند. حالا این حتماً جای پیگیری و برخورد قانونی دارد. یکی از دلایلی که برخی شعبات با تأخیر کارشان را شروع کردند به همین خاطر بود. متأسفانه خود من هم روز جمعه بعد از نماز دچار سردرد شدید و افت فشار شدم. چرا که چند شب پیش از آن استراحت نکرده بودم. فشار کاری زیاد بود. یک مرتبه دچار بیماری شدم و در نهایت، اورژانس در فرمانداری من را به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داد و در آن‌جا بستری شدم. این باعث شد که خود من نتوانستم حضور پیدا کنم.
بعلاوه، در کارهای الکترونیکی، باید قبل از شروع کار، دستگاه‌ها چک شوند. اما در مورد انتخابات، قانون این اجازه را نداد است. طبق قانون در موعد مشخص باید دستگاه‌ها روشن می‌شدند. بنابراین نمی‌شد دستگاه‌ها را از قبل چک کرد. ساعت 7 صبح باید کار را شروع می‌کردیم. اما دستگاهی که خیلی وقت است که روشن نشده و امتحان نشده است، مطمئناً در همه‌ی کشور به همین منوال بوده است. میانگین شروع انتخابات در کشور، تأخیرِ سه تا چهار ساعتی بوده است. میانگین تأخیر در شعباتِ ما حداکثر یک ساعت تأخیر بود. ما فقط یکی دو شعبه داشتیم که با بیش از یک ساعت تأخیر، شروع به کار کردند. اما خیلی از شهرهای کشور اصلاً مجبور شدند این کار را با حالت دستی انجام دهند و از حالت مکانیزه خارج کنند. اما در این‌جا آقای استاندار و مهندس جمالی قبول نکردند. من شنیدم که گفته‌اند اگر انتخابات برگزار هم نشود، ما حاضر نیستیم این کار را انجام دهیم. چون در حالت دستی، امکانِ در مظانِ اتهام قرار گرفتن خیلی زیاد است. به همین دلیل بعضی از شعبات با تأخیر شروع کردند. البته همان‌طور هم که عرض کرم این یک امر طبیعی است و در دیگر شهرها و استان‌های کشور هم وجود داشته است.
 کبنا نیوز: از دیگر مواردی که پیرامون آن برای مردم و رسانه‌ها سؤال وجود دارد، چگونگیِ انتشار فایل pdf و تأخیر در اعلام آرا است.
حدود ساعت 2 یا 3 شب بود که این فایل منتشر شد. این فایل اسامی تعدای از نامزدها را اعلام کرد. ما اصلاً نمی‌دانستیم این لیست از کجا آمده است. هم بنده و هم روابط عمومی‌مان، بلافاصله اطلاعیه دادیم و من هم مصاحبه کردم. در آن لحظه اصلاً نمی‌دانستیم که آیا این لیست ناقص است یا متناسب با واقعیت است. ما هم کامل این لیست را رد کردیم. چون ما نمی‌دانستیم این لیست از کجا آمده است. چند بار مصاحبه کردم که کسی این کار را انجام داده حتماً مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و این لیست را رد کردم. لیکن این اتفاق هم در دوره‌ی قبل در این‌جا اتفاق افتاده بود و هم در برخی دیگر از شهرستان‌ها هم در این دوره همین مسئله وجود داشت. در یکی از شهرستان‌ها 16 لیست بیرون آمده بود. هیچ‌کس هم تکذیب نکرده است. اما من بلافاصله این لیستِ فایل pdf را تکذیب کردم و گفتم کسی به این لیست استناد نکند.
 کبنا نیوز: مشخص شده است که چه کسی این فایل را منتشر کرده کرده است؟
بله مشخص شده است که چه کسی این فایل را منتشر کرده. خدا را شکر از مجموعه‌ی فرمانداری نبود. حتماً آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند؛ چرا که آقای استاندار هم روی این مسأله خیلی حساس است.
 کبنا نیوز: بله. لطفاً ادامه‌ی صحبت‌تان را بفرمائید.
من همان لحظه اعلام کردم لیست جعلی است. اما بعداً مشخص شد که این لیست متناسب با واقعیت است ولی ناقص بوده است. حدود هشت تا نه شعبه هنوز ثبت نشده بود که این لیست منتشر شد. بعد از این‌که این شعبات ثبت شد و نتیجه‌ی تجمیع معلوم شد، در این لیست ناقص، جابه‌جایی‌هایی به وجود آمد.
دو ایرادی که به ما می‌گیرند، یکی این است که چرا این لیست منتشر شد و دیگری این‌که چرا این لیست را تکذیب نکردید. همان‌طور که عرض کردم انتشار این لیست از طرف مجموعه‌ی فرمانداری نبود و این‌که ما این لیست را تکذیب کردیم.
آقای یوسفی هم متوجه شد اسمش به عنوان نفر پنجم در آن لیستِ pdf آمده است، و بعد لیست نهایی منتشر شد و به عنوان نفر هشتم عنوان شد. ایشان در آن شعبه‌ی آخر 37 رأی داشت. آقای یوسفی در لیست ناقص 7166 رأی داشت، ولی در تجمیع نهایی، 7607 رأی داشت. یعنی 441 رأی به ایشان اضافه شده بود.
 کبنا نیوز: در چند صندوق؟
 عرض کردم حدوداً در 9 صندوق.
 کبنا نیوز: بله. لطفاً ادامه دهید.
در آن صندوقی که مشکل داشت، آقای یوسفی 37 رأی داشت. اما فقط این یک صندوق نبود. در جمعِ کل، 441 رأی به آرا ایشان اضافه شده بود. اما به سایر رقبای ایشان بیشتر اضافه شده بود. مثلاً به آرای آقای عباس‌نژاد حدود 1000 رأی اضافه شده بود. این‌جا بود که شبهاتی به وجود آمد. چون می‌گفتند فقط یک صندوق باقی مانده بود. اما این‌طور نبود، همان‌طور که گفتم حدود 9 صندوق باقی مانده بود.
بعد از این‌که این صندوق خطا داد، ما با حضور هیأت اجرایی، هیأت نظارت و شورای تأمین، فرایند بازشماری را شروع کردیم. این کار نهایتاً تا ساعت هشت شب طول کشید. اطلاعات ارسال شد و دستگاه پذیرفت که این اطلاعات صحیح است. بلافاصله که این نتیجه‌ی نهایی اعلام شد ما متوجه شدیم آقای یوسفی از نفر پنجم، آمده است به نفر هشتم. در حالی که ما فکر می‌کردیم ممکن است جابه‌جایی بین آقای آشنا و جاودانه باشد.
متأسفانه برخی می‌گفتند به خاطر مناسبات طایفه‌ای ما این کار را کرده‌ایم. در حالی که این یک فرایند است و اصلاً برای ما فرقی ندارد که چه کسی از صندوق بیرون می‌آید. آقای یوسفی از پنج آمد به هشت. از حدوداً 9 شعبه.
دبیر ستاد انتخابات یعنی آقای عزیزی، پسر عمه‌ی آقای یوسفی است. ایشان هم در جلسه‌ی ما بود. گفتند که خدا را شکر؛ ایشان آدم خوب و متشخصی است. گفتند که عضور هیأت اجرایی بوده و 30 سال در این نظام کار کرده است. ما گفتیم که همین امشب ایشان را بیاورید، آن دو نفر یعنی آقایان آشنا و جاودانه را هم بیاورید که در جلسه باشند. ما آقای یوسفی را صدا زدیم و آمد در جلسه‌ی شورای تأمین. صحبت کردیم. ایشان هم پذیرفت. وقتی که ما به ایشان توضیح دادیم، ایشان هم پذیرفت. حدوداً این نشست تا ساعت یک یا دو طول کشید. از آقای یوسفی خداحافظی کردیم. من رفتم خانه. به من زنگ زدند که عده‌ای درب فرمانداری تجمع کرده‌اند و من هم برگشتم. دیدم تعداد زیادی از مردم تجمع کرده‌اند. من در سالن فرمانداری با آنها صحبت کردم. وُیسی هم که از صحبت‌های من منتشر شد مربوط به همان جلسه بود. من به آن‌ها توضیح دادم. آقای دکتر رمضانی هم که از اقوام آقای یوسفی بودند در آن جلسه حضور  داشتند. ما توضیح دادیم که سیستم هوشمند است و ما اصلاً نمی‌توانیم در آن دخالت کنیم؛ ما که نمی‌آییم دین خود را به دنیای دیگران بفروشیم. آقای رمضانی گفت که من یک خواهش از شما دارم که شما فردا صبح نتایج را اعلام نکنید تا ما دو نیروی فنی هم که داریم را بیاوریم و یک بررسیِ دیگر هم برای ما انجام دهید.
من هم گفتم که به احترامِ شما، چشم. علی‌الرغم این‌که این کار اشتباه و غیرقانونی بود. من گفتم که فردا صبح شما نماینده‌هایتان را بیاورید. صبح ساعت هشت هم ما جلسه‌ای داشتیم. ساعت حدود 11، آقای رمضانی آمدند. 10 نفر اولِ کاندیداها هم آمدند. دو نفر نیروی فنیِ مسلط را هم با خود آوردند. یک بار دیگر مدیر کل فناوری هم آقای رسولی، فرایند را از اول تا آخر کاملاً توضیح دادند. آن شعبه را آوردیم و دوباره پیش روی خودشان بازشماری کردیم. دقیق مشخص کردیم که آقای یوسفی شما در  این شعبه 37 رأی داشته‌اید. آقای رمضانی هم بلافاصله گفت که ما پذیرفتیم و هیچ ایرادی هم نیست. خودِ آقای یوسفی هم پذیرفت. حدود 50 نفر در آن سالن حضور داشتند. تمام شد. آقای رمضانی گفت که من پذیرفتم. چند نفر دیگر هم آمدند گفتند که ما پذیرفتیم. حتی یک نفر هم آمد صورت من را بوسید و گفت من را حلال کن.
آقای یوسفی رفت. یک تعدادی هم دم در تجمع کرده بودند و منتظر بودند که نتیجه چه می‌شود. وقتی که آقای یوسفی گفت من نفر هشتم شدم، آقایان به جای این‌که بپذیرند، با لحنی نادرست [ با عرض پوزش] گفتند تو بی‌خود کردی که شدی نفر هشتم. رأی مال ما بوده، تو چرا شدی نفرِ هشتم؟
البته آقای یوسفی هم یک اشتباهی کرد؛ حرفی زد که که برای ما خیلی هزینه داشت.
 کبنا نیوز: بله بفرمائید.
در صورتی که مثل روز برایشان روشن بود که انتخاباتِ برگزار شده در بویراحمد، سالم‌ترین انتخابات بوده است و در مورد ایشان هیچ کوتاهی نشده بود. این حرفی که ایشان زدند باعث شد مردمی که تجمع کرده بودند، جری‌تر شوند و شروع به سنگ‌اندازی کنند و کارهایی که نباید می‌شد.
بنابراین دلیل این تأخیر یکی به خاطر دستگاه‌ها بود و یکی هم خواسته‌ای که آقای دکتر رمضانی داشتند.
تنها ایرادی که در کار ما وجود داشت، بحث کاربرها و نمایندگانی بود که کوتاهی کردند. من از این عزیزان خیلی گلایه‌مندم.
گردن ما در برابر قانون از مو باریک‌تر است. ما تا حالا سه بار با آقای یوسفی جلسه گذاشته‌ایم. در حالی که قانون گفته اگر کسی شکایت دارد، شکایتش را مکتوب کند و همراه با مستندات ارائه دهد. قانون صراحتاً اعلام کرده که ما نباید این جلسات را با ایشان برگزار می‌کردیم. اما به احترامی که ما برای این آقایان قائل بویم و می‌خواستیم که شفاف‌سازی شود، این کار را کردیم.
ما می‌دانستیم ریگی در کفش‌مان وجود ندارد. انتخابات در شهر یاسوج، تمام مکانیزه برگزار شد. ما که نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم. ما می‌دانستیم حساسیت در این‌جا بالاست. ما قانون را زیر پا گذاشتیم و اجازه دادیم نماینده‌ی کاندیدا در جلسه حضور داشته باشد.
الأن در فضای مجازی یک عده‌ای که یا آگاه نیستند و یا بغضی دارند، می‌گویند آقای فرماندار فلان کار را کرده؛ یا آقای معاون فرماندار کوتاهی کرده است.
این‌که برخی افراد در روز رأی‌گیری رأی می‌خرند، خارج از فرایند انتخابات است. آقای دادستان هم فرمودند که 100 نفر را به این دلیل بازداشت کرده‌اند.
انتخابات مجلس با درایت آقای کلانتری انجام شد. من از ایشان درس گرفتم. همین انتخابات هم بی‌نظیر برگزار شد. اما برخی افراد بی‌اطلاع و خدانشناس می‌خواستند و می‌خواهند آن را خراب کنند.
من اصالتاً از همین استان کهگیلویه و بویراحمد هستم. اتفاقاً از همین قوم هم هستم؛ خودم هم به آقای یوسفی رأی داده‌ام.
این‌که یک عده آمده‌اند و بحث آقای نماینده را پیش کشیده‌اند، به خدای واحد قسم یاد گرفته‌ام که بنده و برده‌ی کسی نباشم. نماینده‌ی بویراحمد تا حالا یک بار در این قضیه حرفی نزده است. فقط یک بار نگران بود و زنگ زد و سؤال داشت که چه کوتاهی‌ای کرده‌اید این اتفاق افتاده است. نگران بود از این‌که خدایی نکرده اتفاق بدی برای کسی بیفتد. در ترکیب هیأت اجرایی، اصلاً یک بار من با ایشان مشورت نکردم. در ترکیب این هیأت، همه‌ی ملاحظات را در نظر گرفتم.
دنیا دار مکافات است؛ هر کاری کنیم نتیجه‌ی آن به خودِ ما برمی‌گردد. این ظلم است و نتیجه‌ی آن را در همین دنیا می‌بینیم.
در فضای مجازی چند بار به من بد و بیراه گفتند و فحش دادند. خب می‌آمدند سؤالشان را می‌پرسیدند، نه این‌که به این صورت رفتار کنند. انتخابات فرایندش این بوده است. من نبودم که آقای یوسفی از پنج آمده است هشت. انتخابات مکانیزه و هوشمند بوده است. اما باز هم می‌بینم که بعضی‌ها متأسفانه دنبال این هستند که اختلاف بیاندازند.
من از مردمِ شریف استان می‌خواهم و عاجزانه از آن‌ها خواهش می‌کنم، بعضی‌ها دنبال منافع خودشان هستند، نه دلسوز مردم هستند و نه دلسوز نظام‌اند، مردم این‌ها را رصد کنند، ببینند و بشناسند.
ما اگر می‌خواستیم دخالتی هم بکنیم، نمی‌توانستیم. مردم کاملاً یقین داشته باشند که ما دین‌مان را به دنیای دیگران نمی‌فروشیم. 
 
کبنا نیوز: خُب علاوه بر اعتراضاتی که مردم داشتند، برخی از کاندیداها هم اعتراض داشتند. شما چگونه این اعتراضات را پی‌گیری می‌کنید؟
عرض کردم که گردنِ ما در مقابل قانون از مو هم باریک‌تر است. هر کسی که نسبت به فرایند انتخابات اعتراضی دارد، ما آمده‌ایم این اعتراضات را جمع‌آوری کرده‌ایم. روز پنجشنبه هم جلسه داشتیم. این مباحث در جلسه مطرح شد. هیچ نگرانی از این بابت نیست. حق کاندیدا هست که اعتراض کنند. حق مردم است که اعتراض داشته باشند. کاندیدا می‌آید فرم اعتراض را پُر می‌کند، و اعتراضش را مستند به ما اعلام می‌کند. بر اساس این فرایند که در قانون مشخص شده کاندیداها اعتراض خود را اعلام می‌کنند. حتی ما داشتیم که طرف 100 تا یا 80 تا رأی داشته و آمده اعتراض کرده است. ما وظیفه داریم که پاسخگو باشیم.
من تشکر می‌کنم از عزیزانِ ما در بقیه‌ی شهرها؛ شهر مادوان، شهر لوداب، سپیدار. خب این‌ها آمدند اعتراضاتی داشتند. ما اعتراضات آن‌ها را جمع‌آوری کردیم. ذره‌ای هم اغماض نمی‌کنیم. اگر در جایی اتفاقی افتاده، من قول می‌دهم به مردم عزیز این سه بخش که حتماً پی‌گیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم حقی از کسی ضایع شود.
 
کبنا نیوز: به نظر می‌رسد که در احراز هویت‌ها هم مشکلاتی پیش آمده بود؛ برخی رأی نداده بودند ولی انگار از کد ملیِ آن‌ها سوءاستفاده شده بود.
من خودم در فرمانداری بودم. دو سه نفر به همین خاطر آمدند. یک آقایی خیلی ناراحت بودند و کارت ملی‌اش را به من داد و گفت آقا من رأی نداده‌ام. من ایشان را بردم به نمازخانه‌ی فرمانداری. گفتم که ایشان رفتند شعبه‌ای رأی بدهند، گفته‌اند که شما رأی داده‌اید، در حالی که رأی نداده است. کارتش را روی دستگاه قرار داد و به ایشان گفت که رأی نداده‌اند و می‌توانند رأی دهند. دو مورد دیگر هم این‌طور بود. حالا یا بد کارت‌شان را گذاشته‌اند، یا به هر دلیلی اشکال از جایی بوده است. بالاخره این کارت الکترونیکی است و احتمال دارد که ایرادی داشته که فرد نمی‌توانسته رأی دهد. دو سه مورد داشتیم که من خودم رفتم و ایراد برطرف شد. ولی این‌که مطرح می‌شود در دفاتر پیشخوان کارت ملی توزیع شده نه این‌گونه نبوده است. حالا برخی از آن‌هایی که رأی نیاورده‌اند به هزار راه متوسل می‌شوند که توجیه کنند که مردم چرا به آن‌ها رأی نداده‌اند. در صورتی که مردم خود می‌دانند چه کسانی را انتخاب کنند. مردم خود آگاه هستند.
اگر نگاه‌مان مثبت باشد، همین هم که به برخی از مردم گفته شده شما رأی داده‌اید، نشان‌دهنده‌ی سلامت انتخابات است. یعنی یک نفر نمی‌تواند دو بار رأی دهد. یعنی دستگاه، رأی تکراری را قبول نمی‌کند. این به معنای سلامتِ انتخابات است. من در همان روز اول هم گفتم که در انتخابات مکانیزه، امکان تخلف و تقلب صفر است. چون دستگاه هوشمند است و ما هم هیچ اختیاری نداریم و مسئول آن وزارت کشور و وزارت دفاع است؛ آن‌جا مدیریت می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
& &بساط شما را جمع خواهد کرد
رحیم
Iran, Islamic Republic of
هر چه همش بزنید بیشتر گندش در میاد.بس کنید فکر می کنید مردم خدای نکرده احمقند .هیچ ادم عاقلی این حرف ها را باور نمی کند .اگر دنبال تسطیح مسیر پشت سرتان هستید شاید بتوانید آدم های ساده لوح را متقاعد کنید ولی در برابر درگاه خداوند ، خون شهدا و مردم باید پاسخگو باشید.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دیر اطلاع رسانی کردن و اجازه وقوع بحران مساله ای همیشگی است و چاره اندیشی هم نمی شود.
کاش در خصوص شورای تامین و روش کنترل و مدیریت اعتراضات و علت خشونت & در این فاصله کوتاه اعتراضات هم سوال پرسیده می شد.
Iran, Islamic Republic of
شب آخر کل کاربر و نماینده فرماندار عوض میشه
بعد اقای فرماندار میگه شش ماه زمان میبره تا چنینن تیمهایی تعریف کنیم
کدوم حرفو قبول کنیم
دم خروسو یا قسم حضرت عباسو
کارگر
Iran, Islamic Republic of
احمدی &تا کی؟؟؟
ahmad
Iran, Islamic Republic of
آخی من جونم سیت
این حرفها رو که سرهم می کنی آدم به فکر می افته که چقدر ما بدبختیم& فرماندار یک مرکز استان
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی کاش اینجور بود که فرمودی.‌‌‌
اما افسوس که نیست.هرچه بگویی وبدوزی نمی توانی ناتوانی خودت وتیمت را توجیه کنی .امیدوارم در درگاه باریتعالی بتونی همینجور رفتارت در انتخابات وبعداز انتخابات با مردم توجیه کنی .اما آنجا توجیه های به ظاهر قانونی محلی از اعراب ندارد
Iran, Islamic Republic of
کجایی دکترکناری بهترین فرماندارالبته احمدی همین زودیها خواهد رفت /مهندس یوسفی متعلق به کل بویراحمداست سابقه درخشانش دربرق گواه همه چیزاست
گچ
Iran, Islamic Republic of
کلا بگو بلد نیستم اداره کنم
چ اشکال داره وقتی آدام در یه کاری توانایی نداره .
عذرخواهی میکنه....
جعفر
Iran, Islamic Republic of
عجب عجب
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
إِنَّ اللهَ لاَ يُحِبُّ الْخَائِنِينَ، همانا خدا خائنان را دوست نمی‌دارد. (انفال، آیه 58)
Iran, Islamic Republic of
حدود ۹ صندوق چه جالب !؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
رای مردم حق الناس است .قطعا اگر کسانی بخواهند خیانت کنند گرفتار قهر خدا میشوند.متاسفانه در چند دوری است که اعتراضات مردمی به فرمانداران وقت وجود دارد .همجون دوره ای در انتخابات دور گذشته مجلس که واقعا افتضاح بود
دنا
Iran, Islamic Republic of
آخ بخت عسکر .....
بیلمون توضیح چ ایخه بدی .... اگه گوش ایگری استعفا بده و عذرخواهی کن تا جمع بشه بره.....
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار مردم به دعوت از رهبر پای صندوق اومدن حق ناس کردی تو هر خانواده ای ده تا تحصیل کرده هست روند انتخابات خوب میدونه.درروز انتخابات .نمایندهای فرمانداری که سه ماه از قبل انتخاب کردی نمیان شب رای گیری همه عوض میشن اخ سی انتخابات تو سراسر کشور استان مارو ۸به جای ۵می شناسن شناسنامه دار شدیم مارک انتخابات بویراحمد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار خوب میدونیم که چند صندوق دیگه م/
ان شاالله اگر حقی پایمال شده به حق خون شهدای اسلام و ایران هر کسی که دستی دراین کار داشته تو همین دنیا ثمره کارشو ببینه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فرماندار
گپی گپو
Iran, Islamic Republic of
"
مهندس یوسفی که مردم می شناسند و بهش رای دادن، جایگاهش نزد مردم صد مرتبه بالاترسلسله مراتبتون و افراد به کار گمارنده شماست.
هاشم
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار و معون سیاسی و استاندر تیمی به معنای واقعی کلمه
Iran, Islamic Republic of
. در استانداری هم زمان سه مسئولیت داشته باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار این دوستانی قبول شدند مبارکشون باشه ولی به نظر شما چه آدم عاقلی می آید نزدیک دومیلیارد هزینه انتخابات شورا کنه حتما سود خوبی داره بدبخت من وشما هستیم که فحش هایش گیرمان می آید وشاید هم آخرتمان را بدهیم بخاطر اینها.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی باهر ترازویی که می‌میسنجم...
.الان بهترین کار برای شما استعفا ورفتن ازاین استان هست .چون نمی‌دانم با چه رویی میخواهی به مردم نگاه کنی وخود را جز خدمتگزاران این نظام وملت بدانی با اینهمه آسیبی که به‌ این‌ شهر زدی
احمدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هر دو طرف برید/ چون ضررش فقط ب دولت اباد رسید، ی نفر نیامد از اهالی دولت اباد دلجویی کنه؟ هر دو طرف برا منافع خودشون حرف زدن و اینکه آقای یوسفی تمام شد.
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی دیگه مردم سادلوح نیستن که حرفهای توراباورکنن دوره تو به همین زودی روبه پایان است
ایران
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی اکثر کاربرهای روستا ها در آخرین وقت عوض شدند واکثر کاربران شما تنها آشنایی به فناوری مهم نیست باید آدم های متعهد ومعتقد واهل فن انتخاب می شد اینجا نظام اسلامی حاکم است وهمه در خدا مسئولیم بخصوص جنابعالی
لوداب
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار هیئت اجرایی همش یک طرفه بود تا دیر نشده از مردم عذر خواهی کنید و حلالیت بطلبید و صندلی فرماندار را ترک کنید چون بهترین عذرخواهی تان استعفا میباشد.
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1